Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
lost
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja lost »

sleskine kirjoitti:Onko se nyt siis museo auto mitä poliisi etsii mihin raisa työnnettiin.
Sitä linjaa poliisi on aktiivisesti tutkinut. Sekin umpikujassa kun selvisi, että mahdollisesti juuri siinä autossa johon Raisa on napattu (jos edes on napattu) oli varastetut rekkarit. Ei siis voida selvittää kelle auto kuului.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
sleskine
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja sleskine »

Itse veikkaisin raisan surmaajia ulkomaalaisiksi.
lost
Olivia Benson

sleskine kirjoitti:Itse veikkaisin raisan surmaajia ulkomaalaisiksi.

Saanko kysyä, miksi veikkaat juuri ulkomaalaisia surmaajiksi? :)
sleskine
Scooby-Doo

Ajattelin vaan siksi kun poliisikin aikoinaan arveli afrikkalaisten tai arabi miesten tappaneen raisan.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

sleskine kirjoitti:Ajattelin vaan siksi kun poliisikin aikoinaan arveli afrikkalaisten tai arabi miesten tappaneen raisan.
Ihan suoraan ainakaan eivät kai ole epäilleet?
Eikö yhtenä linjana ollut ulkomaalaisen näköiset miehet, jotka autoilivat Tampereella ja pyysivät (?) tyttöjä kyytiin. Mutta tämäkin sellainen heikko linjaus muistaakseni vain. Siellä kun keskustassa ajelee monenlaista tyyppiä kyytiin pyytelemässä, mm ulkomaalaisia. Afrikkalaisia kyyditsijöitä en ole havainnut, enintään Marokkolaisia ehkä?

Enemmänkin ihmiset ovat itse huhuilleet, että viety ulkomaille jne.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
lost
Olivia Benson

Tampereen Tyttö kirjoitti:
sleskine kirjoitti:Ajattelin vaan siksi kun poliisikin aikoinaan arveli afrikkalaisten tai arabi miesten tappaneen raisan.
Ihan suoraan ainakaan eivät kai ole epäilleet?
Eikö yhtenä linjana ollut ulkomaalaisen näköiset miehet, jotka autoilivat Tampereella ja pyysivät (?) tyttöjä kyytiin. Mutta tämäkin sellainen heikko linjaus muistaakseni vain..
Minä muistan ainakin sellaisen, että joskus etsittiin kullan väristä autoa (en muista merkkiä), jossa kuljettajana olisi ollut ulkomaalainen. Kai juuri joku arabi :roll:
sleskine
Scooby-Doo

Tässä raisan tapauksessa taitaa henkirikos olla vahvin teoria ja onnettomuus toiseksi mahdollisin.
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Tarviiko sitä aina auton kyytiin nousta.

Lähitaloista on joku voinut pyytää sisälle lämmittelemään vähiin vaatteisiin pukeutunutta tyttöä.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
tupi
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja tupi »

Raisahan on julistettu viime vuonna kuolleeksi ja poliisihan epäilee,että tyttö on surmattu ja ruumis piilotettu.

Mitä lie tapahtunut kun puhelinkin mykistynyt illalla klo 22.18 lokakuussa 1999 :?

lähde iltalehti 3.7.2008
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Kaikesta huolimatta olin aluksi vahvasti sitä mieltä, että Raisa teki itsemurhan hukuttautumalla ja puhelin mykistyi siksi.
Tietenkin on selvitetty missä viimeisen kerran puhelin on voitu paikantaa, mutta ehkä hän sulki sen ennnen tekoaan.

No nyt olen itsekin alkanut uskoa ulkopuoliseen vaikuttajaan.
Ne kaksi asiaa joita olen ihmetellyt ovat: -Kaverien oudot kertomukset tapahtumien kulusta. -Se käsilaukku juttu.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
CrissAngel
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Toivottavasti tätä ei oo jo täällä?
Ei ehtinyt oikein vilkuilla:P
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008070 ... 7_uu.shtml
Ja kun linkit ei oo ikusia niin:
Löytyykö Cadillac?
5.7.2008 5:19

Raisa Räisäsen katoamiseen liittyvää museoautoa etsitään nyt Ruotsista.
Amerikkalaisten autojen Power Big Meet 2008 -harrastetapahtumaan Ruotsin Västeråsiin odotetaan viikonloppuna jopa 12 000 vanhaa autoa. Suomen keskusrikospoliisi etsii Raisa Räisäsen katoamiseen liittyvää Cadillac-tyyppistä autoa nyt ulkomailta.

Uskotko Raisa Räisäsen kohtalon selviävän?

Kahdeksan vuotta sitten kadonneen koripallotytön Raisa Räisäsen, 16, surmaajaa etsitään yhä suuremmalla liekillä ulkomailta. Kuumin tutkintalinja on edelleen tumma, Cadillac-tyylinen museoauto, johon teinitytön epäillään päätyneen illanvieton jälkeen Tampereella lokakuisena lauantai-iltana 1999.

Tutkinnanjohtaja Paavo Tuominen keskusrikospoliisin Tampereen yksiköstä kertoo, että tutkijat ovat pyytäneet lähimaiden poliiseilta virka-apuna rekisteritietoja tuntomerkkeihin sopivista vanhoista autoista.

Tietojen perkaaminen on jo aloitettu, ja työ jatkuu kesälomien jälkeen.

- Esimerkiksi Ruotsissa vanhojen autojen ja museoautojen harrastajia on huomattavasti enemmän. Sen takia asiaa on sieltä selviteltykin, Tuominen paljastaa.

Västeråsissa, noin sadan kilometrin päässä Tukholmasta, on käynnissä maailman suurimpana mainostettu autotapahtuma vanhojen amerikanrautojen harrastajille. Koolla on viikonloppuna kaikkiaan 12 000 keräilykappaletta ja paikalle odotetaan runsaasti osallistujia ympäri Euroopan, myös Suomesta.

Tuominen on autotapahtumasta tietoinen, mutta erityistoimenpiteitä Raisalle kohtalokkaan auton omistajan löytämiseksi ei ole järjestetty.

- Jos jotain tietoja saisi, ainahan se kiinnostaisi. Mutta osallistujia ei ilmeisesti ole virallisesti luetteloitu, hän harmittelee.

Lue lisää viikonvaihteen Iltalehdestä.

SANNI GRAHN
[email protected]
VÄSTERÅS"
Child Of Scythe
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

tupi kirjoitti: Mitä lie tapahtunut kun puhelinkin mykistynyt illalla klo 22.18 lokakuussa 1999 :?
Niin? Mitä tapahtui? Akku tyhjeni? Joku tai ehkä Raisa itse heitti puhelimen veteen? Joku joka otti kyytiin mykisti puhelimen. Huomasi kuitenkin, että Raisalla on puhelin, ts. tiesi mitä oli tekemässä ja hävitti jälkiä heti alusta alkaen, joten häntä ei ajelutettu puhelin päällä kovinkaan kauan. Tuskin ollenkaan.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Kaikesta huolimatta olin aluksi vahvasti sitä mieltä, että Raisa teki itsemurhan hukuttautumalla ja puhelin mykistyi siksi.
Tietenkin on selvitetty missä viimeisen kerran puhelin on voitu paikantaa, mutta ehkä hän sulki sen ennnen tekoaan.

No nyt olen itsekin alkanut uskoa ulkopuoliseen vaikuttajaan.
Ne kaksi asiaa joita olen ihmetellyt ovat: -Kaverien oudot kertomukset tapahtumien kulusta. -Se käsilaukku juttu.

Raisalle oli koripallo todellä tärkeä asia, ja hän teki yli 20 pistettä edellisillan (?) ottelussa, aika suuria saisi urheilijanuoren päässä tapahtua, jos itsemurhaan sellaisena iltana ajautuisi. Ajattelen näin itse urheilijana. Oliko jossain päiväkirjassa, jotain vinkkejä masennuksesta tms? Sen muistan, että Raisa oli jotain vihjaillut, että onpa minusta tullut erilainen, ei muut uskoisi tms...(?) Olisiko jotain huumekokeiluja sitten ollut, vai ihan tavallista nuorten viinakokeiluja ja poikia?
Paavo Arhinmäki on äijä!
sleskine
Scooby-Doo

Nyt on jälleen hyvä mahdollisuus raisan tapauksen ratkeamiseen jos se cadillac jota poliisi etsii löytyisi ruotsista.
Yggdrasil
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

Jos poliisi oikeasti haluaisi tämän tutkintalinjan loppuun se julkaisisi viipymättä (hd tasoisen) videon autosta, itse olen videon nähnyt kerran töllöstä ja sen perusteella autojen tunnistajat sen tunnistavat. Nyt on kinaa mallistakin.
Lukittu