Joosua kirjoitti: Ke Syys 07, 2022 10:14 am
Oppenheimer kirjoitti: Ke Syys 07, 2022 9:10 am
Joni "vaahtokarkki" Jaakkola elää kuplassa. Hän ei ole havainnut, että pääministeri dokaa ja tanssii vähän joka viikonvaihde normikapakoissa ja viettää aikaansa yli-ikäisten teinipissisten seurassa. Ehkäpä elämäntapavalmentaja on paneutunut niin tiiviisti omaan elämäänsä, että uutisointi aiheesta on mennyt ohitse. Nelikymppinen mies on elänyt peräti pari vuotta ämörikassa ja niinpä hän on päässyt vieraantumaan suomalaisen metsäkansan elämäntyylistä. Ei siis ihme, että pääministerin tallustelu
hupparissa metsäpolulla saa tietokirjailijan pään sekaisin. Tarinan painotus on joka tapauksessa virheellinen. Sen, että pääministeri viettää aikaansa rahvaan keskellä ulkoilmassa, ei pitäisi olla uutisoinnin väärti. Sen sijaan se, että pm on
uhrannut yhden bileviikonlopun moiseen turhuuteen, on todella hämmentävää.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009051934.html
Tässä hienosti käännetään kansalaisten huomio pois biletyksestä ja tehtävien laiminlyönnistä ja tuodaan esille
perheen kanssa aikaa viettävä kotiäiti joka liikkuu kansan seassa eikä sulkeudu norsunluutorniinsa.
Todella taitavaa toimintaa. Avustajien joukossa on viestinnän huippuosaajia. Toisaalta hienoa että sellaisia on maassamme.
Alleviivasin olennaisen. Kohun keskellä on varsin paljon nostettu Sanna Marinin rooli äitinä. Minä näen vaahtokarkki-uutisen pelkkänä amerikkalaistyyppisenä julkisuutta varten tehtynä mediatilaustyönä, jonka tarkoituksena on ollut Marinin maineen paikkaaminen. Lapsia käytetään näissä jutuissa välineinä niin usein.
Sanna Marin ketjussa kritisoin aiemmin Sannalle tyypillistä tapaa tyrkyttää itse itseään somessa (myös esim. vähissä vaatteissa) ja heti sen perään kritisoida median edustajia, jos he sattuvat ottamaan julkisella paikalla valokuvan Sannan pers'puolelta, kun Sanna on itse päättänyt lähteä kaupungille tiukoissa valkoisissa trikoopöksyissä. Sama meininki pätee Sannan lapseen. Sanna ärisee, ettei hänen lastaan saa kuvata, mutta nostaa itse lapsensa esiin mediassa toistuvasti mitä erilaisemmissa asiayhteyksissä. Julkkikset tietävät, että lapsia esittelemällä saa käytännössä aina ns. positiivista huomiota, mutta moni ajattelee nykyään, että sellainen toiminta ei ole hyväksi lapsille.