Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Voi, voi kun nämä minun kirjoitukseni eivät aukea ollenkaan Miss Holmesille - totta kait on kyse tytön katoamisasiasta! Ei mistään herjauksesta tai kunnianloukkauksesta tai pahanpuhumisesta - juurihan asian tuossa edellä perustelen.

Koita nyt muistaa kaikki mitä tästä asiasta on keskusteltu aikaisemminkin mm. maksettu mielipidemuokkaus, josta cicero mm. aikaisemmin kirjoitti, puhetta on ollut myös kiristämisyrityksistä.

Älä myöskään unohda papereiden ja asioiden salailua perusteella, että kyseessä saattaa olla jokin laajempi juttu.

Kyseessä ei todellakaan ole mikään erillinen asia!

Olet niin fiksoitunut tuohon vanhempien syyllisyyteen, että et näe jutun kokonaisuutta enää - syyllinen on jo raudoissa, usko pois, mutta nyt on kyse tutkinnasta yleisesti ja sen yksityiskohdista.

Mikäli haluat ihan oikeasti päästä tästä jutusta kärryille edes näillä loppumetreillä, niin lopeta ihmeessä tuo asioiden tulkitseminen vain yhdellä tavalla - näet nyt kaikkien asioiden tukevan vain vanhempien syyllisyyttä, ja ellei se sovi siihen (kuten nyt tämä, että heitä ei kuulustella) jäät ihmettelemään ja kummastelemaan ilman, että muuttaisit perusajatustasi.

Koita nyt ajatella vääntelemättä ja tulkitsematta näitä vähäisiä totuuksia: Ribeiron sanoja, syytettyjä poliiseja, median vaikenemista, lauseita lehdissä ja maksettuja korvauksia, sekä nyt sitä, että vanhempia ei enää kuulustella.

Tuon mediakampanjan tarkoitus nimenomaan olikin, että sinä ja kaltaisesi fiksoituisivat tähän syyllisyyskysymykseen - ja täytyy myöntää, että se oli varsin tehokas ja raflaava (heh) - mutta nyt on tullut aika herätä! Ja tuossa edellä on tuo herätyskellon pirinä!

PS Unohdin tuosta edellä olevasta listasta yhden asian: Reisin blogin vakavan sairastumisen kahdeksi kuukaudeksi. :wink:

(Muista nyt, että tuo edellä oleva blogi on ollut viidensadan sivun verran tässäkin ketjussa pääasiallisena tietolähteenä.)

Olet juuri itse edellisellä sivulla todennut eräästä sitkeästä väitteestä:

MINKÄÄNLAISTA OIKEAA EDES ROSKAPASKALEHDEN JUTTUA EI ASIAAN LIITTYEN LÖYDY!

Mistä siis kyseinen väite on tähänkin ketjuun tullut?
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

mankeli kirjoitti: Ehkä heidän sanomisiaan ei myöskään pidetä luotettavina.

Ja tällaisia epäluotettavia ihmisiä poliisit eivät kuulustele uudelleen? ;)

Aika helpolla pääsevät nuo epäluotettavat ihmiset Portugalin poliisin tutkimuksissa. :)

Portugalin poliisi jättää varmaan yleensäkin lyhyeen epäluotettavina pitämiensä ihmisten kuulustelut....

"Turha näitä huumeiden salakuljettajia on kuulustella lisää, kun ovat niin epäluotettavia ja varmaan juksaavat, jos niiltä kysellään lisää." ;)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

mankeli kirjoitti:MissHolmes kirjoitti;
Olen siis syyllistynyt törkeään panetteluun
no ei ole kovin paha synti syyllistyä törkeään panetteluun
täällä keskustelussa, se on todella pienempi paha kuin se aihe mistä
täällä keskustellaan. :)
Kyllä! Lapsen katoaminen on vakavampi asia. On silti outoa, että joillain on tarve panetella tai puolustella panettelua.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

mankeli kirjoitti:

Juorujen mukaan on kaksinaamaista McCanneilta osallistua tähän
konferenssiin, koska he ovat itse altistaneet lapsensa, jättämällä
heidät yksin mennessään illalliselle.
mankeli kirjoitti:joo siis kirjoitin juorujen mukaan, ettei Marsalkka ryhdy vaatimaan
linkkiä, koska sitä ei ehkä löydy. Näin on vain puhuttu tästä McCannien
ensi viikon osallistumisesta tähän konferenssiin.
Kaikkea puhutaan. En kyllä näe tolkkua noiden juoruajien ajatuksenjuoksussa. Ilmeisesti konferenssiin saisivat heidän mielestään osallistua vain vanhemmat, joiden lapsi on kaapattu äärimmäisistä turvatoimista huolimatta. ;)
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Tässä on edelleen sellainen hassu olettamus joka ei aukea minulle: jos puhutaan rikostutkimuksesta Madeleinen katoamiseen liittyen, se on yksi ja yksi asia.
Siinä casessa on epäiltynäkolme henkeä: McCannit ja Murat.

Jos tapaukseen olisi löytynyt joku 'epäiltyjen' ulkopuolella oleva syylllinen, olisi 'kauan ja raskaasti parjattu' pariskunta jo vapautettu piinastaan. Sellainen on tämä länsimainen oikeuslaitos.

Tämä ei ole mikään 'cluedo', jossa kaikki arvuuttelevat syyllistä kilvan ja se joka on oikeassa voittaa.

Nyt haetaan 'takeita' syyllisyydelle. Syyttömyydelle sitä ei näemmä tarvita. Siihen riittää 'näytön puute'.

Tässä hieman faktaa tilanteeseen suomen (ja YKn) rikoslain näkövinkkelistä:
Syyttömyysolettama
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Syyttömyysolettama on keskeisiin ihmisoikeuksiin kuuluva periaate, jonka mukaan todistustaakka rikosasioissa kuuluu aina syyttäjälle ja jokaista, todennäköisin syin epäiltyäkin, on pidettävä syyttömänä. Hänen ei tarvitse todistaa syyttömyyttään välttyäkseen rangaistukselta. Kun syyte hylätään, ei tuomioistuin tuomitse syytettyä syyttömäksi vaan hän on ollut sitä koko ajan. Oikeudenkäynnin ja esitutkinnan aikana ei siis periaatteessa pitäisi olla epäselvää tilannetta, jossa haetaan vastausta onko henkilö syyllinen vai syytön. Tuomioistuimen tehtävänä on vastata vain siihen kysymykseen osoittaako syyttäjän näyttö syytetyn syylliseksi.

Periaate ilmaistaan YK:n ihmisoikeusjulistuksen 11 artiklassa: Jokaisen rikollisesta teosta syytteessä olevan henkilön edellytetään olevan syytön siihen asti kunnes hänen syyllisyytensä on laillisesti todistettu julkisessa oikeudenkäynnissä, jossa hänelle turvataan kaikki hänen puolustustaan varten tarpeelliset takeet.

Myös mm. Euroopan ihmisoikeussopimuksessa on asiasta säännös. Sen 6 artiklan 2 kappaleen mukaan jokaista rikoksesta syytettyä on pidettävä syyttömänä, kunnes hänen syyllisyytensä on laillisesti näytetty toteen. Artiklan 1 kappaleessa taas edellytetään, että rikossyytteet tulee käsitellä nimenomaan riippumattomassa tuomioistuimessa, niitä ei voi jättää minkään hallinnollisen viranomaisen ratkaistavaksi. Edelleen vaaditaan, että tuomioistuimen menettelyn tulee täyttää oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin vaatimukset.

Esitutkintalaissa edellytetään syyttömyysolettaman noudattamista. Lain 7 §:n mukaan esitutkinnassa on selvitettävä ja otettava huomioon yhtä hyvin epäiltyä vastaan kuin hänen puolestaan vaikuttavat seikat ja todisteet. Epäiltyä on kohdeltava esitutkinnassa syyttömänä.

Myös hyvään journalistiseen tapaan kuuluu syyttömyysolettama. Suomalaisten journalistin ohjeiden mukaan oikeudenkäynnin aikana ei pidä asiattomasti pyrkiä vaikuttamaan tuomioistuimen ratkaisuihin eikä ottaa ennakolta kantaa syyllisyyteen [1].
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Cicero: On kyllä omituista että vanhemmat eivät halua avustaa tytön etsinnöissä vaan ovat vastahakoisia mutta näinhän on ollut alusta asti....
Marski
Jos oikein mietit tuota Ciceron lausetta, jonka olet lainannut, niin sehän pitää paikkansa:
ensimmäiset ''lomakuukautensa'' portugalissa pariskunta jakeli hieman lehtisiä, kävi vatikaanissa ja jenkeissä ja lenkkeili.
Kumpikaan heistä ei kolunnut ympäristöä itkukurkussa, niinkuin kuvittelisi vanhempien tuossa tilanteessa tekevän.

Ja mistä tiedämme tämän??? Kuten itsekin olet korostanut, heidän perässään pyyhälsi mieletön journalistijoukko jo päivästä 3, ellei 2 alkaen. Ja jos he olisivat henkilökohtaisesti ''suorittaneet'' etsintöjä, joku siitä varmasti olisi kirjoittanut.

Ja nyt myöhemmin on kaiketi käynyt aika selväksi, ettei kommunikointia portugalin poliisin ja mccannien välillä pahemmin ole. Mitchell korostaa koko ajan, että ''McCannit ovat valmiita yhteistyöhön'', mutta mitään yhteistyötä ei kaiketi ole syntynyt, koska pariskunnalla on ''suojanaan'' oikeus vaieta.

Eli kyllä tämä tutkinnallisesti tapauksena, kun kyse on lapsen katoamisesta, on varmasti aika ainutlaatuinen kaikkine mediamahteineen ja muineen.

ihan vaan tässä mietiskelin ....
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

No niin, jatkakaamme: miten oli sen papereiden salaiseksi julistamisen laita tai niiden syiden? Mitkä sitten ovat muut tutkinnalliset syyt? Mikä saa Miss Holmesin olettamaan, että media tai me olemme ensimmäisinä kuulemassa "asioiden todellisen laidan"?

Tässä tarinassa on tainnut syylistä olla etsimässä "kilvan" vain Miss Holmes, itselläni ei ole tällä hetkellä edes halua etsiä tuota syyllistä, koska tunnustan voimattomuuteni tehdä tällaisia arvioita näiden heikkojen asianhaarojen valossa, jotka tarjoaa erittäin epävarmaksi osoittautunut media. Tällä perusteella pystyy arvioimaan korkeintaan syyttömyyttä (ja se on moraalisestikin oikeutetumpaa.)

Miss Holmes kirjoitti: "Jos tapaukseen olisi löytynyt joku 'epäiltyjen' ulkopuolella oleva syylllinen, olisi 'kauan ja raskaasti parjattu' pariskunta jo vapautettu piinastaan."

Pariskunta vapautettiin juuri piinasta Ribeiron lausunnolla: hätiköitiin kun asetettiin heidät epäillyksi, huom. ei edes syytetyksi vaan EPÄILLYKSI!!!
Heidät vapautettiin myös piinasta lehti-ilmoituksella: vanhemmilla EI OLE MITÄÄN OSUUTTA tytön katoamiseen. Ja heidät vapautettiin piinasta, kun lehdet joutuivat maksamaan korvauksia VALEHTELEMISESTA.

Viimeisenä tämä McCannien portugalilaisasianajajan selvitys papereiden pitämisestä salaisena (mihin liittynee nyt myös arquidos-status): "tämä periodi selittyy ainoastaan sillä, että asiaan liittyy terrorismi tai/ja järjestäytynyt rikollisuus."

(Huh, on tämä vaikeaa!)

Miss Holmesille ei nyt todellakaan aukea tämä hassu olettamus: ehkäpä vanhemmat ovatkin syyttömiä - nimittäin koko OLETETTU poliisin tutkintalinja on ollut hakusessa kaiken aikaa täällä Madeleine-ketjussa perustuen luuloihin, kuvitelmiin, uskomuksiin ja oletuksiin. Mistään tutkintalinjoista ei ole mitään näyttöä.

Tämän ketjun aikana on käynyt erittäin selväksi, että ne jotka epäilevät esim. vanhempien valehdelleen, ovat itse puhuneet pötyä tässä ketjussa, tai vastaavasti, jotka puhuvat, että Kate McCann on jättänyt vastaamatta johonkin kysymykseen/kysymyksiin, eivät itse vastaa, kun jotakin kysyn. Toivon mukaan kuitenkin ne henkilöt, jotka nyt ensimmäisenä ovat huuhdahtamassa "....mutta jättivät lapset yksin" pitävät omista mukuloistaan edes huolen...

Olen pahoillani, jos Portugalin ja Brittipoliisien yhteistyö tulee tuottamaan pettymyksen, ja vanhemmat ovatkin syyttömiä - suosittelen vakavasti kriisiavun hakemista jatkossa, mikäli näin tulee käymään.

Kerran vielä: nyt on viimeinen hetki siihen, että Miss Holmes ottaa kiikarit silmiltään ja kääntää ne oikein päin!

Miss Holmes kirjoittaa edellä:

"Jos oikein mietit tuota Ciceron lausetta, jonka olet lainannut, niin sehän pitää paikkansa." Vakuudeksi Miss Holmes oli laittanut: "Ja mistä tiedämme tämän??? Kuten itsekin olet korostanut, heidän perässään pyyhälsi mieletön journalistijoukko" (Itse kirjoitin edellä: lehdet joutuivat maksamaan korvauksia VALEHTELEMISESTA.)

(Ciceron teksti: On kyllä omituista että vanhemmat eivät halua avustaa tytön etsinnöissä vaan ovat vastahakoisia mutta näinhän on ollut alusta asti....)

Tämä pitää paikkansa ehkä sinun LUULOISSA JA KUVITELMISSA, mutta sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä TOTUUDEN kanssa!

(Olen minä järkyttynyt - eivätkö todella kaikki ihmiset osaa erottaa omia luulojaan ja kuvitelmiaan, sekä tiedostaa niitä ja tiedostaa sitä seikkaa, että ne eivät ole välttämättä yhtä kuin totuus??!!)
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:
ihan vaan tässä mietiskelin ....
Siinähän mietiskelit. Me emme voi tarkasti tietää mitä he ovat tehneet.
Ja jos he olisivat henkilökohtaisesti ''suorittaneet'' etsintöjä,
Kovin tehokas tapa... Minusta jopa tuo mainitsemasi lehtisten jakaminen vaikuttaa tehokkaammalta.

Mutta ymmärrän kyllä, että pahantahtoinen ihminen on halukas kertomaan, että "On kyllä omituista että vanhemmat eivät halua avustaa tytön etsinnöissä vaan ovat vastahakoisia mutta näinhän on ollut alusta asti...." Ja ymmärrän kyllä että muut pahantahtoiset (jotka ovat jääneet kiinni pahantahtoisten valheiden levittämisestä) ovat samaa mieltä.
Viimeksi muokannut Marsalkka, La Huhti 05, 2008 9:09 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sirpa

Pohdin tässä asiaa vielä.

Se, että tässä edellä keskustellaan syyllinen/syytön kysymyksestä on valitettavasti kiteytynyt tässä ketjussa tarkoittamaan tappoivatko vanhemmat Madeleinen vaiko eivät - minkä eräät ovat olettaneet olleen Portugalin poliisin tutkintalinjan. Muihin syyllisyyksien pohtimiseen ei täällä olla edes edetty.

Asianajajan lausunto joka tapauksessa viittaa siihen, että asiassa on laajemmat kuviot, mutta toisaalta Ribeiron lausunto poistaa vanhempien osuuden myös näistä ympyröistä, vaikka lehtikorvauksien voitaisiin ajatella koskevankin vain tätä tappoasiaa.

Nyt ymmärränkin miksi tuo lauseen oleminen lehdessä oli tärkeää - olen sitä ihmetellytkin!

Niin, lehdissä mainittiin, että ei ole osuutta katoamiseen. OK, vedän sen johtopäätöksen, että vanhemmat on poistettu myös muista mahdollisista kuvioista, jotka tähän asiaan liittyy; kuten järjestäytynyt rikollisuus tai mahdollinen terrorismi.

Ennen kuin joku nyt älähtää tuosta terrorismi-sanasta sanon sen verran, että olen kolme kertaa ollut 500 m - 1 km päässä tällaisesta atakista, kun on jysähtänyt, joten minulle se ei ole yhtä mystinen juttu kuin ehkä jollekin toiselle, ja pystyn mieltämään hyvin konkreettisesti myös terrorismin läheisyyden Euroopassa - korruptiosta ja järjestäytyneestä rikollisuudesta puhumattakaan.

Ellei ole tullut selväksi, niin mainitsen vielä, että katselen todella tätä juttua aivan toisesta näkövinkkelistä kuin ne, jotka ovat hajottaneet atomeiksi Kate McCannin pikkusormen asennotkin. :D

Joten, anteeksi, jos teksteistäni välillä kuultaa lävitse pieni (!?) ärtymys, mutta se selittynee tuolla edellä olevalla sepustuksella.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Kun kenelläkään ei tunnu olevan asiaan mitään sanottavaa, niin otanpa tähän ohi aiheen totuuksia Suomesta viikonlopun ratoksi - ja ne totuudet tulevat kerrottuna muiden ihmisten näkövinkkelistä kuin suomalaisten.

Kyseessä on pieni maa Jäämeren rannalta, jonka nimi on Loppumaa (Finland) ja siellä asuu hyvin pieni, alakuoloinen ja sitkeä kansa, joka puhuu alkukantaista kieltä (Ö ja Ä kirjaimet mielletään keski-aikaisiksi). Itse he kutsuvat maataan vetisellä nimellä, johtuen kosteasta maaperästä (Suo-mi).

Tämä kansa on vaikeasti hallittavissa, koska kaikki asuvat saarilla (tuhansien järvien maa - katsohan karttaa uudemman kerran!), ja he ovat kyräileviä, koska ovat tottuneet pienestä pitäen siihen, että heitä vakoillaan (joulutontut ikkunan takana kyttäävät lapsia jo pieninä).

Suomessa on haitaksi asti hyttysiä, mutta hallitus ei tee niille mitään, ja kansa joutuu vain kärsimään. Heissä on se outo piirre, että jos heiltä kysyy, että mitä kuuluu, niin he alkavat kertomaan siitä.

Suomalaiset ovat hyvin taikauskoista kansaa ja osaavat poikkeuksetta ennustaa. (Palvovat pääsiäisenä noitia).

:D
Alethes doksa meta logu
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

Sirpa kirjoitti;
Pariskunta vapautettiin juuri piinasta Ribeiron lausunnolla: hätiköitiin kun asetettiin heidät epäillyksi, huom. ei edes syytetyksi vaan EPÄILLYKSI!!!
Heidät vapautettiin myös piinasta lehti-ilmoituksella: vanhemmilla EI OLE MITÄÄN OSUUTTA tytön katoamiseen. Ja heidät vapautettiin piinasta, kun lehdet joutuivat maksamaan korvauksia VALEHTELEMISESTA
höh heidät asetettiin epäillyiksi, joten olisi kumma jos Ribeiro olisi
puhunut heistä syytettyinä. Muuten tuo lause ei niin kovin kummoinen
minun mielestäni ole, ja minulla oli oma oletus siitä miksi hän tuollaisen lausunnon antoi. Mutta tosiaan sen voi käsittää kahdella tavalla joten jokainen käsittää sen tavallaan.

Eikä myöskään yksi lehtiyhtiö voi vanhempia vapauttaa epäilyistä.
Kysymyksessä oli yhden lehtiyhtiön lehdet joissa tosiaan oli mennyt
uutisointi vähän överiksi ja sitä sitten pyydettiin anteeksi.
ei muuta minun mielestäni.

Vanhemmat eivät myöskään minun logiikkani mukaan ole käyttäytyneet
kuten kateissa olevien lasten vanhempien luulisi käyttäytyvän.
Minusta vanhemmat ovat eläneet nyt viimeiset kuukaudet tämän asian kanssa yllättävän hyvin, jos ovatkin syyttömiä, eivät he ainakaan näytä kadonnutta lastaan näkyvästi surevan.

Jos oli paha se Madeleine t-paita kuva missä vanhemmat hymyilevät paidan takana, niin olivat myös ne kuvat missä vanhemmat viime kesäkuussa Marokossa käydessään olivat kuin kuninkaalliset. Heilauttivat hurraaville lapsille käsiään ja hymyilivät leveästi. Jos marokkolaislapsilla ei olisi ollut käsissään Madeleinen kuvia, ei olisi kyllä arvannut mistä tilaisuudesta siinä oli kysymys.

Hauska oli tuo Sirpan laittama profiili suomalaisista, vähän ehkä negatiivinen. Minun useat ulkomaiset tuttavani ihailevat suomea, heillä on suomesta (ja suomalaisista) jopa niin hyvä kuva, että minä epäilevänä suomalaisena olen monesti sitä ihmetellyt. Siksi tuo Sirpan juttu vaikuttaa minusta enemmän suomalaisen kirjoittamalta, kuin ulkomaalaisen ajattelulta.
Sirpa

Tässä edellä oli paljon niitä ajatuksia, jotka alunperin saivat minut ajattelemaan, että kyseessä olisi ollut sisäinen sieppaus (josta ajatuksesta luopuminen tuntuu edelleenkin ajoittain vaikealta), tappoa en ole pystynyt koskaan edes kuvittelemaan - ilmeisesti omaan varsin rajoittuneen mielikuvituksen! :D

Nämä suomalaisjutut oli keskustelusta kolumbialaisen kanssa, en itse kokenut niitä negatiivisina vaan hyvin eksoottisina ajatuksina suomalaisuudesta, enkä usko, että hänkään koki asioita negatiivisina - ehkä niihin tuli väärä sävy - vika saattaa olla täysin omassa kyvyttömyydessäni ilmaista kyseisen ihmisen ajatuksia.

Ehkä kiinnitit huomiota tuohon kohtaan "kyräily", joka nyt oli minun väännös asiasta, joten siihen varmaan olisi parempikin sana olemassa. (Vertaa latinotemperamentti vastaan suomalainen temperamentti.)

Tietenkään ne eivät nyt tulleet tähän ihan niin kuin olisi pitänyt.

Heh, itse olen tullut siihen tulokseen, että aina suomalaiselle kehutaan Suomea (ja ruotsalaiselle Ruotsia), ja läiskitään selkään, että kyllä on hyvä maa, se vain kuuluu käytöstapoihin - ehkä juuri sen vuoksi tuo kolumbialainen analyysi sykähdyttikin kaikessa erilaisuudessaan.
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Huhti 06, 2008 1:17 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Minusta meidän ei hirveästi pidä välittää Sirpan kirjoituksista.
Hän näkee asiat, varmasti kaikki, hieman omalla tavallaan ja omasta kummasta vinkkelistän, missä lakiin perustuvalla juridiikalla ei ole mitään tekemistä.
Hänellä on oma kumma oikeus tajunsa, joka ei perustu UKn, Portugalin, Suomen tai minkään muunkaan EU valtion oikeuskäytäntöön.

Minä henkilökohtaisesti en jaksa kovasti korvaani moiselle höpinälle lotkauttaa.

Vanhemmat voidaan hyvinkin ensiviikon tulevien kuulemisten jälkeen todeta syyttömiksi lapsen katoamiseen, mutta kuten jo aiemmin toin esille, mahdollisesti vain näytön puuttuessa.

Tässä tutkinnassa on kyse vain siitä ja ainoastaan siitä, että etsitään syyllistä Madeleinen katoamiselle. Epäiltyinä jutussa on edelleen vanhemmat ja Mr. Murat.

Koska Portugalin poliisi itse, virallisesti, ei raporteista riippuvan oikeuslaitoksen edustajan suusta, on tuonut ilmi, että on 'ennen aikaista sanoa', että jutuun ei tulisi vastausta, voimme kaiketi edelleen avoimin mielin odottaa oikeita VASTAUKSIA mysteeriin.

......saamatta mitään henkilökohtaisia hidareita sielussamme...
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Tässä puhut asiaa - Sirpan kirjoituksista ei todella kannata välittää, olen tuossa aikaisemmin korostanutkin, että minun kirjoituksillani on aivan oma merkityksensä, ja onhan se aikaisemminkin todettu, että eivät ne ihan välttämättä aukea, tai sitten niiden tarkoitus ei ole auetakaan.

Miss Holmes kirjoitti: "Hän näkee asiat, varmasti kaikki, hieman omalla tavallaan ja omasta kummasta vinkkelistän, missä lakiin perustuvalla juridiikalla ei ole mitään tekemistä."

Tätä olen usein itsekin miettinyt, mutta täytyy kyllä sanoa, että riippuu paljon juristista - niitäkin on tullut monenlaisia nähtyä. Viimeksi tapaamani käräjätuomari taisi olla kyllä ihan samallalailla vinksallaan, mikä asia lämmitti oikein mukavasti mieltäni.

"Hänellä on oma kumma oikeus tajunsa." Ja tämän väittämän puolestaan allekirjoitan ilman juristiakin. :wink:

Voiko muuten missään lyödä tästä asiasta vetoa - eikö niitä ole kaikenmaailman vedonlyöntipisteitä nykyään? En nimittäin ole tuohon uhkapelipuoleen juuri perehtynyt.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

...ja taas Sirpa keskittyy madeleine ketjussa ennen kaikkea siihen onko hän oikessa vai onko maailma oikeassa.... vaikuttaa aikas hyvälle!!!
...ja johonkin latinoon, josta en ymmärrä ainakaan minä hölkäyksen pöläystä.......onneksi :)

Edes siihen lauseeseeni, että vanhemmat voidaan huomata syyttömiksi, hän ei vaivautunut puuttumaan, vaan ainoastaan kaikesta sokaistuneena aloitukseeni...

Ja hienoa, että juristi ystäväsi on noinkin kärryillä siitä mitä työkseen tekee:)

Jos vain nyt odoteltaisiin ihan rauhassa tuloksia, jos kaikki muu saa höyryset karvat noin pystyyn.
Nuotio & Äreät Tiput
Lukittu