Kysypä asiaa. Kuvan antaminen ei ole tiedon väärti.Josko kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 12:04 pmItse en lähtisi tähän viimeiseen kappaleeseen IL antamaan mitään painoarvoa. Satun myös tietämään haastattelun antaneen äidin eikä hän minulle ole antananut sitä kuvaa, että olisi ollut jotenkin keskeinen asia vaan enemmän hänen omaa ajatteluaan kuin uutisointiin tarkoitettu lausunto.Inehmo kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 11:57 amIltalehden artikkelissa Roopen vastaanotolla poikaansa käyttänyt äiti kertoi heidän keskustelleen Tikkasen suvusta ja luovuudesta. Tuosta tulee väkisinkin mieleen, että Roopen suvussa oli luovuutta. Oliko kyseessä se kuuluisten luovien Tikkasten sukuhaara, ei käy tietenkään selväksi.Mikisu kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 11:47 am ^Minä en ole IG-kuvaa äidistä nähnyt, jotain kuvia ehdin katsoa, ennen kuin IG meni suljetuksi.
Bobin isän kuolemisesta ei ole mitään vahvistettua tietoa. Jatkuvasti on taiteilija-Tikkasten sukuhaaraa vaan yritetty sotkea asiaan, vaikka Roopesta tehdyssä dokkarissa sanotaan, ettei heidän suvussaan ole epätavallisia ammatteja.
Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022
Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta
- pikseliseli
- Alibin satunnaislukija
Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - Lääkäri epäiltynä
Yhteistyön hengessä tarjosin vinkkiä.Josko kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 4:55 pmPois se minusta, että ketään haluaisin pitelemään kädestäni. Yhteistyötä olisin toivonut puolin ja toisin, mutta nähtävästi se ei ainakaan sinun kanssa onnistu, valitettavasti. Luulo ei ole tiedon väärti.pikseliseli kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 4:46 pmSuorien vastausten antamatta jättämiseen on monia hyviä syitä. Perehtymismetodeja kannattaa myös laventaa. Valitettavasti en tämän enempää ehdi pitelemään kädestä.Josko kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 4:38 pm
Miksi niin vaikea vastata, jos kerran tietää? Tässähän mä koko ajan yritän perehtyä aiheeseen.
Sinä toit ketjuun kysymyksiä joihin on vastattu jo noin viikko sitten. Tällaista voisi kutsua vaikka nollakontentiksi. Sen sijaan, että olisin vastannut nollakontenttiin nollakontentilla, kerroin että vastaukset kysymyksiisi löytyvät ja jopa vielä tästä samaisesta ketjusta.
Tiesithän, että pystyt lukemaan julkaisuja jotka on tehty ennen liittymistäsi?
Jos et pysty päättelemään miksei tutkinnan kohteena olevasta tapauksesta kannata rikosaiheisella foorumilla julkaista kaikesta itsetehtyjä koonteja, niin en pysty olemaan avuksi.
Se, että toivot jonkun muun tekevän selalun puolestasi, tai tarjoilevan vastaukset tarjottimella jälleen kerran, näyttää vahvasti jonkin sortin laiskuudelta. Tässäkin ajassa olisit ehtinyt kaivaa vastaukset jo useampaan kertaan, jos asia oikeasti kiinnostaisi. Näin ollen ehdotin että voisit edes hieman itse nähdä vaivaa asian eteen.
Vaikea ehdotella "yhteistyötä" jos ei kykene edes ensimmäistä kortta kekoon kantamaan.
Seli seli.
-
Josko
Re: Henkirikos Helsingin Ullanlinnassa - psykiatri vangittiin epäiltynä vaimonsa taposta
Olisikohan sama kuin Kotkassa v. 52 syntynyt?apoyta kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:01 pm Tämä Tim on ilmeisesti alkuperäiseltä nimeltään Timo Ilkka Tapio Tikkanen. Ilmoittanut nimenvaihdoksestaan HBL:ssä vuonna 1983.
Lainausta lyhennetty
-NILS-
Tim ja Bob Tikkanen.
Jo on nimillä paiskattu, ja nämä vielä itse vaihdettu. Vakava asia, ei saisi nauraa.
Jo on nimillä paiskattu, ja nämä vielä itse vaihdettu. Vakava asia, ei saisi nauraa.
-
Josko
Jotenkin tuon pojan nimenvaihdoksen vielä jotankin tämän maailmankansalaisuuden myötä ymmärsin, mutta että aikuinen mies mennyt muuttamaan nimensä 80-luvun alussa on mun lähtökohdista katsottuna vähintään hyvin harvinaista.Inanna kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:10 pm Tim ja Bob Tikkanen.
Jos yllämainitut tiedot pitävät paikkansa, kieltämättä vahvistuu ajatus, että Roope on väitöskirjaansa tehdessään, pyrkinyt " tutkimaan" myös itseään.apoyta kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:01 pmTämä Tim on ilmeisesti alkuperäiseltä nimeltään Timo Ilkka Tapio Tikkanen. Ilmoittanut nimenvaihdoksestaan HBL:ssä vuonna 1983.jamesman kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 3:23 pm Hei!
Nyt tulee kovaa sisäpiiritietoa, oon varmaan ainoa ketjussa joka tietää oikeasti jotain.
Roopen isä on Tim Tikkanen jonka elossaolosta ei ole tietoa. Hän oli ihan kaheli alkoholisti sekä lääkeriippuvainen hörhö. Haastoi riitaa, löi yksinhuoltaja äitejä ja piti asetta mukanaan. Haastoi muutaman kerran riitaa väärille tyypeille ja sai turpaansa. Roopella tosiaan on kaksoissisko. Johtava entinen psykiatrian johtaja sekä vaikuttaja Tuomo Tikkanen on Timin veli, toisin sanoen Roopen setä.
Timin ja Tuomon isä oli Aarne Tikkanen. Ilmeisesti arkkitehti.
Timi piti pientä valkoista koiraa 90-luvulla asuessaan Kruunuhaassa ja kohteli sitä hyvin huonosti ja löi avutonta koiraa.
Timi vaikutti myös Malagan suunnilla Espanjassa ja oli sotkeutunut rikolliseen toimintaan. Oli jokin epäselvä murhakeissi Espanjassakin kesken jota hän vältteli.
Nuoruudessaan Timi harrasti kestävyysjuoksua. Tyttärestään, muistaakseni I - kirjaimella alkavasta Roopen kaksoissiskosta hän sanoi hyvin kauniiksi. Kännipäissään Timi hoki: "mun tytär on niin kaunis että kun hän tapaa miehen siitä seuraa aivan hilitön pano"
Siis todella alkoholistin/huume/lääkeriippuvaisen juttuja.
Roopea en ole ikinä tavannut. Tim on todella isän nimi ja tämä on varma tieto.
Ps. Jos Timin veli tai tytär on linjoilla, he tietävät koiran nimen. Liittyy jalkapalloon.
Myös psygologiaan hakeutumisella usein toivotaan eheytymistä itselleen ja kykyä ymmärtää oman persoonansa mahdollista poikkeavaa käyttäytymistä.
-
Profiloija75
Voisiko olla rikostuomion saanut ja vaihtanut sen johdosta nimeään. Nykypäivänä vaihdetaan niistä syistä useimmiten sukunimi. Mene ja tiedä, jokin nimenvaihtobuumi ollut perheessäapoyta kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:01 pm Tämä Tim on ilmeisesti alkuperäiseltä nimeltään Timo Ilkka Tapio Tikkanen. Ilmoittanut nimenvaihdoksestaan HBL:ssä vuonna 1983.
Lainausta lyhennetty
-NILS-
-
Josko
Kysyin ja keskusteltiin jo asiasta, mutta sitä en ihan nyt ymmärrä mihin kuvaan sinä viestissäsi viittaat. Meni aivan liian kryptiseksi.Inehmo kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:05 pmKysypä asiaa. Kuvan antaminen ei ole tiedon väärti.Josko kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 12:04 pmItse en lähtisi tähän viimeiseen kappaleeseen IL antamaan mitään painoarvoa. Satun myös tietämään haastattelun antaneen äidin eikä hän minulle ole antananut sitä kuvaa, että olisi ollut jotenkin keskeinen asia vaan enemmän hänen omaa ajatteluaan kuin uutisointiin tarkoitettu lausunto.Inehmo kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 11:57 am
Iltalehden artikkelissa Roopen vastaanotolla poikaansa käyttänyt äiti kertoi heidän keskustelleen Tikkasen suvusta ja luovuudesta. Tuosta tulee väkisinkin mieleen, että Roopen suvussa oli luovuutta. Oliko kyseessä se kuuluisten luovien Tikkasten sukuhaara, ei käy tietenkään selväksi.
Liittyneekö Aarne Tikkanen jotakin kautta tähän kulttuurisukuun? Ja oliko arkkitehti? Ei löydy tietoa. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tikkanen_(suku)
Lainauksen loputon toisto poistettu
-NILS-
Lainauksen loputon toisto poistettu
-NILS-
Hyvä jos kysyit. Et sitä sanonut edellisessä viestissäsi. Sanoit vain, ettei ko henkilö "antanut sitä kuvaa, että olisi ollut keskeinen asia."Josko kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:24 pmKysyin ja keskusteltiin jo asiasta, mutta sitä en ihan nyt ymmärrä mihin kuvaan sinä viestissäsi viittaat. Meni aivan liian kryptiseksi.Inehmo kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:05 pmKysypä asiaa. Kuvan antaminen ei ole tiedon väärti.Josko kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 12:04 pm
Itse en lähtisi tähän viimeiseen kappaleeseen IL antamaan mitään painoarvoa. Satun myös tietämään haastattelun antaneen äidin eikä hän minulle ole antananut sitä kuvaa, että olisi ollut jotenkin keskeinen asia vaan enemmän hänen omaa ajatteluaan kuin uutisointiin tarkoitettu lausunto.
Ilman muuta näinkin, kukapa ymmärtää vaikkapa alkoholistia paremmin, kuin toinen entinen holisti.Profiloija75 kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:25 pmSamaa mieltä. Voisi olla myös niin, että aiheesta on itsellä oikeasti ajatus, että on muillekin omista kokemuksista annettavaa. Auttamisen halun nosti aiemmin ammatinvalinnassa myös haastattelussa ja kyvyn ymmärtää erilaisuutta.Hurjimus kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:19 pmJos yllämainitut tiedot pitävät paikkansa, kieltämättä vahvistuu ajatus, että Roope on väitöskirjaansa tehdessään, pyrkinyt " tutkimaan" myös itseään.apoyta kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:01 pm
Tämä Tim on ilmeisesti alkuperäiseltä nimeltään Timo Ilkka Tapio Tikkanen. Ilmoittanut nimenvaihdoksestaan HBL:ssä vuonna 1983.
Myös psygologiaan hakeutumisella usein toivotaan eheytymistä itselleen ja kykyä ymmärtää oman persoonansa mahdollista poikkeavaa käyttäytymistä.
Näinkö on, että geenit ovat niin vahvat, ettei minkäänlainen persoonan syväluotaus voi niitä taltuttaa??
-
Downshifting
- Nikke Knatterton
Varmastikaan poliisi ei yleensä reagoi nopeasti katoamisilmoituksen yhteydessä, en sitä yhtään epäile, mutta kun usein lähipiiristä se syyllinen henkilön katoamiseen löytyy, olisi tarpeen heti alkuvaiheessa kotietsintä suorittaa, ennenkuin jäljet saadaan kadoksiin. Ja olisiko asuntoa tutkittu hieman tarkemmin, jos kadonnut olisi Jaana Kontulasta ja miehensä Jorma pitkäaikaistyötön. Se että mennään kadonneeksi ilmoitetun henkilön kotiin, kun "muusta ei ole tietoa" on ensimmäinen asia mikä pitääkin tehdä ja pyrkiä poissulkemaan jälkien hävittäminen. Jutellaan vaan hetki ja kenties kahvitellaan, "joo ei ole näkynyt" kuten Bob on poliiseille kertoillut ja samaanaikaan vaimon ruumis sullottuna johonkin asunnossa.Sanie kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 2:19 amTässä tapauksessa poliisi on toiminut jopa ennätyksellisen nopeasti. Yleisesti ottaen kun aikuinen ihminen katoaa, niin poliisi ei reagoi vasta kuin 48h kuluttua katoamisesta. Jos Poliisilla ei ole kotietsintälupaa, niin heillä ei ole oikeutta tutkia asuntoa. Tässäkin tapauksessa luulen että poliisit ovat käyneet ainoastaan eteisessä ja korkeintaan kurkanneet asuntoon. Täytyy muistaa, että heillä oli silloin tieto ainoastaan katoamisesta, ei mistään muusta.Downshifting kirjoitti: La Joulu 24, 2022 11:37 pm Tässäkin tapauksessa murenee entisestään luotto Suomen poliisin resurssien riittävyyteen. On käyty kadonneen henkilön kotona, juteltu hetki ja uskottu kun näennäisesti täysin uskottava ja jopa psykiatrian ammattilainen kertomassa omaa versiotaan vaimonsa katoamisesta. Ei vain ole poliisiöartio halunnut mitenkään uskoa, että tämä sama mukavana ja huolestuneena (?), rauhallisena esiintynyt (doupannut itsensä) mies olisi vaimonsa murhannut. Kun lähes 100% todennäköisyydellä vaimo on ollut asunnossa kuolleena ja sullottuna piiloon. Oliko niin ettei kotietsintään ollut lupaa, vai eikö sitä jaksettu tehdä. Lähellä oli, ettei Tikkanen onnistunut hävittämään ruumiin, ja omaisten tuskallinen prosessi olisi kestänyt vaikka vuosikymmeniä. Tosin uskon, että tämä mielisairas hiiri olisi murtunut jo ensimmäisessä kuulustelussa
Itse en tunne asianosaisia, mutta silti olen samoilla linjoilla että mereen ajo oli tahallista ja voi hyvinkin pitää paikkansa että kyseisessä tapauksessa on näytetty se valtansa. Että voidaan tehdä vaikka muiden silmien edessä tuollainen teko. Itse olen elänyt väkivaltaisen lapsuuden ja voisin hyvin kuvitella tilanteen, jossa niinkutsuttu "isäni" olisi laiturilla saanut jonkun raivarin ja sitten olisimmekin seuraavassa hetkessä meressä. Ja selitetty viranomaisille, että se oli vahinko. En edes tajunnut eläväni väkivallan keskellä, ennenkuin vasta aikuisena terapiassa. Ja olin ihan mielettömän lojaali perheelleni. Kulissit olivat pystyssä, koska me kaikki pidettiin huoli siitä. Jotkut ulkopuoliset (mm naapurit) puolustavat tätä niinkutsuttua isääni ja pitävät sympaattisena ja epäitsekkäänä uhrautuvaisena ihmisenä, toiset sitten ovat erehtyneet astumaan varpaille ja eivät tienneet mikä heihin iski. Itse en ole enää missään väleissä, minä en ole näyttelijä joten en aio näytellä hänen performanssissaan jossa esittää kerran vuodessa jouluisin hyvää perheenisää ja muulloin kun minusta ei ole hänelle hyötyä, olen arvoton ja minua voi kohdella väkivalloin tai vaikka unohtaa olemassaoloni.Skloddi kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:48 amJa tämän tuoreen uhrin jo silloin aikuinen lapsi ja teini-ikäinen lapsi olisivat olleet vaan turvat kiinni? Ja tohtorin omatkin lapset hyvinkin siinä iässä, että ymmärtävät jo ympäristönsä, mutta ei ole vielä välttämättä mitään sosiaalisia pidäkkeitä möläytellä asioista niin kuin ne on. Niin todella uskot, että raivottu on ja ehkä uhattu jopa tappaa, ja kukaan ei sano mitään? Pliis nyt tälle teorialle jo taukoa.Downshifting kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:12 am En kyllä.kertakaikkiaan usko tuon mereenajon olleen vahinko. Ennen mereen päätymistä on autossa ollut riitaa, ja tämä epätasaoainoinen murhaajamies on vain mereen ajamalla näyttänyt että nyt loppui se vingunta autossa. Ja hetken päästä selitti vahinkona kun tajusi, että nyt lähti käsistä tämä homma pään kanssa. Itse vähän samaa kokeneena, autossa olleena kun exäni kaahasi 200 km/h koska riitelimme, ja hän halusi uhkailla ja osoittaa valtansa. Eiköhän nopea uhrin etsintä alkanut, koska uhrin lapsetkin tiesivät mikä mies oli miehiään ja kertoivat siitä mm.isälleen. Toivottavasti mies tuomitaan syyntakeisena eikä koskaan päästetä ulos.
-
JasseHames
- Perry Mason
Kotkan seudulla on toiminut rehtorina muuan Aarne Tikkanen: https://www.yksityiskoulut.fi/yksityisk ... /kymin.htm
"Koulun rehtorit: - - , 1935-1941 Aarne Tikkanen, - -"
Tikkas-lainauksia lyhennetty
-NILS-
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
-
Profiloija75
Itse ymmärrän myös, että on täysin mahdollista, että jotenkin kyydissä olevat hiljennetty. On vain sellainen voima ja valta, päästään vähemmällä. Ymmärrän myös toisen kannan, että on vaikea ymmärtää, että näin voisi olla. On kuitenkin aina sana sanaa vastaan, aiemmat kokemukset voineet olla sitä, että epäilty tekijä puhuu kaikki pyörryksiin.Shetani kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:52 pmItse en tunne asianosaisia, mutta silti olen samoilla linjoilla että mereen ajo oli tahallista ja voi hyvinkin pitää paikkansa että kyseisessä tapauksessa on näytetty se valtansa. Että voidaan tehdä vaikka muiden silmien edessä tuollainen teko. Itse olen elänyt väkivaltaisen lapsuuden ja voisin hyvin kuvitella tilanteen, jossa niinkutsuttu "isäni" olisi laiturilla saanut jonkun raivarin ja sitten olisimmekin seuraavassa hetkessä meressä. Ja selitetty viranomaisille, että se oli vahinko. En edes tajunnut eläväni väkivallan keskellä, ennenkuin vasta aikuisena terapiassa. Ja olin ihan mielettömän lojaali perheelleni. Kulissit olivat pystyssä, koska me kaikki pidettiin huoli siitä. Jotkut ulkopuoliset (mm naapurit) puolustavat tätä niinkutsuttua isääni ja pitävät sympaattisena ja epäitsekkäänä uhrautuvaisena ihmisenä, toiset sitten ovat erehtyneet astumaan varpaille ja eivät tienneet mikä heihin iski. Itse en ole enää missään väleissä, minä en ole näyttelijä joten en aio näytellä hänen performanssissaan jossa esittää kerran vuodessa jouluisin hyvää perheenisää ja muulloin kun minusta ei ole hänelle hyötyä, olen arvoton ja minua voi kohdella väkivalloin tai vaikka unohtaa olemassaoloni.Skloddi kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:48 amJa tämän tuoreen uhrin jo silloin aikuinen lapsi ja teini-ikäinen lapsi olisivat olleet vaan turvat kiinni? Ja tohtorin omatkin lapset hyvinkin siinä iässä, että ymmärtävät jo ympäristönsä, mutta ei ole vielä välttämättä mitään sosiaalisia pidäkkeitä möläytellä asioista niin kuin ne on. Niin todella uskot, että raivottu on ja ehkä uhattu jopa tappaa, ja kukaan ei sano mitään? Pliis nyt tälle teorialle jo taukoa.Downshifting kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 12:12 am En kyllä.kertakaikkiaan usko tuon mereenajon olleen vahinko. Ennen mereen päätymistä on autossa ollut riitaa, ja tämä epätasaoainoinen murhaajamies on vain mereen ajamalla näyttänyt että nyt loppui se vingunta autossa. Ja hetken päästä selitti vahinkona kun tajusi, että nyt lähti käsistä tämä homma pään kanssa. Itse vähän samaa kokeneena, autossa olleena kun exäni kaahasi 200 km/h koska riitelimme, ja hän halusi uhkailla ja osoittaa valtansa. Eiköhän nopea uhrin etsintä alkanut, koska uhrin lapsetkin tiesivät mikä mies oli miehiään ja kertoivat siitä mm.isälleen. Toivottavasti mies tuomitaan syyntakeisena eikä koskaan päästetä ulos.
Usein jo näkee kouluikäisillä tässä vaiheessa sitä, että toiset lapset myöntävät epäasiallisen käytöksen, kun tapahtuu hankalia tilanteita ja selvittelevät niitä, myöntävät virheensä ja pyytävät anteeksi. Mutta jo alakoulussa näkee niitä, jotka antavat vahingon kiertää, heitä on kiusattu, tämän jälkeen kiusaavat muita. Ja itse kiinnitän niihin lapsiin huomiota, jotka kieltävät kaiken, vaikka jäisivät kiinni. Kieltävät päätyyn saakka. Vaikka kaikki näkevät, että valehtelevat. Näiden lasten kanssa usea toimii niin, että odottavat kertaa, kun hölmöilevät aikuisen silmien alla, silloin asioita on mahdollista selvitellä ja saada lapsi itse teossa kiinni. Kaikki muu selvittely on turhaa heidän kanssaan, aina sepittävät jotakin. Ja osaavat kyllä toimia aikuisten selän takana hölmöilynsä ja kiusaamiset. Jotakin tällaista voi olla myös autocasen jälkeen. Ovat antaneet olla ja odottaneet tilannetta, missä epäilty tekijä jää oikeasti kiinni, eikä selitykset auta.
Aikaisemmin joku sanoikin, että vaikea käsittää tilannetta, että jääty suhteeseen, jossa lapsetkin vaarassa, kun henkeen ja terveyteen liittyviä auto-caseasioita käy, tahallisedti tai tahattomasti. Itsensä voisi tilanteeseen jättää, mutta ei ikinä jäisi sen vuoksi, että suojelee lapsiaan. Näin on äidit tehty. Vanhemmalla on suojeluvastuu lapsesta.
Itseä kiinnostaa onko epäillyllä aiempi ihmissuhde ollut pitkä vai vain lastensa ikäinen parisuhde eroon saakka. Voin olla väärässäkin, mutta olin katsovinani epäillyn tekijän siskon ig-sivulta, että epäilty tekijä oli siskonsa ig:ssä vain tämän uuden vaimon kanssa kuvissa, ei aiemman parisuhteensa. Toki niitä kuvia on voitu poistaa. Usealla ihmissuhteet menevät vähän samaa rataa ja toistavat itseään. Sen vuoksi asia minua kinnostaa.