Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Kun ei vaan löydy=myivät Marokkoon. Sori kyyninen mielipide.
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Vielä koirista

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

X-tine kirjoitti: Linkit on annettu näissä ketjuissa.
Näin voi todistaa minkä tahansa asian faktaksi. ;)

Linkit on annettu tässä ketjussa.... :)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

mankeli kirjoitti:
Täällä saa kai myös olla eri mieltä asioista ilman että on väärässä?? koska kukaanhan ei tiedä mikä on se oikea suunta.
Saa kunhan ei väitä faktaksi sellaista asiaa, joka ei fakta ole. Tai voihan näinkin tietysti tehdä, mutta tällöin mitä suurimmalla todennäköisyydellä joku vaatii perusteita väitteille. Tällöin ei sitten kannata ruikuttaa ja ottaa itkupotkuraivareita.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Olen koittanut tässä pohtia, että miten selittäisin nyt eräille asiaa ymmärtämättömille tässä ketjussa mikä ero on yleisönosastokirjoitusten ja jotakin tarkoitusta varten perustetun spekulointiketjun välillä.

Päädyin sellaiseen ratkaisuun, että ehdotan epätietoisia kokeilemaan tätä eroa menemällä hetkeksi Ulvila-ketjuun ja sanomaan siellä, että on sitä mieltä, että Lahti kyllä tapettiin päivällä ja omaan pihaan. Jos sitten joku siellä älähtää niin kannattaa sanoa vain, että se nyt oli vain minun mielipiteeni, johon minulla on oikeus.

Mikä arvo on spekulointiketjussa mielipiteellä, jos se ei perustu mihinkään olemassa olevaan faktaan, tai se ei vie asian pohdintaa eteen päin. Luulen, että tässä ketjussa on kirjoittajia, jotka eivät edes ymmärrä mitä tarkoittaa spekulointi.

PS Täällä ketjussa on keskusteltu jo sivukaupalla nämä kaikki mahdolliset ADHD ja armomurhamielipiteet puhki, joten ne eivät tässä vaiheessa edes toisi mitään uutta asiaan. Armomurhakeskustelu on pilattu kerta toisensa jälkeen kysymällä, että missä ruumis sitten olisi.

Olemassa olevat faktat ovat tällä hetkellä: Ribeiro sanoi, että hätiköitiin vanhempien nimeämisessä epäillyiksi, tutkinnan johtaja sekä muita poliiseja on pidätetty viroista ja lehdet ovat joutuneet maksamaan korvauksia "mielipiteistään" sekä keskustelupalstoja on suljettu samasta syystä.

Jos joku haluaa käydä kahvipöytäkeskustelua omassa keittiössään tyylillä "mun mielestä ne tappo sen tytön..." se on aivan eri asia kuin käydä tätä keskustelua julkisessa ja avoimessa spekulointiketjussa, kuten täällä. Syyhän siihen on olemassa miksi lehdet joutuivat mielipiteistään maksamaan ja miksi keskustelupalstoja on suljettu! Mielipiteidenkin sallimisella näkyy olevan rajansa.

Ne jotka eivät vieläkään ymmärtäneet mitä kirjoitin niin sanon sen suomeksi: spekulointia ei ole tyyli "jos tädillä olisi munat se olisi setä".
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Muutama sivu takaperin Teleksillä oli erinomaisen hyvää spekulointia ja analysointia, joka vei keskustelua ja pohdintaa eteen päin tuolta 3.5. illalta liittyen niin oviin, ikkunoihin, autoihin kuin tytön oletettuun sieppaustapaankin. Eikä tämä tarkoita sitä, että hän olisi ollut kanssani samaa mieltä vaan osasi etsiä juuri ne heikot kohdat näkemyksistäni, jotka kaipasivat vielä tarkennusta ja lisäajattelua. Spekulointi ei ole sitä, että ollaan samaa mieltä asioista, vaan argumentoidaan juuri edellä mainitsemallani tavalla.

Kun puhutaan "vanhemmat tappoivat tytön, mutta tappoivatko vahingossa vaiko harkitusti..." -aiheesta niin tähän antoi Timppa ehdottoman hyvän näkemyksen: voiko vahinkotappo muuttua harkituksi ruumiin kätkemiseksi?

Eikö harkittu tappo yhdisty myös harkittuun ruumiin kätkemiseen?

On sääli, että tällaiset hyvät näkemykset hypitään tässä ketjussa yli (luultavasti niitä ei edes ymmärretä), ja ne jäävät vaille sitä arvoa, joka niillä pitäisi olla esimerkiksi pohdittaessa tuota edellä mainitsemaani tappoasiaa. (Huomatkaa nyt mikä ero on Timpan ajatuksella verrattuna pelkkään mielipiteeseen.)
Alethes doksa meta logu
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

mistä sirpa päättelet että nuo näkemykset hypätään yli? kyllä lukijat voivat niitä miettiä vaikka eivät vastineeksi mitään tänne kirjoitakaan...ei kannata tehdä tuollaisia johtopäätöksiä noin löyhin perustein...monille niinkuin minulle on tärkeää miettiä eri vaihtoehtoja, tosin ne vaihtoehdot jotka eivät millään voi pitää paikkaansa ruksitaan yli mietteistä, on turha miettiä vaihtoehtoja jotka eivät fyysisesti voi olla mahdollisia...tällä tavalla voi heti pyyhkiä yli muutamia teorioita joita täälläkin on esitetty..tosin jos mietteet kulkevat astraalitasolla niin mikä tahansa on mahdollista...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Sirpa

Sirpa päättelee siitä, että niistä ei keskustella, eivätkä ne näy tuottavan mitään ajattelutulostakaan jatkokirjoittelussa - ovat siis olleet merkityksettömiä tämän ketjun kannalta hyvästä arvostaan huolimatta. Juu, en minäkään ihan heti usko tuohon epäfyysiseen astraalitason ufo-sieppaukseen, ja tappoteoriakin horjuu fyysisen ruumiin puutteessa. :D

rapier edellä ehdottelee vaihtoehdoksi, että Madeleine olisi myyty Marokkoon, hm.... Miksi Marokkoon? Eikö jokin Arabimaa olisi parempi vaihtoehto - toisin sanoen rikkaampia ostajia. Miksi he sitten etsisivät tyttöä juuri Marokosta? Miksi he olisivat myyneet? Miksi he tässä tapauksessa olisivat tehneet asiasta näin julkisen jutun?

Kiinnitin huomiota nyt x-tinen tähän lauseeseen:

"Myös poliisille kerrottu tieto on ollut ristiriitaista."

Mistä tiedät, että mitä poliisille on kerrottu, tai mistä tiedät, että kerrottu tieto on ollut ristiriitaista? :shock:
Viimeksi muokannut Sirpa, Ma Maalis 31, 2008 11:31 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
cicero
Michael Knight

niin no ehkä niissä ei ole sitten ole ollut tarpeeksi käsiteltävää siinä suhteessa että juttua olisi kannattanut jatkaa täällä...

itse olen aika avoin monille eri vaihtoehdoille mitä on voinut tapahtua...

pedofiilejä ja muita lapsensieppaajia en pysty tähän juttuun yhdistämään, liian moni asia puhuu vastaan..sattumia voi olla jutuissa yksi tai kaksi mutta useampi kertoo jo siitä että ei kannata edes miettiä asiaa koska toiseen suuntaan menevät vinkit voittavat järkiperäisyydellään eikä sattumiakaan löydy...

mahdollisuus että tapasryhmän muut jäsenet olisivat maddylle tehneet jotain mccannien tietämättä en pysty myöskään uskomaan...kylläpariskunta olisi viimeistään tässä vaiheessa jo kuristanut epäilemänsä tyypit...eli miksi heitä ei vaivaa pöydästä poistuneet ystävät ja se mitä he ovat tehneet pitkänkin poissaolonsa aikana? oma lapsi menee aina ystävien edelle, tuossa tilanteessa yksikään ystävä ei ole luottamuksen arvoinen ennenkuin toisin on todistettu siis lapsen vanhempien mielestä. tästä on juteltu muiden vanhempien kanssa ja jokainen järjestään on sanonut että luottoa ystäviin ei löytyisi minkään vertaa saati että vielä julkisuudessa todettaisiin luottavansa ystäviinsä 100%
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:Sirpa päättelee siitä, että niistä ei keskustella, eivätkä ne näy tuottavan mitään ajattelutulostakaan jatkokirjoittelussa - ovat siis olleet merkityksettömiä tämän ketjun kannalta hyvästä arvostaan huolimatta. Juu, en minäkään ihan heti usko tuohon epäfyysiseen astraalitason ufo-sieppaukseen, ja tappoteoriakin horjuu fyysisen ruumiin puutteessa. :D

rapier edellä ehdottelee vaihtoehdoksi, että Madeleine olisi myyty Marokkoon, hm.... Miksi Marokkoon? Eikö jokin Arabimaa olisi parempi vaihtoehto - toisin sanoen rikkaampia ostajia. Miksi he olisivat myyneet? Miksi he tässä tapauksessa olisivat tehneet asiasta näin julkisen jutun?

Kiinnitin huomiota nyt x-tinen tähän lauseeseen:

"Myös poliisille kerrottu tieto on ollut ristiriitaista."

Mistä tiedät, että mitä poliisille on kerrottu, tai mistä tiedät, että kerrottu tieto on ollut ristiriitaista? :shock:
onks tää jotain pilaa, kenties? poliisihan on ilmoittanut että tapasryhmän tarinat ovat ristiriidassa muiden ja toistensa kesken....siksi heitä kuulustellaan uudestaan..jotta saadaan selvyys ristiriitaisuuksiin...miks musta tuntuu että et aina jaksa miettiä loppuun asti kun kyselet näitä juttuja?
Sirpa

Jahah, että poliisikin sanonut. Annatko linkin niin tarkistan asian. Mistä tiedät mitä itse kukin päänsä sisällä pohtii...

"...eli miksi heitä ei vaivaa pöydästä poistuneet ystävät..."

Tässä on nyt oikein hyvä esimerkki asiaan, josta edellä kirjoitin - omaa näkemystä perustellaan "...Keski-Eurooppalaisissakin lehdissä luki...".

Cicero kirjoitti: "...tästä on juteltu muiden vanhempien kanssa ja jokainen järjestään on sanonut että..."
Viimeksi muokannut Sirpa, Ma Maalis 31, 2008 11:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:Jahah, että poliisikin sanonut. Annatko linkin niin tarkistan asian. Mistä tiedät mitä itse kukin päänsä sisällä pohtii...

"...eli miksi heitä ei vaivaa pöydästä poistuneet ystävät..."

itse linkitit kyseisen jutun dailymailista viime viikolla....etköhän löydä aika helposti...se juttu missä kerrotaan uusintakuulusteluista...nyt huhtikuussa...

ja tuohon toiseen itse sanoivat haastattelussa että heillä on 100% luotto tässä asiassa ystäviinsä....
Sirpa

Älä venkoile, pistä linkki tulemaan tai tulkitsen jälleen kirjoituksesi vain yritykseksi sabotoida keskustelua.
Alethes doksa meta logu
hipsulainen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200803 ... 2_ul.shtml

Maddy-poliisit Britanniaan
31.3.2008 11:25

Portugalilaispoliisit yrittävät löytää ratkaisun juttuun.

Madeleine McCannin katoamista tutkivat portugalilaispoliisit matkustavat Britanniaan haastattelemaan McCannien kanssa illastamassa olleita ystäviä.

Leicestershiren poliisin on määrä ensi viikolla kuulla seitsemää McCannien ystävää Maddyn katoamisillan tapahtumista Portugalin poliisin ollessa läsnä.

Madeleine McCann katosi viime vuoden toukokuussa Praia da Luzin lomakeskuksesta vain muutamaa päivää ennen nelivuotissyntymäpäiväänsä.

Maddyn vanhempia epäillään osallisuudesta tyttärensä katoamiseen. Vanhemmat ovat vakuuttaneet olevansa syyttömiä.

The Daily Telegraph -lehden mukaan Maddyn vanhemmat eivät joudu ensi viikolla poliisin piinapenkkiin.
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:Älä venkoile, pistä linkki tulemaan tai tulkitsen jälleen kirjoituksesi vain yritykseksi sabotoida keskustelua.
no en todellakaan etsi itse pistämääsi linkkiä, kukahan täällä sabotoi :shock: vai onko taas niin että olet linkittänyt jotain mitä et itse ole tajunnut????
Sirpa

Jeah, tämä kuvio on tuttu jo 500 sivun ajalta - cicero tulee väittämään sitä sun tätä, ja jos pitäisi kyetä seisomaan sanojensa takana, niin alkaa venkoilu. Kertonee tämän henkilön (?) moraalista ja arvomaailmasta melkoisesti. On vissiin tottunut runnomaan tahtonsa läpi väkivalloin. :D

Sabotointiyritystä sanon minä. :wink:

Tässä teille nyt linkkiä näihin poliisin sanoihin. 8)

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

Olisipa ollut mielenkiintoinen sellainen lehtihaastattelu McCannien puolelta, joka olisi otsikoitu: Kate epäilee Janen siepanneen Madeleinen. Olisi saatu hieman lisää tuota raflaavuutta tähän juttuun, heh.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ma Maalis 31, 2008 12:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Lukittu