pasi kirjoitti: .......
Meillä kaikilla on varmasti hetkemme, jolloin olemme pihalla sitä itse tajuamatta, .......
Hyvä Pasi! Tässä asiassa Sinä olet mielestäni ollut pihalla ja olet ehkä edelleenkin.
----------------------------------------------------------------------------------
Lauerma: Lauerman mukaan Gustafssonilla pitäisi siis olla - jos hypnoosi on totta - nämä molemmat muistikatkokset. Elimellinen katkos olisi syntynyt päähän kohdistuneesta iskusta teltassa, mutta hyvin harvinainen psykogeeninen ulottuisi jo aikaan ennen sitä.
Tuosta tekstistä pitäisi jo osata päätellä seuraavaa.
Jos siis hypnoosi olisi totta, niin Lauerman mukaan:
1)Elimellinen muistikatkos alkaa vasta myöhemmin päähän kohdistuneesta iskusta teltassa. Siitä eteenpäin on sellainen muistiaukko, joka ei palaudu edes hypnoosissa.
2)Psykogeeninen muistiaukko on ennen sitä, ja sitä aikaa NG ei muista normaaliolotilassa, mutta muistaa kyllä hypnoosissa. Sen aikana NG teki havaintoja vieraasta hyökkääjästä.
Tästähän voi päätellä, että Lauerma uskoo, että psykogeenisen muistinmenetyksen ajalta voidaan palauttaa muistitietoa. Ei tuo pitäisi olla niin vaikea ymmärtää. On kumma, jos Pasi ei tätä ymmärrä! Ei tähän vaadita kuin keskitason älykkyyttä. .....
--------------------------------------------------------------------------------
pasin ja Mariackan kirjoituksista ilmenee, että he eivät tajua asiaa vieläkään. Mm. en minä tuota esitä, vaan minä kommentoin Lauerman lausuntoja. Kyllä siitä selvästi ilmenee, että Lauerma uskoo, että psykogeenisen muistiaukon kohdalta on mahdollista saada hypnoosissa muistia palautumaan. Ja asia on muutoinkin hyvin tunnettu. pasi ei sitä tunnu tietävän.
Olen edelleen samaa mieltä. Keskustelujen taso täällä on päässyt pahasti laskemaan - on vaikea keskustella asiallisesti henkilöiden kanssa, jotka eivät ymmärrä noinkaan selvää asiaa. Samaa asiaa pitää perustella monta kertaa, ennenkuin edes muutama keskustelija ymmärtää asian ytimen.
Hyvä keskustelija voi olla vaikka on aivan eri mieltä kuin esim. minä. Mutta suoranaista tyhmyyttä on vaikea ymmärtää. Jos tuota asiaa ei ymmärrä, menee moni muukin asia yli ymmärryksen. Myös on halpamaista käyttää kaikenlaisia nimiväännöksiä (haukkumanimiä) eri henkilöistä. Se on rumaa, sitä ei voi puolustella. Onkohan Mariacka huomannut sitä, että hän on jo pitemmän aikaa nimitellyt minua kautta rantain heikkoälyiseksi. Voin vakuuttaa, että minä ymmärrän hyvin ja monenlaista tekstiä, luetun ymmärtämiseni on aivan hyvää tasoa. Älyssäkään ei ole vikaa. Olen sen puolesta menestynyt aina erinomaisesti.
On totta, että Hessu52, Mariacka, awa, groot, peltirumpu ja pasi eivät ole minun mielestäni mitään välkkyjä keskusteluissa. Kyllä siinä keskustelussa taso pysyy matalalla väkisinkin. Paremmat keskustelijat ovat vetäytyneet pois yksi toisensa jälkeen. Jäljelle on jäänyt, mitä on jäänyt? Parempaa ei ole enää tarjolla!