Arto "Artsi" Männistö

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
MA78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Maalis 26, 2013 1:57 am

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja MA78 »

Oonhan mäkin omalla tavallani sairas päästäni. Ja kai mä sit oon huono ihminen, kun ensimmäinen miessuhteeni kesti 13.5 vuotta ja sekin löytyy täältä, mut vaan toiselta sivustolta (ikävä kyllä seksuaalirikosten puolelta). Mut sen teon mun ex teki sen jälkeen, kun erosin siitä.

Mut vittuako tuut tänne haukkumaan ihmistä, joka oli minulle elämäni tärkein ihminen. Meillä oli oma maailma ja me haluttiin olla vain kaksin, pois muiden ihmisten jaloista. Arto oli minun sielunkumppani ja minulle erittäin rakas. Ne ihmiset kyllä tosiaan tietää sen ketkä näkivät meidät yhdessä ja miten me toisiamme katsottiin. Ei mun elämääni kävele ns. kunnollisia ihmisiä jotka olis samalla aaltopituudella mun ajatusten kanssa ja kenen kanssa voisin olla niin rehellinen kuin olin Artolle. Ja kuka kuuntelis mun huutoani ja silti rakastais mua juuri sellaisena kuin olen. Suhde jossa täytyy teeskennellä yhtään mitään, ei ole suhde. Ilmeisesti sä et sellaista sielullista yhteyttä ole ikinä kokenut etkä varmaan tule kokemaan kun olet noin loukkaava.

Terveisin
Mia-Mari Remes (Mä kehtaan kyl esiintyä omallakin nimelläni, te haukkujat ette. Miksi???)
Ikuisesti Arton oma pikkutyttö
- MIA
Rusty
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:46 pm

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja Rusty »

hupakko kirjoitti:Hyvä vaan kun on jo helvetissä koko ukko.
hupakko kirjoitti:Tiedän muuten tosi paljon näistä alamaailman hepuista ,olenhan töissä heidän parissaan.
Sitä en tiedä millä tavoin joudut työsi kautta tekemisiin näiden ns. linnakundien kanssa, mutta kun kerran työskentelet alamaailman heppujen parissa, niin varmaankin työnkuvaasi kuuluu ainakin jollain tavalla heidän tukeminen ja ohjeistaminen parempaan elämään. Eikö siis tuo ylimmäinen kommentti tunnu hieman ristiriitaiselta suhteessa harjoittamaasi ammattiin? Aivan sama jos joku sossun täti sanoisi alkoholistiasiakkaastaan, että hyvä kun tuo juoppo kuoli. Kaikella kunnioituksella kuitenkin.
Porin

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja Porin »

MA78 kirjoitti:
Mut vittuako tuut tänne haukkumaan ihmistä, joka oli minulle elämäni tärkein ihminen.
Varmaan sen takia, että uhrikin on ollut jollekin maailman tärkein ihminen.
hupakko
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Elo 07, 2012 1:22 am

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja hupakko »

Porin ,viisas kommentti.^^Rusty,Tiedätkö ihan oikeasti millainen on psygkopaatti??On ihan eri asia auttaa kaidalle tielle joku joka on syyllistynyt vaikka murhaan ,katuu ja haluaa aloittaa terveen ,raittiin elämän alusta kaikki.
Toinen juttu on nämä psygkot.he eivät ole kiinnostuneet normaali elämästä ,eivät halua käydä 8 tuntia päivittäin töissä.Parisuhteita solmitaan sen vuoksi minkä hyödyn suhde tarjoaa,asunto ,leipä,jne.Rakkautta teeskennellään ,vain siksi että psygkot ajattelee "mikä hyöty tästä on minulle".Tekee pahaa katsoa kun nuori nainen menee näitten kanssa lankaan.Ja usko huviksesi nämä jannut kerskuu esim.minulle kuinka he huijaavat tyttöä,sanovat"Sillä on ens perjant.tili"Ja suunnittelevat mitan saavat rahat haltuunsa.
Normaali alamaailman jannu yrittää elää läheistensä kanssa ja osaa rakastaa.He ovat eri porukkaa kuin psygkot.
Insane Poetry
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:35 am
Paikkakunta: Babylonia

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja Insane Poetry »

Mutta minkälainen ihminen yleensäkään on psygopaatti ja psygko?
Fall of Babylon
Rusty
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:46 pm

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Jeps, kiitoksia vaan Hupakolle selvennyksestä. En ole elämässäni koskaan törmännyt psykopaattiin tai sitten en ole tunnistanut häntä. Varmaan sinulla on enemmän kokemusta heistä.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Terve vaan teille kaikille, mutta etenkin Lecterille joka kuitenkin tyylikkäästi tapausta käsitteli. On sama mikä luokitus tälle hirviölle jostain kirjasta, jota ei vielä 100v sitten ollut olemassa, löytyy, mutta kyllä tässä keskustelussa paistaa aivan hirvittävä arvostelukyvyn puute. Niin, ja toki se silmitön rakkaus joka tässä tapauksessa olisi saattanut muodostua antavalle osapuolelle silmittömäksi, kun tämän otuksen tekoja lukee.

Olen aivan varma, että tämä nainen on pelastanut monta ihmistä tragedialta välittämällä tästä tunnevammaisesta ihmisestä joka on ollut kykeneväinen aiheuttamaan vakavaa tuhoa ympäristössään ja saanut hänet hetkeksi jonkunlaiseksi tuntevaksi olioksi, ihminen kuitenkin olisi turhaa kehua.

Hassuja tarinoita se, ettei voi olla psygkopaatti, koska ei välttele yli 8h työpäiviä(luinkohan oikein, oli niin turha koko juttu etten jaksa edes tarkastaa), kannattaisi tarkastaa vaikka siellä väkivaltasurmaajalesken nykyisessä opinahjossa Tampereen Teknillisessä Yliopistossa, miten menikään ne isot kirjaimet tossakin lafkassa..? Kuitenkin, tossa mielekästä tietoa sairaasta mielestä: http://www.businessinsider.com/how-do-y ... 013-2?op=1

Kaikesta paistaa, että tyttö on rakastanut ymmärtämättä miehensä todellista pahuutta. Eihän niitä pahoja asioita menneisyydessä tai edes nykyisyydessä ole olemassa, jos niitä vähätellään, selitellään ja lopulta syytellään muita, eihän?
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
MA78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Maalis 26, 2013 1:57 am

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja MA78 »

Arton virallinen kuolinsyy oli keuhkokuume. Vituttaa kun en itsekään tajunnut, että oltaisi menty lääkäriin, kun 2 viim. yötä valitteli "närästyksen tunnetta" eikä saanut sen takia nukuttua, mutta tuo tunne olikin varmaan keuhkoista ja kuolinaamuna vasta ensimmäisen kerran sanoi, että häntä sattuu johonkin tähän osoittaen samalla rintaansa. Harmittaa todella paljon, että sairaus mikä olisi ollut antibiooteilla hoidettavissa, jos olisi ajoissa huomattu, mutta härkäpäänä ei halunnut "pieniä kipuja" kertoa ja lisäksi Artolla oli sairaalakammo.

Arto ei todellakaan ollut psykopaatti. Hän sairasti harhaluuloisuushäiriötä ja muuta skitsofrenian oireita. Mutta, koska rakastin häntä niin paljon niin en halunnut sairauden pilata suhdetta. Huomasin merkit sairaudesta jo ensimmäisen kk:n jälkeen, koska omalla mummollani oli myös jonkinasteinen skitsofrenia, niin olin jo pikkutytöstä lähtien nähnyt mitä se on. Mummokin luuli vielä 80-v:na, että pappa pettää häntä nuorien tyttöjen kanssa ja etsi merkkejä/todisteita asioista mitä ei oikeasti ollut tapahtunut. Se, että sairastaa skitsofreniaa, ei tarkoita sitä etteikö ihminen osaisi rakastaa. Arto oli ensimmäinen mies jonka olen tavannut josta näki niinä hyvinä päivinä, että hän todellakin välittää ja rakastaa ja se tunne oli aitoa. Mutta nuo harhatkin alkoivat pikkuhiljaa vähentyä ilman lääkkeitä, kun puhuimme niistä ja aloin saamaan enemmän luottamusta. Aina jos Arto kuuli esim. puhelimessa taustalta äänen mitä ei oikeasti ollut olemassa, niin ensimmäisen kerran jälkeen sovittiin, että jos hän kuulee niin sanoo asiasta heti, niin rauhoitutaan ja mietitään yhdessä kuuleeko oikeasti vai tuleeko se pään sisästä. Niitä selvitettiin puhumalla yhdessä, vaikka ne useimmiten liittyivätkin minuun ja pettämiseen. Mutta se puhumisen jalo taito oli avain parempaan suuntaan ja se olikin hienoa, että Arto pystyi minulle niistä puhumaan eikä padonnut sisälleen. Sehän tässä harmittaakin, että vihdoin kun aloin saamaan luottamusta ja harhat alkoivat vähentyä tai vaikka niitä tulikin välillä niin Arto uskoi ennemmin minua kuin omaa päätänsä ja teimme kovasti töitä toistemme "päävaivojen" eteen, niin sitten RAKKAANI kuolee keuhkokuumeeseen. Ja välittäminen ja rakastaminen näkyivät pieninä arkisina asioina. Joka tilanteessa hän halusi suojella minua esim. autotien reunassa kävellessä (kun ensimmäisessä asuinpaikassa ei ollut kävelyteitä joka kohdassa) hän "siirsi" minut sisäpuolelle, että jos joku hurjastelija tulee eikä ehdi väistämään, niin auto töytäisee ennemmin häntä eikä minua + paljon muita vastaavia tilanteita. Ensimmäisenä hänellä oli mielessä minun turvallisuuteni. Psykopaatillehan se olisi ollut aivan sama missä kävelen. Eikä psykopaatti niin hellästi olisi hoitanut kissojamme niin kuin Arto teki, vaikkei aluksi edes ollut kissaihminen vaan ennemmin koiraihminen (kun minähän muutaman kk:n seurustelun jälkeen toin taloon yht'äkkiä 4 kissaani edellisestä suhteesta), mutta muutamassa kk:ssa huomasin kuin Arto jutteli aina aamuisin keittiössä yhdelle kissoistamme ja syötti kinkkua pöydässä (kun hän nyt heräsi aina paljon aikaisemmin kuin minä). Voin laittaa kuvia FB:iin, niin voitte käydä katsomassa kuinka "psykopaatti" kohteli kissoja. Oikeasti miettikää nyt: oikea psykopaaatti olisi tappanut ne kylmän viileästi. Kuvat ovat todellisia eikä mitään esitystä. Ja mitä rahaan tulee, niin Arto antoi aina minulle rahansa (meidän tulot ja menot oli yhteisiä, niin oikeassa parisuhteessa kuuluukin olla, eikä niin, et noi on nyt mun rahat ja noi sun) koska osasin paremmin laskea rahojen riittävyyden, kun Arto ei ollut vielä tajunnut euron ja markan eroa, niin se saattoi tuhlata vähän liikaa. Ja rahoista päätettiin yhdessä, jos teki mieli laittaa rahaa johonkin esim. veikkauslappuihin, niin asia päätettiin yhdessä paljonko pystytään kuukaudessa pelaamaan. Esim. jos se näki kadulla jonkun asunnottoman juopon, niin muutaman kerrankin vei syömään esim. heseen tai macciin. Fiksu teko maksaa ennemmin toiselle ruoka kuin antaa rahaa joka olisi mennyt viinakauppaan. Artossa oli niin paljon hyvääkin, mutta tämä sivusto ei kyllä ole tällaiselle jaaraukselle. Mutta niin kuin aikaisemmin kirjoitin, että kyllä hänelläkin oli ne huonot puolensa, mutta psykopaattia hänestä ei saa tekemälläkään. Meidän juttelutuokiot oli sen verran syvällisiä, että kerran Arto sanoi, ettei hän ole ikinä puhunut asioista kenenkään kanssa - kuten psykiatrit, terapeutit tms. - niin kuin minun.

Lopetan nyt etten taas saa vihaisia vastauksista pitkistä jaarauksista mitkä ei oikeastaan tälle sivustolle kuulu. Mutta todellakin ottaa päähän, että teillä joillain ei taida olla ihan puolueetonta ja OIKEAA tietoa kirjoittamistanne ihmisistä. En ymmärrä miten jotkut pystyvät arvostelemaan ihmisen tuntematta häntä. Ja ne lyhenteet TTY - Tampereen Teknillinen Yliopisto, englanniksi TUT - Tampere University of Technology ja TTY:n vanha nimi TTKK - Tampereen Teknillinen Korkeakoulu joka ei siis ole ollut käytössä yli 10 vuoteen.
Terveisin
Ikuisesti Arton oma pikkutyttö Mia
Ikuisesti Arton oma pikkutyttö
- MIA
MA78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Maalis 26, 2013 1:57 am

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja MA78 »

Niin ja tiedoksi. Arto olisi kovasti halunnut töihin, mutta erilaisten vammojen takia unelmat karsiutuivat. Arto kun ei tykännyt lojua, vaan kun oli niin energinen, että sitä energiaa riitti muillekin jaettavaksi.
Vammoista: molempien käsien 3 keskimmäistä sormea eivät toimineet juuri ollenkaan, koska niistä oli jänteet poikki. Oli torjunut parit puukkohyökkäysyritykset ottamalla terästä kiinni joten ko. 6 sormesta oli jänteet poikki. Eli vaan pikkusormet ja peukalot oli ainoat sormet mitkä toimi kunnolla. Sitten kun sitä oli joskus vuosia, vuosia sitten puukotettu fileerausveitsellä mahaan, niin siinä meni molemmat sappitiyhyet poikki joten sappirakko poistettiin, lisäksi mahalaukku meni rikki ja osa suolistosta. Arto oli silloin 3 vko:a koomassa ja sai sinä aikana kaasukuolion ja Turussa oli ainoa painekammio siihen aikaan niin hänet vietiin helikopterilla, koska siihen olisi voinut kuolla ihan muutamissa tunneissa. Leikkauksen jälkeen mahanpeitteen päällä olevat lihakset repeytyivät lopullisesti joten kaikki raskas työ mis joutuu jännittämään vatsalihaksiaan oli vaarallista, koska sieltä olisi voinut "pulpahtaa" ulos jotain, et piti aina ottaa huomioon esim. tavaroita siirrettäessä. Lisäksi oikea polvi oli todella paskana, se näytti siltä kuin se olis levahtanut. Eräs lääkäri sano, et jos et nyt heti hae lähetettä COXAan niin ei mee puolta vuottakaan, kun et kävele tolla. Mut silti vaik se oli niin rikki (Huom! ja sitä oli kymmeniä kertoja yritetty leikata), niin Arto käveli mun kans pitkiäkin lenkkejä eikä ikinä valittanut polveaan. Ainoa jos lähdin hölkkään, niin silloin sano, et kun hän ei pysty, niin hän kävelee perässä, mut enhän mä voinut toista jättää, kun olin niihin kävelylenkkeihin hyvin tyytyväinen. Niin mitähän hommia olis sit voinu tehdä. Muurarihan Arto ammatiltaan oli, et oli se Riihimäelläkin muurannut jotain uusia sellejä joskus sie ollessaan. Kyseli veljeltäänkin et olisko päässy sen muurausfirmaan edes apumiehex osa-aikaisesti, kun 1000€ olis saanu tienata eläkkeen päälle, mut vastaus oli vähän vitsailua: "jos oot vuoden vapaana, niin sit". Arto odotti innokkaana, kun vuosi tuli täyteen, et vihdoinkin pääsis tekeen jotain, mut ei. Olis pitäny käydä joku päivän-kaks kestävä kurssi työturvallisuudesta, mut Arto tiesi et sen on vaikea keskittyä tollaseen niin ei se sit menny. Mutta sitä energiaa olis kyl ollu vaikka muille jakaa ja itseasiassa se tarttu vähitelllen muhunkin, kun itse olen yksinäni laiskamato.

Mutta tiivistys: Arto olisi halunnut tehdä töitä, mut nää fyysiset rajoitteet oli aika pahat, ja sit Arto ei ollut ikinä ennen käyttänyt tietokonetta. Mun piti opettaa sitä mut se aina siirty ja siirty, tai kerran yritin hetken aikaa, mut Artolla oli vaikeuksia keskittyä koko asiaan, lisäx se pelkäs, et jos se sen oppii niin sehän voi jäädä ihan jumiin tähän, varsinkin kun kerroin, et se näkis Aamulehden, Iltasanomat ja Iltalehden netistä, kun niitä se aina luki. Ei nyt päivittäin kaikkia, kun ei ollu rahaa ostaa kuin toinen noista kahdesta ja aamulehti tuli lahjatilauksena välillä jonkun aikaa.
Ikuisesti Arton oma pikkutyttö
- MIA
MA78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Maalis 26, 2013 1:57 am

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja MA78 »

Enkä ole missään vaiheessa vähätellyt Arton tekoja tai syytellyt muita Arton teoista, jos en olisi saanut sellaisia tietoja mitkä kyl alkoi herättään omat epäilykseni minkä takia tää viimeisin juttu alkoi tuntumaan hiukan hämärältä.
Arto kertoi "mokistaan" rehellisesti, mutta tää viimeisin juttu ei oikein tuntunut vakuuttavalta. Näin sen Arton silmistä, mut juttuun liittyy pari seikkaa mistä en haluis täs kauheammin kirjoittaa. Se toinen mies (alibin "tähtitodistaja"), joka oli sie asunnolla silloin, sano itse mulle sellaisia asioita mitkä alkoi kyl munkin mielessä ihmetyttään ja sit olin joskus kuullu mitä se oli kännipäiten tehny kaverin siskolle... niin olikohan kaikki nyt loppujen lopux ainoastaan ja pelkästään Arton syytä? kun tosiaan muissa jutuissa se kerto rehellisesti mitä oli tehny, missä ja milloin kenellekin ja motiivitkin niihin, mut tästä viimeisestä jutusta oli vähän hampaankolossa jotain, et ei kyl mun tuntemuksen perusteella ollut itsekään ihan varma mitä oli tapahtunut... mut nää on mun omia päätelmiä. Eli kaikki muut jutut Arto rehellisesti myönsi enkä todellakaan niitä vähättele. Ja mun mielestä ne tyypit sai sitä mitä itse tilasivat.
Ikuisesti Arton oma pikkutyttö
- MIA
johnny rebel

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

Kamalaa paskaa tuokin jaksaa kirjottaa. Mun puolesta olisi voinut kuolla aiemmin jo. Riksussa joskus lusittiin, oli kyllä sellanen kummajainen jo silloin. Raskaat mullat herralle, ikävä ei ole.
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

MA78 kirjoitti:1000€ olis saanu tienata eläkkeen päälle, mut vastaus oli vähän vitsailua: "jos oot vuoden vapaana, niin sit". Arto odotti innokkaana, kun vuosi tuli täyteen, et vihdoinkin pääsis tekeen jotain, mut ei. Olis pitäny käydä joku päivän-kaks kestävä kurssi työturvallisuudesta, mut Arto tiesi et sen on vaikea keskittyä tollaseen niin ei se sit menny
ymmärrän tuon "näytöt vapaudesta" syndrooman,olen itsekin istunut useita kertoja vankilassa ja joutunut vakuuttamaan läheisilleni,että osaan muutakin kun itse niin haluan,en olis itsekään ensimmäisenä palkkaamassa ikänsä linnoja kiertänyttä ukkoa töihin (varsinkaan juoppoa) ennenkuin on näyttöä todellisesta halusta olla vapaa,selvinpäin ja tehdä työtä.
eniten vituttaa että apumies ei tuukaan töihin parin päivän päästä kun on posessa tai kännissä,löytyy kuitenkin miehiä jotka hoitaa duuninsa kunnialla ja joita ei tarvi arpoa,että kauanhan se on töissä vai lähteekö kesken päivän peräti

jos ei kykene parin päivä PAKOLLISTA työturvallisuus kurssia käymään niin miten sitä voi töissäkään käydä?
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
JurpÅ
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 5:08 pm

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja JurpÅ »

MA78:n juttujen mukaa artsi olis ollu suunnillee pyhimys :roll: totuus taitaa vaa olla aika kaukan siitä.
Cate Archer
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 9:52 pm

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja Cate Archer »

MA78 jutuista huomaa just sen minä voin parantaa - miehen jutun. Vainoharhainen olevinaan tajuaa että ei tässä nyt mitään, kun ihana nainen sanoo että ei kuule harhoja yms. Tuolla periaatteella suomessa ei ois yhtään hullua.
Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1011
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Arto "Artsi" Männistö

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Sanonta ns vittu korvilla käypi tähän käännennäisenä eli mikä se termi olisi? Nainen joka yltiöpäisesti rakastunut mieheen joka on murhaaja vaikka voissa paistaisi.
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
Vastaa Viestiin