Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jepp, kiitti hei linkistä!
Tosiaan, mitenhän Laten käy..
Olisin kuullut myös tälläisen väittämän, että uskoon tulo olisi vain äkillisen lääkkeiden lopettamisen vaikutusta.. En sitten tiedä, mutta ainakin tuossa haastattelussa sanoi että lopetti lääkkeet uskoon tullessaan, tosin söisi niitä nytten, ellen väärin ymmärtänyt.
Mutta eipä ihme, päähän tuossa vaiheessa jo pehmeää, ettei uskoon tulo hänellekkään ole mahdotonta, kuten nähtävä on.
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
niinpä, tuo äkillinen lääkkeittenlopettaminen voi saada pään aika sekaisin. Ja aika sekaisin saa kuuppa olla ennenkuin uskontoon hurahtaa nähtäväksi jää.
Vai meinaakohan Late tehdä kolarit Tosin tuomio on jo annettu...
PaulaDrew kirjoitti:Huvitti tuo tieto, että N.B.K:n perustaminen pälähti Johansonin päähän mielisairaalassa.
Niinpä, mutta mieti sitä kun lopetti niiden "hullun" lääkkeiden syömisen, niin pamahti uskoon. Tästä jengistä voi siis syyttää vain ja ainoastaan Niuvaniemen henkilökuntaa. Jengin nimi taitaakin virallisesti olla Niuvaniemi Born Killers.
Ekanahan se pamahti uskoon, luuli Jeesuksen hoitavan paremmin kuin pillerit ja seuraavaksi pamahtikin psykoosiin. Mutta Niuvanniemi Born Killers kyllä osuu. Vittu mitä väkeä.
"Aaltosen murha oli hänen mielestään typerää jo pelkästään siksi, että Aaltosen velka hänelle oli suhteellisen pieni.
"Vain jotain 63 000 markkaa. Muutaman kymmenen tuhannen markan takia ammuin sitä päähän. Vähän harkitsematonta, vaikka se oli harkittu murha."
Aika kumma kela... Velallisen tappaminenhan nyt on tietysti aina helvetin huonoa bisnesten hoitoa, mutta ei tollanen 10000 euroa oo tosiaankaan niin pieni summa, etteikö moni muukin ois suutuspäissään pistänyt jengiä kylmäksi. Eräs henkilö ampui päähän erästä henkilöä baarin ulkopuolella keskellä kirkasta päivää 200 euron takia. Eikä katunut pätkääkään...
Mutta vielä tuosta haastattelusta.. Yllätyin kuinka tarkasti kuvailee vaimoaan. Eikä kyseenomainen asuinpaikkakaan ole niin iso, etteikö pienellä kikkailulla osaisi yhdistellä. Näh, kuhan mietin
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
Laten tapauksessa, kyse ei ole välttämättä esittämisestä vaan hän saattaa oikean vaiheen päälle sattuessa oikeasti uskoa asioita, jotka eivät ole totta. Siis Jumalan kutsun vaikkapa.
Haastattelussa Late kyllä kertoo diagnoosinsa, mutta mielentilatutkimuksessa se kirjattiin hieman tarkemmin eli näin:
Skitsoaffektiivinen häiriö, maaninen muoto, antisosiaalinen persoonallisuus, monimuotoinen päihderiippuvuus (amfetamiini, kokaiini).
F25.0 Skitsoaffektiivinen häiriö, maaninen muoto
Tähän sisältyy: Skitsoaffektiivinen psykoosi, maaninen muoto Skitsofreenistyyppinen psykoosi, maaninen muoto
Tässä häiriössä sekä skitsofreeniset että maaniset oireet ovat molemmat huomattavia saman sairausjakson aikana. Mielialan epänormaalius ilmenee tavallisesti haltioitumisena, mihin liittyy kohonnut itsetunto ja suuruusajatukset. Joskus kiihtymys ja ärsyyntyneisyys ovat voimakkaammin esillä ja niihin liittyy aggressiivista käyttäytymistä ja vainoamisajatuksia. Molemmissa tapauksissa todetaan lisääntynyttä energisyyttä ja yliaktiivisuutta, keskittymiskyvyn heikentymistä ja normaalien sosiaalisten estojen häviämistä. Kohdistamis-, suuruus- tai vainoamisharhaluuloja saattaa esiintyä, mutta myös muita skitsofrenialle tyypillisempiä oireita vaaditaan diagnoosin asettamiseksi. Henkilö voi esimerkiksi väittää, että hänen ajatuksiaan lähetetään tai häiritään tai että vieraat voimat yrittävät hallita häntä tai hän voi kertoa kuulevansa monen tyyppisiä ääniä tai ilmaista omituisia harhaluuloja, jotka eivät ole pelkästään suuruus- tai vainoamisharhaluuloja. Usein vaaditaan huolellista haastattelua osoittamaan, että henkilö todella kokee nämä sairaalloiset ilmiöt eikä ainoastaan vitsaile tai puhu vertauskuvallisesti. Tämän ryhmän psykoosit ovat yleensä rajuja ja äkillisesti alkavia. Vaikka käytös on usein voimakkaasti häiriintynyttä, täydellinen toipuminen tapahtuu yleensä muutamassa viikossa.
Diagnoosin asettaminen edellyttää huomattavaa mielialan kohoamista tai vähemmän selvää mielialan kohoamista yhdistettynä lisääntyneeseen ärtyisyyteen tai kiihtyneisyyteen. Samassa jaksossa pitää esiintyä selkeästi ainakin yksi ja mieluummin kaksi tyypillisen skitsofrenian oiretta (kuten on määritelty skitsofrenian (F20) diagnostisissa ohjeissa (a)-(d)).
Tätä luokkaa pitäisi käyttää sekä yhden skitsoaffektiivisen maanisen muodon jakson kohdalla että toistuvassa häiriössä, missä suurin osa jaksoista on skitsoaffektiivisia, maanista muotoa.
Pitäiskö tuosta videosta päätellä että LATE on saanut sen miljoonan puhdasta rahaa ja perustaa ravintolan???
Onko poliisilla ja Latella diili??? Heh =)
VAI kenties Late istuu jostain mitä ei ole tehnyt!?
Hän sanoi tuossa videolla jotenkin että murhaa poliisin jonka takia istuu syyttä, ehkä Late ajattelee että kun tulee uskoon niin pääsee nopeammin pois linnasta ja näin ollen myös kostamaan !?
Laitkin ovat ihmisten laatimia. Luonnon laki on elinehto. I´am HOT, drugs are not. ...
jamppa kirjoitti:^Kostamaan mitä? Itse tunnustettua murhaansa vai jotain muuta?
Kuka tietää mitä mutta Late sanoo Videolla että
"Mä oon ollu 6kertaa vankilassa, 7vuotta lusinu. Mä en oo kertaakaan saanu väärää tuomiota, mutta lähellä on ollu... Ensimmäinen väärä tuomio kun tulee niin minä murhautan sen poliisin joka sen on aiheuttanut, vaikka mä saisin elinkautisen... Mä olen tämmönen. Näin mä ajattelen, mä olen maalaispoika.".
Laitkin ovat ihmisten laatimia. Luonnon laki on elinehto. I´am HOT, drugs are not. ...
"Mä oon ollu 6kertaa vankilassa, 7vuotta lusinu. Mä en oo kertaakaan saanu väärää tuomiota, mutta lähellä on ollu... Ensimmäinen väärä tuomio kun tulee niin minä murhautan sen poliisin joka sen on aiheuttanut, vaikka mä saisin elinkautisen... Mä olen tämmönen. Näin mä ajattelen, mä olen maalaispoika.".
Olen kyllä nähnyt kyseisen videon ja tiedostanut mitä late on siinä sanonut. Mutta en nyt vieläkään löydä näistä kakuista sellaista mitä voisi pitää vääränä tuomiona. Kerro ihmeessä mikä kakuista on tullut poliisin junailemana.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Olen kyllä nähnyt kyseisen videon ja tiedostanut mitä late on siinä sanonut. Mutta en nyt vieläkään löydä näistä kakuista sellaista mitä voisi pitää vääränä tuomiona. Kerro ihmeessä mikä kakuista on tullut poliisin junailemana.
Siis en ole sanonut että olis joku junailtu juttu mitä Late istuu tms. vaan että voi olla.
En tunne Laten "kakkuja"=) tai historiaa pahemmin.
Latehan istuu tällähetkellä elinkautista Huhtimon murhasta jonka teki, kun Huhtimo koitti erota jengistä. Nythän late on myös tunnustanut Saastamoisen ja Remun veljen murhat. Joten en nyt oikein ymmärrä mikä näistä olisi poliisin junailema, kun kaveri on kerran itse tunnustanut nuo kaikki.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.