Seurue piikitti jonottajaa ja huumatuksi tulemiset bileissä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Confusius
Jack Bauer

Re: Seurue piikitti jonottajaa

Viesti Kirjoittaja Confusius »

ruusumaa kirjoitti: La Syys 03, 2022 8:26 am Jos ei nyt kuitenkaan alettais tota loputonta jankkausta koronapiikeistä, koska ne eivät liity näihin ravintokeisseihin millään tavalla.

Niille riittää kyllä netissä keskustelualustoja. Onhan täälläkin koronaketju, itse en ole sitä edes vilkaissut mutta voin kuvitella että hörhöjä riittää sielläkin.
Juu ei mua kiinnosta siitä sen enempää puhua, välillä pitää vaan vähän vittuilla näille länsimaisen korporaatiososialismin lojalismin viljelijöille. Muistakaa hakea boosterit ja maski päällä paitsi syödessä!! :lol:

Kurdit/somalit/Irakit olivat varmaan taustalla tässä. Taas saadaan kiittää feminismiä teennäisen turvallisuuden luomisesta naisten ajatusmaailmaan. Jos noi muslimi ählyt muutenkin näkee naiset alempi arvoisena ja heitä ei vaadita muuttamaan arvojaan Suomen yhteiskuntaan sopivaksi tänne muuttaessa niin voin vaan kuvitella mitä noiden ihmisten ajatuksissa liikkuu kun joku paikallinen Karen alkaa aukoo päätä viihteellä. Varmaan odottivat tilannetta jossa päästä aiheuttamaan pahaa jollekin valkoiselle naiselle.
Tiinas
Axel Foley

Re: Seurue piikitti jonottajaa

Viesti Kirjoittaja Tiinas »

Tuo seurue oli iRakki- sompanssijengi. Tuskin mustalaisetkaan tuollaiseen sortuvat.
. ”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa muslimeja”
Rasistinen äärivasemmistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Fire
Rico Tubbs

Lahti&Lappeenranta: useat LAB-AMK:n opiskelijat kertovat tulleensa huumatuiksi opiskelijatapahtumissa

Viesti Kirjoittaja Fire »

Opiskelijat kertovat tulleensa huumatuiksi bileissä – Pinja Nykänen kertoo nyt, miksei tehnyt rikosilmoitusta

LAB-ammattikorkeakoulun opiskelijat Lahdessa ja Lappeenrannassa kertovat tulleensa huumatuiksi useissa bileissä syksyn aikana. Poliisi ei ole saanut opiskelijoilta rikosilmoituksia tapauksista.

Tyrmäystippoihin liittyvät epäilyt ovat varjostaneet opiskelijajuhlia Lahdessa ja Lappeenrannassa. Syksyn aikana LAB-ammattikorkeakoulun ainejärjestöt ja opiskelijakunta KOE ovat saaneet lähes jokaisesta opiskelijatapahtumasta tiedon, että ainakin yksi osallistuja uskoo tulleensa huumatuksi.

– Tämä on herättänyt huolta kaikkien opiskelijoiden, ystävien sekä itseni puolesta. Olen pitänyt visusti huolta, että minä tai kaverit emme jätä juomia pöydälle, kertoo Lahden restonomiopiskelijoiden puheenjohtaja Pia Hentunen.

Moni LAB-ammattikorkeakoulun opiskelija on punninnut, onko opiskelijatapahtumiin turvallista osallistua. Juhliin osallistujien määrä on hieman laskenut tyrmäystippatapausten myötä.

Yle uutisoi marraskuussa, kuinka asiakkaiden mukaan huumaaminen baareissa on lisääntynyt.

Epätavallisen huono olo on saanut opiskelijat epäilemään tyrmäystippoja

Yle tiedusteli myös osasta Helsingin, Turun, Vaasan, Oulun ja Tampereen korkeakouluista, onko niiden bileissä sattunut epäiltyjä huumaamisia. Koulujen opiskelija- ja ylioppilaskunnista kerrotaan, että heidän tietoonsa tapauksia ei ole tullut.

Poliisihallituksen mukaan tyrmäystippoihin liittyviä rikosilmoituksia tulee poliisille usein ryöpsähdyksinä. Kun asia nousee esiin, useampi ihminen rohkaistuu kertomaan tapahtuneesta.

LAB:n opiskelijakunnan hallituksen puheenjohtaja Jenny Hieto uskoo, että opiskelijoiden kokemukset johtuvat huumauksesta eivätkä vain liiasta alkoholista.

– Usein huono olo on jatkunut pitkään ja yleisvointi on huonontunut huomattavasti. Sitten he, jotka eivät käytä alkoholia, huomaavat sen heti.

Hämeen poliisi ei ole saanut tänä syksynä yhtäkään rikosilmoitusta opiskelijoilta huumauksiin liittyen. Poliisin mukaan suuri osa tyrmäystippatapauksista jää tilastojen ulkopuolelle, koska kaikki eivät tee asiasta rikosilmoitusta.

Syinä rikosilmoitusten puuttumiseen voi olla esimerkiksi uhrien kokema häpeä tai se, ettei huumausainetestiä ole otettu.

Lahden kampuksella ympäristö- ja energiatekniikan insinööriksi opiskeleva Pinja Nykänen uskoo joutuneensa yhdeksi uhriksi, mutta ei ole tehnyt rikosilmoitusta.

Huumausainetesti jäi päivystyksen jonon vuoksi

Nykänen oli ollut lokakuussa opiskelijatapahtuman jatkoilla. Illan toisen juoman jälkeen hänelle tuli äkkiä huono olo. Nykänen muistaa kertoneensa olostaan ystävilleen ja menneensä istumaan hetkeksi.

– Sen jälkeen ajatukseni katkeavat enkä muista oikeastaan mitään. Olen kuullut illasta minusta huolehtineilta kavereiltani.

Kaverit soittivat ambulanssin, kun Nykäsen jalat eivät kantaneet. Hoitajia konsultoinut lääkäri katsoi, ettei hänen tarvinnut lähteä päivystykseen saman tien, koska hänen henkensä ei ollut vaarassa. Lääkäri kuitenkin kirjasi, että Nykäsen olisi syytä mennä päivystykseen seuraavana päivänä. Niinpä Nykänen lähti taksilla kotiinsa.

Seuraavana aamuna Nykäsen olo oli edelleen hirveä. Hän tiesi, että oppilaita oli huumattu bileissä, ja yritti päästä huumausainetestiin.

Nykänen soitti useammalle taholle saadakseen apua, mutta hänet ohjattiin aina eteenpäin. Lopulta hän soitti kiireelliseen päivystykseen.

Nykäsen mukaan puhelussa häntä kehotettiin miettimään tarkkaan, haluaako hän tulla istumaan päivystykseen moneksi tunniksi. Huonon olon vuoksi Nykänen päätti jäädä kotiin.
Loput jutusta: https://yle.fi/a/74-20008737
satakunta
Harjunpää

Re: Seurue piikitti jonottajaa ja huumatuksi tulemiset bileissä

Viesti Kirjoittaja satakunta »

Kuningas alkoholi on voimakas päihde.
Ps. Kuulostaa krapulalta.
dazu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja dazu »

satakunta kirjoitti: To Joulu 29, 2022 10:23 pmKuningas alkoholi on voimakas päihde.
Kahden drinksun jälkeen lähtee muisti? Itellä on joskus 16-vuotiaana ehkä lähtenyt muisti osittain illan ajalta, kun olen juonut pullon viinaa.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
hutkivajournalisti
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

satakunta kirjoitti: To Joulu 29, 2022 10:23 pm Kuningas alkoholi on voimakas päihde.
Aika huono viinapää sulla, jos tulee kahden paukun jälkeen krapula.
Nykänen oli ollut lokakuussa opiskelijatapahtuman jatkoilla. Illan toisen juoman jälkeen hänelle tuli äkkiä huono olo.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
murjaani
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Kuvittelin, että tämä ongelma olisi viranomaisten syynissä ollut jo aikapäiviä! Tulppa on siis Eksote - itse siis törmännyt asiaan nimenomaan Lappeenrannassa. Olen kehottanut neljää opiskelijaa tekemään rikosilmoituksen ja yhden olen itse vienyt autolla päivystykseen. Yhdestäkään tapauksesta en tiedä onko edennyt käsittelyyn, mutta viranomaisten kommenttien perusteella ilmeisesti ei.

Kaikissa siis klassinen kuvio eli henkilöllä yhtäkkinen huono olo ja sitä seuraava tuntien filmi poikki -olotila. Päivystykseen viemäni tapasin makaamasta ulkosalla, muut neljä ovat kertoneet eri syistä jälkeenpäin.

Tapauksia on oltava paljon, koska minun peruselinpiirini ei mitenkään edes sivua aluetta tai opiskelijaelämää.
Vastaa Viestiin