Poliisi pakotti nuoren nostamaan "suojelurahaa"?

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

:shock:

No höh. Ketju on yllättäen muuttunut. En pidä siitäkään, että viestejä poistetaan välistä, koska ihan hyvin voi kirjoittaa vaikka että erehdyin tai että muistin väärin, mutta parempi sekin että poistaa kokonaan, kuin se, että sinne laitetaan jotain, mitä siellä ei ollut kun ko. viestiin on itse vastannut. Ei edes mistään vakavasta asiasta ollut kyse. Anteeksi vain joey.

Sekavaa, kun nyt lainaus omastakin viestistäni on ylempänä kuin itse viesti.

Menen nukkumaan.
vimi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja vimi »

Poitsu taitaa maksaa muunnetut sakot, ettei tarvi lähteä nokkimaan niitä näin kesän kynnyksellä :D
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

PaulaDrew kirjoitti::shock:

No höh. Ketju on yllättäen muuttunut. En pidä siitäkään, että viestejä poistetaan välistä, koska ihan hyvin voi kirjoittaa vaikka että erehdyin tai että muistin väärin, mutta parempi sekin että poistaa kokonaan, kuin se, että sinne laitetaan jotain, mitä siellä ei ollut kun ko. viestiin on itse vastannut. Ei edes mistään vakavasta asiasta ollut kyse. Anteeksi vain joey.
Mitä on poistunut välistä? Kuka erehtyi? Miksi multa pyydetään anteeksi! Täh! Täh! :D
PaulaDrew
Jack Bauer

joey kirjoitti:Mitä on poistunut välistä? Kuka erehtyi? Miksi multa pyydetään anteeksi! Täh! Täh! :D
No, kuten kuka tahansa voi huomata, olet muokannut edellisellä sivulla viestiäsi (jossa vaahtosit siitä, miten julkisilla paikoilla kuvatessa on ehdottomasti kysyttävä lupa jos meinaa kuvat julkaista) tuntia sen jälkeen kun olen siihen vastannut. Ja kuten kuka tahansa voi huomata, olet liittänyt sinne alkuperäisen viestin sijaan saman tekstin, joka oikeasti tulee keskustelussa vasta alempana. Ilmeisesti siksi, jotta näyttäisi siltä että olet koko ajan kirjoittanut samaa asiaa ja minä juuttuisin vastaamaan johonkin, jota ei ole edes kirjoitettu. Vai miksi? (Kuten se näyttää myös siltä, että vastaisin myös lainaukseeni, jonka todellisuudessa kirjoitan vasta myöhemmin, tietysti voit vielä muokata senkin epäkohdan pois.)

Anteeksipyyntö tuli siitä, että huomautan tällaisesta mitättömästä asiasta, joka nyt tarkemmin virkeillä aivoilla ajatellessani ei olekaan niin mitätön, vaan mullistaa koko keskustelukäytännön. Joku muu voisi käyttää tätä metodia muuhunkin jos se huomataan luvalliseksi, mutta minä jään suunnittelemaan kyselyketjuun hauskoja piloja, joissa kysymys muuttuu kun siihen on vastattu... :D

Olen nyt myös huomannut lainaamisen merkityksen, ja käytän sitä nyt, jottei tämäkin viesti jää näyttämään typerältä sekoilulta.
teppo
Perry Mason

Re: Poliisi pakotti nuoren nostamaan "suojelurahaa"

Viesti Kirjoittaja teppo »

mh1 kirjoitti: En löytänyt tällaisesta pikasakkokäytännöstä viiden minuutin etsinnällä mitään tietoa.
Suomessa ei ole pikasakotuskäytäntöä. Kun törttöilet, niin saat tilinumeron ja viitteen, jolla voit maksaa sakkosi. Jos olet saanut sakkotuomion etkä maksa sitä, se voidaan muuntaa vankeusrangaistukseksi. Tällaisessa tapauksessa rosvolla on kuitenkin kiinniotettaessa mahdollisuus maksaa sakot samantien. Turhaa humanismia - häkkiin samantien.

Muita mahdollisia selityksiä kuvalle ovat, että henkilöt jonottavat samalle automaatille tai että nuori mies tarvitsi rahaa kotimatkaa varten ja poliisi suojaa häntä huligaaneilta ja varkailta.

Kameran kanssa pankkiautomaatilla hölisevä ulkomaalainen herättää ilman muuta huomiota. Etenkin jos lähistöllä sattuu olemaan väkivaltaisten anarkistien kokoontumisajot.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

PaulaDrew, vannon täydellisen pyhästi etten koskaan ole syyllistynyt noin naurettavaan tekoon - korjailla nyt omia sanomisia jälkeenpäin! En toisaalta osaa yhtään sanoa, mitä olen tuossa korjaillut, mutta yleensä käyn jälkeenpäin siistimässä tekstiä poistamalla esimerkiksi kirjoitusvirheitä. Minä uskallan kyllä myöntää jos olen väärässä, eikä ylipäätään palvele kyllä kenenkään etua "huijata" (:D) noin, että muuntaa sanomisiaan jälkikäteen.

Veikkaisin että olen editoinut tekstiä selkokielisemmäksi, ettei minua ymmärretä väärin (niin usein käy kun tohkeissani vaahtoan), ja olet ehtinyt ennen editoimista ymmärtää vaahtoamiseni väärin.

Pahoittelen.

Ja kummastelen tapahtunutta. Onkohan jossakin bittiavaruuden syövereissä saatavilla alkuperäistä kommenttiani? :D

edit: EIKUN OHO! Olen editoinut kaiken päin helvettiä :D:D Eli ihan tahattomasti väärää kommenttia. Käynpäs vielä sorkkimassa tuon siihen muotoon, mihin sen alunperin tarkoitin.

editedit: Näyttikin äsken siltä, että minulta oli ilmestynyt täysin sama kommentti kahteen kertaan? Tuo tunnin ero johtuu ilmeisesti siitä, että tunnin päästä ensimmäisestä kommentista olen kommentoinut jälkimmäisen, mutta jälkimmäinen onkin korvannut ensimmäisen ja näkyi kahtena? Osaako ylläpito yhtään sanoa, mistä tällainen johtuu? Yritin ainakin jälkimmäisessä kommentissa lainata itseäni (siis quote-koodin sisällä oma nickini) ja klikkailin "Lähetä"-nappulaa pariin kertaan kun huomasin, ettei kommentti ilmestynyt lainkaan ketjuun. Mitään ei vieläkään näkynyt, joten otin oman nimeni quote-koodista pois, jolloin kommentti vasta ilmestyi ketjuun normaalisti.

Sori OT :D

Ja sori Paulalle turhasta päänvaivasta :) En mää noin inhottava ihminen sentään ole!
PaulaDrew
Jack Bauer

Uskon sinua, joey. Huijausyritykseksi tuo olikin niin toimimaton, että olisit kyllä keksinyt halutessasi parempaakin :D

Sori kimpaantuminen ja OT.
Vastaa Viestiin