Mutta sanotaan nyt saitten niin että hyvää murha-infossa on muun muassa se että on joitain jotka oikovat esimerkiksi Hessu 52 levittelmiä huuhaa tarinoita, muuten Satusetä sorvailisi äkkinäisten luettavaksi semmoistakin soopaa joille lapsetkin nauraa.
Mikä on hyvää Murha.infossa?
Itse pidän juuri tästä huumoripuolesta täällä niinkuin mainitsin. Satusetiä ja -tätejä täällä piisaa, mikä on hyvä, emmehän ole täällä töissä ja tämä lienee kuitenkin viihdettä. Ilman mielikuvituksellisia teorioita ja kehittelyitä tämä olisi kuiva palsta.Satusetä sorvailisi äkkinäisten luettavaksi semmoistakin soopaa joille lapsetkin nauraa.
Nothing is quite what it seems
-
papillon
- Perry Mason
^ Olet siinä oikeassa, että huumorinkukka jne...mutta sillä taas ei ole mitään sen kanssa tekemistä että tahallaan annetaan vääriä tietoja, muutellaan vähiä tosiseikkoja piirun verran omiin juttuihin sopivimmiksi, varsinkin jos " unohdetaan " mainita että ne ovat ajatelmia, kehitelmiä, teorioita.
Vaan esitetään ne tosina...se ei ole humoooria se.
Vaan esitetään ne tosina...se ei ole humoooria se.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Murha.infossa on paljon hyvää. Ensinnäkin hyvin alustetut ja mielenkiintoiset rikosaiheet (eikä se alustuskaan aina niin hyvä tarvise olla jos tietoa alkaa löytyä muilta käyttäjiltä), asiantuntemus ja erilaisten elämänkokemusten tuoma tieto. Itsekseen kaikenlaista pohtiessa näkökulmat jäävät väistämättä melko suppeiksi. Yksin ei myöskään löydä esimerkiksi kaikkia linkkejä netin syövereihin jostain tietystä aiheesta, eikä välttämättä osaa kieliäkään tarpeeksi. (Kiitos niille, jotka jaksavat jakaa kielitaitonsa ja kääntää tekstejä!)
Vapaassa keskustelussa mielenkiintoisinta on se, miten erilaista väkeä Minfossa on. IRL sitä ymmärrettävästi hengaa sellaisten ihmisten kanssa, jotka jakavat suurin piirtein samankaltaiset mielipiteet. Täällä olen ollut monta kertaa ihan äimän käkenä siitä, että noinkin voi näköjään ajatella! Se on avartavaa.
Vapaassa keskustelussa mielenkiintoisinta on se, miten erilaista väkeä Minfossa on. IRL sitä ymmärrettävästi hengaa sellaisten ihmisten kanssa, jotka jakavat suurin piirtein samankaltaiset mielipiteet. Täällä olen ollut monta kertaa ihan äimän käkenä siitä, että noinkin voi näköjään ajatella! Se on avartavaa.
-
Tiina
- Sherlock Holmes
No et ois kyllä ehtinyt, jos ei olisi eilen pakotettu mökille.Kokki kirjoitti:Vastaan ennen "rimmatiinoja ja muita ämmiä"
Mutta asiaan.....Murha.infossa on parasta se, että ollaan kuin yhtä suurta erittäin
Kukaan ei vinoile kelleskään ja kaikki hoidetaan hyvässä sovussa.
Kanssakirjoittajia kunnioitetaan ja arvostetaan jokaisen mielipidettä.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Tiina kirjoitti:
No et ois kyllä ehtinyt, jos ei olisi eilen pakotettu mökille.![]()
![]()
Mutta asiaan.....Murha.infossa on parasta se, että ollaan kuin yhtä suurta erittäin-perhettä.
Toivottavasti et saanut sieltä mökiltä mitään myyräkuumeviruksia, jos erehdyit siivoamaan talven jäljiltä hiiren papanoita ym. "kivaa"...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Tuo lihavoitu teksti on vähän ristiriitainen. Et pidä ketään ns. parempana kirjouttajana,Doctor Lecter kirjoitti:Mutta rimma, tämän osion tarkoitus oli kertoa, että mitä hyvää minfossa. Jonkunrimma kirjoitti:Tietysti täällä(kin) pusketaan juuri tuota
"hyvä"kirjoittaja ja "huono"kirjoittaja soopaa(esim. sinä juuri). Kehutaan niitä jotka
kirjottaa syvällisesti ketjuihin(Ulvila, Bodom)maasta taivaisiin ja kiitellään ikuisuuksiin
asti hyvistä alustuksista. Luuletko että siihen ei kykenisi muut? Uskon että kykenee,
mutta onko tarvetta?
mielestä hyvää on se, että täällä on hyviä ja asiantuntevia kirjoituksia. Ne maustettuna
"sisäpiirin" tiedoilla tekevät minfosta hyvän keskustelufoorumin.
Jostain syystä - ehkä antipatioistasi minua tai muita kirjoittajia kohtaan - takerruit tuohon
"hyvä-kirjoittaja" -teemaan. Ilman heitä (lasken itsenkin "heiksi") minfo olisi paljon
huonompi ja lähempänä s24-tasoa. Tuo väitteesi, että kuka tahansa pystyisi
kirjoittamaan hyviä alustuksia on vailla pohjaa ja perustunee ikävä kyllä siihen, että olet
itse vain tyhjänpäiväisyyksiä kumiseva tynnyri, jolla puhetta ts. kirjoitusta riittää
sanomatta kuitenkaan lopulta yhtään mitään. Tai se sanomisesi olisi voitu tuoda esille
yhdellä rivillä, mutta sinulla (monella muullakin) siihen menee minimissään 25 riviä.
Edes jäsentelemättä sanomisiasi.
mutta ilmottaudut käsi pystyssä itse heidän joukkoonsa
Niin ja lukikos tuolla otsikossa että "pohditaampas nyt rimman henkilökohtaisia asioita"
vai että mitä hyvää on murha.infossa? Muistaakseni käsitin että jälkimmäinen oli aihe.
Vai? Voisit myös pysyä siinä, niin kun minuakin kehoitit siihen jo. Tykkään kyllä olla
erilaisissa yhteyksissä ihmisten kanssa täällä, mutta en tykkää että kirjoitusten
perusteella luodaan ihmisestä kuva jonka kuvitellaan olevan oikea ja paikkaansa pitävä
netin ulkopuolisessa elämässä. Eli turhaa arvailette ja heitätte jotain typeriä pohdintoja
ilmaan, ei kolahatanut kohdilleen.
Mikä tekee tästä jo puoliksi hyvän paikan on se että ihmiset(suurin osa) tajuaa ettei
kaikki ei ole samanlaisia kun itse ja jokaisella tulis olla se oikeus omiin mielipiteisiin. Se
toteutuu täällä jo suhtkot hyvin, josta pidän. Siis se että uskaltaa olla julkisesti jotain
mieltä täällä kertoo osittain siitä että vaikka jotkut on aika kärkkäästi puolustamassa omia
mielipipteitään niin silti voi ilmaista oman kantansa ja sillekin on oma tilansa täällä. On
mukavaa lukea samasta aiheesta erilaisia kokemuksia ja muitten kirjoituksia lukiessa
saattaa joskus silmät avautua erilailla. Vaikka joillakin on hieman eriäviä mielipiteitä
kanssani niin se vaan avartaa vaikka ei siihen uskoisikaan.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
век живи, век учись.
-
Maxwell Smart
- Nikke Knatterton
Lueskelin tänään toiselta foorumilta tuosta insesti-isä tapauksesta. Kukaan ei ollut ensinnäkään varmaan lukenut yhtään juttua tapauksesta kokonaan, joten ketju oli täynnä typeriä kysymyksiä& väärinkäsityksiä. Jotain niin kauheeta tuubaa koko ketju, ettei sitä voinut edes kommentoida.
Toista se on täällä! Kiitos teille siitä
Niin, pyydän nyt kuitenkin anteeksi. Tuo ei ollut tarkoitettu henkilökohtaisesti kenellekään vittuiluksi, siihenhän olisi olemassa oma ketjunsa, joka on hyvää murha.infossa.Tiina kirjoitti:No et ois kyllä ehtinyt, jos ei olisi eilen pakotettu mökille.Kokki kirjoitti:Vastaan ennen "rimmatiinoja ja muita ämmiä"![]()
![]()
A man's got to do what a man's got to do.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minä odotan mielenkiinnolla loppuratkaisua esim. Ulvilaan Ja Maddeen nähdäkseni onko oikea teoria kehitetty täällä jo paljon paljon ennen poliisia.
Palstalla kun meitä 'köökkietsiviä' on teorioita kehittämässä paljon suurempi joukko kuin yhdenkään todellisen rikoksen tukinnassa, on aika todennäköistä, että suhteellisen lähelle totuutta on mahdollisuus osua.
Itse pidän mahdollisimman mielikuviteusrikkaasta ja villistä teorioiden kehittelystä ja siksi välillä hieman lyssähtää, kun toisilla täällä on niin realistinen ja ''pakkofaktapohjainen'' asenne pohdintaan.
Aivan uskomattoman hyvä palsta kuitenkin. hyvine ja pahoine puolineen.
Kiitos siitä!
Palstalla kun meitä 'köökkietsiviä' on teorioita kehittämässä paljon suurempi joukko kuin yhdenkään todellisen rikoksen tukinnassa, on aika todennäköistä, että suhteellisen lähelle totuutta on mahdollisuus osua.
Itse pidän mahdollisimman mielikuviteusrikkaasta ja villistä teorioiden kehittelystä ja siksi välillä hieman lyssähtää, kun toisilla täällä on niin realistinen ja ''pakkofaktapohjainen'' asenne pohdintaan.
Aivan uskomattoman hyvä palsta kuitenkin. hyvine ja pahoine puolineen.
Kiitos siitä!
Nuotio & Äreät Tiput
Kyllä, hyvin tyypillistä monille palstoille on se, että luetaan Iltalehdestä uutisotsikko, tullaan isolla tohinalla palstalle ja käydään paskantamassa oma mielipide asiasta lukematta uutista ja varsinkaan sitä käsittelevää viestiketjua kunnolla/lainkaan..Maxwell Smart kirjoitti:Lueskelin tänään toiselta foorumilta tuosta insesti-isä tapauksesta. Kukaan ei ollut ensinnäkään varmaan lukenut yhtään juttua tapauksesta kokonaan, joten ketju oli täynnä typeriä kysymyksiä& väärinkäsityksiä. Jotain niin kauheeta tuubaa koko ketju, ettei sitä voinut edes kommentoida.
Mitään keskustelua moisesta on tosiaan turhaa yrittää kursia kasaan.
Minfolle kiitokset ylläpidon jämäkästä toiminnasta ja siitä että jäähyt perustellaan julkisesti. Ei jää epäselvyyksiä ja salaliittoteorioiden kehittelyä ylläpidon yhteyksistä Supoon yms..
Miss Holmes kirjoitti: 
Tunnustaudun samantapaiseksi. Siksi en oikein tohdi kirjoittaa esim. Bodom- tai Tulilahti-palstalle, jotka kuitenkin kiinnostaa erityisen paljon. Vaikka olen lukenut niistä paljon, en ole sellainen asiantuntija kuin jotkut muut. Silti luen mielelläni muiden tuotokset ja joskus vastaan vähän.Itse pidän mahdollisimman mielikuviteusrikkaasta ja villistä teorioiden kehittelystä ja siksi välillä hieman lyssähtää, kun toisilla täällä on niin realistinen ja ''pakkofaktapohjainen'' asenne pohdintaan.
Nothing is quite what it seems
Hyvää m.infossa on se, että täällä voi jakaa ajatuksiaan rikoksista muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa. Esim. minä en voi puhua kovinkaan monen läheiseni kanssa rikoksista kasvotusten, se on heille joko liian vaikeaa tai epämiellyttävää. Täältä kuitenkin saan vastauksia kysymyksiini sekä lisätietoa tahtomiini asioihin.