Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

On erittäin valitettavaa että tapaus on jäänyt selvittämättä.
Todella raaka ja törkea teko kaikinpuolin, jonka seurauksena 3 ihmistä sai surmaansa ja omaisten tuska tietysti valtava.

Itsekin puollan ajatusta että tekijä on saattanut olla uhreille tuttu henkilö.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Kirjeestä: kirjoittaja on, kuten on moneen kertaan jo todettu, nuori/nuorehko mies. Koulutusta ei ole paljon, mutta joutunut kuitenkin jonkun verran kirjoittamaan työssään; esimerkiksi autokorjaamojen laskuissa on usein samannäköisiä harakanvarpaita, ja nehän korjaajat kirjoittavat itse.
Every ship must sail a world.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17165
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Murhia tutkittiin KRP:n toimesta uudestaan vuonna 2005, mutta mitään uttaa ei kait sitten tullut ilmi.

Samalla aloitettiin myös muutamien muiden epäselvien tapausten tutkinta, mm. Pohjanmaalla kadonneen miehen kohtaloa selvitettiin.
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Ke Joulu 17, 2008 11:05 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Tuli juteltua tuon kuulusteluissa olleen pojan, nyt jo miehen, kanssa muutama viikko sitten baarissa. Olin isommalla porukalla, ja niin myös hän, joten ei siinä kovin syvällisiä keskusteltu. Ei näyttänyt/vaikuttanut todellakaan miltään hullulta murhaajalta, vaan ihan normaalilta. Tuli heti mieleen, ettei millään voisi toi tyyppi olla syyllinen.
Mutta yleisemmällä tasolla myös mietin, että voisikohan sitä tuollaisen kolmoissurman jälkeen siitä van porskuttaa eteenpäin niin, että kukaan muu ei mitään huomaisi/epäilisi? *syvällinen pohtio* 8)

Muokattu (kuulustelu oli jo syytteeksi vaihtunut mun päässä)
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Oliko tämä tapaamasi se Rytkösen poika? Eikös hän ollut aikuinen mies jo tapahtuma-aikaankin??
Oliko tämä joku toinen poika?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Joo, Rytkösen poika oli, ja olihan hän tosiaan aikuinen tapahtumahetkelläkin. Tosiaan. Tuo taisi tulla siitä etten itse vielä ollut silloin murhan aikaan aikuinen :oops:
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Nyt ihan mielenkiinnosta tahtoisin kuulla että miten tunnistit ko. miehen tai miten muuten ilmeni että kyseessä on Rytkösen poika...??
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Eräs kaverini tuntee hänet pitemmältä ajalta. Ja kyllä hän esitteli itsensä ihan nimeltä minullekin. En olisi siis itse tuntenut.
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer
McAbre
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Väli-Suomi

Viesti Kirjoittaja McAbre »

Melko visto olo tulee tuosta kirjeestä kyllä.

Vielä tuosta "Hyvee"-muotoon kirjoitetusta sanasta. Itselleni tulee mieleen ensimmäisenä kielenään ruotsia puhuva henkilö, joka on kirjoittanut sanan ikäänkuin foneettisesti oman äidinkielensä mukaan. Ruotsissahan ä-kirjain ääntyy meikäläisenä e-kirjaimena, jos nyt joku ei tiennyt.
"Rahaa on tullut ja sitä on myös mennyt"
-Albert Järvinen-
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Minulla on vaan yhdet vanhemmat, joten joudun peilaamaan asiaa sitä seikkaa vasten.

Tuossa kirjeessä puhuttiin että hinausapua tarvitseva ilmaantuu paikalle vaimonsa kanssa noin 23.30.

Miksi ihmeessä vaimonsa kanssa? Mihin siinä olisi nyt vaimoa tarvittu ja vielä tuommoiseen vuorokauden aikaan?

Onko tässä muiden mielestä mitään outoa?

n
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Kyllä, tuo vaimon mukanaolo on ihmetyttänyt moneen kertaan. Uskon, että kuten ketjussa onkin jo mainittu, vaimo tarkoittaa jotain muuta. Tai ehkä sillä on haluttu antaa jotenkin "turvallisempi" kuva tapaamisesta. Ihan kuin sana odottelen olisi myös korjattu monikkomuotoon, ja menee ihan kiinni seuraavaan sanaan. Kyllä siinä varmaan ollaan yksin liikkeellä.

En ole oikein ikinä nähnyt, tai ainakaan kiinnittänyt huomiota, että (nuori?) mies tekisi tuollaisen tekstaus-a:n, joka on paljon monimutkaisempi kirjoittaa kuin tavan a. Ominaisempaa tuon tyylin a on naisen käsialalle. Vai? Ja varsinkin jos kirjoituskäsi on noin haparoiva. Tuntuu, että käsialaa on yritetty muuttaa.

Ja omituinen on tuokin Hyvee, (joka ei ole kyllä oikein mitään murretta) ja loppu kirje onkin sitten ihan yleiskielistä d-kirjaimineen kaikkineen.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

PaulaDrew kirjoitti:Ja omituinen on tuokin Hyvee, (joka ei ole kyllä oikein mitään murretta) ja loppu kirje onkin sitten ihan yleiskielistä d-kirjaimineen kaikkineen.
Kylä tuola Pohjois-Satakunnasa sanotaan "hyvee"!
Mite hyvee siällä tarjottiin?
Muista lähdekritiikki!
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Myös Varkaudessa puhutaan tyyliin teköö,hyvee jne.
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Ahaa, itse olisin ajatellut, että se olisi Hyvvee mutta ainakin tuo pohjois-satakuntalainen murre onkin minulle aivan vierasta. Olisiko siinä tapauksessa myös iltoo tms. Vai onko iltaa tuon murteen mukaista? Ihmetyttää, kun kirjeessä on yksi voimakkaasti murteellinen sana, mutta muu on jopa aika muodollista.
Alice Oz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:54 pm

Viesti Kirjoittaja Alice Oz »

Matula kirjoitti:Onko tuota M.Paanasta jäljitetty? Kuka hän siis on? Miten liittyy tapaukseen?
Eikös tuo entinen mäkikotka ja häkkilintu muutanu ukunimesä kerran Paanaseksi :wink: :lol: No, hän ei ny taida kuulua tähän juttuun mitenkään :mrgreen:
Älä välitä virheistä, sillä olen antanut ne jo anteeksi itselleni.

Juice Leskinen
Vastaa Viestiin