Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Alfa
Susikoski

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Alfa »

MissMallard kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 12:23 pm Joka tapauksessa tuo Google Trends oli hyvä ja mielenkiintoinen löytö. Liittyi tehtyyn rikokseen tai sitten ei.

Vähän ohis. Mutta mitä tulee tuohon Googleen niin massiivinen firma toki eikä tämä ole arvostelu firmaa kohtaa mutta esim. itselläni Googlen sijaintitiedot näyttää välillä milloin mitäkin. Eli tyyliin Helsingistä-Pohjanmaalle. Joskus on ihan oikea-aikainen sijaintitieto mutta joskus aivan huuhaata. Että jos poliisi syyttäisi vaikka rikoksesta niin Googlen sijainti voisi näyttää minun olleen missä sattuu Suomessa vaikken ole ollutkaan kuin ihan samassa lähtöpisteessä A koko ajan. Siis jos Googlen sijaintitietojen kautta asiaa tarkisteltaisiin.

Eli nuo Googlen toiminnot ovat jotenkin sellaisia ettei niistä aina saa ihan varmaa kuvaa että miten toimivat ja toimivatko aina oikein tms.
Ei millään muulla hakukoneella ole vastaavaa toimintoa, kuin Google Trends?

Lainausta korjattu. Taas kerran.
-NILS-
B€st
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja B€st »

MissMallard kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 12:23 pm Joka tapauksessa tuo Google Trends oli hyvä ja mielenkiintoinen löytö. Liittyi tehtyyn rikokseen tai sitten ei.

Vähän ohis. Mutta mitä tulee tuohon Googleen niin massiivinen firma toki eikä tämä ole arvostelu firmaa kohtaa mutta esim. itselläni Googlen sijaintitiedot näyttää välillä milloin mitäkin. Eli tyyliin Helsingistä-Pohjanmaalle. Joskus on ihan oikea-aikainen sijaintitieto mutta joskus aivan huuhaata. Että jos poliisi syyttäisi vaikka rikoksesta niin Googlen sijainti voisi näyttää minun olleen missä sattuu Suomessa vaikken ole ollutkaan kuin ihan samassa lähtöpisteessä A koko ajan. Siis jos Googlen sijaintitietojen kautta asiaa tarkisteltaisiin.
mä olen ajatellut, että se johtuu wi-fistä. Itselläni nimittäin samoja kokemuksia, että joskus puhelin näyttää vaikkapa Mikkeli vaikka olen Helsingissä. Olen luullut aina, että joku reititys wi-fi-verkossa, mikä sotkee sijainnit.
Hortoilija
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Hortoilija »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 12:05 pm Eihän uhrin ole välttämättä edes tarvinnut tietää kuka häntä vainoaa. Soittoja pre-paidista, kirjeitä, seuraamista.

Tietenkin on voinut olla omat epäilyt, mutta mitään jälkeä ei välttämättä löydy uhrin laitteista. Ainakaan sellaista, joka veisi heti jäljille.
On tyyppejä, jotka saavat fiksaation, eivätkä lopeta. Voinut lähteä jo jostain lukioajoilta tai myöhemmin opiskellessa: hiljainen hissukka, jota uhri ei ole edes osannut epäillä.

Minä en pidä sattumana noita googlen tuloksia, ja jokainen saa uskoa miten haluaa.

Mutta satunnainen tämä case ei ole. Minusta.
Google-tulosten takana on joko uhri tai tekijä. Siihen, että yksityishenkilöstä (joka ei ole julkisuuden henkilö) tehdyt haut löytyvät Trendsistä vaaditaan aivan valtava määrä hakuja. Puhutaan vähintään tuhansista hauista vuositasolla. Harvinaisempi sukunimi voi vielä kasvattaa tätä tarvittavaa määrää.

Olisi mielenkiintoista tietää miten Trendsiä voi manipuloida, jos uhri on itse isot hakumäärät tehnyt.

Pieni aloitusopas Google Trendsistä: https://santerikallio.com/google-trends-opas/
"Lohduttaudu sillä, että asiat voisivat aina olla vielä huonommin - voisit olla pottukoiran lapsi."
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Hortoilija kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 1:49 pm
Miss Holmes #1 kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 12:05 pm Eihän uhrin ole välttämättä edes tarvinnut tietää kuka häntä vainoaa. Soittoja pre-paidista, kirjeitä, seuraamista.

Tietenkin on voinut olla omat epäilyt, mutta mitään jälkeä ei välttämättä löydy uhrin laitteista. Ainakaan sellaista, joka veisi heti jäljille.
On tyyppejä, jotka saavat fiksaation, eivätkä lopeta. Voinut lähteä jo jostain lukioajoilta tai myöhemmin opiskellessa: hiljainen hissukka, jota uhri ei ole edes osannut epäillä.

Minä en pidä sattumana noita googlen tuloksia, ja jokainen saa uskoa miten haluaa.

Google-tulosten takana on joko uhri tai tekijä. Siihen, että yksityishenkilöstä (joka ei ole julkisuuden henkilö) tehdyt haut löytyvät Trendsistä vaaditaan aivan valtava määrä hakuja. Puhutaan vähintään tuhansista hauista vuositasolla. Harvinaisempi sukunimi voi vielä kasvattaa tätä tarvittavaa määrää.

Olisi mielenkiintoista tietää miten Trendsiä voi manipuloida, jos uhri on itse isot hakumäärät tehnyt.

Pieni aloitusopas Google Trendsistä: https://santerikallio.com/google-trends-opas/
Googlehaut ovat vuosia olleet samalla tasolla. Oli selitys mikä tahansa niin se ei ole se, että tekijä tai uhri on vuosia pakkomielteisesti googlannut nimeä.
Chinaski
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Chinaski »

Mat-Lock kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 10:44 am
oPPo kirjoitti: Ma Joulu 12, 2022 10:13 pm Kelattua läpi korkealentoisemmat teoriat ja heitettyä ne roskikseen voisi esimerkiksi tälläinen teonkuva olla mahdollinen

1. klo 20.00 Tekijällä loppunut matkapuhelimesta akku Elielinaukiolla

2. klo 21.00 Tekijä matkustanut junalla Myyrmäkeen

3. klo 21.30 Tekijä suunnannut korttelin päässä olevaan baariin.
Muuten ihan fine mutta miksi tyyppi olisi mennyt keskustasta Myyrmäkeen illanviettoon. Yleensä se trafiikki on päinvastaiseen suuntaan.
Keskimäärin kyllä, mutta jos on Myyrmäestä kotoisin (ja muuttanut pois vasta hiljattain) ei ole mitenkään outoa.
Chinaski
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Chinaski »

Mielestäni ilman muuta satunnainen ja suunnittelematon. Kukaan ei lähde tekemään suunniteltua murhaa ilman asetta, astaloa tai veistä.
Jasonnn
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Chinaski kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 2:04 pm

Mielestäni ilman muuta satunnainen ja suunnittelematon. Kukaan ei lähde tekemään suunniteltua murhaa ilman asetta, astaloa tai veistä.
Viisas lähtisi.
Noista välineistä suoraa poliisi epäilisi suunniteltua tekoa.
Uhri oli pienikokoinen nainen.
Pad
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pad »

Meistä kukaan ei pääse tekijän pään sisään (paitsi tekijä itse), mutta itse spekuloin aiemmin tekijällä olleen turvakengät. Voimaa ja tuollaiset kengät voivat tehdä pahaa jälkeä. Silloin ei välttämättä tarvitsisi kantaa mitään kättä pidempää mukana. Poliisi varmasti tietää, tai vähintään omaa vahvan epäillyn, siitä miten uhrin kuolema on aiheutettu.
Hei sinä siellä, onks sul kelloo?
Hortoilija
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Hortoilija »

Mat-Lock kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 1:55 pm
Hortoilija kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 1:49 pm

Googlehaut ovat vuosia olleet samalla tasolla. Oli selitys mikä tahansa niin se ei ole se, että tekijä tai uhri on vuosia pakkomielteisesti googlannut nimeä.
Tästä on mahdoton sanoa enempää ellei tiedossa ole tehtyjen hakujen määrää. Voisi olla mahdollista että ko. henkilöä ei olisi vielä Trendsistä löytynyt ennenkuin nimi paljastui ja ihmiset alkoivat tekemään Google-hakuja ja siksi hänen nimellään Trends nyt löytyy. Tässä tapauksessa käyrät tosin jostain syystä eivät vielä olisi kohdillaan.

Yksi selitys menneisiin vuosiin voisivat olla jotkin automatisoidut haut, botit tms. mutta jälleen, miksi kukaan tekisi sellaista tällaisella nimellä?
https://support.google.com/trends/answer/4365533?hl=en
"Lohduttaudu sillä, että asiat voisivat aina olla vielä huonommin - voisit olla pottukoiran lapsi."
Ted_Kaczynski
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Ted_Kaczynski »

Pad kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 2:15 pm Meistä kukaan ei pääse tekijän pään sisään (paitsi tekijä itse), mutta itse spekuloin aiemmin tekijällä olleen turvakengät. Voimaa ja tuollaiset kengät voivat tehdä pahaa jälkeä. Silloin ei välttämättä tarvitsisi kantaa mitään kättä pidempää mukana. Poliisi varmasti tietää, tai vähintään omaa vahvan epäillyn, siitä miten uhrin kuolema on aiheutettu.
Kengät olisi varsin riskaabeli, verijäljet näkyisi pitkälle pakoreitin varrella. Nääh en usko kenkien olevan tekoväline.
Inanna
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Inanna »

No nyt on jääty saivartelemaan trendsistä. Se antaa SUHTEELLISEN trafiikin hakuun.

Tein haun Sanna Marinille 12 kk ja aivan hurja piikki ajoittuu elokuulle 2022, jolloin hänen bile / huume kohu kävi kovimmillaan. Tätä oli tullut ilmi ja kävi huumetesteissä. Häneen liittyviä hakuja oli tuolloin kaikkein eniten.

Eli kyllä trends trendin näyttää. Uhria on haettu ja myyrmäkeä poikkeuksellisen paljon juuri ennen tekoja. Tästä ei pääse yli eikä ympäri.
Pad
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pad »

Ted_Kaczynski kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 2:28 pm
Pad kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 2:15 pm Meistä kukaan ei pääse tekijän pään sisään (paitsi tekijä itse), mutta itse spekuloin aiemmin tekijällä olleen turvakengät. Voimaa ja tuollaiset kengät voivat tehdä pahaa jälkeä. Silloin ei välttämättä tarvitsisi kantaa mitään kättä pidempää mukana. Poliisi varmasti tietää, tai vähintään omaa vahvan epäillyn, siitä miten uhrin kuolema on aiheutettu.
Kengät olisi varsin riskaabeli, verijäljet näkyisi pitkälle pakoreitin varrella. Nääh en usko kenkien olevan tekoväline.
Se taas riippuu siitä mihin kohtaan kehoa potkii. Esimerkiksi keskikehoon tulevat iskut aiheuttaisivat lähinnä sisäistä verenvuotoa enemmän kuin ulkoista. Muistetaan kuitenkin ettei uhri kuollut heti vaan vasta myöhemmin sairaalassa.
Hei sinä siellä, onks sul kelloo?
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Chinaski kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 2:04 pm Mielestäni ilman muuta satunnainen ja suunnittelematon. Kukaan ei lähde tekemään suunniteltua murhaa ilman asetta, astaloa tai veistä.
Lakatkaapa levittämästä paskaa. Astaloa ei ole mitenkään poissuljettu tekovälineenä. Vain teräaseet ja ampuma-aseet..
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Pad kirjoitti: Ti Joulu 13, 2022 2:31 pm Se taas riippuu siitä mihin kohtaan kehoa potkii. Esimerkiksi keskikehoon tulevat iskut aiheuttaisivat lähinnä sisäistä verenvuotoa enemmän kuin ulkoista. Muistetaan kuitenkin ettei uhri kuollut heti vaan vasta myöhemmin sairaalassa.
Turvakenkiin en usko siksi, että ovat melko paskat, jos tarvitsee juosta. Painavat ja kengänpohjat eivät anna periksi. Ellei sitten ole olleet teräskärjitetyt maiharit, niillä kai voinee juosta karkuunkin. Eikös poliiseillakin ole jotkut tuollaiset?
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
MikaK
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja MikaK »

oPPo kirjoitti: Ma Joulu 12, 2022 10:13 pm 6. klo 02.20 - 3.10 Ihmetelty hetki asemalla, että mitäs nyt. Ilman puhelinta ja ruokaa kylmässä lähdetty takaisin kohti Myyrmäkeä
Melko pitkä "hetki" 50 minuuttia tyhjällä, kylmällä ja pimeällä asemalla jossa ei ole mitään. Muutenhan tossa ihan realistisiakin kohtia oli. Tosin puhelimen lataus lienee helpompaa Elielillä ja miksi lähteä sieltä Myyrmäkeen junalla baariinkaan ilman syytä.
Vastaa Viestiin