Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kyllä niistä verijäljistä on tietoa. Muistaakseni ETP:n sivulla 41. Kengän sivulla on lisäksi ollut yhtenäinen verijälki. Niitä pisaroitakin on ollut pieniä ja keskisuuria. Kaikki eivät ole olleet mikroskooppisen pieniä. Tämä on faktatietoa ja löytyy asiakirjoista.
Joo, ETP:sta tieto löytyy. Ei kannata hikeentyä tavallisista asioista.
Kyllä se siltä näyttää, että NG:n olisi kannattanut piilottaa myös ne omat kenkänsä, mikäli hän oli kenkien ja tavaroiden poisviejä. Ei sille mahda mitään, tällaiseen johtopäätökseen voi hyvin päätyä. Tämä on looginen johtopäätös.
13.2 NILS GUSTAFSSONIN KENGÄT (Otteita ETP:sta s. 41)
RTL 8087/1/03/17.2.2005 lausunnossa todetaan jalkineissa olevan useita keskinkertaisen nopeuden luokkaan kuuluvia veriroiskeita ja useita erittäin pieniä veriroiskeita. ..... ..... .....
Jalkineiden sisäsivuilla, erityisesti oikeassa jalkineessa, on laajat kosketysvereltä vaikuttavat verijäljet. ..... ..... .....
Ei niitä verijälkiä ole näkynyt, jos lipokkaat ovat olleet omissa jaloissan, eikä murhaajalla olisi ollut aikaa ruveta kalossejaan tarkemmin tarkastelemaan, on ollut muutakin tärkeämpää tekemistäkin.
Älä sinä Sariola noita selviä asioita omanlaisiksisi, vaikka kynsin hampain yritätkin nuoleskella idolisi, no, hillopurkkia!
Kengistä ei olisi nähnyt veripirskeitä, sillä ne olivat pieniä, eikä kukaan olisi nähnyt kenkien sivustasta jotain pyyhkäisyjälkeä, heh heh!
Tummista kengistä olisi muutenkin nähnyt verijäljet huonosti, jolleivät ne sitten olisi olleet verestä litimärät, jota ne eivät sitten ole olleet!
Minä kyllä uskon, että verijäljet näkyivät. Se on fakta, että kaikki veritäplät eivät olleet kyllä mikroskooppisen pieniä. Luehan tarkemmin mitä siinä sanotaan ..... ja pieniä .....
Minä olen tällä kannalla. Mitään idolia minulla kyllä ei ole näissä jutuissa. Koetan ajatella vain loogisesti tunteilematta. Ei tule mitään, jos suhtautuu näissä asioissa aina tunnepitoisesti. Homma menee persiilleen!
Aika huvittavaa, että ensin sanotaan Gustafssonin vieneen kengät siksi, että säikähti niiden verisyyttä ja nyt touhotetaan, ettei niiden verisyyttä voinut huomata.
Matlock kirjoitti:Aika huvittavaa, että ensin sanotaan Gustafssonin vieneen kengät siksi, että säikähti niiden verisyyttä ja nyt touhotetaan, ettei niiden verisyyttä voinut huomata.
Huvinsa kullakin. Useimmat kuitenkin pitänevät sitä aivan normaalina, että eri ihmisillä on eri mielipiteet, ja pystynevät myös erottamaan nämä toisistaan. Minä pidän mahdollisena, että piilotuksen syy oli kenkien verisyys, Hessu52 puolestaan näyttää olevan eri mieltä.
Minä en luonnehtisi omien mielipiteiden muodostamista huvittavaksi.
Minä arvelen, että kenkien kuljettaja oli hyvin nähnyt kenkien verisyyden, ja arvellut, että niiden perusteella syylliseksi epäiltäisiin Gustafssonia. Ilmeisesti hän huolellisesti vältti jättämästä omia sormenjälkiään kenkiin. Ilmeisen tarkka henkilö tässä suhteessa. Kenkien jättäminen vaikuttaa tahalliselta - siis löydettäviksi. Käytännössä hän olisi voinut hyvin hävittää kengät lopullisesti ja täydellisesti kuten muutkin kadonneet tavarat. Mutta kengät piti jonkun löytää - niinkuin tapahtuikin.
Minä epäilen, että kadonneet tavarat on kaivettu maan alle, mutta ei kioskimiehen tontille. Johonkin siihen lähiseudulle, ne voisivat löytyä vain sattumalta, jos vaikka rakennettaisiin ja kaivauksissa sattuisi juuri sille paikalle. Etsimällä niitä ei taida löytyä, koska aluetta on niin paljon.
Minä siis epäilen, että kadonneet tavarat ovat maan alla - ei kovinkaan kaukana itse tapahtumapaikalta, mutta ei kioskimiehen tontilla.
Olkoon tekijä kuka tahansa, on hän ollut melko tarkka ja huolellinen. Myös äkkipikainen voi olla toisaalta pikkutarkka ja huolellinen. Ne eivät sulje toisiaan pois. Tämä ei ole tavanomainen juoppojen ryyppyillan aikana syntynyt teko - tässä tekijä on ollut hyvin tarkka ja huolellinen, jälkiä tekijästä ei ole löydetty tähän päivään mennessä. Yritetty kyllä on.
Oliko vesilaitos työmaalla tuolloin avonaisia kaivantoja?
Josko nuo rakennukset olisi kohta pois putettavissa, viemärikaivannoista voisivat kadoksiin jääneet tavarat ehkä löytyäkkin.
Ei se tätä juttua kylläkään ratkaisisi.
Navetanhajuinen kirjoitti:Oliko vesilaitos työmaalla tuolloin avonaisia kaivantoja?
Josko nuo rakennukset olisi kohta pois putettavissa, viemärikaivannoista voisivat kadoksiin jääneet tavarat ehkä löytyäkkin.
Ei se tätä juttua kylläkään ratkaisisi.
Samoilla linjoilla olen edellisen kirjoittajan kanssa. Maan alle kätkettynä on parempi kuin järveen. Lapioita kaivamiseen on varmaan löytynyt "lainattavaksi". Esim. kioskimiehen taloudesta, mutta kioskimiehen tontille ei ole ollut viisasta kaivaa maan alle, varsinkaan jos kaivaja oli kioskimies. Mahdollisista löytyneistä tavaroista ei tosiaa näe kuka ne vei. Ellei niistä saa DNA:ta.
Voi herranen aika sentään, vai oikein on lapiohommiin murhamies ryhtynyt, älkää naurattako!
Murhamies olisi etsiskelly kaikessa rauhassa ympäristöstä sopivan paikan ja sinne haudannut tavarat, saattaahan tuo olla tottakin, vaan ei kioskinpitäjän, jolla on pitävä ja pätevä alibi, toimesta!
Kyllä ne kamat järvestä löytyvät, mitä varmimmin, sillä ei sen aikaisilla "naaroilla ja miinaharavoilla" olisi tavaroita ylös nostettu, niin se vaan on.
Mitä tulee kenkien verisyyteen, niin näkeehän noista liopokkaista, ettei ne kovin veriset ole olleet, sillä ei siitä erota yksittäisiä veripisaroitakaan, joten Sariolan teoria on ihan metsästä.
Miksi murhaaja sitten olisi "lavastanut" Gustafssonnia syylliseksi, kun muuten tuo murhaaja on kaikin tavoin yrittänyt saada murhat näyttämään ulkopuolisen tekemäksi, voi hyvät Sylvit, noita Sariolan teorioita, jotka kerta kerran jälkeen käyvät yhä hullummiksi!
En usko kioskimiehen syyllisyyteen, hänen osaltaan asia tutkittiin heti tapauksen jälkeen.
NG,tä ei syytetty teoista, kuin vasta yli 40 vuouoden kuluttua tapahtumasta.
Eikä osasyyllisyyttä ole tuotu esille ollenkaan.
On mahdollista,että kadoksiin jääneet tavarat esimerkiksi peitettiin jo hämärän aikaan vasilaitostyömaan kaivantoon. Kengät jäivät tuolloin vielä huomioimatta, ne vietiin valosan tultua osoittamaan kioskinpitäjän suuntaan.
Järvestä kadoksissa olevat tavarat olisivat ehkä tarttuneet jo johonkin pyydykseen tai harppuunakalastajan saaliiksi.
Teon tapahtuma aika on aiemmin kuin on oletettu ja NG on voinut saada vammansa aamulla tekijä toverin toimesta.
Navetanhajuinen kirjoitti:En usko kioskimiehen syyllisyyteen, hänen osaltaan asia tutkittiin heti tapauksen jälkeen.
NG,tä ei syytetty teoista, kuin vasta yli 40 vuouoden kuluttua tapahtumasta.
Eikä osasyyllisyyttä ole tuotu esille ollenkaan.
On mahdollista,että kadoksiin jääneet tavarat esimerkiksi peitettiin jo hämärän aikaan vasilaitostyömaan kaivantoon. Kengät jäivät tuolloin vielä huomioimatta, ne vietiin valosan tultua osoittamaan kioskinpitäjän suuntaan.
Järvestä kadoksissa olevat tavarat olisivat ehkä tarttuneet jo johonkin pyydykseen tai harppuunakalastajan saaliiksi.
Teon tapahtuma aika on aiemmin kuin on oletettu ja NG on voinut saada vammansa aamulla tekijä toverin toimesta.
Täsmennetään hieman noita "Navetanhajuisen" tietoja. Kioskimiestä on epäilty ja tutkittu vuosikausia itse tapauksen jälkeen. Mm. v.1969 tontilla oli jälleen kaiveltu poliisin toimesta - se oli 9 vuotta itse tapauksen jälkeen. Kyllä hän on ollut kestoepäilty vuosien ajan.
Sariola kirjoitti:Teorioita on. Ja mielipiteitä on.
Minä arvelen, että kenkien kuljettaja oli hyvin nähnyt kenkien verisyyden, ja arvellut, että niiden perusteella syylliseksi epäiltäisiin Gustafssonia. Ilmeisesti hän huolellisesti vältti jättämästä omia sormenjälkiään kenkiin. Ilmeisen tarkka henkilö tässä suhteessa..
Mistäpä tuo tekijä olisi tiennyt, että kengät ovat NG:n eikä esim. SB:n? Ellei tekijä ollut NG, hän kyllä tiesi mitkä kengät olívat kenenkin.
NG on ainut jonka ei ole tarvinnut varoa sormenjälkiä kengissä.
Jos taas ulkopuolinen tekijä niin todella tarkka on saanut olla, ettei jättänyt sormenjälkijään. Tuskinpa siinä tilanteessa on aikaa kovin tarkkaan harkita sormenjälkiä kun on kolme laittanut kylmäksi.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Jaa ja sitten lähtenyt kuljettelemaan neljiä kengänlonttosia tikun nokassa ympäri maastoa, ettei vain sormenjälkiä jäisi hep hep.
Kyllä ne kengät ovat jemmaansa jaloissa kulkeneet ja Sepon kengät vaikkapa käsissä ja olihan paikalla moottoripyöräilijän hanskat, joilla olisi vioinut kenkiä hyvinkin liikuttaa.