Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MissHolmes
Ben Matlock

Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minua on huvittanut tämä keskustelu.
Olen kuvitellut, että olen ainoa käteistä käyttävä persoona Jukka Lahden poistuttua keskuudestamme. ;)

Myös Annelin selitys kelpaa minulle: kuten sanottua perheessä oli vain yksi säännöllistä palkkaa saava. On selvä, ettei 6 hengen etelän matkaa voinut kuluineen maksaa yhdestä palkasta, joten olisi aika luontevaa, että Jukka ennakoisi tilannetta.
Voi myös olla mahdollista, että todellisuudessa Anneli tietää noista rahoista. Ehkä ne oli ns. kuukausirahaa Annelille omiin menoihin. Mutta sen ääneen sanominen on vähän noloa.....kun on jo 43v, eikä 15v.
Nuotio & Äreät Tiput
Perry
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Perry »

Semmoinenkin juttu tuli mieleen että käteistä voi tarvita myös kun antaa viikkorahaa/taskurahaa lapsilleen.

Joo eiköhän nuo käteisnostot olleet ihan normaalia, ehkä ne on paras unohtaa :)
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NiceAsiantuntija »

Perry kirjoitti:Semmoinenkin juttu tuli mieleen että käteistä voi tarvita myös kun antaa viikkorahaa/taskurahaa lapsilleen.

Joo eiköhän nuo käteisnostot olleet ihan normaalia, ehkä ne on paras unohtaa :)
Aikamoiset tienestit 2-9-vuotiailla lapsilla :D
pohtiijamiettii

Viesti Kirjoittaja pohtiijamiettii »

Mallbella kirjoitti:Minua ihmetyttää edelleen se mystinen Porvoon yhteys. Montako kertaa Lahden puhelimesta Porvooseen oli soitettu? Onko saatu tietoon kuinka pitkiä nämä puhelut olivat? Käsittääkseni liittymän omistaja oli kuitannut puhelut vain sanomalla, ettei tunne ketään Jukka Lahtea. Antoiko poliisi tämän asian sitten vain olla? Tuntuu kummalta, ettei asiaa olisi tuon tarkemmin tutkittu.

Jos itse tutkisin henkilön surmaa ja kävisi ilmi, että surmattu on soitellut samaan numeroon useasti, niin tuskin kuittaisin asian tutkimisen vain sillä, että "no kun se sanoi ettei tunne ketään Jukkaa, se on varmaan ollut väärä numero" :roll:
Nyt en muista lähdettä enkä ole varma menikö se juuri näin, mutta jostain muistan lukeneeni, että Jukka oli soittanut Porvooseen ihan lähiaikoina ennen murhaa kolme kertaa. Ja tämä tyyppi sitten sanoi ettei tunne Jukkaa. Puhelun kestoista ei siinä yhteydessä ainakaan ollut mainintaa. Mutta en minä ainakaan ole saanut Jukasta niin tyhmää kuvaa, että hän soittaisi kolme kertaa samaan väärään numeroon.
Lady Willows
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Lady Willows »

En myöskään usko väärään numeroon. Mutta kai tämä on ollut poliisille helpointa vain sivuuttaa, kun ei sovi millään päätutkintalinjaan, joka on sovittu.
Tein itse aikanaan ilmoituksen puhelinhäiriköstä, ja poliisi sitä puol vuotta tutkittuaan soitti minulle, että haluanko että jatkavat tutkimuksia, kun he ovat sille kaverille yrittäneet soittaa mutta kun se ei vastaa. Eli se siitä tutkimisesta. Olis varmaan ollut tosta Porvoon tutkimisesta liikaa vaivaa.
2+2=5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
Morrissey: "So how can anybody say
They know how I feel
The only one around here who is me
Is me"
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Jukka haki uutta työpaikkaa.
Jos hän oli soittanut Porvooseen jollekin esim. jostain työpaikasta, ei asianosaiselle edes välttämättä ole jäänyt koko Jukka mieleen. Kahteen ensimmäiseen sopittoon ei saanut vastausta ja puhui vastaajalle ja viimeisellä kolmannella kerralla puhui ventovieraan kanssa joitakin sanoja avoimesta paikasta. Nimi ei jäänyt puhelun vastaanottajalle mieleen, koska hakemuskaan ei koskaan ehtinyt tulla ja noita samaisia puheluja tuli toistakymmentä....
Joku oli myös etsinyt asuntoa. Ehkäpä Jukka oli soittanut jostain talosta ja esitellyt itsensä epäselvästi...tass, ei jäänyt soiton vastaanottajalle mieleen.

pohtiijamiettii kirjoitti:
Mallbella kirjoitti:Minua ihmetyttää edelleen se mystinen Porvoon yhteys. Montako kertaa Lahden puhelimesta Porvooseen oli soitettu? Onko saatu tietoon kuinka pitkiä nämä puhelut olivat? Käsittääkseni liittymän omistaja oli kuitannut puhelut vain sanomalla, ettei tunne ketään Jukka Lahtea. Antoiko poliisi tämän asian sitten vain olla? Tuntuu kummalta, ettei asiaa olisi tuon tarkemmin tutkittu.

Jos itse tutkisin henkilön surmaa ja kävisi ilmi, että surmattu on soitellut samaan numeroon useasti, niin tuskin kuittaisin asian tutkimisen vain sillä, että "no kun se sanoi ettei tunne ketään Jukkaa, se on varmaan ollut väärä numero" :roll:
Nyt en muista lähdettä enkä ole varma menikö se juuri näin, mutta jostain muistan lukeneeni, että Jukka oli soittanut Porvooseen ihan lähiaikoina ennen murhaa kolme kertaa. Ja tämä tyyppi sitten sanoi ettei tunne Jukkaa. Puhelun kestoista ei siinä yhteydessä ainakaan ollut mainintaa. Mutta en minä ainakaan ole saanut Jukasta niin tyhmää kuvaa, että hän soittaisi kolme kertaa samaan väärään numeroon.
Nuotio & Äreät Tiput
pohtiijamiettii

Jos puhelut on soitettu kiinteistönvälittäjälle tai johonkin yritykseen, niin varmaan jo puhelimeen vastattaessa on käynyt ilmi, että kyseessä on kiinteistönvälittäjä tai jonkun yrityksen rekrytointi-ihminen. No, ei välttämättä, mutta luulisi että poliisi on jotain muutakin kysynyt kuin sen, tunteeko puhelimeen vastannut henkilö Jukkaa.
Timppa
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

pohtiijamiettii kirjoitti:No, ei välttämättä, mutta luulisi että poliisi on jotain muutakin kysynyt kuin sen, tunteeko puhelimeen vastannut henkilö Jukkaa.
Kun tämän jutun tutkintaa on seurattu, niin on hyvinkin todennäköistä, että on juurikin kysynyt vain tuota ;-)
* Älä ruoki trollia! *
pohtiijamiettii

Timppa kirjoitti:
pohtiijamiettii kirjoitti:No, ei välttämättä, mutta luulisi että poliisi on jotain muutakin kysynyt kuin sen, tunteeko puhelimeen vastannut henkilö Jukkaa.
Kun tämän jutun tutkintaa on seurattu, niin on hyvinkin todennäköistä, että on juurikin kysynyt vain tuota ;-)
:D Voi olla näinkin. Mutta toisaalta kun tätä jutun uudemman linjan sähellystä on seurannut, niin voi olla niin että sieltä on tullut vastaus joka ei sovi etukäteen päätettyyn tutkinnan tulokseen, joten asia on vaiettu kuoliaaksi... no okei, se oli jo liioittelua, myönnän 8)
Lady Willows
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Lady Willows »

[quote="pohtiijamiettii] Mutta toisaalta kun tätä jutun uudemman linjan sähellystä on seurannut, niin voi olla niin että sieltä on tullut vastaus joka ei sovi etukäteen päätettyyn tutkinnan tulokseen, joten asia on vaiettu kuoliaaksi... no okei, se oli jo liioittelua, myönnän 8)[/quote]
Tai tosiaan olis ollut liikaa vaivaa ruveta sitäkin tutkimaan. Ties mitä paperityötä olisi sekin tuottanut, jos olisi jotain löytynyt......... :(
Viimeksi muokannut Lady Willows, To Touko 06, 2010 3:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2+2=5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
Morrissey: "So how can anybody say
They know how I feel
The only one around here who is me
Is me"
Caligula
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Caligula »

Mitä kelle tahansa vaimolle tulisi ensimmäisenä mieleen, jos saisi tietää miehensä tehneen salaa lukuisia 400e käteisnostoja automaateilta? Että ne rahat ovat menneet huoriin. Luulisi olevan syytä riitaan sellaisissa nostoissa, jos ne ovat selvinneet vaimolle.

Paperinen tiliote kun jää lojumaan jonnekin, niin siitä voi puoliso keksiä monenlaista kysyttävää ja tiukattavaa.
Lukija
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Lukija »

Timppa kirjoitti:
Itselläni on ainankin niin huono nimimuisti että vaikka olisin naamatusten keskustellut jonkun kanssa ei nimi välttämättä jää mieleen heti, saatikka sitten puhelimessa... Puhelimestani löytyykin numeroita nimillä "Metsänainen" ja "Sähkömies" kun en nimiä muista... Lisään sitten nimen perään kun muistan /luntin jostain...
Voihan olla että ihminen on saattanut jutella puhelimessa JL:n kanssa mutta ei vaan muista sitä, varsinkaan kun ei tule naama mieleen (sekin tiedettäisiin jos olisi ollut videopuhelu).
Jos kyseessä on firma niin onhan JL voinut keskustella jonkun työntekijän kanssa eikä poliisin kysyessä pomo tiedä asiasta mitään.
Onkohan kyseessä yritys- vai yksityisnumero?
teppo
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja teppo »

Caligula kirjoitti:Mitä kelle tahansa vaimolle tulisi ensimmäisenä mieleen, jos saisi tietää miehensä tehneen salaa lukuisia 400e käteisnostoja automaateilta?
Että nostoraja on 400 euroa ja että mies maksaa ostoja käteisellä? Ainakaan polttopuiden ostoista ei tainnut tiliotteeseen jäädä merkintää.
Caligula
Jack Taylor

No maksoiko se sitten ostojaan käteisellä? Eikö se Auer sanonut, ettei hän tiennyt niistä rahoista mitään täsmällistä? Kai se olisi kuulusteluissa sanonut noista nostoista, että äijällä oli tapana maksaa käteisellä, jos sillä semmoinen tapa olisi ollut.

Siis jos se tavallaan salaa ottaa tuollaisia määriä käteistä automaatista, ei kukaan vaimo sitä kummastelematta niele. Ei se ajattele että no mitäpä se minulle kuuluu. Sanoohan sen maalaisjärkikin.
Caligula
Jack Taylor

Ylipäänsä tuntuu että naisen potentiaalista kivikovuutta ei aina tajuta oikein. Nainenkin voi olla äärettömän kova, laskelmoiva ja brutaali. Jos joku/jokin uhkaa perhettä tai suhdettakin, voi sieltä tulla takaisin ja lujaa täysin yllättävällä voimalla. Ajatelkaa tilannetta jossa mies ESIMERKIKSI laukkaisi huorissa samaan aikaan kun itse kyhjöttäisitte liian pienessä kodissa lapsista huolehtimassa. Kyllä siitä syntyneellä raivolla voisi joku äijän kasvotkin vielä lopuksi vetää muussiksi.
Vastaa Viestiin