Pharnamoh kirjoitti: La Huhti 25, 2020 11:31 am
Kuolemannaakka kirjoitti: La Huhti 25, 2020 12:03 am
Pharnamoh kirjoitti: Pe Huhti 24, 2020 11:01 pm
Itse en ole uskovainen, joten minulla ei ole kantaa tähän tapaukseen.
Eikun tässä tapauksessa voi nimenomaan puhua tietämisestä. Juurihan tuossa kirjoitin, ettei kyse ole mistään mielipiteestä tai uskonasioista. Tästä jutusta kun olisi ne uskonasiat jätetty pois, niin juttu olisi ratkennut jo aikoja sitten, tai ainakaan ei olisi syyttömiä yritetty tuomita. Pitäisi ihmisten vihdoinkin päästä uskomisesta tutkimiseen.
Oletko ottanut selvää siitä, mitä tästä jutusta tiedetään? Vai oletko vain lehtiä lukenut, etkä niitäkään kovin tarkkaan? Jos ei tiedä jotain asiaa, niin ei tietenkään kannata ottaa kantaa. Puoleen eikä toiseenkaan. Semmoiset "en tiedä tästä jutusta niin tarkkaan, mutta kumminkin naureskelen tässä muitten mukana kun valtaosa muistakin tuntuu naureskelevan"-mielipiteet on aika raskaita, kun tietää, että tällä tavalla ne kaikki asiat maailmassa päätetään ja päätellään. Ulvila on vain yksi pienen pieni esimerkki.
Ilmeisesti kuulut sitten niiden 1-3 henkilön joukkoon, jotka tietävät Auerin syyllisyydestä/syyttömyydestä? Onnittelen. Jos et kuulu on kysymys vain mielipiteestäsi tai uskomisestasi. On totta, että tietoa Ulvilan tapauksesta on valtavasti. Mutta se ratkaiseva tieto puuttuu. Muuten tapaukseen kaikkein perehtynein kolmikko ei päätyisi äänestykseen äänin 2-1. Heitä sinäkin Pilin kanssa ylimielisyys pois ja myöntäkää, että teillä ei ole riittävästi tietoa sanoaksenne tästä juuta tai jaata.
Mikä ratkaiseva tieto mielestäsi puuttuu? Käsittääkseni meillä on melkoisen laaja moniosaajien joukko (30 henkilöä?), joka on vuosia tehnyt töitä pääasiassa talkoovoimin enemmän ja vähemmän Auerin tukena tai ylipäänsä hänen tapauksensa parissa. Itse pystyn näkemään tämän joukon tekemien töiden vaikutukset monella eri osa-alueella yhteiskunnassamme.
Ei tässä tarvitse kenenkään ruveta ylimieliseksi ja tiedoillaan kehuskelemaan, koska töitä on vielä paljon tekemättä. Jokainen pystyy esimerkiksi Ulvila-osion viestihistoriaan perehtymällä toteamaan, ketkä siellä ovat ansioituneet ja minkälaisilla tiedoilla/taidoilla. Luulen, että se tutkintatyö, mitä murhainfossa tämän rikostapauksen ympärillä on tehty, on Suomen mittakaavassa omaa luokkaansa ja ainutlaatuista.
Itse olen jo vuosia sitten todennut, että Ulvilan murhan tutkinnassa päästään eteenpäin kahdella tavalla:
1. Ulvilan murhaaja kävelee poliisilaitokselle tunnustamaan tekonsa tai
2. Poliisi-/syyttäjäviranomainen käynnistää Ulvilan murhatutkimukset virallisesti uudelleen ja lähtee tutkimaan avoimeksi jääneitä/jätettyjä tutkintalinjoja
Naakan kirjaan on koottu se työ, mistä viranomaisten on helppo halutessaan jatkaa, jos löytyy riittävästi kiinnostusta työstää aihetta eteenpäin. Meidän maallikkojen keinot murhan selvittämiseksi on käytetty loppuun. Anneli Auer on miehensä murhaan täysin syytön ja hän on useamman vuoden ajan toivonut, että murhan selvitystyö hoidettaisiin asianmukaisesti loppuun ja että hänen perheeltään pyydettäisiin virallisesti anteeksi viranomaispäässä tehtyjä perheen normaalielämän sotkeneita virheitä.