16-vuotias tyttö tilasi äitinsä palkkamurhan
hmmm...kovinpa erillaisesti tätä perhetaustaa selitetään riippuen kuka selittää ja mille lehdelle...eli monet tutut ja sukulaiset olivat aiemmin kertoneet että äiti oli tunnollinen ja töissäkäyvä ihminen jonka elämä meni ennen tytön takaisin kotiin muuttamista oikein hyvin...myös tytön veljet olivat sitä mieltä että tytön jutuissa ei ole ollut mitään mieltä...äidillä on kuulemma ollut omaisuutta ihan mukavasti mutta nyt puhutaankin häädöistä...mistä se tyttö on keksinyt saavansa yhtään mitään perinnöksi jos tilanne tosiaan on tuo?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Uskoisin, että pelkkää teini-iän angstia koko touhu. "Vihaan mun mutziii niiq niiiiin vitusti!!!11 jne."
Kun ikää alkaa karttua, sitä tajuaa paljon asioita. Todennäköisesti tämäkin neiti tajuaa, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Syvää angstia huokuu myös kommentista "En kadu.". Pitkä huokaus. Pitäisiköhän teinitkin teljetä tuolta 15-vuotiaasta parikymppisiksi johonkin laitokseen?

Kun ikää alkaa karttua, sitä tajuaa paljon asioita. Todennäköisesti tämäkin neiti tajuaa, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Syvää angstia huokuu myös kommentista "En kadu.". Pitkä huokaus. Pitäisiköhän teinitkin teljetä tuolta 15-vuotiaasta parikymppisiksi johonkin laitokseen?
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Voi tyttöparkaa. Mitenhän se sen baarin perustamisen meinaa rahoittaa? Tai no kai sillä on vielä se vaihe, että kuvittelee maailmassa kaiken tapahtuvan sormia naksauttamalla. Halusinhan minäkin pentuna vaikka ja mitä ja aioinkin paljon, mutta ei se aina ihan noin vain onnistu. Tuokin aikomus kertoo tytön teini-iän aiheuttamasta lyhytnäköisyydestä ja tajuamattomuudesta.Aizerbaidzan kirjoitti:Tyttö suhtautuu haastattelussa kovin välinpitämättömästi tulevaan rangaistukseensa. Hän kertoi suoraan tajuavansa sen, että tulee selviämään todella vähällä istumisella. Vapautumisen jälkeen tyttö kertoo aikovansa perustaa kaverinsa kanssa baarin.
Kannatusta sille teinilaitokselle keltään?
Niin. Pahahan sen nyt on olla, kun ei oo mitään pesämunaa. Perintöä ei sitten tippunutkaan ja en usko, että linnasta vapautuva, ei tehnyt päivääkään töitä, rahanlähteitä ei ole jne. saa pankista lainaa.joey kirjoitti:Varmaan niillä 30 000 mielikuvituseurolla, joilla olisi murhankin rahoittanutAariel kirjoitti: Voi tyttöparkaa. Mitenhän se sen baarin perustamisen meinaa rahoittaa?
-Tzau!!!1 Mä haluisin niiq jotain 50 donaa rahaa. Mä ja Stube perustetaan baari!!!!1
-Hmm.. Onko sinulla vakituista työpaikkaa? Onko sinulla sijoituksia? Onko sulla tili täällä meillä?
-Mitävittuuu... Haista vittu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
ja tyttö marssii ulos ja alkaa suunnitella jonkun muun palkkamurhaa
Ehkä se jotenkin noin menee
Perintökaari 15 luku § 4 kirjoitti:
Sen estämättä, mitä perillisen oikeudesta lakiosaan on säädetty, perittävä voi tehdä perillisen perinnöttömäksi, jos tämä on tahallisella rikoksella syvästi loukannut perittävää, hänen perimispolvessa olevaa sukulaistaan, ottolastaan tai tämän jälkeläistä. Sama on laki, jos perillinen jatkuvasti viettää kunniatonta tai epäsiveellistä elämää.
Perinnöttömäksi tekemisestä on määrättävä testamentissa ja samalla mainittava määräyksen peruste. Peruste on sen toteennäytettävä, joka vetoaa tähän määräykseen.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
and I can see you in the dark
Juuri tuo minua siinä haastattelussa ärsytti, kun laskeskeli että joo, istun tosi vähän aikaa... Voihan *sensuroitua*. Yllyttää kavereitaan murhaamaan (vaikkakin, minun mielestäni, kavereillakaan ei kaikki ollut kotona jos luulivat oikeasti saavansa sen 30 000 e) ja saa pienemmän tuomion kuin kaverinsa. Kyllähän nuo kaveritkin voivat saada ns. lievän tuomion, jos eivät siis saa elinkautista (ei taida olla mahdollistakaan tässä tapauksessa?), kun ensikertalaisia jne jne. Pyhjapah.Aizerbaidzan kirjoitti:Tyttö suhtautuu haastattelussa kovin välinpitämättömästi tulevaan rangaistukseensa. Hän kertoi suoraan tajuavansa sen, että tulee selviämään todella vähällä istumisella. Vapautumisen jälkeen tyttö kertoo aikovansa perustaa kaverinsa kanssa baarin.
Niin ja likka vaikutti muutenkin jotenkin... ärsyttävältä. En mahtanut mitään, että kun lukiessani tytön selitystä teolle tuli mielikuva tytöstä puhumassa tyyliin "Omg, siis mutsi vähä huuti mulle ja mä aatteli et ***** nyt sä kuolet!!!!1!1!!!1!". Varmaan monella teinillä on vaikeuksia vanhempiensa kanssa (minulla ainakin oli), mutta eipä kai kovin moni vaikkapa riitojen takia toisen murhaa tahdo? Muutenkin tyttö selitti kovin ympäripyöreästi.
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Se on tyypillistä suhtautumista ensikertalaisilla ja ennen kaikkea nuorilla rikoksentekijöillä. "Kun oon niin nuori ja ensikertalainen, niin ei ne anna paljon mitään". Hyvin ärsyttävä ajattelumalli ja kertoo jotakin sellaisten elämänarvoista.Howler kirjoitti:Juuri tuo minua siinä haastattelussa ärsytti, kun laskeskeli että joo, istun tosi vähän aikaa...
Elinkautinen ei tosiaan ole mahdollinen, koska murha jäi vain yritykseksi.Howler kirjoitti:Kyllähän nuo kaveritkin voivat saada ns. lievän tuomion, jos eivät siis saa elinkautista (ei taida olla mahdollistakaan tässä tapauksessa?), kun ensikertalaisia jne jne. Pyhjapah.
Pojat saavat todennäköisesti "hieman" kovemman tuomion kuin tämä Elina, koska ovat täysi-ikäisiä (mutta eivät ilmeisesti täysipäisiä, joten se voi hieman alentaa tuomiota).
Samat ajatukset minullekin tuli haastattelun luettua. Kyseisellä likalla on selvästi mennyt angstailu hieman yli äyrien. Ja kuten aiemmin jo todettu, lesoilee sillä että ei tarvitse istua (valitettavasti) kovinkaan pitkään.Howler kirjoitti:Niin ja likka vaikutti muutenkin jotenkin... ärsyttävältä. En mahtanut mitään, että kun lukiessani tytön selitystä teolle tuli mielikuva tytöstä puhumassa tyyliin "Omg, siis mutsi vähä huuti mulle ja mä aatteli et ***** nyt sä kuolet!!!!1!1!!!1!". Varmaan monella teinillä on vaikeuksia vanhempiensa kanssa (minulla ainakin oli), mutta eipä kai kovin moni vaikkapa riitojen takia toisen murhaa tahdo? Muutenkin tyttö selitti kovin ympäripyöreästi.
PS: Minua kyllä edelleen ihmetyttää tämä jalkajousi. Oliko näilllä muka-palkkamurhaajilla käytössä joku Halpa-Hallin malli, kun eivät kerran saaneet sillä ihmistä hengiltä?
Ja korostan, että en missään nimessä hyväksy poikien tekoa. Onneksi tämä muka-palkkamurha jäi vain yritykseksi.
En ole mikään ko. aseiden harrastaja enkä tiedä niistä paljoa, mutta mietin.. Ehkä pojat eivät saaneet muuta nopeasti & laillisesti, mutteivät harjoitelleet jousella ampumista? Ainakin itse koin jo normaalilla jousella ampumisen ensiyrittämillä vaikeaksi, olisiko jalkajousessa sama juttu? Ja voihan olla, että pojilta ei riittänyt lopulta kantti? (Mikä on hyvä asia, jos sallitte täsmennyksen)Aizerbaidzan kirjoitti:PS: Minua kyllä edelleen ihmetyttää tämä jalkajousi. Oliko näilllä muka-palkkamurhaajilla käytössä joku Halpa-Hallin malli, kun eivät kerran saaneet sillä ihmistä hengiltä?
- Valoviikate
- Christopher Lorenzo
- Viesti:
pekkaeric kirjoitti:Tarkennan vielä senverran, että itsekritiikki on hukassa teineiltä tänään.
Maybrick kirjoitti:Ei teinit ajattele niin pitkälle, että mistä ne palkkarahat löytyy... fiksummatkaan. Teineillä tuntuisi olevan yleensä jonkinlainen taantuma tuossa ajattelussa... yleensä, mutta ei kaikilla. Nei jaksa ajatella kuin päivän kerrallaan.
Katkeroittaa mieltä, ettei yleistämistä seuraa rangaistus.
-
Hämmentää ja miltei loukkaa nämä olettamukset teiniangstista. Tyttö ei ollut enää ihan teinikään ja kyse täytyy olla jostain muustakin jos tuohon pisteeseen asti lähtee.
Ennenkuin saan kymmenen viestiä, joissa lukee "d44, sä siis olet se el1na" tai vastaavaa, huomautan, etten ole tavannut tyttöä, enkä hyväksy hänen tekoaan.
Epäilisin, että tyypeillä oli todella huono jousi ja nuolet. Tai sitten keskivertojousi ja jotain oravantainnutusnuolia. Parin sadan pintaan kuitenkin saa jo sen luokan jalkajousen että kyllä sillä niskan läpi pitäisi pystyä ampumaan, kunhan on vaan terävät ammukset. Pojathan olivat täysi-ikäisiä, joten kyllä se olisivat saaneet kunnon pelit nopeasti JA laillisesti.Howler kirjoitti:En ole mikään ko. aseiden harrastaja enkä tiedä niistä paljoa, mutta mietin.. Ehkä pojat eivät saaneet muuta nopeasti & laillisesti, mutteivät harjoitelleet jousella ampumista? Ainakin itse koin jo normaalilla jousella ampumisen ensiyrittämillä vaikeaksi, olisiko jalkajousessa sama juttu? Ja voihan olla, että pojilta ei riittänyt lopulta kantti? (Mikä on hyvä asia, jos sallitte täsmennyksen)Aizerbaidzan kirjoitti:PS: Minua kyllä edelleen ihmetyttää tämä jalkajousi. Oliko näilllä muka-palkkamurhaajilla käytössä joku Halpa-Hallin malli, kun eivät kerran saaneet sillä ihmistä hengiltä?
Nyt haen kaukaa, joihinkin varsijousimalleihin on mahdollista saada isohkoja metallikuulia jotka lähtevät kiitettävän lujaa ampuessa. Onko täysin mahdotonta, että jäbät kuvittelivat sillä olevan samanlainen vaikutus kuin luodilla?
Kyllä sanoisin, että teini on kyseessä kun 16-vuotiaasta puhutaan. Teinihän ei puolestaan sanana tarkoita mitään negatiivista, eikä mun mielestä sinänsä ole häpeä olla teini, siis 11-19-vuotias - ikähaarukka, johon olettaisin sunkin kuuluvan. Olet varmasti poikkeus ikäistesi joukossa (enkä todellakaan sano tätä sarkastisesti, vaan ihan tosissani), mutta kyllä suurin osa 16-vuotiaista on vielä juuri niin ajattelemattomia kuin tässäkin tapauksessa kyseessä oleva tyttö. Niin se tuppaa olemaan, että nuorena ajattelee olevansa sekä maailman napa että ainoa, joka on kaikessa oikeassa. Tämäkään ei ole väärin, vaan olennainen osa itsenäistymis- ja vanhemmistairtautumisprosessia. Nyt se saattaa kuulostaa typerältä, mutta jälkeenpäin sen tajuaa. Uskoisin siis, että jok'ikinen teini-ikäinen puolustelisi itseään juuri niinkuin sinä teet.Valoviikate kirjoitti: Hämmentää ja miltei loukkaa nämä olettamukset teiniangstista. Tyttö ei ollut enää ihan teinikään ja kyse täytyy olla jostain muustakin jos tuohon pisteeseen asti lähtee.
Ennenkuin saan kymmenen viestiä, joissa lukee "d44, sä siis olet se el1na" tai vastaavaa, huomautan, etten ole tavannut tyttöä, enkä hyväksy hänen tekoaan.