Minua ei sinänsä ihmetytä miksi kaikki uhrit eivät ole tehneet rikosilmoitusta. Vastassa kun on sana sanaa vastaan, useampi vartija joista kaikki kertoo oman versionsa yhdenmukaisesti, ja itsellä ei ehkä ole kovin selkeitä muistikuvia tapahtumista johtuen päihtymyksestä, shokista jne.Säde-Sisko kirjoitti: La Joulu 31, 2022 1:05 pm Asiassa ihmetyttää edelleenkin että tapauksissa ei ole itse asianomaiset tehneet rikosilmoitusta kokemansa perusteella vaan näin jälkikäteen median välityksellä sellaisia etsitään.
Muutaman esiin tulleen tapauksen johdosta täällä aika moni kirjoittelee heidän olleen rasisti sadisti natseja vaikka ei tainnut tämänkään tapauksen väkivaltaa kohdannut olla yksikään neekeri tai muu vastaava.
Tämän tyyppisten kirjoittajien vastauksissa paljastuu anarkistinen vasemmistolaisideologia jota ehkä omaa oloaan helpottaakseen on kiva tänne tuutata. He kun kokevat poliiseista lähtien kaikki auktoriteetit pahimmiksi vihollisikseen.
Itse en ole joutunut kokemaan tai todistamaan asiatonta käytöstä järjestyksenvalvojilta. Minulle on kyllä jäänyt mieleen erään konduktöörin (turvallisuuttahan hekin valvovat junissa) esimerkillinen toiminta, kun kerran eräässä junassa oli samassa vaunussa päihtynyt henkilö joka ryhtyi haastamaan riitaa muiden junassa olijoiden kanssa. Konnari tuli paikalle juuri sellaisella positiivisella asenteella ja onnistui puhumaan tyypin rauhalliseksi. Sinänsä suljettu tila on muutenkin huomattavasti haastavampi tila, siellä on sivullistenkin turvallisuuden vuoksi pakko välttää tilanteen eskaloitumista. Joka tapauksessa se tapa, millä konnari hoiti tilanteen oli todella ammattitaitoinen. Pää ja suuvärkki ovat tärkeimmät työkalut järjestyksestä ja turvallisuudesta huolehtimisesta, ja muut keinot tulevat vasta näiden käytön epäonnistumisen jälkeen.