Suomessa Euroopan kallein ruokakori
Se on paras keino, itse en äänestä olenkaan- ei ole kukaan, kenen eduskunnassa luotan. Haluan että kaikki menee uusiksi, ja eduskuntaan tuoret uudet ihmiset, jotka ovat epäitsekkäät, ja joilla on kokemuksia myös muista mista kun Suomi. Myös vähemmistöjen edustajia eduskunta kaipaa. Esim. maahanmuuttaja-taustaiset suomen kansalaiset, mutta myös seksuaalivähemmistö. Kun on eduskunnassa paljon kristytyjä, vahnolisia väkeä, niin miksi ei vaikka myös homosexualit.
Suomi pitää olla tasavalta kaikille, joka Suomessa asuvat.
Tänään tein taas ostoksia, ja huomasin hinta-eroja myös Valintatalon ja K-Marketin välille.
Suomi pitää olla tasavalta kaikille, joka Suomessa asuvat.
Tänään tein taas ostoksia, ja huomasin hinta-eroja myös Valintatalon ja K-Marketin välille.
Kyllä se vaan on totuus, että Lidl on halvin kaupoista ja köyhänä käynkin siellä aina kun on mahdollisuus (ei ole ihan lähellä). Vähän on suppeampi valikoima kun S-marketissa, mutta kyllä sieltäkin safkaa löytää.
Olin alkukuusta Saksassa ja tuli vähän vertailtua hintoja sikäläisen kaupan ja meidän hintojemme välillä. Tupakka oli saman hintaista tai jopa kalliimpaa (Camel 17kpl, 4€).
Viinit ja oluet todella halpoja. Six-pack bisseä halvimmillaan 1,69€, six-pack punaviiniä (0,70lx6) 12€, että silleen.
Ruoka ei itse asiassa ollut kovin paljoa halvempaa kuin Suomessa. Ainakin maitotaloustuotteet olivat melkein meidän hinnoissa.
Paikalliset makkarat ja lihat olivat halpoja, mutta maksaahan meidän Lidlissäkin grillimakkara alle euron.
Ravintoloissa Saksassa paikalliset oluet maksaa tuopissa,riippuen paikasta 2-4€ ja limut vielä enemmän (esim. yhdessä paikassa tuoppi 2,30, coca-cola 2,70). Nämä ovat siis hintoja paikoissa, joissa käy turisteja paljon (München keskusta ja Garmisch-P. keskusta). Pikku-kuppiloissa sivummalla saa tietenkin halvemmalla.
Olin alkukuusta Saksassa ja tuli vähän vertailtua hintoja sikäläisen kaupan ja meidän hintojemme välillä. Tupakka oli saman hintaista tai jopa kalliimpaa (Camel 17kpl, 4€).
Viinit ja oluet todella halpoja. Six-pack bisseä halvimmillaan 1,69€, six-pack punaviiniä (0,70lx6) 12€, että silleen.
Ruoka ei itse asiassa ollut kovin paljoa halvempaa kuin Suomessa. Ainakin maitotaloustuotteet olivat melkein meidän hinnoissa.
Paikalliset makkarat ja lihat olivat halpoja, mutta maksaahan meidän Lidlissäkin grillimakkara alle euron.
Ravintoloissa Saksassa paikalliset oluet maksaa tuopissa,riippuen paikasta 2-4€ ja limut vielä enemmän (esim. yhdessä paikassa tuoppi 2,30, coca-cola 2,70). Nämä ovat siis hintoja paikoissa, joissa käy turisteja paljon (München keskusta ja Garmisch-P. keskusta). Pikku-kuppiloissa sivummalla saa tietenkin halvemmalla.
A man's got to do what a man's got to do.
Jonkun ravintoloissa Saksassa saa oluen myös 1 eurolla, mutta ei turistipaikoissa, pitää kävelä ja etsiä baarit, missä käyvät vain paikalliset ja osata saksan kieltä- sitten saa oluen halvemmaksi.
Itse käyn Lidlissä myös oluen ja limujen ostoksilla.
Esim. energiajuoma maksaa nyt siellä 2 euro 3 tölkit, mutta Valintatalossa maksaa iso Ed- juoma 2.40e.
Itse käyn Lidlissä myös oluen ja limujen ostoksilla.
Esim. energiajuoma maksaa nyt siellä 2 euro 3 tölkit, mutta Valintatalossa maksaa iso Ed- juoma 2.40e.
Heitän tähän nyt jokusen hinnan Espanjan Lidlestä vertailun vuoksi - (ravintolassa olut on euron verran, punaviini 1,50, usein vesi ja limut ovat kalliimpia, tupakka-aski maksaa 2,5 e).
Lidl-hintoja:
Maito, kevyt, litra 0.67 e
Punaviini, 1 litra 0.52 e
Voi 250 g 0.99 e
jugurtti 500 g 0.65 e
kahvi 250 g 1.19 e
kerma 2 dl 0.45 e
1 litra siideriä 0.69 e
kananmunat 12 kpl 1.19 e
tuoremehu 1,5 litraa 0.82 e
2 litraa Colaa 0.31 e
Lidl-hintoja:
Maito, kevyt, litra 0.67 e
Punaviini, 1 litra 0.52 e
Voi 250 g 0.99 e
jugurtti 500 g 0.65 e
kahvi 250 g 1.19 e
kerma 2 dl 0.45 e
1 litra siideriä 0.69 e
kananmunat 12 kpl 1.19 e
tuoremehu 1,5 litraa 0.82 e
2 litraa Colaa 0.31 e
Viimeksi muokannut Sirpa, To Heinä 17, 2008 4:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Lidlin hintoja ovat lähes samoja, paitsi tuo Siideri, ja viini ei ole Suomen Lidlissa olenkaan.
En edes tietää, paljonko maito maksaa, kun itse en osta enkä juo maitoa olenkaan. Kahvi maksaa Lidlissa 1.20, muissa kaupoissa 2.80-3 euroa.
Lidl on Suomessakin halvin, ja onneksi että sellainen kauppa on.
En edes tietää, paljonko maito maksaa, kun itse en osta enkä juo maitoa olenkaan. Kahvi maksaa Lidlissa 1.20, muissa kaupoissa 2.80-3 euroa.
Lidl on Suomessakin halvin, ja onneksi että sellainen kauppa on.
Kuusamossa oli aikaisemmin yksi disko, missä oli keskivikkona olut 2 euroa, nyt ei enää. Kaikki baarit min.4 euro oluesta, ja Rukalla 5 euro!!!
Täällä on se turisti-humpuukkipaikka Ruka, siksi on täällä niin kallista, kun siellä käyvät vain rikkaat länsimaalaiset tai venäjälaiset turistit.
Rukalla ovat uskomattomat kalliit hinnat jokaisessa palvelussa.
Muistan kun 4 vuotta sitten tuli sukulais lapsi meille, tarvisi lainaa siellä sukset, kun mulla ei ole niin pienet- ja lapsen (13v)lippu+sukset lainaksi 3 päiväksi maksoi 80euroa, ja se oli jo 4 v sitten. Nyt on taas kalliimpaa.
Mökki yöksi yli 100euroa. Kauheat hinnat koko Rukalla.
Täällä on se turisti-humpuukkipaikka Ruka, siksi on täällä niin kallista, kun siellä käyvät vain rikkaat länsimaalaiset tai venäjälaiset turistit.
Rukalla ovat uskomattomat kalliit hinnat jokaisessa palvelussa.
Muistan kun 4 vuotta sitten tuli sukulais lapsi meille, tarvisi lainaa siellä sukset, kun mulla ei ole niin pienet- ja lapsen (13v)lippu+sukset lainaksi 3 päiväksi maksoi 80euroa, ja se oli jo 4 v sitten. Nyt on taas kalliimpaa.
Mökki yöksi yli 100euroa. Kauheat hinnat koko Rukalla.
Ei Suomessa sitten vielä mitään hätää ole, jos hinnat ovat suurin piirtein Lidlessä samoja kuin Espanjassa. Aikaisemmin oli halvempaa, mutta maitotuotteet nousivat vuoden alusta 30 %, ja valtio ilmoitti jakavansa kaikille eläkeläisille korvaukseksi ylimääräisen 200 euroa tammikuussa tästä johtuen. (Espanjassa eläke maksetaan muuten 13 kuukaudelta vuodessa, koska siihen tulee lomakuukausi myös.)
Alethes doksa meta logu
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Joo joku Oltermanni on kallista, mutta ne on niitä valintoja, että tarvitseeko ostaa kalleinta juustoa yms...onhan Suomessakin myynnissä noita halpatuotteita, esim. kahveista löytyy paljon valinnanvaraa, joita saa paljon halvemmalla, kuin noita suositumpia merkkejä.
Suomessakin on varaa valita, elääkö aina niiden suosikkimerkkien avulla, vai voisiko joskus harkita siirtymistä halvempiin merkkeihin. Ei kaiken ruoan tarvitse olla niin makuelämys. Pääasia, että nälkä lähtee.
Suomessakin on varaa valita, elääkö aina niiden suosikkimerkkien avulla, vai voisiko joskus harkita siirtymistä halvempiin merkkeihin. Ei kaiken ruoan tarvitse olla niin makuelämys. Pääasia, että nälkä lähtee.
Paavo Arhinmäki on äijä!
-
John Smith
- Nikke Knatterton
Ei nyt välttämättä aina - miten kävi eduskuntavaaleissa vuonna 1970? Yhdysvalloissa äänestysprosentit on jo kauan olleet alle 50 prosenttia, eikä se menoa siellä haittaa. Tuskin haittaisi Suomessakaan. Turha kuvitella että poliitikkoja oikeasti huolestuttaisi matala äänestysaktiivisuus, päinvastoin. Kun vain se porukka äänestää, jolla ennestään menee hyvin, niin äänet takuulla menee "oikeille" ehdokkaille. Muu on pelkkää näön vuoksi päivittelyä.Sirpa kirjoitti:Doctor Lester: On, niillä vain kyykytetään. Ja jos on kansa, joka ei mene kyykkyyn käskettäessä, niin tuollainen ei vetele. Tirskis kertoi esimerkin, mitä hänen maassaan tapahtui, kun kansa ei äänestänyt, eikä - eduskunta tai mikä siellä onkin - saanut riittävää kannatusta kansalta. Kaikki todennäköisesti meni uusiksi. Ainoa keino on olla äänestämättä - olen samaa mieltä.
John Smith kirjoittaa edellä: "Ja se, että ei äänestä, viestii päättäjille siitä että ollaan tyytyväisiä nykytilanteeseen. Eiköhän järkevämpää olisi äänestää jotain muuta kuin sitä "kolmen suuren" valtaklikkiä. Vain sillä lailla saa poliitikot hätkähtämään."
Sivuun annettu ääni, on ääni kokonaislaskennassa, vaikka sillä ei olisi merkitystä. Toisaalta näitä "protestiäänestyksiä" on tehty kautta aikojen kaiken maailman öykkäreistä Halmeisiin asti - turhalla tuloksella, kuten varmaan olet huomannut.
Ja niin huonosti täällä ei mene, että kaikki jättäisivät äänestämättä. Niin kuin Vanhanen sanoi: "Mitä te nyt niistä köyhistä koko ajan puhutte, kun niin monella menee hyvin?"
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
- Vanha viidakon sanonta
Minulle on tärkein juuri se makuelämys ja laatu. En syö vain nälän takia mutta nautinnon takia.loneliness kirjoitti:Joo joku Oltermanni on kallista, mutta ne on niitä valintoja, että tarvitseeko ostaa kalleinta juustoa yms...onhan Suomessakin myynnissä noita halpatuotteita, esim. kahveista löytyy paljon valinnanvaraa, joita saa paljon halvemmalla, kuin noita suositumpia merkkejä.
John Smith: Puhun äänestyksestä kieltäytymisestä siitä syystä, koska Suomen laissa on määritelty paljonko täytyy olla äänestysprosentti, jotta äänestys on hyväksytty. Tietääkö kukaan paljonko se on?
Siis tämä: "Ja niin huonosti täällä ei mene, että kaikki jättäisivät äänestämättä."
Heitän nyt hatusta, että tuo vaadittava luku olisi 35 %, eli Suomen kansasta saa mennä äänestämään 35 % ja tulosta ei hyväksytä, koska enemistö on kieltäytynyt äänestämästä. Se on sitä demokratiaa.
Jos äänestysprosentti olisi tällä hetkellä vaikka 60 %, ja jos puolet tästä nyt jättäisi äänestämättä, niin tämä idea toteutuu.
Siis tämä: "Ja niin huonosti täällä ei mene, että kaikki jättäisivät äänestämättä."
Heitän nyt hatusta, että tuo vaadittava luku olisi 35 %, eli Suomen kansasta saa mennä äänestämään 35 % ja tulosta ei hyväksytä, koska enemistö on kieltäytynyt äänestämästä. Se on sitä demokratiaa.
Jos äänestysprosentti olisi tällä hetkellä vaikka 60 %, ja jos puolet tästä nyt jättäisi äänestämättä, niin tämä idea toteutuu.
Viimeksi muokannut Sirpa, To Heinä 17, 2008 5:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu