Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Miss Holmes totesi:

"Minä olisin halunnut keskustella siitä, mikä saa toiset vaikuttamaan syyttömämmiltä tai syyllisimmiltä kuin toiset. "

Eikö Miss Holmes edelleenkään ymmärrä, että se on jokaisen omassa päässä minkä vaikutelman kukakin mistäkin saa, ja tämä vaikutelma puolestaan perustuu itse kunkin tekemiin havaintoihin omien aistiensa kautta, ja näistä havainnoista tekemiinsä johtopäätöksiin omissa aivoissaan.

Syyttömyys/syyllisyysvaikutelmat ovat täysin subjektiivisia!
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
Ei se 'vauvan-kuristus ja pakastus' liitykkään Madeleineen.
Olisit sitten kirjoittanut asiasta asianmukaiseen ketjuun...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Sirpa

Timppa edellä kyselee esimerkkiä tilanteeseen, jossa olisi vahinkokuolema, mutta silti harkitusti kätketty ruumis (kuten hän toteaa harkittu tappo yhdistyy järkevämmin harkittuun ruumiin kätkemiseen).

Tässä Mari Luzin tapauksessa surmaaja väittää kyseessä nyt olleen vahinkokuoleman, mutta hävitti ruumiin kätkemällä! Tässä siis Timpan kyselemä esimerkki: voimmeko olettaa, että kyseessä todella olisi ollut Mari Luzin kohdalla vahinko?

(Tämä liittyy Madeleineen nyt tuon edellä esitetyn kysymyksen asettelun vuoksi. En ymmärtänytkään Miss Holmesin syyllistäneen minua Mari Luz uutisen linkittämisestä, mutta hänelle ei myöskään ymmärrys auennut asiaan, jonka tässä edellä nyt olen selvittänyt.)

Tässä jälleen hyvä esimerkki siitä mitä itse kukin näkee esim. uutisissa (havainnointi), itse kiinnitin tähän huomiota tuon Timpan kysymän esimerkin kautta, mutta Miss Holmes näki vain jälleen pointtia ryhtyä syyllistämään Madeleinen vanhempia! Silti luemme samaa uutista.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

:) Me puhutaan vahingossa toinen aidasta ja toinen siitä seipäästä. :)

Juu, tuosta olen samaa mieltä, että olisi loogisempaa ajatella, että surmaamaan pystyvä, pystyy myös kätkemään ruumiin.

Mari Luzin tapauksessa, jos kyseessä on todella pedofiili, voi tappo/ rappusista putoaminen liittyä myös siihen, että lapsi on yrittänyt paeta ja 'käsikähmä' on johtanut kuolemaan. Ja ollut ikäänkuin vahinko.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Kyllä, näinkin voi olla, mutta nyt kyse olikin tuosta ruumiin kätkemisestä. Miksi ed. mainitussa vahingossa ei kutsuttu ambulanssia paikalle?

Voidaanhan tuota eritavalla suuntautunutta havainnointia ja johtopäätösten tekoa myös vahingoksikin kutsua. :wink:
Alethes doksa meta logu
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Tuosta autoasiasta vielä:

Joo, jos omalla autolla lähtee lasta ryöstämään, niin toki se on helposti tunnistettavissa esim. rekkarin perusteella. Mutta... taas tulee MAHDOLLINEN ristiriita. Jos kerta teko oli etukäteen suunniteltu (henkilökunnan asustus yms...) niin miksi ei varasta autoa etukäteen.
Järkevät syyt: a) teko oli spontaani tai b)kaappaaja ei osaa varastaa autoa.

Ja onhan aina mahdollista sutata oman auton rekisterilaatta niin, ettei sitä tunnisteta. Se on edelleen turvallisempaa kun lapsen kantaminen ulkona. Jos joku näkee autosi, niin on mahdollista että sitä ei löydy koskaan tai sinun osuutta ei voida todistaa vaikka löytyisikin. Mutta jos gerry tapaa sinut kadunkulmassa ja autolle on vielä sata metriä matkaa, niin jäät tasan tarkkaan kiinni kun gerry mottasee lapsensa varastaneen tainnoksiin.

Mutta tämä kaikki pohdistelu voidaan tietenkin kumota sillä faktalla, että rikolliset eivät ole rationaalisia, eivätkä osaa välttämättä toimia niin että riski minimoituu. Joka tapauksessa tämä kuitenkin tarkoittaa, että kaappausta ei ole oman käsitykseni mukaan kovin tarkasti suunnitella.
Sirpa

Aivan, näin on, mutta nyt tuli mieleeni eräs asia, josta on aikaisemmin keskusteltu täällä - mikä oli se auto (oliko samaa merkkiä kuin McCannien vuokraama ja tutkittu auto?), joka löydettiin hylättynä lähellä Espanjan rajaa, sieltä mistä oli silminnäkijähavainto sekä huoltoaseman videovalvontakamerakuva kadesta miehestä ja naisesta oletetun Madeleinen kanssa? Liittyikö se jotenkin tuohon taksikuskitarinaan vaiko johonkin toukokuiseen. Muistaako kukaan? Taisi olla Konsta, joka huomasi, että kyseessähän on saman värinen ja saman merkkinen auto kuin tämä McCannien tutkittu?

Jos näin olisi, ja löydetty auto liittyisi Madeleinen katoamiseen, niin voitaisiin olettaa (?!) että lasta kanniskeltiin epäloogisesti pitkin pihoja, mutta autokin oli varastettu... Poliisillahan on nyt joka tapauksessa tietoja (ja varmasti DNA-näytteitä) tuosta hylätystä autosta, joita ei meille ole kerrottu, mutta autosta on hiljattain joka tapauksessa uutisoitu, koska täällä on ollut juttua siitä.

Tässä on tämä taksikuskitarina, mutta siinä ei ole ko. autosta mitään puhetta. Missähän linkissä se oli. Täytyy jatkaa etsimistä.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... =520929&in

Tällaisen löysin Konstan ketjuun linkittämänä

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 774466.ece_
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

mhhhh. minä en ole kuullut moisesta autosta mitään?

Alan googlettaan. Palataan :)
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

On 9 May, the 24 Horas newspaper reported that police had found a vehicle near Praia da Luz that may have been used by the kidnapper.[126] Further, CCTV video from a petrol station near Lagos showed a child matching Madeleine's description with a woman and two men. The child was having an altercation with the woman.[126] The following day it was reported that the car from the petrol station had British number plates and it was claimed that the person caught taking photographs was one of the men on the CCTV footage.[127][124]

Tämä löytyy Wikistä, mutta mitään ei ole autosta tuossa lehtijutussa, johon tuossa viitataan.
Tai siis ei ole löydetystä autosta.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Aivan, tähän minäkin törmäsin, mutta jossakin tuosta autosta oli - kuten tekstissäkin asiaan viitataan. Täytyypä miettiä. Jostain löysin maininnan, että Daily Mailissa olisi ollut tästä asiasta. 12.5.2007, mutta uuvuin etsimään ko. uutista.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Mutta tuo bensa-asema -jengi on kai löydetty ja todettu osattomiksi.
Törmäsin siihenkin juttuun pääsiäisenä, kun luin noita vanhoja lehtijuttuja.

Siitä taisi ihan ollapoliisin lausunto. Ja tuo englannin kilvissä oleva auto kaiketi kuului juuri heille.

Samainen jengi siis nähtiin jossain lähempänä luzia silloin aiemmin.

Koitan löytää jutun.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Tämän päivän uutisista ei oikein muuta voi sanoa, kun että hups.

http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... 10,00.html

Ja näille uutisille on pohjaa jo viime kesältä:
Gerry McCann:
- “We want a big event to raise awareness that she is still missing (...) It wouldn’t be a one-year anniversary, it will be sooner than that” (June 3, 2007)
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jh ... addy03.xml

- "I have no doubt we will be able to sustain a high profile for Madeleines disappearance in the long term." (June 28, 2007)

Nyt suunnitellaan hikihatussa vuosijuhlaa, vaikka aikaa ''vuosipäivään'' on vielä. Eikö ole mahdollista, että tyttö löytyisi?

Tammikuusta asti on tehty ''vuosijuhla'' -dokumenttia.

Minusta se on jotenkin kummaa.

Tai sitten se johtuu tästä asenteellisesta suhtautumisestani....
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
Tammikuusta asti on tehty ''vuosijuhla'' -dokumenttia.

Minusta se on jotenkin kummaa.

Tai sitten se johtuu tästä asenteellisesta suhtautumisestani....
Mikä siinä on kummaa?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock

Jos minun lapseni katoaisi ja uskoisin hänen olevan hengissä, en kaksi kuukautta katoamisesta suunnitelisi 'vuosijuhlaa' edes HIM esiintyjänä, saati Elton John.

Jos minun lapseni katoaisi ja olisi kulunut 7 kk, en aloittaisi filmaamaan 'vuosijuhladokumettia'.

Minä etsisin lastani ja surisin ja etsisin ja surisin. Surisemalla.
Ellen sitten tietäisi, että lapseni on ja pysyy kadoksissa.

Se oli se minun asenteellinen pointtini.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Tässä Sirpa sinulle vielä linkkiä siihen kolmikkoon, autoon ja bensa-asemaan.

http://findarticles.com/p/articles/mi_q ... _n19117777

Tuossa poliisi ei todellakaan myönnä, että juuri tuo porukka olisi löydetty.
Aiheesta löytyy kyllä aika paljon juttua. Koitan lukea kaikki ja etsiä lisää ja sellaisia, joissa olisi jotain poliisin vahvistamaakin.
Nuotio & Äreät Tiput
Lukittu