Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Sirpa kirjoitti:Olen myös seurannut miten joustavalla perustalla tuollainen mielipideusko on, se pomppii kuin vieteri tai kääntyy kuin tuuliviiri aina tarvittavaan suuntaan. Ja mitä tulee lausahduksesta, että ajattelisin kyseessä olevan jonkinlaisen fanaattisen uskon, niin lähinnä jokin sellainen tästä tulee mieleen kun eräiden kirjoituksia lukee - tai kyseessä on faktojen sijasta sittenkin se fatwa. :wink:
Meillä on yllä esimerkki siitä miten 'takki käännetään'.
Toiset täällä ovat 'hetken heikkouksiaan' lukuunottamatta pysyneet kannassaan. :wink:
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Jeah, kunnioitettava saavutus tämän 10 kuukauden aikana, kymmenen pistettä, kun sentään Portugalin poliisikin onnistui puheitaan kääntämään, osoittaa todellista luonteen heikkoutta heiltä! :D
(Miss Holmesilla taisi jäädä minun tekstistäni jotakin ymmärtämättä, heh.)
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Sirpa kirjoitti: Marski, ota huomioon: Miss Holmes on nainen ja hänellä on spagettiaivot! Näiden aivojen mukaan se perustuu siihen mikä on tilanteeseen sopivin. Se on kuin valitsi pukuun sopivia pikkukenkiä!
''...se joka toista haukkuu, sen napa paukkuu ja se on itte se...'' :wink:
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

(Nyt alkaa jo olkimajakin olla vaarassa....) :wink:

Miss Holmes on alusta asti ollut sitä mieltä, että Kate McCann tappoi Madeleinen, myöhemmin hän suostui ajattelemaan, että ehkä Gerrykin oli tapossa mukana.

Itse olen alusta lähtien ollut sitä mieltä, että Madeleine siepattiin, eivätkä vanhemmat surmanneet häntä. Alussa mietin, että jos vanhemmilla on osuutta sieppaukseen, ja kyseessä olisi jokin rahastustemppu, mutta sain aivoissani jokin aika sitten järjestykseen sen seikan, että heillä ei ole osuutta edes sieppaukseen.

Tämä nyt kertauksena niille, jotka eivät ole olleet mukana tätä koko ketjua. Kysynkin nyt Miss Holmesilta, että menikö tämä asia näin?

Miss Holmes, olen pahoillani, mutta tuo teksti ei liity tähän asiaan mitenkään, et vain ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan. Tuo ei tarkoita millään tavalla sitä asiaa, ettenkö uskoisi sinun uskovan edelleenkin, että vanhemmat tappoivat Madeleinen.

"Tilanne" on tuo sinun uskosi (=puku) ja selitys käännetään siihen sopivaksi (=kengät).

Esimerkki: vanhempien syyllisyyttä tukee se asia, etteivät haasta lehtiä oikeuteen, ja seuraavaksi sanot, että tämä haaste tukee selvästi sitä, että vanhemmat tappoivat Madeleinen. (Tätä ei nyt pidä ottaa kirjaimellisesti.)

Sama tapahtui pari sivua sitten Philomena McCannin kanssa, kun arvioimme hänen sanojensa luotettavuutta. Ensin arvioit tämän rouvan louskuttavan suutaan kateuksissaan Katea kohtaan, ja seuraalla sivulla käytit hänen lausumaansa tukemaan väittämää, että Katella olisi mielenterveysongelmia.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Tällaista tämä on ollut - 400 sivua on näin spekuloitu Madeleinen kohtalosta, ei ole ihme, jos tulee hieman sekava kuva tästä ketjusta, mutta eiköhän kohta päästä asiaan. :wink:

Katsotaan nyt missä vaiheessa Portugalin poliisi kumoaa armomurhateorianne! (Eräs esimerkki tästä miten asiat kääntyvät...)

Lisäys: Sivuja on kertynyt tarkalleen 525.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

'Sorry darlin, you are just destroying the hole conversation.'

(Pahoittelen, tämä kuuluisi lautamiehiin)

Keskustelu ei ole sitä, että vain oma näkemys on se ainoa oikea, vaikka ilman perusteluja.

Se ei mielestäni ole sitä, että ei kuulla toisen mielipidettä, eikä hyväksytä muuta kuin oma näkemys.

Mielestäni se on sitä, että voidaan esittää asiota ja niistä voidaan KESKUSTELLA ja niitä voidaa PUIDA ja POHTIA ja ANALYSOIDA yhteistuumin saamatta aikaan pientä maailmansotaa.

Me kaikki täällä olemme alla otsikon 'keskustelu' ja sitä se ei täällä 'maddessa' viime aikoina minusta ole ollut.

Minusta oikeasti on sääli, että ihmiset, jotka eivät ole kykeneväisiä rakentavaan keskusteluun tunkevat ja puuttuvat ja rikkovat sen keskustelun alunkin jolla voitaisiin synnyttää tällekin palstalle sitä ''uutta tuottavaa keskustelua'' joka palstan tarkoitus kaiketi on.

Me kaikki voisimme tämän palstan jäähyväisiksi todeta, että vanhemmat ovat syyttömiä ja lasta ei löydetty.

Mutta onko se kuitenkaan se mitä täällä kuukausia roikkuneet haluavat???

Minusta ei.

Me haluaisimme, että Madeleine löytyisi elossa.
Jonkun mummon hoivista, ilman 'pahoja setiä'.

Se kuitenkin vaikuttaa jo aika mahdottomalta kaikkien kuukausien jälkeen.

Ja kun tuota ei tulla tod.näk saamaan, me kaikki kuitenkin haluamme oikeita vastauksia ja totuuksia siitä mitä tapahtui.

Meille kenellekään ei varmasti käy vastaukseksi se, että vastausta ei ole.

Me kaikki olemme olleet täällä löytääksemme ja kuullaksemme totuuden ja saataaksemme syylliset tuomiolle.

Minulle ei ole vastaus se, että lehdet pyytävät McCanneiltä anteeksi ja he saavat 'kivusta ja särystä' korvauksia.
Madeleine ei edelleenkään ole kotona. Madeleine on edelleen kadoksissa.

Ja näiden 10,5 kk jälkeen oikeasti toivon, että hän ei ole enää missään, koska kukaan meistä ei haluaisi pienelle lapselle mitään sellaista, jota pahimmillaankaaan voisimme kuvitella.

Ja sydämestäni toivon, että kaikki me joilla lapsia on ja te, jotka lapsia hankitte, pidätte heistä NIIN hyvää huolta, ettei ainakaan meidän keskuudessa tämä tragedia pääse toistumaan.
Viimeksi muokannut MissHolmes, Pe Maalis 21, 2008 2:48 am. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Vielä haluasin teille suomentaa Sirpan allekirjoituksen...
Sirpa kirjoitti:Alethes doksa meta logu

''tieto on perusteltu tosi uskomus”
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Kiinnitit huomiota kaikkein tärkeimpään asiaan - eli perusteluun. Tästä asiasta on aikaisemminkin keskusteltu. Jos katsomme edellä olevia esimerkkejä (mm. Philomenan sanat) - tilanteita, joissa haluat perustella uskomustasi vain vahvistaaksesi mielipidettäsi - tällä toiminnalla et pyri totuuteen, sen motiivi on ainoastaan oikeassa olemisen tarve. Perustelusi uskomuksellesi ei ole kestävä. (Sivuhuomautus: luoja että säälin henkilöitä, jotka joutuvat parisuhteeseen tällaista perustelua harrastavan henkilön kanssa.)

Myöskään sellainen perustelu uskomukselle ei ole hyväksyttävää, joka nojaa valheeseen: "...poliisikin on epäillyt Kate McCannin mielenterveyttä", lause josta tuomitsin sinut viikoksi jalkapuuhun, koska et pystynyt tätä mustamaalaamista todistamaan edes lehdistön väitteellä. Kyseenalainen perustelujen tueksi oli myös Paolo Reisin blogi, joka tässä kahakassa onkin nyt vaikeasti sairastunut. Lehtitietoihin vaadimme myös linkkejä, mutta lehtien kirjoituksetkin ovat nyt kokeneet kohtalonsa.

Tällä lauseellani nimenomaan hyväksyn uskomuksen mielipiteesi perustaksi, mutta vain asiallisesti perusteltuna.

Jos palaat lautamiehiin katsomaan ketjua Sirpa vastaan muut, siellä sanotaan minulle, että sieppausteoriasta suostutaan spekuloimaan minun kanssa heti kun minulla on näyttää sen tueksi jotakin faktaa. Te olette halunneet harrastaa "tosiasioihin perustuvaa spekulointia" - kuten armomurhan miettimistä.

Olen sanonut, ettei tyttö tyhjään Algarvesta ole kadonnut, vaikka hän olisi kuollut, on hänet kuljetettu siltikin. Tuota kuljetusspekulointia olen joutunut väkisin vääntämään tyyliin - "annan teidän pitää ruumiinne, jos suostutte minun kanssani spekuloimaan mihin se katosi", koska sieppausteoriasta ei ollut mahdollista muuten spekuloida.

Pidin tuota kuljetusasiaa kaikkein tärkeimpänä - oli tyttö elävä tai kuollut - koska jos saadaan kiinni lapsen kuljettaja, saadaan myös tietää mitä on tapahtunut ja kuka hänet tappoi, jos tappoi, mutta teitä kiinnosti enemmän vanhempien syyttely ja merkkien etsimiset syyllisyydestä vaikka valokuvia tai kädenliikkeitä seuraamalla kuin tytön kohtalo.

Pääasia hoitui, ja pääsimme sopimukseen siitä, että ruumiille on ollut kuljettaja, mutta jatkospekulaatioista ei tullut mitään, koska kuljettajaksi hyväksyttiin tässä ketjussa vain vanhemmat - Muratiin tai hänen ystäviinsä ei saanut koskea, koska se olisi ollut herjausta.

Kuten x-tinekin totesi, että kyllä on törkeää, kun poliisi kuulusteli Muratin tyttöystävää kolmeenkin eri otteeseen ja vielä paljon kovakouraisemmin kuin Katea, takavarikoi vielä tämän henkilökohtaista omaisuuttakin, eikä palauttanut vasta kuin syksyllä!!!

Yritin ehdottaa, että jospa poliisilla oli syynsä toimintaansa.

Noin sivulla 200 Patricia on todennut, että tuntuu kuin eräille olisi henkilökohtainen katastrofi, jos syylliseksi osoittautuisi joku muu kuin vanhemmat - tässä henkilökohtaisessa katastrofissa juuri nyt ollaan.

Lautamiehistä, edellä mainitusta ketjusta (Sirpa vastaan muut) voi lukea päivämäärällä 26.10.2007 ennustuksiani tulevasta tilanteesta - on mielenkiintoista huomata, että siellä Miss Holmes taas syyttää minua päin vastaisesta asiasta kuin eilen, koska en ole pystynyt mielipidettäni muuttamaan.

Seuraavassa vaiheessa minusta tehdään syyllinen siihen, että täällä on spekuloitu väärästä lähtökohdasta - vanhemmat tappoivat lapsensa - ja näin ulkoistetaan oma syyllisyys ja väärässä oleminen, ja saadaan jälleen psyyke pysymään kasassa ilman muutostarvetta.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Koitetaan nyt päästä asiallisesti eteen päin tästä kohdasta, jotta itse pääasia ei unohtuisi: missä on Madeleine?

Uusia uutisia asian tiimoilta - tällä kertaa lehtiotsioihin on yltänyt Muratin tietokone-expert, venäläinen ystävä Sergey Malinka.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... 09&in_page
Viimeksi muokannut Sirpa, Pe Maalis 21, 2008 10:10 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
Keskustelu ei ole sitä, että vain oma näkemys on se ainoa oikea, vaikka ilman perusteluja.
Tasokas keskustelu ei ole myöskään sitä, että kerrotaan faktoina asioita, jotka eivät sellaisia ole. Tällainen saattaa toisinaan täyttää jopa mustamaalauksen tunnusmerkit!

On täysin ymmärrettävää, että faktoja pyydetään epäilyttäviin väitteisiin. Jos kirjoittaa faktana asioita, kannattaa varautua, että niihin pyydetään perusteluja. Jos haluaa välttää perustelujen kyselyn, kannattaa kirjoittaa ennen väitteitään, esimerkiksi "minun mielestäni" tai "Herra Sourcen mukaan" tai "perhettä lähellä olevan lähteen mukaan" tms. Tällöin lukija ymmärtää, että kyseessä ei ole kovinkaan luotettava tieto ja suhtautuu siihen sen mukaisesti. Eikä lähteitä tarvitse sen kummemmin kysellä.
Järkevä keskustelija myös ymmärtää, että jos kirjoittaa vaikkapa HerraSourcen näkemyksiä asioista, saattavat muut keskustelukumppanit huomauttaa, että he eivät pidä väitteitä kovinkaan luotettavina. Tällainen ei ole piruilua, vaan sillä halutaan toisinaan jopa auttamismielessä opastaa alkuperäistä kirjoittajaa medialukutaidossa. Monet kun saattavat kuvitella, että asia on faktaa, kunhan se vain on lehdissä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Sirpa

Yöaikaan oli siis Malinkan auto poltettu, ja kirjoitettu punaisella auton viereen portugaliksi sana "puhu", eli auton polttaja ainakin olettaa Malinkalla olevan asian suhteen jotakin tietoja ja sanottavaa. Melko raju temppu mikäli kyseessä on vain arvailu. Pelkkänä sabotointina olisin voinut kuvitella poltettavaksi esim. Muratin auton tässä tilanteessa. Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu, jos auton polttaja saadaan kiinni - miten hän tekonsa perustelee.

Minulle tällä hetkellä on täysin epäselvää, että eikö Miss Holmes todellakaan ymmärrä näitä asioita vai haluaako hän vain vääntämällä vääntää keskustelua? Pyydän, että hän nyt jättäisi tämän asian (siirynee vaikka lautamiehiin), ja voitaisiin jatkaa itse Madeleine-asiasta.

Pidän itsestäänselvyytenä sen mitä Marsalkka edellä kirjoittaa, jotain on pahasti vialla, jos Miss Holmes ei tätä ymmärrä.
Viimeksi muokannut Sirpa, Pe Maalis 21, 2008 10:30 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:[
Minulle ei ole vastaus se, että lehdet pyytävät McCanneiltä anteeksi ja he saavat 'kivusta ja särystä' korvauksia.
Ihmeen paljon muutama taho on silti ollut kiinnostunut keskustelemaan aiheesta. Varsinkin tuosta rahasta.

Onko joku ilmaissut, että tämä on vastaus johonkin?

Minun mielestäni on hienoa, että lehdet eivät voi kirjoittaa mitä tahansa ilman perusteluja.

Vihjailiko joku/jotkut muuten täällä jossain vaiheessa, että vanhempien syyllisyyden puolesta puhuu se, etteivät he ole yrittäneet laittaa kuriin lehtiä, jotka ovat kirjoittaneet heistä negatiivisia/arveluttavia juttuja?

Onko/ovatko nyt sama/samat henkilöt vihjailleet, että tähän nyt tapahtuneeseen lehtien anteeksipyyntöön liittyy jotain outoa, joka taas asettaa vanhempien toiminnan outoon valoon?

Tuli ihan vain mieleen...

Kylläpä nuo isot kirjaimet ovatkin hienoja... Enpä silti taida käyttää niitä enää...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Sirpa

Onpa todella hienoja, vau! Ovatko tämä suurin mahdollinen koko - kyselen ihan vain tulevaisuutta ajatellen - vai olisiko mahdollista halutessa käyttää vielä hieman isompia?
Alethes doksa meta logu
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Marsalkka kirjoitti:
Vihjailiko joku/jotkut muuten täällä jossain vaiheessa, että vanhempien syyllisyyden puolesta puhuu se, etteivät he ole yrittäneet laittaa kuriin lehtiä, jotka ovat kirjoittaneet heistä negatiivisia/arveluttavia juttuja?

Onko/ovatko nyt sama/samat henkilöt vihjailleet, että tähän nyt tapahtuneeseen lehtien anteeksipyyntöön liittyy jotain outoa, joka taas asettaa vanhempien toiminnan outoon valoon?
Tämä on kyllä yksi keskustelua leimaava piirre. Entisaikaan sitä kutsuttiin "juoruakkamaiseksi" toiminnaksi, eli osattiin kääntää mikä tahansa asia mustamaalaamaan jotakin, johon suhtauduttiin vihamielisesti ja muuten asenteellisesti, tai silkasta kateudesta ynms.

Mestaripyörittäjillä tiedon puuttuminen, yhtälailla kuin sen olemassa olo kelpaavat raskauttaviksi todisteiksi. Tiedon puuttuminen johtuu useinmiten subjektiivisesta seikasta, eli mustamaalaaja ei itse tiedä jotakin asiaa ja käyttää omaa tietämättömyyttään todisteena jotakin vastaan. Olemassa oleva tieto voidaan voidaan taas kääntää mihin tahansa muotoon, koska mustamaalaaja osaa tulkita mustamaalattavan mielenliikkeitä mestarillisesti, täysin suvereenisti.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

(Sori, taas OT:tä kirjoitan) Mutta ei voi mitään että minulle tulee mieleen Speden "Naisen logiikka"-sketsit tästä.
Lukittu