Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 1)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
taavetti
Perry Mason

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Köökille sama, ihmettele ettei esimerkiksi nimimerkki Mariacka ole ottanut mitään kantaa täälläkin vellovaan Auerin mielentilatutkimukseen. Mielentilatutkimuksessa pyritään ottmaan kantaa syytetyn tapahtumahetkellä olleeseen mielentilaan. Mm. Lauerman mukaan mielentilan tutkimus jo vuodenkin päästä tapahtuneesta on ongelmallista, saatika sitten kolme vuoden päästä. Jos Auerilla on ollut tuolloin hetkittäinen pimahdus, niin sitä ei kolmen vuoden päästä enää selville saada.

Kun täällä nyt on kerrottu omia kokemuksia enemmänkin, niin kerronpa omanikin; olen perheestä, jossa ei tapeltu, kaikki oli ok ja lapsetkin saivat skiidot ja varmarit. Ikinä minua ei lapsena lyöty enkä ikinä nähnyt saatikka kuulut vanhempieni tappelevan, sisarukseni ovat olleet sensitiivisempiä ja aistineet jossain vaiheessa jonkin mättävän, kuvainnollisesti. Ollessani nippanappa täysi-ikäinen äitini soitti minulle ja kertoi miltei tappaneensa isäni. No, ei ollut tappanut yrityksestään huolimatta. Äitini ei koskaan ollut eikä parikymmentä vuotta tapahtuman jälkeenkään ole koskaan ollut väkivaltainen.Kyseisestä tapahtumasta ei seurannut virallisesti muuta kuin asumusero.

Lisäyksenä vielä, että jos sihti olisi ollut parempi, niin huonosti olisi käynyt.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
nihlist
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Peräkylän Maigret kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti:Perakylalle -- luin jostain etta Suomessakin oli otettu kayttoon joskus viimeisten parinkymmenen vuoden kuluessa tama anglosaksinen jarkeva epaily syyllisyydesta -- sotkin varmaan siihen.
KKO-1985-II-112 Vahtimestari B oli poistanut A:n ravintolasta, mistä hermostuneena A oli ajanut kilometrin päähän kotiinsa, ottanut pistoolin ja palannut ravintolan edustalle ampumaan B:n. Pelkästään sitä, että A oli käynyt välillä kotonaan hakemassa aseen, ei katsottu osoittavan vakaata harkintaa. A tuomittiin taposta.
Hieman outo tuo KKO-1985-II-112 päätös on. Ehkä oikeus on katsonut että syyllinen on ollut samassa tunnetilassa koko ajan, apinan raivo päällä, ei mistään cool harkinnasta tietoakaan. Tai sitten oikeuden jäsenet olivat vain haluneet lähteä viikonlopuksi kesämökille eivät alkaneet vänkäämään asiaa sen enempi. Eipä kai tämä mitään luonnontiedettä olekaan.

Ulvilan tapaukssa Häke-soiton aikana tehty surmaamisen loppuunsaattaminen katsotaan kai raskauttavaksi asiaksi kun sen olisi voinut välttää ! Toisaalta itse Häke-soitto voitaisiin katsoa lieventäväksi asiaksi kun tekijä on koettanut saada apua ihmiselle jonka surmaamisen oli aloittanut.

Itselle ei mene jakeluun miksi joku soittaisi apua Häkestä kun aikonut ensin jonkun tappaa ja sitten kesken soiton meneekin kuitenkin tappamaan. Ehkä oon liian tyhmä, vanha tai sinisilmäinen joka ei ole nähnyt riittävästi elämän pimeitä puolia... Toistaiseksi pysyttelen kuitenkin sitkeästi täällä tyhmä-osastolla Juha Joutsenlahden, Kare Koskisen, konst. Mäkisen ja parin muun kanssa.
Outoja päätöksiä on KKO:o ennenkin tehnyt ja joskus aivan normaalin järjen ja lainkin vastaisia. Olen itse rekisteröitynyt minfon sivuille vasta viime kesänä ja juurikin tuon Ulvila tapauksen vuoksi. Olen alusta alkaen, siis siitä lähtien kun juttua alettiin puimaan kunnolla lehtien palstoilla, niin siitä lähtien ollut Auerin syyttömyyden kannalla ja aivan selkeiden epäjohdonmukaisuuksien takia joita ovat juuri tuo sinun mainitsemasi häketallenne, lavastukseen riittämätön aika ja lisäksi ne äänet joita texteinä on ollut ja jukan avunpyynnöt, esim. iltalehden "Anneli Auer järkyttää minua" viestiketjussa olen näitä epäkohtia ja ristiriitaisuuksia yrittänyt tuoda esille, todeten että totuudenpuhujaa ei kuunnella, MUTTA nyt on erittäin mahtavaa että järki on todellakin voittanut ja Auer vapautettu ja todennäköisesti Auer vapautuu täysin hovioikeuden päätöksellä 1.7.2011.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

taavetti kirjoitti:Köökille sama, ihmettele ettei esimerkiksi nimimerkki Mariacka ole ottanut mitään kantaa täälläkin vellovaan Auerin mielentilatutkimukseen.
Olen mielestäni kirjoittanut aika monta viestiä aiheesta. Ilmeisesti sotkeutuvat yleiseen keskusteluun. Muutama viime päivä on mennyt juhlakiireissä, mutta voinhan minä noita ketjuista etsiä, jos jotakuta kiinnostaa. Onko jotain akuuttia, mihin pitäisi kommentoida?
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Ajattelin, etten koskaan kirjoita tätä mutta kirjoitan nyt kuitenkin.

Olen itse pitänyt aika loukkaavana termiä ”Anneliuskovaiset” mitä täällä on viljelty. Itse en ole ja tiedän, että aika moni muukaan asiaa todella tutkinut ei ole mitenkään kiihkoutunut tästä Ulvilan casesta.

Yleensä aikomuksena on löytää oikea ratkaisu asiaan. Toisilla voilla olla jopa päämääränä tämän tyyppisillä palstoilla ns. aivovoimistelu ja loogisen päättelyn kehittäminen.

Mutta nyt asiaan mistä halusin kirjoittaa: olen kauhukseni lukenut pitkin matkaa aika monen aktiivikirjoittajan karmaisevia murha- ja lapsuuskokemuksia täällä (too much information!) ja en voi pitää enää ko. nimimerkkejä mitenkään objektiivisina kirjoittajina.

Tällaiset keskustelupalstat eivät todellakaan ole tällaisia traumatisoituneita kirjoittajia varten, jotka hakevat ”ratkaisua” ihan muuta tarkoitusta varten kuin selvittäkseen todellisen ja tapahtuneen rikoksen.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Pitaisi oikeastaan vastata Lautamiehissa. Sen verran nyt kuitenkin, etta logiikka ei ole useimpien pro-Anneli kirjoittajien vahva puoli. MOT

P.S. Kun vilkas mielikuvitus puolestaan on naille tyypillista, on ehka syyta selventaa, etta omat kokemukseni ovat puolison menettamisesta --eivat surmaamisesta.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kotipoliisi kirjoitti:Ajattelin, etten koskaan kirjoita tätä mutta kirjoitan nyt kuitenkin.

Olen itse pitänyt aika loukkaavana termiä ”Anneliuskovaiset” mitä täällä on viljelty. Itse en ole ja tiedän, että aika moni muukaan asiaa todella tutkinut ei ole mitenkään kiihkoutunut tästä Ulvilan casesta.

Yleensä aikomuksena on löytää oikea ratkaisu asiaan. Toisilla voilla olla jopa päämääränä tämän tyyppisillä palstoilla ns. aivovoimistelu ja loogisen päättelyn kehittäminen.

Mutta nyt asiaan mistä halusin kirjoittaa: olen kauhukseni lukenut pitkin matkaa aika monen aktiivikirjoittajan karmaisevia murha- ja lapsuuskokemuksia täällä (too much information!) ja en voi pitää enää ko. nimimerkkejä mitenkään objektiivisina kirjoittajina.

Tällaiset keskustelupalstat eivät todellakaan ole tällaisia traumatisoituneita kirjoittajia varten, jotka hakevat ”ratkaisua” ihan muuta tarkoitusta varten kuin selvittäkseen todellisen ja tapahtuneen rikoksen.

8)
Millä perusteella ketään voi pitää jotenkin 100% objektiivisena tällaisessa asiassa?

Ulvila casea ei ratkaista luonnontieteellä eikä matematriikalla. Puheet omasta objektiivisuudesta ovat useimmiten lähempänä hurskasta toiveajattelua ns omasta objektiivisuudesta kuin mitään todellista objetiivisuutta. Omien henkilökohtaisten lähtökohtien kertominen, ja niitten tiedostaminen sekä pyrkimys relevanttiin, rehelliseen pohdiskeluun eivät sulje toisiaan pois. Vai sulkevatko?

Entä kun pohdiskelijalla ei ole itsellään mitään kokemusta siitä miten kauheista kokemuksista voi lapsikin selvitä?

Oletko jostakin saanut sellaisen käsityksen, että kamalista kokemuksista ei voi selvitä?

Pidät varmaan itseäsi objektiivisena? Jaa. Ihan hyvä niin... :wink:

edit: Jatkoin tuonne Lautamiehiin. Oliko sinulla jotakin objektiivisia perusteluja arviollesi? Jos on niin laittaisitko ne tuonne Lautamiehiin.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 19#p392719
Viimeksi muokannut Tara, Ma Kesä 06, 2011 10:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Tässä saattaa käydä niin, että kun kotipoliisille vastaa niin hän objektiivisesti tulkitsee viestiinsä kommentoineet kalikka kalahtaa -asenteella.

Aivovoimistelen murha.infon kustannuksella kyllä, mutta mitään kasvua en ole havainnut, koska en ymmärrä edes itse joitain lähettämiäni viestejä. Ehkä se on selkäydin joka siellä tekee temppujaan.

Mielestäni kotipoliisi nyt kyllä heitti ruman peikonpoikasen.

Mitä tähän nyt sanoisi. No sanon, että herra varjele meitä sellaisilta tuomareilta ja vallan kahvassa olevilta virkaihmisiltä, jotka eivät ole elämässään kokeneet mitään traumaattista, pahuutta tai henkilökohtaista kurjuutta. -aamen
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Kotipoliisi sitten perustaa sen traumattomien objektiivisen keskustelu-ketjun ja katsoo mitä kärpäsiä se kerää. Onnea vaan ja ongelmatonta elämää vastakin.

Ihan huojentavaa, etten kelpaa tuohon pösilöporukkaan. Minusta - ihan niin kuin nytkin kotipoliisille - kamalinta on törmätä itse aiheuttamaansa vastoinkäymiseen mutta ei huomaa sitä. Se on kuin nukkuvan aivohalvaus.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ma Kesä 06, 2011 10:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kotipoliisi
Martin Beck

Kyllä tänne kyökkiin sopii myös teidän profilointinne, siihen missä olette Auerinkin asettaneet.

Ja uskokaa tai älkää - täällä on kirjoittajia, joilla ei ole minkäänlaisia omia traumoja juuri meneillään olevista caseista ja jotka voivat todellakin olla 100% objektiivisia ja juuri sen takia.

Tiedän monia, jotka ensikuulemalta olivat varmoja Auerin syyllisyydestä (myös minä) mutta todisteet puhuivat ihan muuta, joten objektiivisuus astui katsantoon.

Hoviokeuden päätös palauttaa uskon oikeudenmukaiseen Suomen oikeuslaitokseen.

8)

- Rudyard Kipling
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kotipoliisi kirjoitti:Kyllä tänne kyökkiin sopii myös teidän profilointinne, siihen missä olette Auerinkin asettaneet.

Ja uskokaa tai älkää - täällä on kirjoittajia, joilla ei ole minkäänlaisia omia traumoja juuri meneillään olevista caseista ja jotka voivat todellakin olla 100% objektiivisia ja juuri sen takia.

Tiedän monia, jotka ensikuulemalta olivat varmoja Auerin syyllisyydestä (myös minä) mutta todisteet puhuivat ihan muuta, joten objektiivisuus astui katsantoon.

Hoviokeuden päätös palauttaa uskon oikeudenmukaiseen Suomen oikeuslaitokseen.

8)

Ei muuten palauta niin kauan kuin Jukka Lahden surmaaja kulkee vapaana.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Kotipoliisi
Martin Beck

Kyllä vaan palauttaa niin kauan kuin syytöntä ei tuomita rikoksesta, jota hän ei ole tehnyt.

8)

- Rudyard Kipling
Eliza
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Eliza »

Tara kirjoitti: Ei muuten palauta niin kauan kuin Jukka Lahden surmaaja kulkee vapaana.
Mielestäni tämä johtaa paremminkin uskon menettämiseen Porin poliisin kohdalla. 8)

Olisi erikoista jos hovi olisi näillä todisteilla jakanut tuomion. Tuomio saa olla jakamatta jos ei poliisi todisteita syytteen tueksi saa hankittua.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Turvallisinta olisi, ettei ketään tuomita ellei hän itse halua - tai peru haluaan. Ainakaan syytöntä ei silloin tuomita ja luottamus oikeuteen säilyy.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

pikasso kirjoitti:Tässä saattaa käydä niin, että kun kotipoliisille vastaa niin hän objektiivisesti tulkitsee viestiinsä kommentoineet kalikka kalahtaa -asenteella.

Aivovoimistelen murha.infon kustannuksella kyllä, mutta mitään kasvua en ole havainnut, koska en ymmärrä edes itse joitain lähettämiäni viestejä. Ehkä se on selkäydin joka siellä tekee temppujaan.

Mielestäni kotipoliisi nyt kyllä heitti ruman peikonpoikasen.

Mitä tähän nyt sanoisi. No sanon, että herra varjele meitä sellaisilta tuomareilta ja vallan kahvassa olevilta virkaihmisiltä, jotka eivät ole elämässään kokeneet mitään traumaattista, pahuutta tai henkilökohtaista kurjuutta. -aamen
Hienoa pikasso, upeaa tekstiä.
Kiitos ja kumarrus.
(kannatti tätä odottaa :wink: )

Viiltävää itseironista itsetutkiskelua. Tee-se-itse-profilointia. Ainakin minä olen saanut viesteistäsi juuri tuota mainitsemaasi aivovoimistelua, on niissä joskus sen verran vaikeuskerrointa ollut. Muistan Sun itsesi tasalanttuiseksi joskus määritelleen.
Samaa mieltä kanssasi tuosta peikonpoikasesta, en ainakaan heti hahmota miten kotipoliisin viestin asiat keskenään korreloivat.
Kaikenkaikkiaan paljon on turhautumista ilmassa.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

No kiitos annaanna. Ei sitä joka päivä saakkaan tällaista palautetta, ymmärrettävistä syistä. :lol:

Tulin niin hyvälle tuulelle, että taidan tästä kohta lähteä kukkaostoksille ja kukkapenkkiä työstämään uuteen uskoon. Kesä on nyt selättänyt kevään epävakaisuuden ja hallayöt toivon mukaan ohitettu.

Mukavaa kesäpäivää kaikille!
Vastaa Viestiin