Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Re: Ulvilan tapauksesta tulossa dokumenttielokuva.

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Luin kerran erään pahoin vammautuneen ja palaneen nuoren tytön runokirjan käsikirjoituksen, se oli upea, se oli loistava. Valitettavasti en enää muista hänen nimeään, että voisin tarkistaa, että laittoiko hän sen kustantajalle, ja julkaistiinko sitä. Joka tapauksessa - Taran tekstissä on aivan samanlaista runollisuutta - aivan selviä kirjallisia lahjoja, jos nyt unohtaa tosiaan aiheen, joka välillä ylittää kaikki uskomattomimmatkin atmosfäärit, kuten tässä edellä annat, Mariacka, esimerkin. En kuitenkaan usko enää tässä vaiheessa, että kukaan tätä runoutta ihan tosissaan ottaa, en usko edes Taran ottavan. Ehkä joku jopa maksaa Taralle tästä runoudesta.
Alethes doksa meta logu
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Tuo, että tuhkat lojuu vaatekaapissa. Viskotaan mereen, ei hautajaisia eikä lapsille paikkaa missä isänpäivänä käydä. Minulle se kertoo paljon, niin Annelin suhteesta Jukkaan kuin lapsiinsakin. Sellaisia seikkoja jotka eivät valehtele.

Helppo uskoa veljen syyttäjälle viemät tiedot väkivallasta perheessä niin Jukkaa kuin lapsiakin kohtaan.
Mutta miten tämä kierre vain paheni lapsia kohtaan vuosi vuodelta. Aivan törkeää Annelin eli äidin tekemäksi - ei ilmeisesti mitään surutyötä. Lapset sai vain padota kaiken sisälleen. Ei ihme, että lastesuojelu on pidättyväinen Annelin suhteen.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mariacka kirjoitti:
Tara kirjoitti:(voi että sain silmilleni siitä syystä että kaivelin Auerin omia kirjoituksia perustellakseni hänern narsismiaan.. Se on kuitenkin minun mielestä samaa luokkaa kuin vaikka jollain skitsolla, jolle toisten maailmaa ei oikeastaan ole edes olemassa, yhteistä toisten kanssa. On vain se oma, se pään sisäinen. Minä, minä, minun.. Sen mukaan koodautuu aivan kaikki. Ei ollut skitso, mutta outoudessaan ainutlaatuinen..
Et kuitenkaan loukkaantunut mielentilatutkimuksen tuloksista, jossa "diagnosoimiasi" narsismia tai skitsoilua ei havaittu?

No et, vaan päättelit, että Auerilla on syndrooma, jota lääketiede ei tunne. Uskomatonta.
Rakas Mariacka, en sanonut, että on. Vaan pohdiskelin sitä, että kenties jotain mitä ei vielä osata selittää. Koska niin se on tähänkin asti ollut, että kun joku jota tutkitaan jostain syystä, ei sovi mihinkään sabluunaan, niin saattaa olla, että löydetään jossain vaiheessa jotakin uutta tietoa, jotain mitä ei vielä tiedetty.

Oh my dear, Mariacka. Alatkos taas saman minun posteista tekemiesi tulkintojen avulla roikkua mun kimpussa niin kuin ennenkin? :shock: Sanaa syndrooma en myöskään ole käyttänyt, enkä lääketiede-sanaa.. Katso tuolta kakkelista, siellä on tarkemmin mitä sanoin, ja selitys perässä. Sirpalle sanoin, - sopii sinun kohdalle myös.

Etkö voisi pohtia asioita omalta kantiltasi sen sijaan, että alat lisäillä toisten posteihin mitä niissä ei ole? Esittäisit omia näkemyksiä, ja jos haluat toistaa mitä joku on sanonut, niin ehdotan quotea, tai linkkiä edes.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 82#p425982

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 22#p425922
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Hovimestari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

taavetti kirjoitti:- Keskusrikospoliisin äänitutkija Tuija Niemi oli leikannut hätäpuhelun originaalinauhalta lapsen kirkaisun kokonaan pois, koska se kuulosti niin karmealta, Lehto ihmettelee.
-Onko tässä suomalaisen poliisitoiminnan taso, apulaisohjaaja Purola kysyy."
Ulvilan murhasta Lehto haluaa tehdä dokumentaarisen elokuvan, jossa pysytään tiukasti faktassa.
Ehkäpä kyse on sitten toimittajan virheestä, eivät nämä jutut muuten voi mitenkään elää rinnakkain.

Veikkaan että tulee umpipaska ja täysin asenteellinen docusoap. Toinen vaihtoehto on tietysti että Lehto tekee saman kuin Fatal Visionin kirjoittaja Joe McGinniss teki MacDonaldille, eli teeskentelee kirjoittavansa syyttömyyden näkökulmasta jotta saisi täyden pääsyn MacDonaldin tietoihin asiasta (ja joutui siksi myöhemmin maksamaan 325,000$ korvauksia MacDonaldille). Mutta se on vähän kauempaa haettu mahdollisuus.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Mariacka kirjoitti:
Tara kirjoitti:(voi että sain silmilleni siitä syystä että kaivelin Auerin omia kirjoituksia perustellakseni hänern narsismiaan.. Se on kuitenkin minun mielestä samaa luokkaa kuin vaikka jollain skitsolla, jolle toisten maailmaa ei oikeastaan ole edes olemassa, yhteistä toisten kanssa. On vain se oma, se pään sisäinen. Minä, minä, minun.. Sen mukaan koodautuu aivan kaikki. Ei ollut skitso, mutta outoudessaan ainutlaatuinen..
Et kuitenkaan loukkaantunut mielentilatutkimuksen tuloksista, jossa "diagnosoimiasi" narsismia tai skitsoilua ei havaittu?

No et, vaan päättelit, että Auerilla on syndrooma, jota lääketiede ei tunne. Uskomatonta.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 16#p426816
Loput vastauksestani siirsin kyökinpuolelle, kun tämä on ketju dokumentista keskustekua varten.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Sirpa

Hovimestari kirjoitti:
taavetti kirjoitti:- Keskusrikospoliisin äänitutkija Tuija Niemi oli leikannut hätäpuhelun originaalinauhalta lapsen kirkaisun kokonaan pois, koska se kuulosti niin karmealta, Lehto ihmettelee.
-Onko tässä suomalaisen poliisitoiminnan taso, apulaisohjaaja Purola kysyy."
Ulvilan murhasta Lehto haluaa tehdä dokumentaarisen elokuvan, jossa pysytään tiukasti faktassa.
Ehkäpä kyse on sitten toimittajan virheestä, eivät nämä jutut muuten voi mitenkään elää rinnakkain.

Veikkaan että tulee umpipaska ja täysin asenteellinen docusoap. Toinen vaihtoehto on tietysti että Lehto tekee saman kuin Fatal Visionin kirjoittaja Joe McGinniss teki MacDonaldille, eli teeskentelee kirjoittavansa syyttömyyden näkökulmasta jotta saisi täyden pääsyn MacDonaldin tietoihin asiasta (ja joutui siksi myöhemmin maksamaan 325,000$ korvauksia MacDonaldille). Mutta se on vähän kauempaa haettu mahdollisuus.
Veikkaan, että tulee eriittäin fiksu ja asiallinen dokumentti, ja sellaista tähän tarvitaan. Ehkä siitä selviää myös esille ottamasi asia, joka tukee sitä seikkaa, josta keskustelimme Syyttäjä valittaa -ketjussa, eli mitä Joutsenlahti todella todisti hovioikeudessa.

Hän siis todisti, että originaalinauhasta oli kadonnut osa, siitä ei kuulu sitä mitä siitä piti kuulua, mutta se mitä ei kuulu onko se niin kuten sanotaan. Tästä varmaan Joutsenlahdella on myös tieto, että mitä katosi.

Tätä kutsutaan suomeksi todistusaineiston peukaloinniksi - teot ovat tekoja, sanat sitten selittelyä varten.

Mutta ei hätää, puolustuksen nauhahan oli jopa pidempi 2 s, joten kyllä fiksuna miehenä Joutsenlahti oli ymmärtänyt ottaa äänitteestä kopion itselleen, ja tallettaa sen ruskeassa kirjekuoressa myöhempää käyttöä varten jemmanimiseen paikkaan. Sen varmaan kuulemme sitten KKO:ssa.
Alethes doksa meta logu
Valhalla
Watson itse

Originaalinauha on edelleen häkessä tai poliisilla. Siitä on poltettu tuo poliisin originaalidublikaatti.
.....
Naakka. Kun taas olet joukossa sinäkin, niin mitäs se etp kertoo Annelin näkemänä Jukan silmistä. Tuossa siis kuolinkamppailun jälkeen. Nyt kun on tullut esiin sikuelinten silpominen mutta lisäksi Uotin kirjoittamana, että Jukan silmät oli puhkottu. Tätä sokeutettuna kompurointia ei muutenkaan ole juuri käsitelty saati kuohittuna.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ke Syys 14, 2011 11:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Lehtohan on varsinainen trolli. :D Hemmetti mitä kommentteja! Toisaalta onhan sen leffan myytävä.
Kuka kehtaa mennä katsomaan? 8)

Sitten sitten toivon, ettei Taraa nyt kiusattaisi tästä sabluuna-aiheesta kun kerran minä sen esille laitoin ja jäin moitteitta. Henkilökohtaisesti en usko, että mielentilatutkimukset ovat selvää kauraa, saattaa siinä mennä ohi muutama torajyvänenkin.
Valhalla
Watson itse

Minua hieman kummastuttaa, ettei juuri ketään innosta keskustella tästä ainakin itseäni hämmästyttäneestä väitteestä, että Jukan silmät oli puhkottu - kenties sukuelimetkin silvottu. Merkittävä seikka mielestäni. Varsinkin pro-Anneli -puoli on ihan hiljaa ja kommenteitta. Mutta ei sitten.
Myrskylintu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Valhalla kirjoitti:Minua hieman kummastuttaa, ettei juuri ketään innosta keskustella tästä ainakin itseäni hämmästyttäneestä väitteestä, että Jukan silmät oli puhkottu - kenties sukuelimetkin silvottu. Merkittävä seikka mielestäni. Varsinkin pro-Anneli -puoli on ihan hiljaa ja kommenteitta. Mutta ei sitten.
Taitaa olla monille vain yksinkertaisesti liikaa. Liikaa melkein minullekin. Monen tähänastinen sympatia tekijää kohtaan on mahdollisesti perustunut siihen, että kyseessä on ollut pikaistuksissa tehty itsepuolustuksenomainen tappo.
Nythän on käymässä ilmi, ettei asia ole näin, vaan kyseessä on ritualistinen kidutusmurha, jonka tekijä ei ole henkisesti terve.
Alkaa olla sympatia tiukassa monella varmasti tällaista kohtaan.
Kysehän on vasta elokuvanohjaajan puheista, mutta hölmö olisi, jos tällaisia heittelisi vastoin parempaa tietoaan. En oikein usko.
Itse en tunne juuri mitään tämän tekijää kohtaan. Patologista narsistia ei ole helppo vihata, kun tällainen henkilö tavallaan elää ihan omalla planeetallaan.
En ole edelleenkään varma, onko epäilty päätekijä. Oli kuka hyvänsä, niin kovin tasapainoinen yksilö hän ei ole.
Mielentilatutkimus nyt ei ole mitään jumalansanaa ihmisestä, vaikka juridisesti pätevää onkin. Ihminen on heikko ja subjektiivinen olento, psykiatrikin.
Yleensähän patologinen narsisti vaikuttaa yhteisön terveimmältä jäseneltä.
Siinä se trikki pitkälti onkin. Pahis on usein se, josta kaikki pitävät.
Paitsi sitten baarissa, luottamuksellisesti, kahden kesken.
Tai kuulusteluissa. Vuosien päästä.
Jos tekijä olisi tunnustanut kunnolla, eikä JJ olisi hyssytellyt, niin hänen ei olisi koskaan täytynyt kokea sitä nyt mahdollista tilannetta, että hänen omat lapsensa ja veljensä todistavat oikeudessa häntä vastaan.
Patologiselle narsistille tällainen ei kyllä tosin ole, kuin korkeintaan hiukan kiusallista, koska softassa on bitti poikittain tunteiden tuntemiselle.
Draamaa on. Saattaa yhtä hyvin jopa olla, että todisteet eivät riitä.
Silloin oikeuden päätöstä on kunnioitettava.
Sirpa

OK, näistä puhkotuista silmistä...Myös Helena Jämiäluomalta oli silmät puhkottu, kun hänet löydettiin murhattuna väitetyn herrajuhlan jälkeen Kankaanpään keskustasta. Huhu kertoi, että eräs lääkäri oli puhunut kuulleensa laitteesta, jolla pystytään kuolleen henkilön silmien pinnasta saamaan murhaajan kuva, ja näin murhaaja jäisi kiinni. Kertoja siis arveli tällä perusteella, että kuka oli Helenan murhaaja.

Jos tämä murhaaja oli kuullut samaisesta laitteesta?
Alethes doksa meta logu
Valhalla
Watson itse

Pitkälti myrskylinnun kanssa voi olla samaa mieltä. Tosin tuon oikeuden päätöksen kunnioittaminen. Kun poliisikin kuuluu näihin lainvalvojiin rikospaikkahutkintoineen ja oikeusasteet vatvoo asiaa edestakaisin - niin vaikea tuota prosessia on kunnioittaa.
Kysehän on vasta elokuvanohjaajan puheista, mutta hölmö olisi, jos tällaisia heittelisi vastoin parempaa tietoaan. En oikein usko.
Tämä ei ehkä olekaan vain Uotin höpinöitä ( lainoppinut muuten ), vaan kun googlasin niin tuo oli huhuissa heti surman jälkeen mm porilaisilla.

Tuosta ( tähän väliin tuli ) Helenasta luin, että silmien puhkonta oli urbaanilegenda joka jäi elämään. Mutta ei siis tosi.
Sirpa

Siis 2 urbaanilegendaa. Lahden tapaukselle ei nyt ole myöskään vahvistusta, koska Auer kertoi nähneensä silmät. Vaikka hän olisi syyllinen, ei tuollaisesta palturin puhumisesta olisi ollut mitään hyötyä, kun siitä olisi jäänyt heti kiinni.
Alethes doksa meta logu
Valhalla
Watson itse

Sirpa kirjoitti:Siis 2 urbaanilegendaa. Lahden tapaukselle ei nyt ole myöskään vahvistusta, koska Auer kertoi nähneensä silmät. Vaikka hän olisi syyllinen, ei tuollaisesta palturin puhumisesta olisi ollut mitään hyötyä, kun siitä olisi jäänyt heti kiinni.
Heh, Sirpa heittää niin vahvaa argumettia jotta ei kai ne tuomaritkaan oikeuslääkäriä usko vaan Annelia ja Sirpan twinstooria. Ei sillä, että tietäisin mitä lääkärin raportissa seisoo - mutta elokuvan asiantuntija ja juristi Uoti tuon silmien puhkomisen blogissaan mainitsee. Olisi hyvin uskottavaa, että on aineistoon tutustuessaan tuo tieto lipsahtanut hänelle. Etenkin kun tuntuu monella taholla aiemminkin olleen huhuttuna.

Ja miten niin heti jäänyt kiinni. Anneli saattoi tehdä melkein mitä vain - puolittain tunnustaakin - eikä vain jää kiinni. Kiitos rikospaikkatutkinnan.
Hovimestari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Valhalla kirjoitti:Minua hieman kummastuttaa, ettei juuri ketään innosta keskustella tästä ainakin itseäni hämmästyttäneestä väitteestä, että Jukan silmät oli puhkottu - kenties sukuelimetkin silvottu. Merkittävä seikka mielestäni. Varsinkin pro-Anneli -puoli on ihan hiljaa ja kommenteitta. Mutta ei sitten.
En usko ainakaan ihan heti. Periaatteessa on olemassa kaksi vaihtoehtoa 1) Uotilla on asiasta ensikäden tietoa, jota käsittääkseni oikeusprosessin ulkopuolisella ei edes pitäisi olla tai 2) TV-sarjan tekijä, jonka pääasiallinen intressi on lisätä katsojalukuja, kierrättää vanhoja raflaavia huhuja.

Valitsen jälkimmäisen todennäköisempänä vaihtoehtona. Jos kuitenkin silmien ja sukuelinten silpominen pitää paikkansa, niin en jotenkin osaa olla kauheasti enemmän shokeerattu kuin ennenkään, kun jo JJ:nkin mukaan teko on ollut pitkäkestoinen ja kidutusluonteinen, eikös näin ollut? Jos jotain ruumiinosia olisi kokonaan hävinnyt tai esim. pää leikattu irti ja löytynyt eri huoneesta niin asia olisi eri.

70 veitsenpistoa ei käsittääkseni ole mitenkään kauhean poikkeuksellista Suomalaisissa puukotuksissa joissa tekijä on tuntenut erittäin suurta vihaa uhria kohtaan. Jos jotain poikkeuksellisia paikkoja on erikseen silvottu niin varmaankin psykologilta on pyydetty oikeudelle lausuntoa näiden erityisestä symboliikasta.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Vastaa Viestiin