Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama 35-v nainen kuoli - syytteet kaatuivat

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Annabelle
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 3:43 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Annabelle »

dazu kirjoitti: To Tammi 12, 2023 2:05 am ^Asperger-henkilö voi olla hyvin normaali. Nämä saattavat kuitenkin olla sellaisia, että he ovat hyväntahtoisia ja haluavat esim. ajatella toisesta hyvää. Näkisin myöskin, että heiltä puuttuu tarve ottaa asemaa sosiaalisessa hierarkiassa, mikä johtaa helposti erilaisten rikollisten toimien uhriksi.

Muistaakseni aspergereilla on keskimäärin korkeampi älykkyys, kuin muulla väestöllä keskimäärin.

Itse en usko, että mikään asperger voisi hirveän voimakkaassa määrin olla syy tähän tapaukseen. Voi olla, että jotain on ollut, että ei ole osannut kommunikoida siinä tilanteessa. Uskon, että kommunikointiongelma on kuitenkin ollut molemminpuolista. Vartioilla verenhimo päällä ja nainen ei ole tässä tilanteessa kyennyt ehkä miespelkoisena ottamaan sitä johtajan roolia kommunikoinnissa.
Muistelenkin, etta asperger luetaan nykyisin autismin kirjolle.
"SUPO:n tusinapassipolisit, jotka nettejäkin terrorisoi ovat jo fyysisestikin virkansa ryypänneitä, narkkareita, huume diilereitä, henkisesti loppuun poltettuja hylsyjä ja isomahasekopäitä."
-Tv:sta Tuttu Arto
Nippu123
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 6:34 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Nippu123 »

Pieni yhteenveto katkaistuista huhu-siivistä.

Menehtyneellä naisella ei ollut lapsia.
Ei ollut raskaana.
Ei ollut lastentarhanopettajan tutkintoa.
Ei ollut reklamoimassa leviksiä.
Ei kuollut tukehtumalla.
Kukaan ei istunut tai maannut hänen päällään.
Kukaan ei hakannut häntä.
Ei ollut pienikokoinen nainen (sikäli ei relevanttia mutta lisättiin tähän koska monessa viestissä puhuttu pienestä puolustuskyvyttömästä naisesta).
Ei tutkita murhana eikä tappona.
Mitään viitteitä tahallisuudesta ei ole.
Sivulliset eivät aloittaneet elvytystä.
Deffa oli käytössä jo ennen sivullisten kiljumista.

Faktat

Ilmoitus sivulliselta ko.naisen häiriköimisestä
Käskytetty ennen taluttamista.
Vastustanut poisvientiä.
Laitettu hallitusti maihin.
Reagoitu tiedottomuuteen.
Pyritty varmistamaan hapen saanti poistamalla huivia ja vaatteita.
Yritetty puhuttaa.
Poistettu raudat.
Aloitettu elvytys
Haettu deffa
Otettu tilanteeseen ulkopuolinen avuksi.
Soitettu hätäkeskukseen.

Vartijoita kuulusteltu epäiltynä kuolemaamntuottamuksesta.
Tutkinta kesken.
Syyttäjä ei ole syyttänyt ketään vielä mistään.

Yrittäjää nyt edes pysyä faktoissa 🤦🏻‍♀️
Gfh
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 28, 2021 9:56 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Gfh »

Miten nää vartijat on jaksaneet kaikki rekkautua luettelemaan tänne mitä vaan faktoina, ei ihme että sattuu ylilyöntejä jos kaikki yöt täällä kirjoitellaan valeita faktoina.
holmesin haamu
Hercule Poirot
Viestit: 7526
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

dazu kirjoitti: To Tammi 12, 2023 2:05 am ^Asperger-henkilö voi olla hyvin normaali. Nämä saattavat kuitenkin olla sellaisia, että he ovat hyväntahtoisia ja haluavat esim. ajatella toisesta hyvää. Näkisin myöskin, että heiltä puuttuu tarve ottaa asemaa sosiaalisessa hierarkiassa, mikä johtaa helposti erilaisten rikollisten toimien uhriksi.

Muistaakseni aspergereilla on keskimäärin korkeampi älykkyys, kuin muulla väestöllä keskimäärin.

Itse en usko, että mikään asperger voisi hirveän voimakkaassa määrin olla syy tähän tapaukseen. Voi olla, että jotain on ollut, että ei ole osannut kommunikoida siinä tilanteessa. Uskon, että kommunikointiongelma on kuitenkin ollut molemminpuolista. Vartioilla verenhimo päällä ja nainen ei ole tässä tilanteessa kyennyt ehkä miespelkoisena ottamaan sitä johtajan roolia kommunikoinnissa.
Mitään tietoa tuosta ei ole onko tälläistä vai ei. Yleensä tuo on melko lievä autismin yleisdiagnoosi, johon yhdistetään erilaiset sosiaaliset vaikeudet. Toisaalta se voi näkyä valtavana kiinnostuksena ja motivaationa joihinkin asioihin. Älykkyyttä se ei itsessään tarkoita, mutta siitä voi olla niin hyötyä kuin haittaa.
Esimerkiksi Elon Musk on määritelty tähän joukkoon.

Naisella on voinut olla huonoja kokemuksia miehistä. Onko tällä ollut vaikutusta tähän tilanteeseen, niin sitä ei tiedetä.
Alien Alien
Harjunpää
Viestit: 290
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 5:09 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Alien Alien »

putsari kirjoitti: Ke Tammi 11, 2023 6:53 pm


Toki uhri on joutunut pahoinpidellyksi joskus aikaisemminkin häiritessään jotain miestä, näin on uutisoitu, mutta toisaalta, naapurit ja veli ovat kuvailleet hänen olleen rauhallinen ja jotkut jopa sanoneet pelänneen miehiä. Jopa naapurin teini-ikäinen poika oli havainnut tuon pelon. Siksi on kummallista, että häntä on kuitenkin syyllistetty häirinnästä, jopa kaksikin kertaa, jos tämä kuolemaan johtanut tapahtuma pitää paikkansa... No, naapurien ja veljen yms. kuvauksista voi lukea rivien välistä, että jotain "haasteita" hänellä on ollut elämässään. Oli se sitten nepsy -puolen juttuja, mt -ongelmia, kehitysvammaisuutta tai mitä lie - täysin "normaalista" ihmisestä ei ilmeisesti ollut kyse.

Todellakin, kirjoitusten ja kommenttien perusteella otetaan annettuna, että henkilö aktiivisesti ahdisteli ja häiriköisi miehiä. Julkisuudessa viitattu tuomio vuonna 2018 naista lyöneen miehen selitys tapahtumiin. Nainen oli ollut kaverinsa kanssa palaamassa illanvietosta, kun mies oli naisen mukaan lyönyt ja potkinut naista. Koska uhrin tarina oli ollut niin sekava, syytettä ko. teoista ei voitu nostaa. Lyönnin avokämmenellä mies oli tunnustanut, perusteluna naisen häiritsevä käyttäytyminen. Näin ollen mies oli kiistatta käyttänyt jonkin asteista väkivaltaa naiseen. (Valitettavasti en löytänyt enää tähän liittyvää linkkiä, oli aiemmissa viesteissä mutta kadotin sen.)

Ymmärtääkseni kenelläkään ei ole oikeutta lyödä ketään häiritsevän käyttäytymisen perusteella, mikäli kyse ei ole välttämättömästä toimesta itsepuolustukseksi.

Mielenkiintoista, mihin tämä omenan häiriöilmoitus pohjaa. Jotakin uskottavaa/ auktoriteettiä ilmoittajalla on täytynyt olla, jotta vartijat ovat henkilöä lähteneet poistamaan paikalta, ellei kysymys ole ns. imagotekijästä.
Nippu123
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 6:34 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Nippu123 »

Gfh kirjoitti: To Tammi 12, 2023 4:18 am Miten nää vartijat on jaksaneet kaikki rekkautua luettelemaan tänne mitä vaan faktoina, ei ihme että sattuu ylilyöntejä jos kaikki yöt täällä kirjoitellaan valeita faktoina.
Se on helppoa itselleen uskotella että kaikki normaalilla älyllä varustetut on vartijoita 🤷🏻‍♀️
Itse olen kylläkin mt-ja päihde hoitaja ja kykenen analysoimaan tietoa jota tapauksesta on annettu.
En siis koe tarvetta halluilla mitään olemattomia, saati keksiä päästäni asioita.
Lähinnä olen huvittunut miten ihmismieli saakin mitä villeimpiä skenaarioita tästä keksittyä. Milloin ollaan raskaana ja milloin opettajia. Mutta kuten sanottu, mieleen ei voi luottaa, kuten tässäkin tapauksessa, silminnäkijöiden todistukset ovat olleet virheellisiä alusta asti.
Viis veisataan olemassa olevista faktoista.
Vartijoille pisteet oikeaoppisesta elvytyksen aloittamisesta. Yksi otti selkeästi tässä "johtajan" roolin ja kertoi muille mitä tehdään.
Pitänee muistaa ettei vartijoilla ole hoiva-alan koulutusta.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1417
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Alien Alien kirjoitti: To Tammi 12, 2023 4:24 am
putsari kirjoitti: Ke Tammi 11, 2023 6:53 pm


Toki uhri on joutunut pahoinpidellyksi joskus aikaisemminkin häiritessään jotain miestä, näin on uutisoitu, mutta toisaalta, naapurit ja veli ovat kuvailleet hänen olleen rauhallinen ja jotkut jopa sanoneet pelänneen miehiä. Jopa naapurin teini-ikäinen poika oli havainnut tuon pelon. Siksi on kummallista, että häntä on kuitenkin syyllistetty häirinnästä, jopa kaksikin kertaa, jos tämä kuolemaan johtanut tapahtuma pitää paikkansa... No, naapurien ja veljen yms. kuvauksista voi lukea rivien välistä, että jotain "haasteita" hänellä on ollut elämässään. Oli se sitten nepsy -puolen juttuja, mt -ongelmia, kehitysvammaisuutta tai mitä lie - täysin "normaalista" ihmisestä ei ilmeisesti ollut kyse.

Todellakin, kirjoitusten ja kommenttien perusteella otetaan annettuna, että henkilö aktiivisesti ahdisteli ja häiriköisi miehiä. Julkisuudessa viitattu tuomio vuonna 2018 naista lyöneen miehen selitys tapahtumiin. Nainen oli ollut kaverinsa kanssa palaamassa illanvietosta, kun mies oli naisen mukaan lyönyt ja potkinut naista. Koska uhrin tarina oli ollut niin sekava, syytettä ko. teoista ei voitu nostaa. Lyönnin avokämmenellä mies oli tunnustanut, perusteluna naisen häiritsevä käyttäytyminen. Näin ollen mies oli kiistatta käyttänyt jonkin asteista väkivaltaa naiseen. (Valitettavasti en löytänyt enää tähän liittyvää linkkiä, oli aiemmissa viesteissä mutta kadotin sen.)

Ymmärtääkseni kenelläkään ei ole oikeutta lyödä ketään häiritsevän käyttäytymisen perusteella, mikäli kyse ei ole välttämättömästä toimesta itsepuolustukseksi.

Mielenkiintoista, mihin tämä omenan häiriöilmoitus pohjaa. Jotakin uskottavaa/ auktoriteettiä ilmoittajalla on täytynyt olla, jotta vartijat ovat henkilöä lähteneet poistamaan paikalta, ellei kysymys ole ns. imagotekijästä.
Sulla meni lainaus hieman pieleen, mutta minullehan vastasit... Vai näin tämä siis onkin mennyt? Itse en kaikkea uutisointia ole lukenut, mutta tuohan muuttaakin asiaa ja enää nuo häirintäsyytökset ei olekaan niin erikoisia. Nainen ei siis olekaan varsinaisesti häirinnyt, eli esim. ahdistellut ketään, kuten ensin saattaisi ajatella, kun häirinnästä puhutaan. Joku on vain kokenut hänen käytöksensä häiritsevänä... Sitäpä sitten on vaikea arpoa, että mitähän tuossa voi olla taustalla, että millaisen käytöksen joku kokee niin häiritsevänä, että käy käsiksi toiseen ihmiseen... Mitäs jos tuo vartijoille ulissut miesoletettu onkin sama tyyppi, joka mukiloinut uhrin aiemmin... Sattunut näkemään hänet siellä ja päättänyt kostaa vuosien takaiset "vääryydet" kun itse joutunut vaikeuksiin mukiloituaan häntä... Nainen ei käyttäydy mielestäni missään vaiheessa väkivaltaisesti tai juurikaan vastustele edes noilla videoillakaan. En huomaa minkäänlaista vastarintaa edes siinä vaiheessa, kun makaa maassa ja joku kuvannut tapahtumia alkuvaiheessa. Siksi vaikea käsittää, miksi on joutunut tuollaisiin "kohtaamisiin" niin miesten kuin näiden vartijoiden kanssa.
Gfh
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: Su Helmi 28, 2021 9:56 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Gfh »

Nippu123 luettelet silti faktoina paljon asioita, joita ei ole vielä viranomaisten puolelta vahvistettu.

Tässä ketjussa on monia uusia kirjoittajia jotka tykittävät joka sivulle 5 viestiä hetkessä, ja täyttävät ketjun faktayhteenvedoillaan ja huomaa ettei ketjua ole edes luettu alusta asti. Samoja linkkejä lisäillään sivu toisensa perään ihka uutena tietona.

Kaikki alkuperäisten minfolaisten hyvät pohdinnat hautautuu vasta rekkautuneiden soopaan, kun esittävät yhteenvetojaan ”muka-minfolaisena totuutena”. Ja kun tarpeeksi monta viestiä tykittää ei kohta nicistäkään huomaa että tämä on joku ekaa kertaa sivuille eksynyt joka runnoo vaan omien etujen tai mielen mukaista totuutta muille.

Tämä alkaa muistuttaa itänaapurin uutisointia, kun kaikenlaista tuubaa tuutataan tarpeeksi ahkerasti faktana, ei kansa lopulta todellakaan tiedä miten sekava keissi oikeasti meni.

Harmi kun niitä kuolinsyytietoja ei avattukaan sen tarkemmin, niitähän tässä on odoteltu että saataisiin enemmän faktaa esimerkiksi uhrin terveydentilasta.
Nippu123
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 6:34 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Nippu123 »

Gfh kirjoitti: To Tammi 12, 2023 5:02 am Nippu123 luettelet silti faktoina paljon asioita, joita ei ole vielä viranomaisten puolelta vahvistettu.

Tässä ketjussa on monia uusia kirjoittajia jotka tykittävät joka sivulle 5 viestiä hetkessä, ja täyttävät ketjun faktayhteenvedoillaan ja huomaa ettei ketjua ole edes luettu alusta asti. Samoja linkkejä lisäillään sivu toisensa perään ihka uutena tietona.

Kaikki alkuperäisten minfolaisten hyvät pohdinnat hautautuu vasta rekkautuneiden soopaan, kun esittävät yhteenvetojaan ”muka-minfolaisena totuutena”. Ja kun tarpeeksi monta viestiä tykittää ei kohta nicistäkään huomaa että tämä on joku ekaa kertaa sivuille eksynyt joka runnoo vaan omien etujen tai mielen mukaista totuutta muille.

Tämä alkaa muistuttaa itänaapurin uutisointia, kun kaikenlaista tuubaa tuutataan tarpeeksi ahkerasti faktana, ei kansa lopulta todellakaan tiedä miten sekava keissi oikeasti meni.

Harmi kun niitä kuolinsyytietoja ei avattukaan sen tarkemmin, niitähän tässä on odoteltu että saataisiin enemmän faktaa esimerkiksi uhrin terveydentilasta.

Kerro ihmeessä mikä kohta ei ollut faktaa.
Pelleyks1
Harjunpää
Viestit: 346
Liittynyt: To Heinä 26, 2018 7:12 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Pelleyks1 »

Entä jos olisi käynyt niin että ennen tuota kiinniottoa tuohon naiseen olisi piikitetty jotain. Täähän on ihan vaan spekulaatiota.
Avatar
Fire
Rico Tubbs
Viestit: 1210
Liittynyt: Ti Maalis 19, 2019 10:20 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Fire »

Nippu123 kirjoitti: To Tammi 12, 2023 4:39 amViis veisataan olemassa olevista faktoista.
Vartijoille pisteet oikeaoppisesta elvytyksen aloittamisesta. Yksi otti selkeästi tässä "johtajan" roolin ja kertoi muille mitä tehdään.
Olit siis paikalla?
holdon
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Syys 21, 2022 1:57 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja holdon »

Kulmasohva kirjoitti: To Tammi 12, 2023 3:19 am Siis mun mielestä syytä olis vaan cancelöidä kaikki vartijat, nehän on natseja jne. Ja sitten mennä laittaan kynttilöitä paikalle, koska se oli ihan uskomattoman tärkee yhteiskunnan pilari joka kuoli. Eli tästä eteenpäin kaikki vartijat on natseja, ja kaikki piripäät on vapaustaistelijoita!
Mitäs hupiukolle muuta?
Hyvinjärkyttävää
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 6:34 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Hyvinjärkyttävää »

Itselleni on tullut alusta asti mieleen sosiaalisesti rajoittunut henkilö. Periaatteessa siis Suomen mittakaavassa. Suomalaiset ovat hyvin tietoisia omasta henkilökohtaisesta alueestaan. Jokaisella omansa.

Henkilöt jotka omaavat jonkun kehityksellisen häiriön, eivät kaikki tällaista tiedosta. He tulevat lähelle ja ns. "Iholle", mutta eivät tarkoita mitään pahaa, päinvastoin. He eivät siis ole sosiaalisesti rajoittunut, vaan Suomalaiselle "liian sosiaalinen, liian aito oma itsensä, ahdistava, koska mun oma tila". Tähän olisi hyvä laittaa kuva niistä ihmisistä, jotka odottivat pysäkillä bussia. Siinä siis seisoi n. 10 ihmistä ainakin 2m päässä toisistaan. Mutta jokaisella saa olla tottakai oma henkilökohtainen tilansa, jota ei tietenkään saa ylittää. Minun mielestäni tämä nainen ei kuulosta ihmiseltä, joka heti "iholle" tulisi. Jos tällainen soittajamies on, voi hän hyvin olla vapaalla oleva kohteessa työskentelevä jv/vartija, joka on laittanut viestiä/soittanut henk.koht numeroon, että "taas se hihhuli sekoilee täällä".

Turvallisuus alan-ammattilaiset olivat kuitenkin alta 30v. Mitä maailman menoa katsonut, niin heillä tuskin on ollut mitään empatia kykyä naisen erilaisuutta kohtaa. Toki ikä ei sitä kerro. Tapaus voi olla myös samantyylinen johon itse törmäsin yli 10 vuotta sitten, kun tein 3 päivää vartijana töitä. Toisena työpäivänä viereisestä kohteesta oli tullut vartija meidän valvomoon kahvitauolle. Oli siis minun kameravuoroni ja minun olisi pitänyt katsella kameroista. Siinä he mutustelivat keksejä/joivat kahvia ja etsivät kameroilla ihmisiä. No lopulta sattui löytymään tuttu "erilainen nuori". Häntä seurasivat kameralla ja nauroivat. Tiedän sen, kuulin sen moneen kertaan ettei henkilö kuullut sitä itse, mutta omaan moraaliin se ei sopinut enkä halunnut vastaavaa enää nähdä. Kävin asiasta sanomassa esihenkilölle. (silloin oli vielä esimies). Hän lupasi selvittää asiaa. Menin seuraavan ja viimeisen kerran töihin.

Sain aivan kamalaa kohtelua kohde-esimieheltä jonka kanssa olin vuorossa. Olin juuri täyttänyt 18v ja hän huomattavasti vanhempi. Hän tylytti minua koko työvuoron ajan, miks olin VALEHDELLUT esihenkilölle. :roll: . Seuraavana päivänä otin vartijan vaatteeni ja menin toimistolle ilmoittamaan etten jatka tässä työsuhteessa enää. Esihenkilö sanoi minulle, että hänellä on velvollisuus uskoa vanhempia työntekijöitä, mutta hän voi siirtää minut toiseen kohteeseen. Kieltäydyin ja sanoin etten halua olla tällaisessa paikassa töissä enää. Olin tehnyt ekan vuoroni yhden työntekijän kanssa. Perjantaina minulle tuli tekstiviesti oudosta numerosta. Kyseinen työntekijä oli ottanut minun puhelinnumeroni kohteen tiedoista ja alkoi lähetellä minulle viestijä. Viestittely loppui, kun kerroin edelleenkin seurustelevani. En asiaan sen enempää puuttunut, koska esihenkilö oli tehnyt selväksi ettei minua tule uskomaan, kun olen uusi. Tämän tapauksen julkitulon jälkeen mietein heti, että juuri tuollaisesta se "ylemmyyskompleksi" lähtee.

Koin valtavaa myötä häpeää useaan otteeseen kuunnellessani heidän juttujaan. Ihan selkeästi näki ja kuuli joka ainoasta työntekijästä, että kun vedettiin vartijan vaatteet niskaan, oltiin niin olevinaan. Ylipäätään ilmapiiri oli erikoinen. No enpä tuon jälkeen töitä tehnyt vartijana enää missään. Mutta oma mielipiteeni asiasta ikävä kyllä on, että hän on saattanut valikoitua "poistamistilanteen" kohteeksi ihan vain oman erilaisuutensa vuoksi. Ajateltu hänen olevan helppo kohde. Haluttu näyttää uudelle vartijalle vähän toimia tai ollut ihan vaan tylsää. Tämä minun spekulointia. Katsoin videon, jossa on äänet ja naisen hätääntynyt olemus ja epäselvä puhe on jäänyt kaivamaan mieltäni paljon. Niin surullista kuinka näin voi oikeasti edes käydä. Ainakin meille opetettiin ettei kannata ryhtyä voimankäyttö tilanteisiin jollei ole varmuutta omista taidoista. Meille myös kerrottiin kouluttajan toimesta, että teitä tullaan aina ennemmin uskomaan sana-sanaa vastaan tilanteessa. Koko tämä tapahtuma ketju on todella surullinen.

Tosiaan päässäni pyörii tämä nainen monta kertaa päivässä. Hän oli niin pelokas ja hätääntynyt videolla. En usko naisen tehneen vastarintaa tai aiheuttaneen mitään, joka olisi kaikkien edun mukaista laittaa hänet maahan, rauhoittaa ja jättää vielä maahan makaamaan kiinnipitäen. Sen verran ehdein itse vartijana, että saattelimme juopuneen miehen ulos. Hän oli sen verran tuhdissa humalassa ettei olisi varmasti kotiin löytäny. Ystävällisesti hänelle juttelin ja pyysin tulemaan meidän mukaan ulos. Kaikki sujui ongelmitta poliisien tuloon asti. Vartijan työssä isoin asia on ennenkai sosiaaliset taidot. Naisen lähipiiri kuitenkin kertoo mies pelosta, jopa omaa naapurin teiniä kohtaan, on se silloin iso ja vakavasti otettava. Itselläni muutama trauma ja en todellakaan mistään hinnasta altistaisi itseäni niille. Joten vaikea uskoa naisen lähteneen pieneenkään sanaharkkaan miehen kanssa, saatikka kahden mies vartijan kanssa. Ainoastaan kovasti pelännyt. Tämä on kyllä niin julma ja epätodellinen kohtalo. Lepää rauhassa.🙏

Tekstiä jaksotettu
-NILS-
Nippu123
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 6:34 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Nippu123 »

Fire kirjoitti: To Tammi 12, 2023 5:31 am
Nippu123 kirjoitti: To Tammi 12, 2023 4:39 amViis veisataan olemassa olevista faktoista.
Vartijoille pisteet oikeaoppisesta elvytyksen aloittamisesta. Yksi otti selkeästi tässä "johtajan" roolin ja kertoi muille mitä tehdään.
Olit siis paikalla?
Katsoin videon jossa näkyi koko tapaus elottomuuden toteamisesta elvytykseen.

Ole ystävällinen ja säästä meidät kaikki typeriltä kysymyksiltä.
Alien Alien
Harjunpää
Viestit: 290
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 5:09 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Alien Alien »

https://www.seiska.fi/Rikos/Uutta-tieto ... os/1182114

Uutta tietoa Ison Omenan uhrista: Mies löi kasvoille - yhteisen illan karu päätös

Lainaus poistettu tarpeettomnana. Lisätty uutisen otsikko linkin takaa
-NILS-
Vastaa Viestiin