Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

mankeli kirjoitti:
Olen minäkin nähnyt juuri vastaavan uutisen missä väitetään näin Gerryn sanoneen, sen uutisen on Daily poistanut, kaikkien muiden Madeleine uutistensa mukana.
Onneksi joku ystävällinen on kopioinut uutisen:

http://groups.msn.com/madeleinemccann/g ... essage=467
FIND THE BODY AND PROVE WE KILLED HER

Thursday September 13,2007
By Padraic Flanagan in Praia da Luz

Comment Speech Bubble Have your say(24)

THE parents of missing Madeleine McCann yesterday challenged the police: “Find the body and prove we killed her.”

The couple, who are suspected over the child’s death and the disposal of her body, issued the startling ultimatum as the public prosecutor in Portugal sent the police case against them to a judge.

It is thought that the McCanns’ high-powered lawyers have told them that without a body it will be extremely difficult for the authorities to press charges.

A close friend said: “The legitimate question to ask Portuguese police is: ‘Where is the body? Where is the evidence that Madeleine is dead? We have got no idea’.”

The change in the family’s tone – just days after the McCanns were still pleading for the search for Madeleine to continue – surprised sources close to the investigation.
<FORM action=/posts/search/> “It seems remarkable that just days after the McCanns were saying they thought Madeleine was still alive and missing, now they’re talking about a body,” a source said. “I don’t know if this is really the McCanns speaking or just one of the people working on their publicity campaign but it is not the kind of comment to impress a team of detectives who think you’re guilty.” </FORM>
Mielenkiintoista että jutussa ei mainita kuka näin olisi sanonut tai missä yhteydessä olisi näin sanonut. Gerryä ei mainita. Siitä huolimatta jotkut täällä tietävät kertoa, että Gerry on näin sanonut. "Ystävä" kyllä mainitaan ja hänen kommenttinsa tarkkaan.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

Marsalkka kirjoitti;
Gerryä ei mainita
tämä on se uutinen jonka luultavasti myös minä olen aikoinaan nähnyt. Lehdistö johtaa ihmisiä harhaan myös siten, että olen nähnyt tämän lauseen "FIND THE BODY AND PROVE WE KILLED HER", yhdistettynä Gerryn kuvaan, joten silloin saa sen mielikuvan, että hän olisi nimenomaan tämän lausahduksen takana.

Hyvä sinänsä, että näit vaivaa ja selvitit asian, nyt sen "totuuden" tästä lausahduksesta voi sitten unohtaa.
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Olen ilmeisesti käsittänyt oikein että mitään varsinaista mielentilatutkimusta epäilylle ei ole tehty eli kumpikaan osapuoli ei ole esittänyt sellaista.

Kuitenkin poliisi on ilmeisesti tutkinut jollain tavalla Kate'n mielentilaa, ja yrittänyt selvittää, onko Kate henkisesti tasapainoton ja onko hänellä masennusta taustalla tms Poliisin käsityksen mukaan ilmeisesti Kate kykenisi kyseiseen tekoon eli lapsen joko tahattoman tai tahalliseen surmaamisen. Tämä on sitten jonkin verran spekulaatiota.

Mm Kate'n päiväkirjasta on tullut ilmi että Kate on välillä on ollut aika 'kovilla' äidin roolissa ja hänellä on ollut vaikeuksia lastensa kanssa jotka ovat joskus 'hysteerisiä ja hyperaktiivisia. Tälläiset väittämät, mikäli ovat edes totta, eivät tee hänestä vielä varmuudella lapsensa surmaaja. Tälläisi 'heikkouden hetkiä', jolloin vanhempi saattaa tuntea itsensä avuttomaksi tai voimattomaksi, voi olla kenellä tahansa muullakin äidillä.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1811

K ja G sanovat että heillä ei ole tietoa, etsiikö poliisi vielä Madeleinea. Poliisi ei ole antanut mitään tietoja heille, miten tutkina on edennyt viimeaikoina.

He said he and his wife Kate have not been receiving any information on the progress of the Madeleine investigation and have been given no explanation as to why police files are still being kept secret.
"We haven't had any communication in terms of what's been done in the investigation."

http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... 10,00.html
Marsalkka
Horatio Caine

mankeli kirjoitti:Marsalkka kirjoitti;
Gerryä ei mainita
tämä on se uutinen jonka luultavasti myös minä olen aikoinaan nähnyt. Lehdistö johtaa ihmisiä harhaan myös siten, että olen nähnyt tämän lauseen "FIND THE BODY AND PROVE WE KILLED HER", yhdistettynä Gerryn kuvaan, joten silloin saa sen mielikuvan, että hän olisi nimenomaan tämän lausahduksen takana.

Hyvä sinänsä, että näit vaivaa ja selvitit asian, nyt sen "totuuden" tästä lausahduksesta voi sitten unohtaa.
Osittain tällaisten harhaanjohtavien otsikoiden takia se anteeksipyyntö varmaan tehtiin.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Harriet Makepeace kirjoitti:
Mm Kate'n päiväkirjasta on tullut ilmi että Kate on välillä on ollut aika 'kovilla' äidin roolissa ja hänellä on ollut vaikeuksia lastensa kanssa jotka ovat joskus 'hysteerisiä ja hyperaktiivisia.
Onko päiväkirjasta julkaistu otteita?
Tutkiskelija
Jane Marple

Jospa minäkin sotkisin soppaa

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

Minulla on musitikuva että Kate sanoi" "Find the body and prove we killed her". En mene vannomaan että oli Kate...

Löysin Wikipediasta linkin numero 72, mutta se johti Daily Expressenin 2007-09-14 sivuille ja he ovat kuten tiedetään poistaneet kaikki artikkikelinsa jotka koskevat Madeleinen katoamista.

http://en.wikipedia.org/wiki/Disappeara ... te_note-71
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Jospa minäkin sotkisin soppaa

Tutkiskelija kirjoitti:Minulla on musitikuva että Kate sanoi" "Find the body and prove we killed her". En mene vannomaan että oli Kate...

Löysin Wikipediasta linkin numero 72, mutta se johti Daily Expressenin 2007-09-14 sivuille ja he ovat kuten tiedetään poistaneet kaikki artikkikelinsa jotka koskevat Madeleinen katoamista.

http://en.wikipedia.org/wiki/Disappeara ... te_note-71
Se poistettu uutinen löytyy tuolta muutama viesti aiemmin...

Nämä muistikuvat, joita ihmisillä on, ovat kyllä jänniä...
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Osoittaako tuo liittämäsi juttu jotenkin 100% varmuudella, että lausahdus ei todellakaan ole Gerryn suusta?
Minusta ei.
Mutta tuokin on toisarvoista.
Tyttö on edelleen kadoksissa ja saamme kyllä varmasti kuulla jonkinlaisen ratkaisun juttuun lähiaikoina.

YouTubesta löytyy portugalin/espanjan kielinen uutisvideo, jossa kaiketi käsitellään samaa aiheta. Minä en ikävä kyllä osaa kumpaakaan, joten en saa mitään tolkkua jutusta.
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:Osoittaako tuo liittämäsi juttu jotenkin 100% varmuudella, että lausahdus ei todellakaan ole Gerryn suusta?
Minusta ei.
Onneksi minun ei tarvitsekaan sitä todistaa. Sen joka väittää, että kyseinen lausahdus on Gerryn suusta, tulee todistaa että näin on. Voipi olla vaikeaa.

Onko sinulla tietoa, jonka mukaan Gerry olisi noin sanonut?

Näin olet kirjoittanut:
Minun korvaani karahtaa edelleen Gerryn lause ''löytäkää ruumis ja todistakaa, että me teimme sen...
Annapa nyt hieman faktaa asialle.

Haisee ihan samalta kuin eräs väite, jonka mukaan McCannit kieltäytyivät kaksosten verikokeista...
X-tine
Jack Bauer

"Find the body"

Viesti Kirjoittaja X-tine »

Mielestäni väittely tämän lauseen autenttisuudesta on melko turhaa:
"Find the body and prove we killed her..."
Se oli aikanaan lehdissä, enkä näe mitään syytä ettei se olisi aidosti ollut Gerryn sanoma, mutta muistatteko, mihin tuo lause liittyi?
Syyskuussa media ja yleinen mielipide oli jo varma, että vanhemmat olivat syyllisiä. PJ:stä joku pomo oli kuitenkin huomauttanut, että ruumista ei ole löydetty ja kun ei ole ruumista, niin myöskään kuolinsyytä tiedetä varmuudella. Millä nimikkeellä syytteen voisi muka nostaa?
Tämä lause ei siis ole mikään rikoksen tunnustus, onpahan vaan lyhyt tiuskaisu, joka osoittaa G:n tuntevan lakia hyvin. Ärsyttävänkin hyvin.
Ei lauseesta pidä vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Poliisinhan Madeleine pitäisi löytää, elävänä tai kuolleena.
Fundin rahankeruu on kuitenkin mahdollista vain, jos uskotaan, että Maddie olisi elossa.
Jos muut todisteet eivät riitä kuolinsyyn varmistamiseen, on mahdollista nostaa syyte vain lasten laiminlyönnistä. Elämmehän EU:ssa.
PJ:lla voi kuitenkin olla todisteita enemmän kuin mitä julkisuuteen on vuodettu. Harmi ettei Amaral enää ole hommissa eikä harrasta pitkiä lounaita ravintolassa. :twisted:
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Marsalkka
Horatio Caine

Re: "Find the body"

X-tine kirjoitti:Mielestäni väittely tämän lauseen autenttisuudesta on melko turhaa:
"Find the body and prove we killed her..."
Se oli aikanaan lehdissä, enkä näe mitään syytä ettei se olisi aidosti ollut Gerryn sanoma
Kyllä se lause oli autenttinen. Se tosiaan oli aikoinaan lehdissä. Ja se löytyy vieläkin netistä. Tiedämme jopa mikä "luotettava lehti" tuon lauseen laittoi raflaavaksi jutun otsikoksi. Muut lehdethän sitten siteerasivat tuota "luotettavan" lehden uutista. Pointti onkin siinä, että kuka sen lauseen sanoi/keksi. Sanottiinko lehdissä, että Gerry sanoi niin? Pohdi tarkasti ja lukaisepa vaikka tämä sivu huolellisesti, ettet muni pahemmin...

Sinänsä mainio todistelu tuo "se oli aikoinaan lehdissä". ;)

Sekin oli aikoinaan lehdissä, että kuu on tehty munamakaronista. Niin minä ainakin muistelen. Eli kyllä kuu nyt on tehty munamakaronista.

Tämä on loistavaa. Asiat muuttuvat faktoiksi, kun ilmoittaa, että asia oli aikoinaan lehdissä. :)
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Turha kinata.
Elämä on ihanaa ja on hienoa, että omat lapset ei ole hukassa.

Sanoi tuon kuka tahansa, on oikeasti kornia käyttää sanaa 'ruumis' siinä vaiheessa, kun vielä etsitään elävää lasta.

Minä olen vilpittömästi luullut, että sen sanoi Gerry. Olen sitten kai väärässä.

Se kuului niihin samoihin ''mckännit haastaa poliisin'' mihin kuului viimeisinkin ''poliisi on vuotanut''-juttu.

Me emme tiedä totuutta, mutta toivottavasti sen jonain päivänä saamme jostain luotettavasta lähteestä poliisin lausumana lukea tai kuulla.

Edelleenkään ei uskoni siihen, että vanhemmat ovat syyllisiä, ole horjunut.
Enää en edes koe niitä ''hetkellisiä heikkouksia'', joita aiemmin välillä sain syyttömyyden puolesta.
Olen vakuuttunut ja tulen vilpittömästi ilahtumaan suunnattomasti, jos olenkin väärässä.
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:
Sanoi tuon kuka tahansa, on oikeasti kornia käyttää sanaa 'ruumis' siinä vaiheessa, kun vielä etsitään elävää lasta.
.
Näin on. Siksi onkin tärkeää tietää kuka näin on sanonut, eikä mennä syyttämään sellaisia, jotka eivät niin ole sanoneet.
Olen sitten kai väärässä.
Siltä se jälleen kerran vahvasti näyttää.

Edelleenkään ei uskoni siihen, että vanhemmat ovat syyllisiä, ole horjunut.
Vaikka tämä uskosi perustuu kackelsbergiin, niin kuin taas saimme huomata. Mielenkiintoista!
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Niin, tämä uskoon perustuva McCannien syyllisyys onkin tämän ketjun eräs mielenkiintoisin asia - tätä uskoahan ei muuta mitkään realiteetit, kuten olemme huomanneet.

Erään psyykkeen itsesäätelyteorian mukaan (professori Risto Vuorinen) nähdään psyykkeellä kaksi tehtävää: se pyrkii olemaan identtinen itsensä kanssa sekä pyrkii toimimaan mahdollisimman mielihyväsävytteisesti. Kaikki havainnointi, ajattelu ja tulkinta (tässä yhteydessä myös uskon asiat - muussa yhteydessä filosofinen käsite) ovat ihmisen psyykkistä toimintaa.

Ehkä tuo ajatus identtisyydestä tulee esiin suomalaisessa sananlaskussa vain varas varasta pelkää, mutta tuo mielihyväsävytteisyys on vaikeampi asia tässä kohdin ymmärtää. Miten tällainen uskoon perustuva muiden ihmisten epäily tuo mielihyvää?

En todellakaan ole tähän keksinyt vielä vastaukseksi mitään muuta kuin, että tällaisella toiminnalla (syyllistämällä muita ilman realiteetteja, jopa käyttämällä valehtelua yhtenä keinona) ihminen pyrkii kohottamaan omaa "egoaan" (Freudilainen termi, huono tähän - oikea termi olisi minä, mutta ego on arkikieleen vakiintuneempi, joten käytän sitä tässä yhteydessä) jotta voisi tuntea olevansa edes hitusen parempi ihminen.

Olisipa mielenkiintoista tietää tällaisen henkilön siviilielämän toiminta ja tämän toiminnan lopputulokset!

Jokaisen terveen - psyykkeeltään terveen siis - ihmisen tulisi kokea Miss Holmesin mainitsemia heikkouksia omien ajatustensa, tunteidensa ja mielipiteidensä suhteen viimeistään silloin, jos niiden ei ole - kuten hän itsekin toteaa - voitu todeta perustuvan mihinkään realiteetteihin.

Miss Holmes toteaa: "Olen vakuuttunut ja tulen vilpittömästi ilahtumaan suunnattomasti, jos olenkin väärässä."

Tämän lauseen ajatus on täydellisessä ristiriidassa Miss Holmesin tämän hetkisen toiminnan kanssa.
Alethes doksa meta logu
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Erikoisin ajatus, mihin olen törmännyt aikoihin, löytyi x-tinen tekstistä:

"...että ruumista ei ole löydetty ja kun ei ole ruumista, niin myöskään kuolinsyytä tiedetä varmuudella..."
Alethes doksa meta logu
Lukittu