cicero kirjoitti:(ai niin itse veikkaan että näiden vuotojen takana on metodo3 joka saa palkkansa madeleine fundista) informaation he saavat suoraan mccannien ryhmältä
Minua on ihmetyttänyt Katen kertomat jutut Madeleinen viimeisiltä päiviltä.
Olen miettinyt, olikohan Madeleine huippulahjakas. Esimerkiksi en vielä ole tavannut alle 4-vuotiasta suomalaislasta, joka olisi selittänyt, että nyt oli "
hänen elämänsä paras päivä" tai jotakin sen tapaista mitä Maddie muka oli sanonut. Kouluikäinen voi jo noin sanoa, mutta ei taaperoikäinen! Jos alle nelivuotias osaa ajatella käsitettä "minun elämäni" ja tehdä sitten arvion "elämäni paras päivä" niin on totisesti ikäisiään edellä!
Outo on myös "vuodettu" tieto että Madeleine oli kysynyt miksi vanhemmat eivät tulleet kun hän ja kaksoset olivat itkeneet. Ei alle nelivuotias lapsi - oman kokemukseni mukaan - ihan tällaisia taannehtivia kyselyjä tee. Eikä järjestä oikeudenkäyntejä. Hän itkee kun itkee, mutta elää hetkessä. Eikä vaadi vanhemmiltaan parannuksen lupauksia.
Sellaiset kognitiiviset toiminnot ovat vasta paljon isompien lasten käytöstä.
Olen työskennellyt sekä normaalien että kehitysvammaisten lasten kanssa. Olen tavannut todella lahjakkaitakin lapsia. Heillä on ollut tosi hyviä filosofisia oivalluksia ja riemastuttavan nerokkaita näkökulmia. Mutta Madeleinen ajattelun tasolle kehittynyttä kolmivuotiasta en ole koskaan tavannut.
Oliko Madeleine nero?
Anteeksi, mutta oman kokemukseni valossa minun on pakko ajatella, että nämä "lapsen" erikoiset puheet ovat sellaisen aikuisen sepitettä, joka ei pysty eläytymään pikkulapsen maailmaan.

Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.