Suomessa Euroopan kallein ruokakori

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Suomessa Euroopan kallein ruokakori

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Tirskis
Neuvoja-Jack

Suomessa on oikeasti kallein ruokaa, siine uutisissakin kerottiin että sama ostos mikä Saksassa maksaa 35euroa, maksaa Suomessa 85euroa, ja hinnat vielä nousevat, sammoin bensaa.
Mistä mieltä olette? Minusta se on törkeä, kun esim. ALV on Suomessa elintarvikkeella 17%, Saksassa vain 4%- kun mualla Euroopassa.
Nyt en puhu tupakan ja alkoholin hinnoista mutta elintarvikeista.
Kun esim. iso Otermanni-juusto maksaa jo yli 9euroa, se on aika paljon, sammoin 2 euroa per leipää, uudet perunat pikkupussi 2 euroa, salatti, kurkku, hyvää makkaraakin on aika kallis. Tietysti vou osta joku Hillos, mutta se on täysin jauhoa, hyvä makkara on esim Wilhelm- siinekin hintä lähes 4 euroa, per 4 kpl...ja näin voimme jatkaa.
albaanisissi
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

tein tuossa vertailevaa tutkimusta ja ostin säkin ruokaa lidlistä, seuraavalla samat eväät siwasta. lidlin hinta oli 16,80e siwasta 38,60e samat soosit :shock: s marketista ja k kaupoista varmaan pääsis alta 30e mtu siwa on nurkalla ni jaksanu lähtee :)

siwas on kakkoki pelkästään jo 70cnt kalliimpi chaddari paketilla on eroo 65cnt. lidlis on by the way parempaa makkaraa ku wilhelmi ja puolet halvempaa jopa testivoittaja jossain testis. lidli on paska paikka käydä kaupas mut niin paljo halvemmalla sieltä pääsee pihalle etten enää muualla käy. röökin ja kaakaon joutuu ostaan muualta mut muuten saa melkeen kaikki sieltä mitä tarvii.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Tirskis
Neuvoja-Jack

Mäkin käyn Lidlissa. Jopa suomalaista kaljaa Olvi siellä maksaa 7.95, va Valintatalossa 12 euroa.
Otermanni juusto Lidlissa(iso) joskus 6 euro, Valintatalossa 8.80e
Makkaraa- eli nakki, joka oli voittaja maksaa 2pkt 3.70 euroa- 8 nakkeja, mutta Wilhelm 4kpl lähes 4 euroa.
Kahvi Lidlissa vähän yli euro, Valintatalossa 2.80
Kahvikeksit saa Lidlista 95cemt- Valintatalossa yli 2 eurolla.
Mäkin käyn aika paljon Lidlissa, ainakin olutostoksilla, ja ruoatki, kasvikset.
Myös ruukkusalaatti siellä maksaa alle 1e, mualla yli 1e.
Eli, miksi niin isot hintaerot?
Valintatalossa ostan lihaa, leipää, tupakka- vaikka Lidlissakin saa helvempaa tupakkaa 25kpl-4 eurolla
Marlboro nyt maksaa 4.50e ja on siellä vain 20kpl.
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

albaanisissi kirjoitti:kaakaon joutuu ostaan muualta mut muuten saa melkeen kaikki sieltä mitä tarvii.
Olen kyllä nähnyt Lidlissä kaakaota. Vai onko laadussa jotain? En juo kaakaota, joten en tiedä.

edit. korjattu lainausta
Viimeksi muokannut rapier, Pe Heinä 11, 2008 4:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Mä en juo kaakaota, mutta kahvia ostan Lidlissa, myös limut ja oluet- kaikki halvempaa.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

rapier kirjoitti:
albaanisissi kirjoitti:kaakaon joutuu ostaan muualta mut muuten saa melkeen kaikki sieltä mitä tarvii.
Olen kyllä nähnyt Lidlissä kaakaota. Vai onko laadussa jotain? En juo kaakaota, joten en tiedä.
Eri kaakaomerkit maistuu erilaisilta, itse en koske Lidlin kaakaoon enää pitkällä tikullakaan.

Itse topicin aiheeseen täytyy todeta, että tarjoukset on aika iso juttu, mitä tulee seurattua tarkkaan. Esim. K-kaupassa ainakin täälläpäin on nyt Vital-juomat 3kpl 3e, mikä on minusta aika hyvin ottaen huomioon, että ne on litran tölkkejä. Eli 3 litraa 3 euroa. Muutenkin, olen huomannut että Plussakortti on todella hyvä juttu.
Tirskis
Neuvoja-Jack

On mulla myös se Plussa- kortti, mutta en huomanut isot hinta-erot, vaan jonkun verran. Lidlissa on halpaa, ja sitten MAXI-market, mutta se ei ole Kuusamossa, vaan Kajaanissa.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Pienipalkkaisena käyn lähes pelkästään lidlissä. Vakiokamaa on makaronilaatikot, jotain euron paikkeilla, ja vakiotarjouksessa lähes parat olus kaikista grafenwalder 0,5 litraa 0,99...pantti siinä 0,15. Jos ei Lidliä olisi, niin olisi elintasoni alhaisempi :lol:
albaanisissi
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

joo lidlin kaakao on saatanan pahaa, kettujaki tapetaan laimeemmilla myrkyillä. rööki ei oo niin pahaa mut mulle tulee ainaki tuhoton yskä siitä niin kuivaa tai jotain. mulla ei koira ees syö lidlin makaroni tai maksa laatikkoo :) itekki tosi harvoin makaronilaatikos on liha pelkkää jännettä ja muutenki tulee paljo parempaa ku ite tekee. lidlis on ny juusto sipuli pakaste patonkeja 1,30 tais olla, jumalauta ja hyviä kannattaa ostaa.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Tirskis
Neuvoja-Jack

Sama täällä. En osta mitään valmiit laattikot, vaan teen ne kotona itse. En osta koskaan valmiit ruoat, kaikki teen, kun tykkään kokkaamisesta, kesällä grilataan ulkona. Olutta ostan myös joskus siitä saksalaista, joskus suomalaista. Nyt ostin 12 packia OLVI, kun se on allennuksessa, vain 7.95e
Makkaraa ostan Lidlissa, myös siitä valkoista, joka paistan voissa.
Myös kahvi-pikkuleipiä ostan Lidlissa, mausteet ja juustot joskus.
Muuten käyn K-Marketissa.
Kalleimmat ovat Valintatalo ja Siwa- ainakin Kuusamossa.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

albaanisissi kirjoitti:mulla ei koira ees syö lidlin makaroni tai maksa laatikkoo :) itekki tosi harvoin makaronilaatikos on liha pelkkää jännettä ja muutenki tulee paljo parempaa ku ite tekee. lidlis on ny juusto sipuli pakaste patonkeja 1,30 tais olla, jumalauta ja hyviä kannattaa ostaa.
Jos on laiska ja melko köyhä niin kyllä lidlin makaronilaatikosta saa hyvin potkua, siihen sekaan aimo annos ketsuppia, niin toimii mulla todella hyvin. Reilu euro ja melkein päivän pärjää sillä satsilla. 8)
Tirskis
Neuvoja-Jack

Mutta ei mitään kulinaarista herkkua.
Kun paistan vaikka broileri pihvin voissa, päälle juustoa ja ranskalaiset- maustan curry:llä, chilli, paprika, suola- se on hyvä ja maukasta.

Makaroonilaattkko teen itse, ja laitan siihen joskus jauhelihan sijasta savukylkyksen- se antaa suista maukua, ja rasvaa- jauheliha on liijan kuiva.
Kun teen jauhelihasta laitan siihen myös herkkusieniä, ja juustoa päälle.
Muna-maitoa en käytä olenkaan, mä inhoan laita maitoa lämpimiin ruokiin.
Kermakakusta tykkään- mutta ei maitoa keitöihin, laattikoihin. Ei vaan maistu.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Lidlin ranskalainen lehmänkuva-sulatejuusto (pyöreä pakkaus) on lapsista hyvää ja edullistakin se on. Hapankaali on siellä kans hyvää ja tosi edullista.
Nothing is quite what it seems
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Käyn melkein pelkästään Siwassa ja rahhaa on. :)
Nytkin tulee taas bonuksia melkein 700e.
Kyllä taas kelpaa ostella. :D
Lidlistä haen joskus jädeä ja jogurttia kun ne aikas hyviä siellä.
Nii ja pakastemansikoita.

Mut muuten Siwassa on se niin vaivatonta ja helppoa.
Eikä tarvi jonotella. :)
Vastaa Viestiin