Olen vähän samoilla linjoilla sikäli, että on naurettavaa, että monet julkkikset syyttävät yksityisiä ihmisiä herjauksestaan esim. netissä samalla kun itse kumminkin soittelevat lehtiin aina kun heidän kissansa sairastuu tai äitimuorin kauppakassi putoaa tietyömonttuun.markja kirjoitti:Nussi nyt sitä pilkkua sitten ihan rauhassa. Unohdin, että pitää kirjoittaa aina kun puhuisi jollekin 4-vuotiaalle.Mike Manner kirjoitti:Minä oon aina ymmärtänyt, että kunnianloukkaus on rikos josta voi saada tuomion...?markja kirjoitti:1) Mistään kunnianloukkauksista ei pitäisi koskaan ketään tuomita
KORJAAN
1) Mistään kunnianloukkauksista ei pitäisi koskaan ketään tuomita, KOSKA KYSEISIÄ LAKIPYKÄLIÄ JOISSA SELLAINEN RIKOS KUIN KUNNIANLOUKKAUS ON, EI PITÄISI LAKIKIRJASSA OLLA, ELI KUNNIALOUKKAUS KOKONAAN KÄSITTEENÄ PITÄISI POISTAA RIKOSLAISTA, ELI KUNNIANLOUKKAUS PITÄISI DEKRIMINALISOIDA.
Kunnianloukkaus on käsitteenä vanhentunut, ja sen voisi korvata jollain "perättömän loukkaavan tiedon levittäminen taloudellisessa vahingoittamistarkoituksessa" -pykälällä. Näin voitaisiin erotella sanailu ja mielipiteiden rankkakin vaihto paremmin todellisia vahinkoja aiheuttavista tapauksista. Perstärkeyttä voisi yhteiskunnassa yleensäkin vähentää.