"Jostain luin..."

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvoja: Raid

Luupää
Sherlock Holmes

"Jostain luin..."

Viesti Kirjoittaja Luupää » Ma Syys 02, 2019 3:18 pm

'
Arvoisalla saitillamme saivartelee useita nimimerkkejä, jotka ilmeisesti uskottavuuttaan lisätäkseen aloittavat oman soopansa markkinoinnin sanomalla jossain muodossa "Jostain luin, että..." ja kirjoittaa sitten itse keksittyä sössötystä perään., Mistään ei koskaan näille "jostain lukijoille" muistu mieleen, että mikä on se "jokin" mistä jotain on tullut luetuksi.

Jotkut näemmä jalostavat tätä tyhjänjauhamista vielä pidemmälle kertolla olleensa vain lukevinaan jotain jostain.

Otetaanpa pari näytettä Porvoon poliisinampumisketjusta. Sanataiturina seikkailee molemmissa nimimerkki Saaris:

https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic ... 92#p966092
Saaris kirjoitti:Jossain olin lukevinani että vanhempi veli oli ollut mukana velanperintätoiminnassa.
Missähän tarkemmin ottaen olit noin lukevinasi? Mökillä? Bussissa? Mikset samantien lukenut oikeasti etkä ollut vain lukevinasi?

Otetaan vielä toinen näyte Saaris'in surkuhupaisasta todistelusta:

https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic ... 02#p966102
Saaris kirjoitti: Olin lukevinani että ensin maksoivat yhdestä kuukaudeta, ja myöhemmin vielä toisesta.
Mistähän tarkemmin ottaen olit noin lukevinasi? Nakke Nakuttajasta? Mustanaamiosta? Ja jälleen: mikset samantien lukenut oikeasti etkä ollut vain lukevinasi?

Luuletko, että spekulaatiosi ja omat käsityksesi ovat uskottavampia, kun lisäät niihin muodossa tai toisessa tuon "olin jostain lukevinani"?

Spekujahan täällä esitetään koko ajan ja mitä lennokkaimpia teorioita ja kummallisimpia mielipiteitä, mutta ne olisi hyvä esittää sellaisina eikä minään muuna. Ei silti, "Jostain luin..." -jengi on palstallamme varsin monilukuinen ja siihen laskettakoon kuuluviksi myös ne, jotka olevat olleet vain lukevinaan "jostain" mitä milloinkin, joten et ole suinkaan yksin. Enkä ollut lukevinani tätä mistään.

Perinteisempiä "jostain luin" -todisteluja pari kappaletta:

https://murha.info/phpbb2/viewtopic.php ... 45#p246597
Starling kirjoitti:Jostain luin, että olisi käyttänyt MN:n kännykkää ja prepaidia.
https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic ... 45#p670687
Underdog kirjoitti:Jostain luin, että pedofilia on synnynnäinen ominaisuus.
"Jostain" luitte, niin. Vai luitteko sittenkään?

Kun laittaa Minfon etusivun hakuun esimerkiksi sanaparin "jostain luin", on osumien määrä mitä melkoisin. Kokeilkaapas piruuttanne:

https://www.murha.info/?s=jostain+luin&x=0&y=0

Olen tullut siihen tulokseen, että kun postaus alkaa sanoilla "Jostain luin..." tai sisältää sen jossain muussa muodossa, on aika selvää että suomennettuna tuo tarkoittaa suunnilleen "Itse asiasta en hittojakaan tiedä, mutta känätä ja kuvitella tekee mieli ja pätemisen tarve on suuri. Ja olen niin laiska etten viitsi alkaa tarkistelemaan asioita, Google ja kumppanit ovat NIIIN vaivalloisia käyttää. Olen sen sijaan välkky ja laitan tuon "Jostain luin..." tuohon mukaan niin käy helpommin tämä postailu. Ei tarvitse turhia perustella."

En lukenut edellä esitettyä mistään.
Viimeksi muokannut Luupää, Ma Syys 02, 2019 3:39 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kun linkität niin kopioi teksti samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.

On Anoi Kaa
Sherlock John Holmes

Re: "Jostain luin..."

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa » Ma Syys 02, 2019 3:31 pm

Hyvä ja tarpeellinen avaus, törmäsin tänään juuri Saariksen lukemisiin.

Sitten tulee ne, jotka painottavat lukeneensa jotain tutkimuksesta (joita on usein vieläpä lukuisia)! Sitten jos onnistut vetämään siimaa niin varoen, että pääset tiedon alkulähteille, niin tämä "tutkimus" olikin joku puhelingallup tai muu kysely. Usein tällaistakaan ei ole, vaan kirjoittaja vedättää ja yrittää tärkeillä. Lopputulos on aina ikävä ja toki naurunpärskeitä ruudulla.

Tällä Saariksen metodillakin tulee hyvin osumia, laitapa tämä googleen:
olin lukevinani site:murha.info
"Vaikka antaisimme islamille periksi kuinka paljon tahansa, olisimme viime kädessä kuitenkin aina vääräuskoisia ja rasistisia sortajia – aina siihen asti kunnes itse ”palaamme islamiin”.
- Atte Kaleva

Luupää
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Luupää » Ma Syys 02, 2019 3:54 pm

^
Totta! Todella hyvin tärppää silläkin! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kun linkität niin kopioi teksti samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.

damfin
C.S.I. -tasolla

Viesti Kirjoittaja damfin » Ma Syys 02, 2019 8:39 pm

Hauskintahan tuossa oli seurata se kun saaris sitten lopulta kuitenkin kaivoi esille ne kirjoitukset joista hän oli tuon "jostain lukemansa" lukenut, ja katsos hittoa hänhän oli kuitenkin lukenut ihan oikein, aiheutti pientä repeilyä :mrgreen:
Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

aivoriihi
Nikke Knattertton

Viesti Kirjoittaja aivoriihi » To Syys 05, 2019 8:40 am

Jostain minakin luin, etta Granholmin vejekset olisivat ensin maksaneet etukateen yhdesta kuukaudesta motellissa, sitten jatkaneet majoitustaan toisella kuukaudella.

Ei olisi kuitenkaan tullut mieleenikaan, etta olisin lahtenyt jalkikateen klikkailemaan vanhoja linkkeja ja lukemaan uudestaan vanhoja artikkeleja loytaakseni vahvistuksen sille, missa aviisissa nain seisoi. Life is too short for such a waste of time :lol:

Joten nostan (nakymatonta) hattuani Saarikselle, joka vaivautui nain tekemaan.

Ei taalla mitaan vaitoskirjoja ole tarkoitus kirjoitella, vaan keskustella kiinnostavista rikosaiheista muiden kirjoittajien kanssa. Toki linkki lahteeseen on aina plussaa.
Umlautit lukijan rasituksena :oops:

CSI
Watson

Viesti Kirjoittaja CSI » To Syys 05, 2019 9:57 am

Minä taas en lukenut mistään, että Granholmit maksoivat 2 kuukaden motellilaskunsa kerralla. Käteisellä.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Vastaa Viestiin