Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Kauhupellen seikkailuja aka Stephen Kingin It (eli Se). Englanninkielinen versio.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Koraani. Alkuperäinen versio.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

On Anoi Kaa kirjoitti:Koraani. Alkuperäinen versio.
Ja ihan arabiaksiko luet? Sehän se on alkuperäinen versio. Mielenkiintoista.
Tässä aiheeseen liittyvää musaa:
https://www.youtube.com/watch?v=xwg9Lf5ruUE
Gods made heavy metal.
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2112
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

On Aino Kaa: Olen lukenut sen! Sain kirjan katupartiolta ilmaiseksi joskus vuosia sitten.

Eilen luin Kadonnut Karjala-teoksen.Toimittajana Iivar Kemppinen.Kirjassa oli hauska kuva luumäkeläisestä pitsinnyplääjästä, jonka nimi ei tosin tullut esille.Myös Kirvussa ja muissakin rajan taakse jääneissä pitäjissä harrastettiin innolla pitsinnypläystä eli nyytinkien tekoa.!
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Dr Bergmeister kirjoitti:
On Anoi Kaa kirjoitti:Koraani. Alkuperäinen versio.
Ja ihan arabiaksiko luet? Sehän se on alkuperäinen versio. Mielenkiintoista.
...
Joo sori, mulle välähti tuo virhe mieleeni, mutta en (jaksanut) silloin reagoida. Oikein olisi varmaankin ollut "alkup.version käännös", sitä yritän lukea. Se ei ole nyt tässä, niin ei voi etukantta raottaa ja katsoa itse mikä tämä on, tuolla tavalla minulle kirjastossa kerrottiin(alkuperäisyydestä).

Tuota kirjaa luen "velvollisuudesta", vapaasta omasta mielenkiinnostani kuuntelen tällä hetkellä äänikirjaa(eng), jonka vasta koneeltani löysin. Paljastui ihan huipuksi ja on tästä muutkin tykänneet:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Plague

En tietenkään osaa lukea arabiaa, minkälainen kieli lie oppia - mihin kielioppia voisi verrata?

Heh, tuo musavideo - olen aina suhtautunut nyrpeästi gospeleihin, kai näitä muhamattilaistenkin palvomisbiisejä gospeleiksi voi kutsua vai onko sitten joku fatwa kohta niskassa, jos jossain noin möläyttää? Aina ollut vaikeuksia päästä sisään muiden maiden musiikkiin, etenkin lähi-idän ja idän yleisesti. Ihme ulvomista ja pimputtelua ja nämä huutelevat vielä kaikenmaailman medinoita ja muhiksia apuun lauluissaan. Tuntuu kauhean rajoittavalle.

Ny kone kiinni ja äänikirja päälle - ihana rauha!
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Mä juttelin yhden musulmanin kanssa( 30 vuotta täällä Suomessa ollut) tosta koraanin suomennusversiosta, ja kyl se oli sitä mieltä et se ei ole sama kuin Arabian kielinen, johtuen jo siitä että ei ole yhteistä sanastoa, tulee välille tulkinnanvaraa eri sanojen ja jopa lauseiden merkityksestä.

Oak, mene ensin lukemaan Arabiaa ja sen jälkeen koraania, niin pääset jyvälle siitä paskasta mitä se todellisuudessa on. Nääs, kaikki on alkuperäisenä parempaa tai paskempaa.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Tossa on vaan sellainen ongelma tossa arabian opiskelussa, että sitä ois parain opiskella siellä paikan päällä. Toki Suomessa varmaan parempi nykyään, mutta haluaisi sitä kulttuuria. Opiskelusta ei vaan ole hyötyä, jos kuolee samojentein, kun epäilen etteivät siellä käytä kovinkaan suuria rahoja siihen ettei joku kusipääjuntti radikalisoidu. Tai ala jokski rattikalifiksi, sitähän ne tuolla pelekää, että joku puhus niiden kansalaisille järkeä. Muslimius sharioineen on nääs melkoisen tehokas joukojenhallintakeino. Ja Pirkojen.

Siellä ei edes lukeminen ole sallittua tai teokset ainakin on melkoisen tarkkaan määriteltyjä. Tästä ei tietenkään keuhkota missään ylessä tms, koska jännää ja fatwauhka.

Saatanalliset säkeet muuten seuraavana listalla, yllätyin tarkastaessani mistä Rushdie edes tossa kirjoitti!
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

On Anoi Kaa kirjoitti:Tuota kirjaa luen "velvollisuudesta", vapaasta omasta mielenkiinnostani kuuntelen tällä hetkellä äänikirjaa(eng), jonka vasta koneeltani löysin. Paljastui ihan huipuksi ja on tästä muutkin tykänneet:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Plague
Camus'n Rutto on tosiaan mainio. Jos totta puhutaan, niin en nyt kovinkaan erinomaisesti muista yksityiskohtia, mutta jotenkin on jäänyt päähäni, että pidin Rutosta enemmän kuin kenties tunnetummasta Sivullisesta. Myös Putoaminen putosi (öh-höh) hyvin.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Jep ja kiitti muuten oikeasti noista tiedoista!

Nyt on niin, että aivoni ei tajunnut seurata todella hyvän kirjoittajan ajatusvirtaa lukemalla myös muuta tuotantoaan. Tuo Ruttokin muuten tuli minulle hieman samalla tavalla kuin rutto tulee - itse hankin sen, mutta en hetkeen edes tiennyt omistavani sen.

Tällä hetkellä minulla ei ole kesken mitään mielenkiintoista kirjaa, pitääpä selata täältä, koska itse en haluaisi jatkaa samalla, vaikka toisaalta mieli huutaisi siihen.

Miten se muuten on teillä, jatkatteko yleensä samalla kirjailijalla putkeen vai miten se menee? Itse olen tehnyt parin dekkarityypin kanssa noin, oli outo sessio joskus Connellyn dekkarisarjan kaa(Harry Bosch etc), kuuntelin ne enkunkielisinä äänikirjoina. Taitaa olla täällä mulla vieläkin ne. Oiskohan ollut, että vetelin samoihin aikoihin Jack Reacher-jutut(Lee Child) kanssa kuuntelemalla. Itketti oikein nähdä Cruisen Tom siinä roolissa. Hyvää kesädekkaria nuo, ei tuu suru puseroon ja pysyy maailma ojennuksessa!

Eräs mielenkiintoinen dekkarisarja, jossa ei pysytä aina täysin jalat maassa, on kertomus fbi agentti Aloysius Xingu Leng Pendergastin seikkailuista (Douglas Prestonin ja Lincoln Childin yhteistyön tuloksia/kirjoittamia). Heillä on muitakin minua viihdyttäneitä kirjoja, pitääkin katsoa onko tullut edes jotain uutta.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Kauhun kuningasta taas, Stephen Kingin Tervetuloa Joylandiin, vähän niin kuin dekkari kummituksella. 8)
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9176
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Luen toiseen kertaan täikamman kanssa Minna Passin ja Susanna Reinbothin kirjaa "Keisari Aarnio" ja kahlaan edelleen Juhana Torkin kirjaa "Tarinan valta -> Kertomus luolamiehen paluusta". Mielenkiintoisia, asiasisältöisiä ja ajatuksiaherättäviä kirjoja molemmat.
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

On Anoi Kaa kirjoitti:Saatanalliset säkeet muuten seuraavana listalla, yllätyin tarkastaessani mistä Rushdie edes tossa kirjoitti!
Saatanalliset säkeet onkin muuten aihealueena mielenkiintoinen. Wikipediasta löytyy asiasta tietoja englanniksi: https://en.wikipedia.org/wiki/Satanic_Verses

Rushdien kirja ei kerro pelkästään noista saatanallisista säkeistä, vaan paljon muustakin: "alienina" olemisesta ja maahanmuuttajuudesta, intialaisuudesta, englantilaisuudesta, uskonnollisista ilmestyksistä, ehkä skitsofreniasta, ties mistä... Mukana on paljon unimaailmaa ja ylimaallisia tapahtumia. Hiukan monimutkainen ja sekavahko kirja siis. Mä en ihan 100-prosenttisesti suosittele kirjaa, mutta toki joku voi tykätä paljon mua enemmän.

Iranin johdon antama fatwa kirjan julkaisun jälkeen osoitti kyllä järkyttävää kusipäisyyttä, ei voi käsittää.

Kirjan japaniksi kääntänyt Hitoshi Igarashi puukottiin kuoliaaksi 1991. Tekijää ei saatu kiinni, mutta puukotuksen epäiltiin liittyneen käännöstyöhön. Wikipedia tämänkin kertoi, https://en.wikipedia.org/wiki/Hitoshi_Igarashi

Tämäkin 35 ihmisen kuolemaan johtanut juttu liittyi - ainakin osittain -kirjan vastustamiseen: https://en.wikipedia.org/wiki/Sivas_massacre
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Jos ei kiekko mene,tämä kannattaa ajatuksella lukasta. https://otava.fi/kirjat/9789511305224/#.WSPYyNwlGUk Tossa opuksessa on paljon asiaa.Harvoin lukasen kirjoja siviilissähä,ellen talossa ole.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Kingiä taas (yllätys :mrgreen: ): Salem's lot. Vampyyrejä.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Mitä luet tällä hetkellä? (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Anatoli Boukreev, G. Weston DeValt: The Climb, Tragic ambitions on Everest.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Vastaa Viestiin