Officer Crabtree kirjoitti:Sananvapaus on perusoikeus ja lakiin kirjattu.
Sananvapautta voi myös käyttää väärin, jolloin puhutaan sananvapausrikoksesta.
Sananvapaus ei siis ole absoluuttinen vapaus laukoa suustaan ihan mitä tahansa typeryyksiä, vaikka täälläkin yleisesti niin luullaan.
Ok. Miten ja kuka määrittelee sananvapauden nykyajassa? Kuka ja miten määritellään perustuslailliset oikeudet? Tasa-arvokysymykset?
Jos minä sanon että naapurini kävelee niinkuin homot, naapuri kuulee asian, että minä olen haukkunut häntä homoksi.
Jos sanon kaupan kassalle että ompas neidillä upea punainen paita, voi neiti joko A: Olla iloinen ja kiittää. B:Tehdä ilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä. Jne jne..
Kun tätä miettii, olemme me miehet useimmiten kusessa sanomistemme kanssa. Kun feminismin vuosivuodelta yhä terävämpi viikate on niittänyt meistä 99% turvallisen tädeiksi, on prosenttiporukka kusessa. Kysymys ei olekkaan enää siitä MITÄ TARKALLEEN OITTAEN SANOTAAN vaan siitä, miten kuulija "on kokenut kuulemansa". Kuulema herätttää tunteita ja tunteet taasen "turvautumista lakeihin". Valitettavasti, näiden feminiinisten instituutoiden mekassa meidät on ajettu helvetin ahtaalle. Se mikä oli sukupolvi sitten "miesten puhetta" on nykyään pervon, rasistin taikka naistenvihaajan puhetta. Missä meni pieleen? Kuka vittu tähän lähti alunalkaenkaan mukaan ja myötäilemään kaikenmaailman paskakommentteja mitä media kulloinkin suoltaa?
Suomalaiselle miehelle tälle hiihti latua eräs elokuvaohjaaja joka pyysi vesi silmässä anteeksi sitä että on ohjannut elokuvaa kuten niitä on ohjattu 100 vuotta. metoo sitä ja metoo tätä.
Jos puhuu raamatun tekstejä siteeraten on silloin rikollinen. Samoin koraanin. Hienoa että on ihmisiä jotka ovat pyhittäneet koko elämänsä sille että tutkitaan "mitä mikäkin sanonta voi aiheuttaa toiselle".
Jossakin kainuun korvessa asuu kuulemma kylä jossa muutamakymmentä(muistaakseni tarkalleen ottaen 69) ihmistä. Lapsi oli hiihtänyt viimetalvena joulun alla ko kylän kirkolle pyhänä ja huutanut "Linja autopysäkille jäi neekeri". Melkein koko kylä oli lähtenyt talvipakkasessa katsomaan ja olivat todenneet: "Neekeri se perkele näyttää olevan", palaten sitten takaisin kirkkoon. Samalla kylällä oli ollut juhannuksena tanssit, sillanrakennusprojektin hanttimies oli sanonut tanssipaikalla lipunmyyjälle että "Siinäpäs on kiimaisen näköisellä neidillä eroottisen punainen paita". Tarina oli päättynyt niin että hanttimies oli pannut lipunmyyjää aamuyöllä vanhan mäkihyppytelineen takana heinäpellossa.
Kyllä sinne kainuun korpikylään tarvittaiisin lisää poliiseja!