Palautetta poliisin toiminnasta

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9201
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Alkinto kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 9:12 pm
Pieni liekki kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 8:08 pm Kovasti sitä ihmettelee, mikä on turvallisuusluokitellussa viranomaisessa töissä olevan henkilön motivaatio vainota syyttömäksi miehensä murhaan todettua Anneli Aueria tai vähätellä meidän muiden panosta asioiden asianmukaiseksi selvittämiseksi.
Trolli elää siitä, että sitä ruokkii. Ei tuollaisista parista mielenvikaisesta trollinhöppänästä kannata välittää. He jatkaisivat, vaikka huppuhyökkääjä olisi saatu kiinni ja tuomittu ja SERI-tuomiot kumottu.
Jos tämä kyseinen henkilö on trolli, niin sitten kyseessä on vähän normaalia vaarallisempi trolli. Trollikaan ei mielestäni saa syyllistyä rikoksiin.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2968
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Childofhale kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 9:11 pm
Joosua kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 6:18 pm Minneköhän A.A. mahtoi mennä kun hän antoi häkepuhelun aikana luurin vanhimmalle tyttärelle? Luulisi että hän on mennyt takkahuoneen suuntaan tarkastamaan tilannetta.

Mutta on tietysti mahdollista että hän meni ulos haukkaamaan happea, tai vaikka vessaan. Kai sitä voi pissahätä tulla milloin vain. Ja Jukka on vaan samaan aikaan sattunut heittämään henkensä.

Muuten, oliko se tämän häkepuhelun aikana kun huppis hyökkäsi kohti A.A.ta ja tämä pakeni ulko-ovelle? Tällöinhän hänen on täytynyt juosta ihan tyttären vierestä. Tästä ei ainakaan kuulu puhelussa mitään. Eikä tytär myöhemmin mainitse tästä myöskään.
Aika coolia kun ensinnäkin ollaan varmoja ettei huppis tee lapsille mitään, ja tytärkään ei vähääkään pelästy, vaikka luulisi että pakeneva äiti puukkomurhaaja kannoillaan edes vähän säpsähdyttäisi. Ei tällaisen pitäisi olla kovin tavallinen näky.
Paljon löydät huumoria tapauksesta.

Kukaan ei ole tietääkseni väittänyt, että tytär olisi nähnyt äidin juoksevan jonnekin "murhaaja kannoillaan". Tyttären ainoa näköhavainto murhaajasta on käsittääkseni poistuminen ikkunasta. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja mistä tarkalleen tiedät että "tytärkään ei vähääkään pelästy"?

Onko sinusta hypoteettisesti mahdollista, että Auer olisi murhannut miehensä häkepuhelun aikana?
Kirjassa Murhalesken muistelmat, kirjoittanut Anneli Auer, s 17 lukee:

"Annu!" kuulin Jukan huutavan nimeäni.
Minun oli mentävä apuun. Ehkä voisin heittää tunkeilijaa jollain esineellä. Sitten muistin, että nainen oli pyytänyt minua odottamaan. Pyysin Amandan puhelimeen. Työnsin luurin hänen käteensä. Selitin samalla että olin soittanut poliisille ja että siellä oli pyydetty pysymään linjoilla.
Lähdin olohuoneen läpi kohti takkahuonetta ajattelematta että omakin henkeni saattaisi olla vaarassa. Jälkeenpäin muistelin että olin ehkä huutanut tunkeilijalle:"Mitä sä teet? Kuka sä oot? Lopeta!" Tunkeilija hyökkäsi välittömästi minua päin. Pyörähdin ympäri, juoksin olohuoneen läpi etuovelle ja vasta siellä huomasin ettei mies ollutkaan lähtenyt seuraamaan minua.
Palasin nopeasti puhelimeen ja kysyin: tuleeko sieltä ketään."

"Annu!" Jukka huusi taas surkealla äänellä ja lähdin katsomaan. Ajattelin tyhmänrohkeasti haluavani nähdä tunkeilijan. Puukkomies oli Jukan kimpussa, Jukka lattialla. Näin vilaukselta Jukan kasvot. Puukottaja hyökkäsi minua kohti ja katsoi minua ilmeettömänä suoraan silmiin. Vieraan näköinen mies mustiin pukeutuneena. Pelästyin ja syöksyin pakoon. Tunkeilija ei seurannut perässä tälläkään kertaa.

Niin, ei murhaaja ollut perässä juossut ainakaan pidempään. Mutta tästäkään että äiti pinkaisee etuovelle, jopa kaksi kertaa, ei tytär sano mitään puhelimeen eikä reagoi siihen kuultavasti mitenkään vaikka äidin juoksureitti ulko-ovelle kulkee hyvin läheltä paikkaa missä puhelin on.. Mitään askelten ääntä tai muuta juoksun ääntäkään ei nauhassa kuulu. Hyvin kummallista.
Ennen puhelua hän oli myös miettinyt että puukottaja voisi lähteä hänen peräänsä jos kuulisi hänen soittavan.

Antaessaan luurin tyttärelle ja paetessaan A.A. ei näytä olevan huolissaan ollenkaan tyttären turvallisuudesta, oli vain miettinyt että itse voisi paeta etuovesta. Aika kummallista.

Tästä episodista tytär ei tosiaan sano mitään puhelimeen, ei reagoi mitenkään, mitään ei kuulu häkenauhalla, ei askelten ääntä kun A.A. juoksee. Tytär ei myöhemminkään puhu tästä mitään. Todellisuudessahan tämä olisi hyvin pelottava esitys.

Tässä taas yksi kohta jossa on monta seikkaa jotka herättävät kysymyksiä, ja vaikuttavat epäuskottavilta.
Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Joosua kirjoitti: Ma Tammi 03, 2022 11:38 am
Tästä episodista tytär ei tosiaan sano mitään puhelimeen, ei reagoi mitenkään, mitään ei kuulu häkenauhalla, ei askelten ääntä kun A.A. juoksee. Tytär ei myöhemminkään puhu tästä mitään. Todellisuudessahan tämä olisi hyvin pelottava esitys.

Tässä taas yksi kohta jossa on monta seikkaa jotka herättävät kysymyksiä, ja vaikuttavat epäuskottavilta.
Youtubesta löytyvällä nauhalla nimen omaan kuuluu 2 min. kohdalla "vittikö" huudon jälkeen juoksuaskelia ja uudestaan 2 m 28 s. kohdalla "hei lopeta" huudon jälkeen. Minä en ole lukenut kaikkia tyttären haastetteluja siinä mielessä mainitseeko hän tästä vai ei. Sinä ilmeisesti olet kun olet asiasta näin varma? En olisi kyllä yhtään yllättynyt vaikka Auer ja tytär muistaisivat noin dramaattisen tilanteen paljon epäselvemminkin. Sitä en myöskään ihan hahmota, että ne jotka pitävät Aueria satanistisena, väkivaltaisena pedofiilina, perustelevat murhatilanteen lavastamista sillä, että Auer ei ole tarpeeksi huolestunut lastensa turvallisuudesta. (itse en pidä Auer käytöstä murhatilanteessa mitenkään kohtuuttomana tai epäuskottavana).

On olemassa kaksi vaihtoehtoa: joko Auer murhasi miehensä tai joku muu. Jos Auerin haluaa syylliseksi tai pitää sitä edes varteenotettavana vaihtoehtona, pitäisi minun mielestäni pystyä jotenkin edes itselleen perustelemaan miten se olisi logistisesti mahdollista. Mutta eipä siinä, jos joskus tulisi todistetusti ilmi, että Auer oli tekijä, kuulen suurella mielenkiinnolla miten kaikki tapahtui. Minulla ei ole häneen mitään henkilökohtaista sidettä.
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5056
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Hermione kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 8:28 pm
CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 8:05 pm
En todellakaan rupea kaivamaan sitä täältä. Kaiva itse.
Minäpä olen kaivellut saatavilla olevia virallisia lähteitä, enkä ole mitään löytänyt. Siksi kysynkin sinulta, mistä voisi löytää vahvistuksen väitteillesi.

Ja minua ei kiinnosta mitä on spekuloitu täällä, tai varsinkaan suoli24 ja hejacin kaltaisilla "laatualustoilla". Minua kiinnostaa ihan se oikea lähdetieto kirjoittamillesi väitteille.
Aika pitkään olen joutunut jo odottamaan CSI:n vastausta, mistä löytyy lähdetieto että JSL olisi yksin käynyt katsomassa lapsiperheelle liian pientä asuntoa itselleen.

Taitaa olla yhtä varma tieto, kuin että murha-astalo oli kätketty Tähtisentien arkkupakastimeen, jota poliisit eivät ymmärtäneet tutkia.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9201
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Hermione kirjoitti: Ma Tammi 03, 2022 5:42 pm
Hermione kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 8:28 pm
CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 8:05 pm
En todellakaan rupea kaivamaan sitä täältä. Kaiva itse.
Minäpä olen kaivellut saatavilla olevia virallisia lähteitä, enkä ole mitään löytänyt. Siksi kysynkin sinulta, mistä voisi löytää vahvistuksen väitteillesi.

Ja minua ei kiinnosta mitä on spekuloitu täällä, tai varsinkaan suoli24 ja hejacin kaltaisilla "laatualustoilla". Minua kiinnostaa ihan se oikea lähdetieto kirjoittamillesi väitteille.
Aika pitkään olen joutunut jo odottamaan CSI:n vastausta, mistä löytyy lähdetieto että JSL olisi yksin käynyt katsomassa lapsiperheelle liian pientä asuntoa itselleen.

Taitaa olla yhtä varma tieto, kuin että murha-astalo oli kätketty Tähtisentien arkkupakastimeen, jota poliisit eivät ymmärtäneet tutkia.
Tuli vaan mieleen, että varmasti löytyy ihmisiä, jotka etsivät esimerkiksi pieniä asuntoja sijoitusmielessä. Tai monet etsivät myös omaan käyttöönsä kakkosasuntoa, joten en nyt heti menisi vetämään johtopäätöstä, että joku pariskunta on eroamassa, jos toinen osapuoli selailee myynnissä olevia asuntoja. Sitä paitsi on porukkaa, jotka selailevat työnsä puolesta asuntomarkkinoita jne.

Annelilta on saatettu kysyä näistä asuntokuvioista oikeudessa ja ehkä hän on saattanut niistä mainita jotain kirjassaan. Valitettavasti en nyt itsekään löytänyt tarkempaa tietopohjaa CSI:n esille ottamalle asialle.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9201
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti: Ma Tammi 03, 2022 11:38 am
Niin, ei murhaaja ollut perässä juossut ainakaan pidempään. Mutta tästäkään että äiti pinkaisee etuovelle, jopa kaksi kertaa, ei tytär sano mitään puhelimeen eikä reagoi siihen kuultavasti mitenkään vaikka äidin juoksureitti ulko-ovelle kulkee hyvin läheltä paikkaa missä puhelin on.. Mitään askelten ääntä tai muuta juoksun ääntäkään ei nauhassa kuulu. Hyvin kummallista.
Ennen puhelua hän oli myös miettinyt että puukottaja voisi lähteä hänen peräänsä jos kuulisi hänen soittavan.

Antaessaan luurin tyttärelle ja paetessaan A.A. ei näytä olevan huolissaan ollenkaan tyttären turvallisuudesta, oli vain miettinyt että itse voisi paeta etuovesta. Aika kummallista.

Tästä episodista tytär ei tosiaan sano mitään puhelimeen, ei reagoi mitenkään, mitään ei kuulu häkenauhalla, ei askelten ääntä kun A.A. juoksee. Tytär ei myöhemminkään puhu tästä mitään. Todellisuudessahan tämä olisi hyvin pelottava esitys.

Tässä taas yksi kohta jossa on monta seikkaa jotka herättävät kysymyksiä, ja vaikuttavat epäuskottavilta.
Jostain syystä minulle tulee koko ajan mieleen Disneyn Liisa Ihmemaassa -elokuva, kun seuraan Joosuan vaeltelua pohtimassa Ulvilan murhatapausta.

Seuraavasta linkistä löytyy muuten yksi häketallenteen litterointi, jossa on useammassa kohtaa merkitty askelten ääniä:

https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 24&t=12419

Esimerkiksi kohdassa 1:55 suurin osa kuulevaisista pystyy havaitsemaan häketallenteelta askelääniä ja oven aukaisun, kuten Anneli on kertonut. (Annelia syylliseksi kirjoittaneet poliisit ovat tuossa kohdassa kuulleet takan uuniluukun aukaisun. Perustan tämän väitteeni yhteen asiassa tehtyyn äänirekonstruktioon, josta ei ole jostain syystä enää viime aikoina pidetty kovin suurta ääntä.)

Lapsi ei oletettavasti pidä puhelimessa ollessaan sen suurempaa meteliä, koska hän ei kertomansa mukaan uskaltanut sytyttää valojakaan rosvoa pelätessään. Tytär ei senkään takia puhu ensimmäisen äitinsä juoksun aikana puhelimeen mitään, koska puhelimen toisessa päässä ei sillä hetkellä ollut ketään. Tytärhän jäi päivystämään hiljaista puhelinta, kun hänen äitinsä meni katsomaan tilannetta takkahuoneen suunnalla.

Itselläni on mielikuva, että tytär selittää jotain jossain puhuttelussaan äidin juoksemiseen liittyen, mutta valitettavasti en tätä kohtaa löydä. Kannattaa tarkastella tyttären ensimmäisiä puhutteluja vuosina 2006 ja 2007, koska nämä ovat luotettavampia kuin myöhemmin tehdyt. Luulen, ettei tytär ole niin kauheasti kiinnittänyt huomiota äidin juoksupyrähdyksiin, koska hän on äitinsä tavoin ollut erittäin huolissaan isän tilanteesta takkahuoneessa.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5056
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Googlella etsin tietoa asiasta, ja ensimmäisinä osumina tuli Hejacin Jemman ja Minfon Taran kommentteja. Anneli Auerin blogista löytyykin Jemmasta varsin tyhjentävä analyysi ja spekulaatio henkilöstä nimimerkin takana.

Lisäksi oli osumana median puolelta tämä "yllätystodistaja", JSL kurssikaveri vuodelta 2004 ja sitten jotain naapureiden kuulemisia, mutta naapurit ovat peruneet sanomisensa myöhemmin.

Summa summarum: Todisteita oman asunnon etsimisestä tai eroaikeista ei ole. Näyttää ennemminkin muutaman pahantahtoisen ihmisen käynnistämältä huhumyllyltä.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Hermione kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 8:28 pm
CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 8:05 pm
En todellakaan rupea kaivamaan sitä täältä. Kaiva itse.
Minäpä olen kaivellut saatavilla olevia virallisia lähteitä, enkä ole mitään löytänyt. Siksi kysynkin sinulta, mistä voisi löytää vahvistuksen väitteillesi.
Se, että sinä olet oman kertomasi mukaan kaivellut "virallisia lähteitä" - etkä muka mitään löytänyt, ei todista mitään.

Täällä on ihan alkuaikoina ollut tieto, että perheen olohuoneessa olleelta koneelta oli tehty asuntohakuja. Jos en väärin muista, se tieto oli jo ennenkuin koko Annelia edes epäiltiin.

Väitit kierrosta aiemmin, ettei syyttäjä olisi hyödyntänyt tietoa mitenkään. Olet väärässä siinäkin. 10 sekunnin googletuksella:

viewtopic.php?t=15397 "Jukka Lahti oli lähdössä suhteessa ja etsi uutta asuntoa ja työpaikkaa"

Jopa tässä ketjussa on ollut asiasta viite: viewtopic.php?f=24&t=24907&start=30 (Anneli Auerin kuulustelussa yhtenä kysymyksenäkin)

"K: Poliisi on löytänyt teidän kotitietokoneelta useita eri yhteydenottoja kiinteistövälittäjiin ympäri Suomen. Miten kommentoit tätä?"

----

Juu voit ihan rauhassa kiistää ja väittää saduksi. Sehän teidän annelistien päätaktiikka on. Kaikki Annelia vastaan oleva kiistetään kategorisesti ja luotetaan siihen, ettei kukaan jaksa sitä enää kaivaa esiin. Kuten ei jaksakkaan.

Mutta se, että perheen nettiin kytketystä tietokoneesta löytyi asuntohakuja on jo varhain ja pitkään tunnettu FAKTA eikä muutu siitä, että joku annelisti paskalässyttää täällä ja pokerina väittää, ettei löydy "virallisista"*.

* viralliseksi kelpaa varmaan annelistien KN:n kirjoittama satukirja, jossa kaikki selitetään parhainpäin mutta kokonaisuutta ei tarkastella lainkaan
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5056
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Vielä tuosta spekulaatiosta, kuka AA:ta kaikkein rajuimmin on netin keskustelupalstoilla syylliseksi kirjoittanut, niin kuinka uskottava tai kunnioitusta herättävä on viranomaistaho tai viranomaistahon valtuuttama siviili, joka kehuu itseään ja puolustelee omaa toimintaansa nimimerkin takaa. Tämä on nyt omalta puoleltani puhdasta spekulaatiota ja jätän nimet mainitsematta.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Hermione kirjoitti: Ma Tammi 03, 2022 7:55 pmSummarum: Todisteita oman asunnon etsimisestä tai eroaikeista ei ole. Näyttää ennemminkin muutaman pahantahtoisen ihmisen käynnistämältä huhumyllyltä.
Humma hummarum: Eli poliisikuulustelussa on yksi kuulustelukysymys perustunut "huhumyllyyn" ja poliisikuulustelija on suoraan valehdellut kun on väittänyt "poliisin löytäneen tietokoneelta"?

Oikeudessa syyttäjä on perustanut väitteensä asunnon etsinnästä "huhumyllyyn"?

Tähän nyt perään maailman suurin facepalm. Miten te annelistit kehtaattekin?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Pieni liekki kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 8:08 pm Kovasti sitä ihmettelee, mikä on turvallisuusluokitellussa viranomaisessa töissä olevan henkilön motivaatio vainota syyttömäksi miehensä murhaan todettua Anneli Aueria tai vähätellä meidän muiden panosta asioiden asianmukaiseksi selvittämiseksi.
Mitä hourailua tämä jälleen on sinulta?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Pieni liekki kirjoitti: To Joulu 30, 2021 7:59 pm Miksi poliisi ei kysynyt epäillyltä, mitä teit häkepuhelun kestäessä sen 59 sekunnin aikana, jolloin annoit puhelimen luurin vanhimmalle tyttärellesi ja olit poissa puhelimesta? Täällä on käyty aikalailla perusteellisesti läpi Annelin liikkumiset noiden 59 sekunnin aikana.
Onhan sitä kysytty ja vastaushan on Annelimainen "muistaakseni", "arvelisin", "olin ehkä", "saattaa olla", "juuri nyt en muista".

Siis vastaus täynnä niin paljon mutua ja jaappausta, että mikä tahansa myöhemmin esitetty versio liikkeistä mätsää sitten tarinaan.

Se olisikin aivan toista, jos sieltä olisi tullu auringonkirkkaana tarina siitä mitä tapahtui - mutta kun näin ei asia ole koskaan ollut ainakan alusta lähtien vaan kaikki on ollut ovelaa nönnönnöötä.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Hermione kirjoitti: Ma Tammi 03, 2022 5:42 pm Aika pitkään olen joutunut jo odottamaan CSI:n vastausta, mistä löytyy lähdetieto että JSL olisi yksin käynyt katsomassa lapsiperheelle liian pientä asuntoa itselleen.
En minä ole väittänyt asunnon katsojasta henkilöllisydestä mitään.

Kovinpa sinä olet näppärä vääristelemään kaiken. Ei tarvita kuin yksi fakta ja senkin olet saanut muutamassa päivässä vääristeltyä väitteeksi "JSL olisi käynyt katsomassa".
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5056
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 04, 2022 12:13 pm

Se, että sinä olet oman kertomasi mukaan kaivellut "virallisia lähteitä" - etkä muka mitään löytänyt, ei todista mitään.

Täällä on ihan alkuaikoina ollut tieto, että perheen olohuoneessa olleelta koneelta oli tehty asuntohakuja. Jos en väärin muista, se tieto oli jo ennenkuin koko Annelia edes epäiltiin.

Väitit kierrosta aiemmin, ettei syyttäjä olisi hyödyntänyt tietoa mitenkään. Olet väärässä siinäkin. 10 sekunnin googletuksella:

viewtopic.php?t=15397 "Jukka Lahti oli lähdössä suhteessa ja etsi uutta asuntoa ja työpaikkaa"

Jopa tässä ketjussa on ollut asiasta viite: viewtopic.php?f=24&t=24907&start=30 (Anneli Auerin kuulustelussa yhtenä kysymyksenäkin)

"K: Poliisi on löytänyt teidän kotitietokoneelta useita eri yhteydenottoja kiinteistövälittäjiin ympäri Suomen. Miten kommentoit tätä?"

----

Juu voit ihan rauhassa kiistää ja väittää saduksi. Sehän teidän annelistien päätaktiikka on. Kaikki Annelia vastaan oleva kiistetään kategorisesti ja luotetaan siihen, ettei kukaan jaksa sitä enää kaivaa esiin. Kuten ei jaksakkaan.

Mutta se, että perheen nettiin kytketystä tietokoneesta löytyi asuntohakuja on jo varhain ja pitkään tunnettu FAKTA eikä muutu siitä, että joku annelisti paskalässyttää täällä ja pokerina väittää, ettei löydy "virallisista"*.

* viralliseksi kelpaa varmaan annelistien KN:n kirjoittama satukirja, jossa kaikki selitetään parhainpäin mutta kokonaisuutta ei tarkastella lainkaan
Edelleenkään myös noista linkittämistäsi lähteistä ei löytynyt mitään evidenssiä että olisi ollut eroaikeita tai että joku perheestä olisi suunnitellut muuttoa erilleen.

Syyttäjän syytteet ei ole totuus, CSI:n ja hänen kaltaistensa keino on ollut takertua syyttäjän väittämiin ja jättää huomiotta kokonaan se, miten tuomarit ovat arvioineet näyttöä. Se on hyvin yksisilmäistä ja tarkoitushakuista toimintaa.

Tässä Ulvilan murhan osalta syyttäjän työkaluina oli väärin toteutetut rekot, esitutkintalain vastaisesti toteutetut kuulustelut ja aihetodisteet, joista on yhtä monta tulkintaa, kuin on tulkitsijaakin.

Poliisikuulustelut vuodelta 2009 ovat valitettavasti uskottavuutensa täysin menettäneet, koska epäillylle on valehdeltu ja johdateltu muodostamaan valemuistoja. Minä ymmärrän sinua, CSI, miksi et ymmärrä tällaista asiaa, koska sinun osaamisesi ja kokemuksesi pohjaa yhdysvaltalaisiin rikosdekkareihin.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5056
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Siinä ei puolestaan ole mitään raskauttavaa, että uhri etsi uutta työpaikkaa ja sitä myöten myös asuntoa. Ainoa perheen Porin seutuun sitova tekijä oli uhrin työpaikka. Perhehän oli Turun seudulta kotoisin.

On melko tavallista muutenkin varsinkin tietyissä työtehtävissä (johtaminen + asiantuntijatehtävät), että työpaikkaa vaihdetaan vähintään 5 vuoden välein. Sanotaan, että 5 vuotta on maaginen raja, jonka jälkeen työpaikan vaihtaminen muuttuu vaikeammaksi.

Ottaen huomioon uhrin rooli työpaikassaan, niin ei liene mikään ihme että työpaikan vaihto on ollut työn alla. Hänellä ei ollut helppo rooli yrityksen HR:ssä. Kyllä satojen työntekijöiden irtisanominen ja siihen liittyvät prosessit on asia, mikä menee myös HR:ssä työskentelevien ihon alle. Kun on osaamista jolle kysyntää, niin uusi työpaikka löytyy aina.

Nämä suunnitelmat tulevaisuudesta murhaaja kuitenkin tuhosi, ja tuhosi samalla paljon muutakin.
Vastaa Viestiin