Kuopion nailonsukkamurhat

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
LuuMurusina
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: La Elo 14, 2021 9:48 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja LuuMurusina »

Aizerbaidzan kirjoitti: Ti Marras 24, 2020 9:18 pm Ilkka Kivioja (entinenkin nimi kelpaa Digi- ja väestötietoviraston hakuun), syntynyt 10.1.1947. Näillä tiedoilla pitäisi löytyä tieto, että henkilö on kuollut 31.8.2020. Tieto löytyy myös Facebookista erään Kiviojan tunteneen sivulta.

Sen pituinen se.
Tässä on matkan pää Honkanummen hautausmaalla.
Liitteet
16F-1-22.jpg
16F-1-22.jpg (166.01 KiB) Katsottu 3433 kertaa
Never
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 8:06 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Never »

Olen istunut Kiviojan kanssa samalla kongilla lähes naapuriselissä Riihimäellä 69-71 sekä Röykän työsiirtolassa syksyllä
71 ja minulla oli kohtuullisen monta tuttua samalla kongilla.Kivioja ei koskaan näyttänyt mitenkään että olisi ollut mielenkiintoa minuun,tuttuihuni,tai yleensä miehiin.Itse olin silloin parikymppinen pitkätukkainen ja joskus keskustelin Ilkan kanssa.Hän oli hyvin vetäytyvä eikä kaveerannut kenenkään kanssa.Puntteja nosteli ja oli silloin varmaan Riksun vahvin ukko vaikka olikin koht.pienikokoinen.Koskaan hän ei ollut käytävällä kun ovet oli tunnin pari auki iltaisin ja pelattiin koronaa tai pingistä.Ulkoilussa en muista häntä koskaan nähneeni muualla kuin painonnostolavan luona kesäisin.Talvellahan niitä ei ulkona ollutkaan,tietysti. Lentopalloa pelattiin siihen aikaan tosi paljon,Ilkka ei ollut koskaan mukana.72-73 näin hänet usein Kurvissa,asuin itse Vaasankadulla ja Ilkka asui Krimin talossa Pengerkadun ja Vaasankadun kulmassa.Oli vaihtanut silloin sukunimeään ja pyysi minultakin etten kertoisi hänen henkilöllisyyttään niille jotka eivät häntä tunne.Minulla oli tunne että oli kyllä sairas mies ja jostain Bostonin nailonsukkajutusta ottanut mallia.Homona en Ilkka pitänyt vaikkakin oli tuomion asiasta saanut.Naisia yritti Tenhossa ja Baccuksessa iskeä,tosin itseään huomattavasti vanhempia.

Lisäyksenä edelliseen että Huovisen Vilho oli silloin Krimin palveluksessa ja leimasi- 72 minunkin ruskeakantista vapauspassiani Pengerkadulla kun oli tämäehdonalaisuus/ ilmoittaumisvelvollisuus.Huovisella oli jokunen vuosi lusittuna,muutama vuosi eristyksissäkin.Ihan Suomen ennätys.
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 999
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Never kirjoitti: Pe Elo 20, 2021 9:13 pm Olen istunut Kiviojan kanssa samalla kongilla lähes naapuriselissä Riihimäellä 69-71 sekä Röykän työsiirtolassa syksyllä
71 ja minulla oli kohtuullisen monta tuttua samalla kongilla.Kivioja ei koskaan näyttänyt mitenkään että olisi ollut mielenkiintoa minuun,tuttuihuni,tai yleensä miehiin.Itse olin silloin parikymppinen pitkätukkainen ja joskus keskustelin Ilkan kanssa.Hän oli hyvin vetäytyvä eikä kaveerannut kenenkään kanssa.Puntteja nosteli ja oli silloin varmaan Riksun vahvin ukko vaikka olikin koht.pienikokoinen.Koskaan hän ei ollut käytävällä kun ovet oli tunnin pari auki iltaisin ja pelattiin koronaa tai pingistä.Ulkoilussa en muista häntä koskaan nähneeni muualla kuin painonnostolavan luona kesäisin.Talvellahan niitä ei ulkona ollutkaan,tietysti. Lentopalloa pelattiin siihen aikaan tosi paljon,Ilkka ei ollut koskaan mukana.72-73 näin hänet usein Kurvissa,asuin itse Vaasankadulla ja Ilkka asui Krimin talossa Pengerkadun ja Vaasankadun kulmassa.Oli vaihtanut silloin sukunimeään ja pyysi minultakin etten kertoisi hänen henkilöllisyyttään niille jotka eivät häntä tunne.Minulla oli tunne että oli kyllä sairas mies ja jostain Bostonin nailonsukkajutusta ottanut mallia.Homona en Ilkka pitänyt vaikkakin oli tuomion asiasta saanut.Naisia yritti Tenhossa ja Baccuksessa iskeä,tosin itseään huomattavasti vanhempia.
Asui ainakin 1980-luvun puolivälissä Vellamonkadulla, mutta se taisi olla Hekan talo.
Rundi
Martin Beck
Viestit: 807
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Rundi »

LuuMurusina kirjoitti: Pe Elo 20, 2021 2:15 pm
Aizerbaidzan kirjoitti: Ti Marras 24, 2020 9:18 pm Ilkka Kivioja (entinenkin nimi kelpaa Digi- ja väestötietoviraston hakuun), syntynyt 10.1.1947. Näillä tiedoilla pitäisi löytyä tieto, että henkilö on kuollut 31.8.2020. Tieto löytyy myös Facebookista erään Kiviojan tunteneen sivulta.

Sen pituinen se.
Tässä on matkan pää Honkanummen hautausmaalla.
On hänellä ollut sentään tärkeitä omaisia, sukulaisia, tuttavia? kun on hautakivi ja kukat laitettu. Siistinoloinen...
Heinikko on vähän rytö kyllä.
Rundi
Martin Beck
Viestit: 807
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Calabash kirjoitti: Pe Elo 20, 2021 10:57 pm Asui ainakin 1980-luvun puolivälissä Vellamonkadulla, mutta se taisi olla Hekan talo.
Viimeiset vuotensa asui Espoon keskustan lähellä Sunassa. Kävi joskus paikallisissa. Usein odotti bussia 156 Espoontorilla.
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 999
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Kiviojan tapauksessa huvittaa se, miten ihmeessä hovioikeus onnistui vääntämään raiskausmurhat tapoiksi. Hämmästele sitä en, tämä maan tuomiot ovat välillä absurdeja.

Myöhemmin Kivioja kehuskeli medialle, että hänellä oli ollut lista 13 naisesta, jotka oli tarkoitus murhata. Oliko se seitsemän vuotta, mitä kaikkiaan istui. Myöhemmin sortui enää pienempiin rikkeisiin, ellei sitten joku pimeänä oleva juttu ole hänen tekojaan.
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2244
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Pienimmät rikkeet oli tyttöystävän pahoinpitelyt, joista istui useita kuukausia joskus 70 luvulla
Iivis
Perry Mason
Viestit: 3946
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 11:50 am

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Tänään tulee sopivasti tv 5:ltä ohjelma klo 23.55, 10 suomalaista sarjamurhaaja, jossa tänään aiheena nailonsukkamurhat.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1480
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Nailonsukkamurhissa oli kaksi viikkoa pidätettynä syytön mies. Hän oli vanhemman uhrin miesystävä. Kolme päivää poliisit pitivät kopissa, ennen kuin edes kertoivat pidätyksen syytä. Mies oli täydet kaksi viikkoa kiinni, kunnes hänet oli pakko vapauttaa.

Tuolloin törkeä teko julkistaa vasta epäillysta nimi!

Wikipedia: # " Terttu Mikkosen surmasta alkuvaiheessa epäiltynä pidätetty varastomies ei saanut valtiolta korvausta pidätyksestä. Hän muutti sittemmin Ruotsiin ja palasi myöhemmin Suomeen. Hän jäi mielenterveysongelmien vuoksi työkyvyttömyyseläkkeelle nelikymppisenä ja kuoli kesällä 2011 Sonkajärvellä 70-vuotiaana. "
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2244
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Tunsin jollain tapaa miehen loppuaikoina.
Kookas mies, nuorena ollut näyttävän näköinen kaveri. Alkoholi myös kuvioissa. Katkera oli tapahtuneesta. Joutui lähtemään Ruotsiin julkisuuden vuoksi, eikä mielenterveys oikein kestänyt tapahtunutta. Ennen varastomies historiaa, oli ollut kersanttina armeijassa.
Rundi
Martin Beck
Viestit: 807
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Calabash kirjoitti: La Elo 21, 2021 9:25 pm Kiviojan tapauksessa huvittaa se, miten ihmeessä hovioikeus onnistui vääntämään raiskausmurhat tapoiksi. Hämmästele sitä en, tämä maan tuomiot ovat välillä absurdeja.

Myöhemmin Kivioja kehuskeli medialle, että hänellä oli ollut lista 13 naisesta, jotka oli tarkoitus murhata. Oliko se seitsemän vuotta, mitä kaikkiaan istui. Myöhemmin sortui enää pienempiin rikkeisiin, ellei sitten joku pimeänä oleva juttu ole hänen tekojaan.
Kuten ilmi on tullut ja "tunsin" tyypin myös siviilissä, että oli hyvin sulkeutunut kautta aikojen.
Niin tekoaikaan 17 vuotiaana tuskin hänellä on ollut tappolistaa naisista ja oudolta kuulostaa, että olisi kehunut tappolistalla.
Jos niin on ollut, niin toimittaja syöttänyt hänelle täkyn, ehkä maksanut, että Kivioja paisuttelee asiaa.
Raivoapina
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: To Helmi 04, 2016 6:50 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Raivoapina »

Onkohan typerää kaivella tätä enää..
Kaivelen silti! :lol:

Joku tuolla aiemmin vain mainitsi, että tämän jannun yhteydestä "kellarisurmiin", pitäisi löytyä todisteita siitä, että hän tuntisi paikkoja ja olisi oleskellut niiden aikaan Helsingissä.
Näiden viimeisten viestien pohjalta, koskien hänen surmien aikaisia asuinpaikkojaan mm. Pengerkatu ja Tilkantie, hän on pyörinyt juuri niiden aikoihin max. 10- 15 minuutin ajomatkan etäisyydellä kaikista noista surmapaikoista.

Kun vielä mainittu on, että on pyörinyt joissain naistentansseissa etsimässä naisseuraa niin ei nyt hirveän kaukaa luulisi olevan haettua, että ainakin varteenotettava epäily, olisi perusteltua...
Raivoapina
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: To Helmi 04, 2016 6:50 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Raivoapina »

En tiedä mistä tuon Tilkantien kaivoin.
Vellamonkatua vissiin tarkoitin..
Raivoapina
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: To Helmi 04, 2016 6:50 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Raivoapina »

Yhtälailla Elsa Argillanderin ja Ulla- Maija Poussun surmat sopisivat tähän.

Hölmöjä välillä kaikki; "Ei sovi tähän kun ei ole kellarissa vaan puistossa" tai "Uhrien eroavaisuus ulkonäkö/ ikä eivät puolla samaa tekijää."
Hieman liikaa on katseltu Hollywoodin sarjamurhaaja profilointi elokuvia..
Luultavasti aika usein tällaisissa valikoituu uhriksi vain siksi, että sattuu olemaan nainen. Jos joku sarjamurhaaja saalistaisi vain tummia tai vaaleita, kauniita, päälle parikymppisiä naisia tuolla Helsingin yössä niin saattaisi olla edessä aika pitkät ja turhauttavat saalistusretket.

Entäpä tosiaan, jos tämä Kivioja olisikin tehnyt nämä kaikki; nailonsukkamurhat, kellarisurmat + Agiller ja Poussu...
Ehkä täällä vain ollaan liian naiiveja ja jotta edes osattaisiin moista epäillä.
Iguaani
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2022 7:14 pm

Re: Kuopion nailonsukkamurhat

Viesti Kirjoittaja Iguaani »

Tampereen Tyttö kirjoitti: Ma Syys 03, 2007 3:31 pm Oliko Kivioja syntyperäisiä Kuopiolaisia?
Kyllä oli ja vanhana kuopiolaisena muistan tapauksen hyvin. Olimme äitini kanssa kahden kotona, kun äiti peloissaan kertoi minulle, mitä oli tapahtunut. Hän kävi nukkumaan mennessämme varmistamassa monta kertaa, että ovi oli lukossa ja muistan selvästi kauhun tunteen, mikä minutkin valtasi. Vielä oudommaksi tapahtuma muuttui, kun tekijä selvisi. Ilkan sukulaisia asui nimittäin naapurissamme, olisiko ollut täti. Ilkan pikkusisko kävi naapurissamme usein kylässä ja minä leikin siellä hänen kanssaan. Hämärästi muistan Ilkankin vilahtaneen siellä joskus, mutta minua, alle 10-vuotiasta ei sen ikäiset pojat juurikaan kiinnostaneet. En siis kiinnittänyt häneen sen kummempaa huomiota. Kun tapahtumat sitten tapahtuivat ja tekijä selvisi, muistan naapurimme rouvan hokeneen: "Ilkka on ollut lapsesta asti niin herkkä ja ujo..."
Vastaa Viestiin