Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Martsu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 7:53 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Martsu »

Maybrick kirjoitti:Viiraakohan mulla antenniosastolla kuitenkin, kun minun on vaikea soittaa puhelimella ihmisille. Huomaan lykkääväni soittamista vähän myöhempään. Nokikkain puhumisessa ei ongelmia. Mieluusti laitan esim. mieheni soittamaan, mutta ammatillisia asioita ei voi muut mun puolesta soittaa, ja se on hankalaa.
Mitäs kummaa?? mulla on sama ongelma en vaan pysty soittamaan ihmisille oikeen, tietysti jos asioita hoidan ku on pakko mutta en muuten mielelläni...

Edit mä en ole kulluut lääkäriltä mun ongelmista, oon ite vasta vähän aikaa sitten tajunut miksi olen tälläinen. Mä siis kirjoitan joskus väärin ja en aina ajattele mitä sanon tai teen, ja olen pahoillani kirjoitusvirheistä ja jos joskus kirjoitan jotain kummallista se vaan on tätä tarkkaavaisuushäiriötä.. kunhan nyt sanon etukäteen, että ei tartte virheistä kauheesti kuittailla.
Kaikkia sieniä voi syödä, mutta toisia vain kerran.
Mata Hari
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:06 pm

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

Ajatelkaa miten tylsä on ihminen, jolla ei ole mitään pikku kummallisuutta tai omituisuutta, neuroosia tms. Niin tasaisen tylsää ihmistä ei viitsi edes tuntea.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

MillaMagia: Auttaiskohan pieni annos betasalpaajaa siihen tykytykseen, jos siihen ei löydy tutkimuksissa hoidettavaa selitystä. Minulle lääkäri antoi korkeaan lepopulssiin (aina n. 95) pienen annoksen betasalpaajaa, ja auttaa kummasti. Sen tuntee ihan ranteesta ja muutenkin tuntuu hyvältä. Lääkäri sanoi että se on vaaratonta lääkettä.
Nothing is quite what it seems
MillaMagia
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja MillaMagia »

Maybrick kirjoitti:MillaMagia: Auttaiskohan pieni annos betasalpaajaa siihen tykytykseen, jos siihen ei löydy tutkimuksissa hoidettavaa selitystä. Minulle lääkäri antoi korkeaan lepopulssiin (aina n. 95) pienen annoksen betasalpaajaa, ja auttaa kummasti. Sen tuntee ihan ranteesta ja muutenkin tuntuu hyvältä. Lääkäri sanoi että se on vaaratonta lääkettä.
Kiitoksia vinkistä, otan asian heti puheeksi!
Eroottinen rakkaus alkaa erillisyydestä ja päättyy ykseyteen. Äidin rakkaus alkaa ykseydestä ja päätyy erillisyyteen.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Vinkkaa sitten, miten sinun lääkärisi suhtautui asiaan. Oma lääkkeeni on vaaleansinisessä paketissa oleva Orloc, pieniä vaaleanpunaisia tabletteja. Vois oikeastaan katsoa netistä, mitä siitä sanotaan.

Muuten, vaikka Orlocia sanotaan verenpaine- ja sydänlääkkeeksi, ei se ainakaan minulla haitannut muutenkin matalaa verenpainettani. Ei huimauksia tms.
Nothing is quite what it seems
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

orloc on beetasalpaaja (bisoprololi) ja vaikuttaa paineisiin hidastamalla sykettä.

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/hu ... 121356.pdf
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

Maybrick kirjoitti:Oma lääkkeeni on vaaleansinisessä paketissa oleva Orloc

Kohtuullisen "cool" nimi lääkkeellä. Kuka se nyt olikaan tämä Count Orloc? :o



.
.

kaukana poissa


.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Kumpi oli ensin, lääke vai Count? Aina apteekissa kun hakee tuota lääkettä, alkavat selittämään tuosta sydän- ja verenpainevaikutuksesta. Kun sanon että minulla on luonnostaan matala verenpaine eikä sydämessä mitään vikaa, katsovat ihmeissään. Ilmeisesti ei ole niin yleisesti määrätty ihan vain pulssia hillitsemään. Minulle lääkäri sanoi, että pumppu ei tule kestämään tuollaista pulssia, kannattaa ottaa beetasalpaajaa.

Pumpun pitäisi kuitenkin kestää, kun olemme ihan sairaan pitkäikäistä sukua. Yhdeksänkymmentäkuusi vuotta ikää täysjärkisenä ja terveenä pitäis ihan kevyesti saavuttaa. 8)
Nothing is quite what it seems
Sakara
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 4:00 am

Viesti Kirjoittaja Sakara »

Kaksisuuntainen mielialahäiriö alias maanis-depressiivinen psykoosi. Lääkitystä ei toistaiseksi tarvittu...
Good wombs hath born bad sons
-Shakespeare
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Oletko taiteellinen? Monilla hyvillä näyttelijoillä tai muilla taiteilijoilla on ollut tuollainen kaksisuuntainen... esim. Jeremy Brettillä, joka esitti Sherlock Holmesia todella ansiokkaasti.
Nothing is quite what it seems
Sakara
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 4:00 am

Viesti Kirjoittaja Sakara »

Maybrick kirjoitti:^ Oletko taiteellinen? Monilla hyvillä näyttelijoillä tai muilla taiteilijoilla on ollut tuollainen kaksisuuntainen... esim. Jeremy Brettillä, joka esitti Sherlock Holmesia todella ansiokkaasti.
Jos matematiikka on taidetta ;) Sille saralle suurin lahjakkuuteni taitaa kyllä keskittyä, mutta oikeastaan yhtälaillahan siinä vaaditaan luovuutta kuin esimerkiksi kirjoittamisessa. Matemaatikoiden tauti taitaa kyllä olla enemmän tuo skitsofrenia, toistaiseksi oireita ei kuitenkaan ole ilmennyt... :D

Mutta vakavasti puhuen lienen (ainakin jollain tasolla) myös musikaalisesti lahjakas (mikäli nuoruuteni aikaisiin pianonopettajiin on uskominen). Sillä saralla en kuitenkaan lähtenyt itseäni sen enempää kehittämään. Harrastan myös valokuvausta. Ja onhan sitä tietysti tullut nuorena harrastettua myös melko paljon maalaamista ja sarjakuvien piirtelyä, vaikka nekin ovat nykypäivänä paljolti jääneet.

Sinänsä ymmärrän ainakin depression ja luovuuden välisen yhteyden, masentuneena näkee "totuuden" monista asioista. Ajattelu on tavallaan vapaampaa, kun ei jaksa välittää esimerkiksi sosiaalisessa vuorovaikutuksessa vallitsevista normeista ja itsestään selvinä pidetyistä käyttäytymismalleista.
Viimeksi muokannut Sakara, Su Kesä 15, 2008 4:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Good wombs hath born bad sons
-Shakespeare
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

^Jännä juttu sikäli, että yleensä ollaan joko vasemman- tai oikean puolen aivolohkon ihmisiä, joissa toisessa korostuu matemaattinen lahjakkuus, looginen ajattelu ja järkeily, toisessa tunneäly, taiteellisuus, musikaalisuus jne. Itse kuulun selkeästi tunneälyhömppäihmisiin :D Olen musikaalinen, on värisilmää ja teen lähes aina ratkaisut tunteiden - enkä niinkään järjen - pohjalta ja matemaattiset taitoni ovat erittäin syvältä. Selkeästi osaan nimetä tutuistani näitä, sekä järjellä ajattelijoita joilla toinen aivolohko on hallitsevampi.

Sitten on tietysti niitä ylineroja, jotka tekee mitä vaan :D Enkä siis väitä, että musikaalinen ihminen ei voisi olla myös matemaattisesti lahjakas. Tarkoitan vain, että usein jompi kumpi tapa ratkoa asioita - tunteella tai järjellä - on vallitsevampi ja siitä riippuen korostuu erilaiset lahjatkin.

Kumpis Sakara koet olevasi?
Nerot hallitsevat kaaoksen
Sakara
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 4:00 am

Viesti Kirjoittaja Sakara »

^Hmm... Paha kysymys. Piti ihan googlettaa aiheesta ja löysin seuraavaa:
Henkilöllä, jolla vasen aivopuolisko dominoi, on yleensä hyvä kielioppitaju, hyvä nimimuisti, oikea silmä johtaa luettaessa tekstiä vasemmalta oikealle ja hän muistaa hyvin monimutkaisia liikesarjoja.

Henkilö, jolla oikea aivopuolisko johtaa, käsittelee asioita rinnakkaisesti, samanaikaisesti, käyttää mielellään mielikuvia ja vertauksia, ajattelee laaja-alaisesti, miettii vaihtoehtoja, ilmaisee itseään luovasti, omaa heikon kielioppitajun, muistaa hyvin kasvoja, ajattelee tunteella ja vasen silmä johtaa luettaessa vasemmalta oikealle.
Tämän ja kertomasi perusteella taidan kyllä olla selkeästi enemmän vasemman aivopuoliskon ihmisiä :D Erityisesti kasvomuistini on ehkä surkein maailmassa.

Noista ylineroista tulee mieleen Suomen nuorimpana tohtorina tunnettu Tuomas Lukka: huippulahjakas matemaattisissa aineissa, mutta samalla myös ilmeisen lahjakas musikaalisesti (soittaa jotain viittä soitinta sujuvasti). Mutta jotain tutkimusta onkin muistaakseni olemassa musikaalisen ja matemaattisen lahjakkuuden välisestä yhteydestä... Selvää korrelaatiota oli havaittavissa. Itsekin olen huomannut saman ilmiön, esimerkiksi aikoinaan lukiossamme jokainen meistä täydet pisteet pitkästä matikasta kirjoittaneista harrasti musiikkia ainakin jossain määrin.
Good wombs hath born bad sons
-Shakespeare
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Sakara kirjoitti:Sinänsä ymmärrän ainakin depression ja luovuuden välisen yhteyden, masentuneena näkee "totuuden" monista asioista. Ajattelu on tavallaan vapaampaa, kun ei jaksa välittää esimerkiksi sosiaalisessa vuorovaikutuksessa vallitsevista normeista ja itsestään selvinä pidetyistä käyttäytymismalleista.
Olet niin oikeassa. En voi enää enempää kompata. Kumarrukset ja kunnioitukset.

Itse ketjun aiheeseen mulla ei ole mitään sanottavaa. Diagnoosini tietävät ne, joiden tarviikin tietää.
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Psykologini vaihtui ja uusi oli ärsyttävä, joten lakkasin käymästä hoidossa, mutta minua taidetaan olla taas raahamassa sinne, saa nähdä mitä sitten sanovat... Kyllä minulta tuolta yöpöydältä joku paperi lukee, johon on kirjoitettu minun olleen vakavanlaisesti masentunut en nyt muista kuinka kauan aikaa, ja jotain höpötystä heikoista sosiaalisista taidoista, sikäli kun kiinnostaa. Lisäksi diagnoosissani luki kasvoillani käyvän lyhyt hymy yhteydessä, jonne se ei tunnu sopivan. :D Toivottavasti tämä ei ole sellainen.
Vastaa Viestiin