17v poika puukotti miehen Porin Kalevanpuistossa 9.6.1993

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

17v poika puukotti miehen Porin Kalevanpuistossa 9.6.1993

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Tästä topicista tuli mieleen eräs alaikäisen tekemä tapaus...

Muistaako joku Porin Kalevanpuistossa 1990-luvulla sattunutta puukotusta? Tekijä oli 17v poika ja uhri liki kuusikymppinen mies. Teko tapahtui asunnossa ryypiskelyn päätteeksi. En muista tarkkaa tapahtumavuotta, joskus 90-luvun puolivälissä taisi tapahtua.

Kenelläkään lisätietoa tapauksesta? Kuka tuo puukottaja oli ja millaisen tuomion sai?
Näytöt
Hetty Wainthropp
Viestit: 458
Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 4:11 pm

Re: Alaikäinen tappoi Porissa 90-luvulla?

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

Muistan tapauksen, mutta en paljon muuta. Tekijä oli mielestäni 1976 syntynyt, eli tapahtumavuosi olisi ollut 1993 tai 1994. Tekijä oli huostaanotettu ja asui jossakin nuorisokodissa tekoaikaan. Hänen isänsä oli kuollut joitakin vuosia aiemmin. Mutta siihen loppuvat omat muistikuvani, koska mitään kirjallista lähdettä ei nyt ole.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Alaikäinen tappoi Porissa 90-luvulla?

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Tuomio löytyi: Porin käräjäoikeus tuomitsi 17-vuotiaan puukottajan 5,5 vuodeksi vankeuteen taposta 5. tammikuuta 1994.
Näytöt kirjoitti:Tekijä oli mielestäni 1976 syntynyt, eli tapahtumavuosi olisi ollut 1993 tai 1994.
Kyllä vain, tekijä oli syntynyt 1976. Teko tapahtui 9. kesäkuuta 1993. Uhri oli 59-vuotias porilaismies, ja kuoleman aiheutti sydämen lävistänyt viiltohaava. Tekijä kävi ennen tuomionlukua mielentilatutkimuksessa, joka totesi hänet täysipäiseksi. Mielentilatutkimus ei kuitenkaan sujunut ongelmitta: tekijä otti tutkimuksen aikana sairaalasta hatkat. Hän kuitenkin ilmoittautui myöhemmin itse Helsingin poliisilaitokselle.

Miten lie tekijä myöhemmin pärjännyt elämässä?
hirvoska

Re: Alaikäinen tappoi Porissa 90-luvulla?

Viesti Kirjoittaja hirvoska »

Aizerbaidzan kirjoitti:Tuomio löytyi: Porin käräjäoikeus tuomitsi 17-vuotiaan puukottajan 5,5 vuodeksi vankeuteen taposta 5. tammikuuta 1994.
Näytöt kirjoitti:Tekijä oli mielestäni 1976 syntynyt, eli tapahtumavuosi olisi ollut 1993 tai 1994.
Kyllä vain, tekijä oli syntynyt 1976. Teko tapahtui 9. kesäkuuta 1993. Uhri oli 59-vuotias porilaismies, ja kuoleman aiheutti sydämen lävistänyt viiltohaava. Tekijä kävi ennen tuomionlukua mielentilatutkimuksessa, joka totesi hänet täysipäiseksi. Mielentilatutkimus ei kuitenkaan sujunut ongelmitta: tekijä otti tutkimuksen aikana sairaalasta hatkat. Hän kuitenkin ilmoittautui myöhemmin itse Helsingin poliisilaitokselle.

Miten lie tekijä myöhemmin pärjännyt elämässä?
Tunnen tekijän, asui samaan aikaan Tiilinummen lastenkodissa ja on samanikäinen kuin minä.Ei ainakaan silloin ollut väkivaltainen ihminen, mutta muutin pois tuolta lastenkodista jo 89 ja sen jälkeen en nähnyt poikaa kuin kerran. Tavallinen nuori mies, Hänen äitinsä oli alibissa haastatelussa tuosta tapahtumasta ja kertoi pojan rankasta elämänkokemuksesta ja isän kuolemasta ja poika joutui vankilaan Keravan nuorisovankilaan. Tuon lehtijutun jälkeen en ole tekijästä kuullut mitään
hirvoska

Re: Alaikäinen tappoi Porissa 90-luvulla?

Viesti Kirjoittaja hirvoska »

Onko mitään lisätietoo tekijästä Milloin on päässyt esim vankilasta pois?? Onko tullut lisää tuomioita tekijänhän nimi on Toni Ojala synt 1976
makkemies7637
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 2:45 am

Re: 17v poika puukotti miehen Porin Kalevanpuistossa 9.6.199

Viesti Kirjoittaja makkemies7637 »

PAKKO SE ON TÄHÄNKIN JOTAIN HEITTÄÄ... OLIN TIILINUMMEN LASTENKODISSA SAMAAN AIKAAN KYSEISEN "POJAN" KANSSA. OLI PARHAITA KAVEREITANI... EI OLLUT VARSINAISESTI VÄKIVALTAINEN SILLOIN, VAIKKA KYLLÄ SITÄ KAIKKI KONNUUDET JA REPPUJUOKSUKALJOJEN OTTAMISET OSATTIIN. MUUTIN POIS KYSEISESTÄ "RIKOLLISTEN OPPIKOULUSTA" -92 HELMIKUUSSA, JA KÄVIN VIELÄ YSILUOKAN LOPPUUN TOISESTA KAUPUNGISTA LINJA-AUTOLLA PORISSA. USEAMMAT KÄRÄJÄT MYÖS KÄYTIIN NUORUUDEN KOLTTOSISTA SIELLÄ. SILLOIN HÄNELLÄ ALKOI JO HOMMA LIPSUA "HÄLLÄ VÄLIÄ" ASENTEELLE... LUKEKAAPA HIEMAN TIILINUMMEN(MYÖHEMMIN NUMMEN) LASTENKODISTA KERTOVIA JUTTUJA... NIISSÄ ON VAIN PIENI OSA SIITÄ MITÄ SIELLÄ ON TAPAHTUNUT VUOSIEN VARRELLA... OSOITE ON KALEVANPUISTO 12. NYKYÄÄN KUULEMMA MYYTY MILJOONA ASUNNOIKSI? NIIN, JOO JA KYLLÄ TOI RIKOLLISUUS KUULEMMA SILLÄ ON JATKUNUT JÄLKEENPÄINKIN... EI OO TIETOO VUODEN 2003 JÄLKEEN... ITSELLE AINAKIN JÄÄNYT IKUISET HENKISET ARVET KYSEISESTÄ LAITOKSESTA 8 VUODEN AJALTA, MUT NYKYÄÄN KUITENKI ITELLÄ KAIKKI OK.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: 17v poika puukotti miehen Porin Kalevanpuistossa 9.6.199

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

makkemies7637 kirjoitti:...LUKEKAAPA HIEMAN TIILINUMMEN(MYÖHEMMIN NUMMEN) LASTENKODISTA KERTOVIA JUTTUJA... NIISSÄ ON VAIN PIENI OSA SIITÄ MITÄ SIELLÄ ON TAPAHTUNUT VUOSIEN VARRELLA...
Juu, ei kyllä oikein olleet hommat hanskassa 70-80-luvuilla Tiilinummen asukas kertoo:
Tiilinummi, Pori

1.9.2013 8:41

Asuin syntymästä 12 vuotiaaksi Tiilinummen lastenkodissa Porissa, yhdessä Suomen suurimmista, ja sen jälkeen sijoituskodissa 1980-luvun alusta. Suomalainen todellisuus isossa laitoksessa on siis koettu. Olin onnekas kun sukupuoleni oli tämä maskuliinisempi: käytännössä kaikki lastenkotiin sijoitetut tytöt raiskattiin. Näin tapahtui vielä 80-luvulle, kunnes pahimpia tekijöitä sijoitettiin muualle.

Olin myös onnekas ollessani niin nuori. Tekijät olivat lastenkodissa asuneet vanhemmat pojat. Kun jotain alkoi tapahtua, minut ja muut nuoremmat ajettiin jossain vaiheessa paikalta. Näin jäin itse syyllistymästä samoihin tekoihin. Lapsen tyhmyyttä tietenkin oli kun en juossut hakemaan aikuisia paikalle, varsinkin on jäänyt mieleen kun pojat olivat vieneet uuden tytön Ilmijärvellä sijainneen lastenkodin kesäpaikan parakkiin ja arpoivat vuoroa kuka aloittaa. Ylipäätänsä näitä tilanteita tapahtui siitä asti kun vain ensimmäiset muistikuvat lapsena ovat aina lähtööni saakka.

Oma psyyke on pysynyt terveenä, varmaan kun en itse ollut tekijänä. Myöhemmin pääsin sitten työn kautta näkemään mihin näitä pahimpia teinejä oltiin sijoitettu. Tyttöjä tuli myös raskaaksi, mutta heidän vaiheistaan en tiedä. Joten uskon, ettei tilanne ollut sen parempi Suomessa kuin nyt ruotsalaisessa selvityksessä. "

Tälaista se on, sijaishuollon "hellä huoma", jota täällä niin innokkaasti eräs on mainostanut.

Meillähän jo vuosia sitten epäiltiin, että alalle hakeutuu nimenomaan väärällä tavalla lapsista kiinnostuneita ihmisiä. Silloin puhuttiin, että seksuaalirikoksesta sakkotuomiota ei laiteta rikosrekisteriin. Jos tuohon ei ole tullut muutosta vieläkään, niin melkoisia roistoja pääsee sijaishuoltoon töihin vieläkin, kun ottaa huomioon, miten lieviä tuomioita meillä seksuaalirikoksista annetaan."
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
hirvoska

Re: 17v poika puukotti miehen Porin Kalevanpuistossa 9.6.199

Viesti Kirjoittaja hirvoska »

No eipä minun aikananni 86-89 ollut nummessa ketään tai mitään isoja poikia jotka olis käyttäneet ketään hyväkseen ...kaikki oltiin kavereita keskenämme Toni ja minä oltiin osasto 2:lla muistaakseni..Asuin nummessa pikkuveljeni kanssa ..Minä oon samanikäinen kuin Toni ja samassa kuussakin syntynyt ja samana vuonna..Olis kiva tietää että onko tää Toni rauhoittunut vai jatkaako vieläkin juoksukaljojen viemistä ja onko päässyt lusimiskerteestä pois??? Minä ja mun broidi muutettiin nummesta espooseen ja aloitin ylä-asteen espoossa joten..Liian pitkä välimatkakin jotta olisin voinut Toniin pitää minkäänlaista yhteyttä...Harmittaa kun oltiin niin hyviä frendejä keskenämme..olisin halunnut ystävyyden jatkuvan....
Alice
Neuvoja-Jack
Viestit: 563
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 6:01 pm

Re: 17v poika puukotti miehen Porin Kalevanpuistossa 9.6.199

Viesti Kirjoittaja Alice »

^ Eihän tänäpäivänä etäisyydet ole mikään ongelma, lähesty fasen kautta uudestaan? Jos siis edelleen haluaisit olla tämän tyypin elämässä mukana. Onnellisesti naimisissa taitaa olla.
hirvoska

Re: 17v poika puukotti miehen Porin Kalevanpuistossa 9.6.199

Viesti Kirjoittaja hirvoska »

Alice kirjoitti:^ Eihän tänäpäivänä etäisyydet ole mikään ongelma, lähesty fasen kautta uudestaan? Jos siis edelleen haluaisit olla tämän tyypin elämässä mukana. Onnellisesti naimisissa taitaa olla.
No eipä kiinnosta...taitaa olla FB:n mukaan aika rikollinen...ja itse oon juuri muuttamassa yhteen pitkäaikaisen miesystäväni kanssa...toivotan kuitenkin Tonille paljon onnea elämässä ja toivottavsti on onnellinen avioliitossaan...
Vastaa Viestiin