Savonlinnan pullopommi ja Pride - sattumalta samaan aikaan

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Re: Alaikäiset pojat suunnittelivat pommi-iskua Savonlinnan pride-tapahtumaan

Viesti Kirjoittaja poikani »

TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Elo 31, 2022 12:55 pm
poikani kirjoitti: Ti Elo 30, 2022 4:01 pm
TheFirstFate1 kirjoitti: Ma Elo 29, 2022 6:41 pm

Eli jos minua kyllästyttää persut niin saan mennä kosauttamaan pommin heidän puoluetoimiston eteen?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke
Millä tavoin olkinukke, kun nimenomaan haluan tietää onko oikein mennä possauttelemaan vain jos kyllästyttää?
Olen kyllästynyt ja teen putkipommin jonka kyllästymiseeni possautan Raatihuoneella? Tai Kauppatorilla? Tai Eduskuntatalon edessä?
Sillä tavoin, että kun nimimerkki Cacao pohti syitä väitettyyn Pride-vastaiseen iskuun, sinä implisiittisesti väität hänen ajattelevan iskujen olevan oikeutettuja.

Minä voin pohtia, että "ei ihme, että yksinhuoltajataustaiset itähelsinkiläisnuoret hankkivat rahaa rikollisin keinoin, kun kaikkialla näkee kalliita autoja, ja mediassa hehkutetaan huippuravintoloita". Sitten joku kommentoi: "Eli minä saan mennä ryöstämään pankin, jos haluan luksusta elämään?"

Älä esitä noin yksinkertaista.
????? ?? ??????.
TheFirstFate1
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja TheFirstFate1 »

Cacao omassa viestissään kylläkin puolusteli tekoa sillä, että joka tuutista asian tuputtaminen kyllästyttää ja siksi siellä pamautettiin...
Minä esitin kysymyksen että saako pamautella jos kyllästyttää?
Mikäs pahan tappais...?
Karhere
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Karhere »

TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Elo 31, 2022 11:48 pm Cacao omassa viestissään kylläkin puolusteli tekoa sillä, että joka tuutista asian tuputtaminen kyllästyttää ja siksi siellä pamautettiin...
Melkoista whataboutismia ja olkinukkeja taas vassareilta, kyllä niitä taas harmittaa, kun jälleen kerran väitetty äärioikeiston räjäyttely uutinen paljastui ankaksi.
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja poikani »

TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Elo 31, 2022 11:48 pm Cacao omassa viestissään kylläkin puolusteli tekoa sillä, että joka tuutista asian tuputtaminen kyllästyttää ja siksi siellä pamautettiin...
Voi olla, että nimimerkki Cacao polttaa tälläkin hetkellä etupihallaan sateenkaarilippua, mutta hänen viestissään pohdittiin syitä tapahtuneelle. Se ei ole sama asia kuin hyväksyä tapahtunut. Ehkä hän todella hyväksyykin iskut Pride-tapahtumia vastaan, mutta se on liian pitkälle viety johtopäätös tuon viestin pohjalta.

Minä vastustan luonnollisesti kouluampumisia, mutta kirjoitin silti vastikään Raumanmeren koulusurmat -ketjuun:
poikani kirjoitti: Ti Elo 30, 2022 9:39 pmJos kerrotut yksityiskohdat hänen kiusaamisestaan pitävät paikkansa, en hämmästele henkirikoksiin turvautumista.
Odotellaan kyseiseen ketjuun kommenttia: "Ai minä voin siis tappaa esimieheni kirveellä, jos en pidä hänen johtamistavastaan?"
????? ?? ??????.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Re: Savonlinnan pullopommi ja Pride - sattumalta samaan aikaan

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Ei se liittynytkään Prideen:
Poliisi: Ei näyttöä, että Savonlinnan pullopommi olisi liittynyt Pride-kulkueeseen, toiselle räjäyttäjistä sakkotuomio

Kaksi alaikäistä räjäytti pullopommin talon sisäpihalla, kun läheisessä puistossa oli käynnissä seksuaalivähemmistöjen oikeuksia ajava Pride-tapahtuma. Näyttöä pommin yhteydestä Prideen ei tutkinnassa löytynyt.

Savonlinnassa Pride-kulkueen aikana elokuussa pullopommin räjäyttäneistä alaikäisistä nuorista toinen on saanut sakkotuomion. Toinen oli alle 15-vuotias eikä siten ole rikosoikeudellisessa vastuussa.

Rikosnimike oli toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen tai aineen hallussapito.

Poliisin mukaan viemärin avaamiseen käytetystä aineesta rakennettu pommi räjäytettiin Puistokadulla sijaitsevan talon sisäpihalla. Talon toisella puolella on Joel Lehtosen puisto, jossa Pride-kulkue järjestettiin.

Rikoskomisario Tuomo Lepolan mukaan ei löytynyt näyttöä siitä, että pommin räjäyttäminen olisi ollut yhteydessä Pride-kulkueeseen tai siitä että kulkuetta olisi yritetty pommin räjäyttämisellä häiritä.
YLE
9.9.2022 9:04, päivitetty 9:49
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Vnom
Alibin satunnaislukija

Re: Savonlinnan pullopommi ja Pride - sattumalta samaan aikaan

Viesti Kirjoittaja Vnom »

Eli kun nyt todettu ettei liittynyt prideen, voisko otsikon päivittää?

Päivitetty
-NILS-
Grrr raa raa raa raa raa, Milan Jaff is back madafaka bitch ass
I am tellin’ you foe, mulla on madafakin gängshit
Tell him, brrra brrra brrra brrra - Pau Pau Pau (Pau) -

- Milan Jaff
Vastaa Viestiin