Ruisrockissa kadonnut nuorimies
Joo selvä.
Itse dokaan yleensä kaveriremmissä ilman elinkumppania, niinkuin kaikki muutkin ystäväni ja jokainen on aina osannut ihan itsekkin kotiin. Ei itseasiassa tulisi mieleenkään lähteä ketään aikuista ihmistä saattamaan kotiin, mutta kukin taplaa tyylillään, niin kuin sanoitkin.
Tapauksena tämä on ikävä.
Itse dokaan yleensä kaveriremmissä ilman elinkumppania, niinkuin kaikki muutkin ystäväni ja jokainen on aina osannut ihan itsekkin kotiin. Ei itseasiassa tulisi mieleenkään lähteä ketään aikuista ihmistä saattamaan kotiin, mutta kukin taplaa tyylillään, niin kuin sanoitkin.
Tapauksena tämä on ikävä.
-
Kalessin
- Adrian Monk
tässä nyt ei ollutkaan kyse kenenkään saattamisesta kotiin eikä holhoamisesta, vaan siitä, että varsinkaan umpijurrista kaveria ei jätetä vaikka kuinka vänkäisi osaavansa ja selviävänsä itse kotiin ja on miellyttävämpää mennä kimppataksilla, koska se on halvempaa. liian usein sattuu tapaturmia, jotka olisi estettävissä.
mutta joo, tapauksena erittäin ikävä, ihmettelen edelleen, miksei voineet sitä sinne ensiaputelttaan saatella selviämään, kun sellainen kerran paikan päällä oli. vaikka eihän sitä toisaalta ala kinata herkästi sellaisen kanssa joka ilmoittaa olevansa tuttu ja vievänsä sikakännissä olevan asiakkaan pois omista käsistään.
mutta joo, tapauksena erittäin ikävä, ihmettelen edelleen, miksei voineet sitä sinne ensiaputelttaan saatella selviämään, kun sellainen kerran paikan päällä oli. vaikka eihän sitä toisaalta ala kinata herkästi sellaisen kanssa joka ilmoittaa olevansa tuttu ja vievänsä sikakännissä olevan asiakkaan pois omista käsistään.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
-
Kalessin
- Adrian Monk
...ei välttämättä, voi sitä ryypiskellä ilman, että on umpijurrissa. ja vaikka olisikin, niin kyllä mua henkilökohtaisesti kiinnostaa onko kaverit hengissä vai ei, jotta voi jatkossakin lähteä vetämään vähemmät umpijurrit.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Ei aina. Omalta kohdalta voin sanoa, että on yhden (tain kahden) käden sormilla laskettavissa ne kerrat, jolloin on "filmi mennyt poikki". Yleensä, vaikka kännissä on tullut oltua, pää ja arviointikyky on pelannut sen verran, että esim. uimaan ei ole tullut lähdettyä. Tekstitys sen sijaan puuttuu useammastakin illanvietosta ja ehkä parempi niinDooM kirjoitti:,,,mutta kun ryyppyreissuilla on tapana päätyä sihen, että kaikki ovat umpijurrissa.
En mä nyt sitä tarkoita, että pitää oma ilta pilata huolehtimalla muista. Mutta jos huomaa, että kaverilla menee överiksi, niin olis ihan fiksua pitää huoli, että kyseinen tyyppi pääsee kunnialla kotiin. Ihan vaan senkin takia, ettei tarvis lukea näitä tällaisia juttuja.
-
Kalessin
- Adrian Monk
tämä oli se pointti, jota itsekin yritin saada esille.Samarina kirjoitti:En mä nyt sitä tarkoita, että pitää oma ilta pilata huolehtimalla muista. Mutta jos huomaa, että kaverilla menee överiksi, niin olis ihan fiksua pitää huoli, että kyseinen tyyppi pääsee kunnialla kotiin. Ihan vaan senkin takia, ettei tarvis lukea näitä tällaisia juttuja.DooM kirjoitti:,,,mutta kun ryyppyreissuilla on tapana päätyä sihen, että kaikki ovat umpijurrissa.
Valitettavasti siis arvasin oikein... Ennemmin olisin toivonut pitkäksi venähtäneitä jatkoja mysteerinaisen kanssa. Lieköhän sitten edes sama tyyppi kyseessä, vai ovatko järkkärit erehtyneet taluttamastaan tyypistä?Sara kirjoitti:Mä veikkaisin, että mies on lähtenyt kiertämään alueen aitoja tarkoituksena päästä muuta kautta sinne. Tuskin ainakaan se kahden kilsan kävely takaisin festariasemalle on heti napannutEli meressä on.
Itse olimme muuten ainakin jo lähdössä tuolloin pois alueelta, samoin kuin hyvin moni muukin ihminen.
Uskottavuus ei olisi mennyt, luultavasti toimivat saamiensa ohjeiden mukaan.Kalessin kirjoitti: ja nyt on pakko kritisoida näitä järkkäreitä siitä, että kännisen noin vaan käännytttävät, vaikka taluttaja ilmaantuikin niin huonosti kävi. toivottavasti näillä käännyttäjillä edes hiukan omatunto soimaa, koska käsittääkseni alueella on spr:n teltta, mikseivät vieneet sinne? vai olisiko jannuilta mennyt järkkärin "uskottavuus" jos olisivat päästäneet alueelle???
Varmaankin siksi ei viedä spärrälle koska se on ensiapua varten. Känni ei ole ensiapua vaativat tila. Eri asia on ns. selviämisasemat.
Itse teen vapaaehtoistyötä spärrälle ensiavun merkeissä eikä me tehdä kännisille mitään. Peruskänniset saa käännytyksen ovelta, jos ei kiire ole niin muutama sana voidaan vaihtaa. Jos järkkärit meille jonkun tuo niin hetki voidaan toki katella mutta selviämään meille ei jäädä jos ei siitä ole erikseen sovittu tapahtumanjärjestäjän kanssa. Järkkärit yleensä tietää tämän eikä meille tuo näitä peruskännisiä, kyllä hekin niitä näkee paljon ja tietävät mikä on normaalia känniä ja mikä ei. (Sitten on taas asia erikseen asiansa osaava järkkäri ja tumpelo-järkkäri).
Sitten jos on kännin lisäksi joku muu ongelma niin otetaan toki vastaan (kaatunut, sammunut, muuten loukkaantunut...) Tottakai katsotaan tilannekohtaisesti mutta näin pääasiassa toimitaan.
Jos on liian kännissä tullakseen tapahtumaan niin miksi järkkärit veisivät sisälle ea-telttaan? Jos on liian kännissä niin silloin ei tulla tapahtumaan, ihan muiden viihtyvyyden ja turvallisuuden vuoksi. (Ei jaksa saarnata aiheesta enempää, kaikki tietää mitä tarkoitan...)
Lisäksi niitä kännisiä on tämäntyyppisessä ja -kokoisessa tapahtumassa niin paljon että jos jokainen huolehdittaisiin "turvaan" niin eihän ne järkkärit muuta ehtisi kuin raahata jokaikisen kännisen sinne telttaan tai pidellä kädestä kunnes äiti tulee hakemaan. Jäisi tappelut yms. vakavammat vähemmälle huomiolle.
-
mineraalimies
- Lauri Hanhivaara
Niin minä jätänkin, en ole tapahtumissa koskaan minkään aineen vaikutuksen alaisena, korkeintaan energiajuomanmineraalimies kirjoitti:Ehkä teidän holhoajien kannattaa ihan aikuisten oikeesti jättää juomatta niin ei tarvi huolehtia umpikännisistä ja puhua älyttömiä siitä ettei kukaan sais mennä yksin kotiin / taksiin umpikännissä.
Jo on aikoihin eletty
Mun puolesta kuka vaan saa mennä kotiinsa tai taksiin umpikännissä. En sitten mene vannomaan ottaako taksi edes kyytiin...
-
kid
Re: Ruisrockissa kadonnut nuorimies
Oma kaverini oli ainakin juuri Ruisrockissa päässyt sellaiseen kuntoon, ettei muista ko. tapahtumasta oikeastaan mitään. Yhtäkkiä siinä oli vain paljon järkkärisetiä ja ensiaputätejä kyselemässä, että mitä sä oot vetäny ja tiedätkö missä oot.
Kumpaankin vastaus oli että "en tiedä", eli aikamoisessa kunnossa oli tämäkin kyseinen sankari ollut...
Mutta onhan se tietysti järkkäristä kiinni, että kuka niitä sinne telttaan kuskaa ja kuka ei, kaveri oli tietty ollut jo porttien sisäpuolella. Mahtaa poikia omatunto soimata, etteivät vaan päästäneet festarialueelle...
Kumpaankin vastaus oli että "en tiedä", eli aikamoisessa kunnossa oli tämäkin kyseinen sankari ollut...
Mutta onhan se tietysti järkkäristä kiinni, että kuka niitä sinne telttaan kuskaa ja kuka ei, kaveri oli tietty ollut jo porttien sisäpuolella. Mahtaa poikia omatunto soimata, etteivät vaan päästäneet festarialueelle...
Re:
Lukija kirjoitti:Niin minä jätänkin, en ole tapahtumissa koskaan minkään aineen vaikutuksen alaisena, korkeintaan energiajuomanmineraalimies kirjoitti:Ehkä teidän holhoajien kannattaa ihan aikuisten oikeesti jättää juomatta niin ei tarvi huolehtia umpikännisistä ja puhua älyttömiä siitä ettei kukaan sais mennä yksin kotiin / taksiin umpikännissä.
Jo on aikoihin eletty![]()
Mun puolesta kuka vaan saa mennä kotiinsa tai taksiin umpikännissä. En sitten mene vannomaan ottaako taksi edes kyytiin...
Taksikuskilla on oikeus olla ottamatta kyytiin henkilöä joka on selkeästi tolkuttomassa kännissä,ja näin ollen on oletettavaa että oksennus lentää tuulilasiin..
Toivottavasti tulevana kesänä Ruisrockin aikaan ei tule tällaista vastaavaa tapausta..
pienikin hetki on arvokas