Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama 35-v nainen kuoli - syytteet kaatuivat

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
tuulituu
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Su Loka 09, 2016 11:51 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

dazu kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 1:21 am
Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 12:40 am"jos se rupee yhtään vastustelee" on myös voinut tarkoittaa että elvytys täytyy silloin lopettaa heti.
Juurikin täällä kävi kaksi lääkäriä kumoamassa tuon teidän täällä levittämän sadun. Elvytystä ei lopeteta.


Mut järkkärit ei oo läkääreitä, niillä voi olla ihan yhtä vanhaa tietoa kuin mulla (v. 2019 eli kortti voimassa edelleen).
Tää lääkäreisen nykytieto ei mee takautuvasti valitettavasti näille.

Ja ne mitä joku näkee lautumina/hematoomana tms voi olla myös varjoja?
Zorro7
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Helmi 05, 2022 7:14 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Hermionella oli hyvää pohdintaa ja spekua asiasta.

Jos tästä viestistä jälleen bannit tulee ni otan riskin mutta Sivullinenvain, pitkä viesti ja lopussa samaa jauhantaa mitä viestin alkupäässä. Enkä tiedä oliko mitään uutta verrattuna aikaisempiin viesteihin?
H. Solmunen
Harjunpää
Viestit: 333
Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 8:30 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja H. Solmunen »

Sarjakuvasankari kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 5:02 am
Ei voi kun ihmetellä, kuinka kuuroja olette. Tai no, eihän voi syyllistää, jos ei vaan osaa erottaa lauseita videosta. Laadukkailla kuulokkeilla :lol: :lol: :lol: Kuulokkeet voivat olla vaikka satoja euroja ja kuulet omiasi.

Olen jo muutaman kerran tännekin kirjoittanut, että mitä tuossa maahanvientivideossa sanotaan. Olen nyt kuunnellut sen uudestaan monesti ja eritellyt puheen.

Molemmat vartijat sanovat lähes samaanaikaan, mene maahan, toisen ääni kuuluu vaimeammin
Toinen vartijoista sanoo kuule, jonka perään uhri sanoo kuulen
Hieman tämän jälkeen toinen vartijoista sanoo, rauhotutaan
Tämän jälkeen uhri sanoo, mul, mul on kuuskuinen
Tämän jälkeen joku ulkopuolinen mies sanoo, täpäkkä täti
Sen jälkeen uhri viedään maahan kuolettavasti. Hieman sen jälkeen kun kuvasta on poistumassa henkilö punaisen kassin kanssa. Pää osuu lattiaan ja tulee kaksi kopsahdusta. Toinen on, kun uhrin pää kolahtaa vasen puoli edellä lattiaan keilapallon tavoin ja toinen on, kun uhrin kenkä osuu maahan.
Tämän jälkeen toinen vartijoista sanoo, pysy siinä
Kannattaa kokeilla myös hidastuksia eri nopeuksilla. Jos et saa kuuluviin sitä "Voi hyvä Jumala" niin loputkin kuulemastasi naisen puheesta voi jättää omaan arvoonsa. Kuuskuista puheesta ei löydy millään muulla keinolla kuin uskomalla että niin se on.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5383
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Mä en kyllä parhaalla tahdollanikaan näe silmän alla hematoomaa!? :roll:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Satunnainenkulkija
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 2:03 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Satunnainenkulkija »

fouilleur kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 4:23 am
Sadenainen kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 3:10 am Kuulin aina aiemmin sen "mullon kuuskuinen", mut eka kertaa nyt kuulin sen itsekin et "en suostu siihen!". Jännä kun ovat aika erilaiset lauseet, mutta kuitenkin kumpi tahansa mielestäni mahdollinen. Tuo "en suostu siihen" =maahan makaamaan, olisi myös täysin järjellinen lause tuossa tilanteessa.
Kuuntelin nyt vielä uudelleen sarjana. Itse en pysty mitenkään kuulemaan tuossa "en suostu siihen". Ensimmäinen sana on minusta selvästi "mullon", eikä mitenkään voisi olla "en". :|

Eikö kenelläkään ole jotain äänieditoria, jolla naisen puhunnokset saisi selvemmin kuuluville?
Niin nuo ei ole vaihtoehtoisia vaan siinä tulee välittömästi peräkkäin nuo kummatkin lauseet. On sitten "mullon kuuskuinen" tai jotain muuta, mutta joka tapauksessa (joku) sanoo tuon kaltaisesti ja heti sen perään huudahdus "mä en suostu siihen!".

Ja sitten ihan tallenteen alussa (joku) sanoo sen "voi hyvä jumala".
RoyGrace
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 11:10 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja RoyGrace »

Kara-Kurt kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 12:14 am

Kuva
Kuva
Kuva
Miten näin epätarkoista kuvista kukaan erottaa mitään lautumia?
sivullinenvain
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 1:54 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja sivullinenvain »

Zorro7 kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:26 amJos tästä viestistä jälleen bannit tulee ni otan riskin mutta Sivullinenvain, pitkä viesti ja lopussa samaa jauhantaa mitä viestin alkupäässä. Enkä tiedä oliko mitään uutta verrattuna aikaisempiin viesteihin?
fouilleur nosti ketjussa useamman kerran kumotun fiducius.fi:n tekstin esiin uudestaan eilen ja tänään, ja siksi koin aiheelliseksi ottaa siihen vielä kerran perusteellisesti kantaa. Älä huoli, en ota toiste.
Sopuli
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:44 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Securitaksen TikTok-kanavaa katsellessa tuli vastaan heinäkuulta tieto, että kauppakeskusjärjestyksenvalvoja tarvitsee sekä vartija- että järjestyksenvalvojakortin. Se oli ainakin minulle uutta.
Zorro7
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Helmi 05, 2022 7:14 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

sivullinenvain kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:34 am
Zorro7 kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:26 amJos tästä viestistä jälleen bannit tulee ni otan riskin mutta Sivullinenvain, pitkä viesti ja lopussa samaa jauhantaa mitä viestin alkupäässä. Enkä tiedä oliko mitään uutta verrattuna aikaisempiin viesteihin?
fouilleur nosti ketjussa useamman kerran kumotun fiducius.fi:n tekstin esiin uudestaan eilen ja tänään, ja siksi koin aiheelliseksi ottaa siihen vielä kerran perusteellisesti kantaa. Älä huoli, en ota toiste.

Okei, Itse turhaudun noihin ylipitkiin viesteihin, oli viesti keneltä tahansa . Varsinkin jos niistä vaikea poimia ne pääkohdat mitä asialla haetaan takaa. Tuo fiducius.fi mennyt ohi mutta ehkä en ole mitää menettänyt jos on virheellistä tietoa..
Viimeksi muokannut Zorro7, Ma Tammi 16, 2023 9:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
H. Solmunen
Harjunpää
Viestit: 333
Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 8:30 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja H. Solmunen »

Satunnainenkulkija kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:30 am
Niin nuo ei ole vaihtoehtoisia vaan siinä tulee välittömästi peräkkäin nuo kummatkin lauseet. On sitten "mullon kuuskuinen" tai jotain muuta, mutta joka tapauksessa (joku) sanoo tuon kaltaisesti ja heti sen perään huudahdus "mä en suostu siihen!".

Ja sitten ihan tallenteen alussa (joku) sanoo sen "voi hyvä jumala".
"Hyvä Jumalan" jälkeen tulee välittömästi "mä en suostu siihen!". Siihen ei mitään "mullon kuuskuinen" mahdu väliin. Sen takia "mä en suostu siihen!" ja "kuuskuinen" nimenomaan ovat vaihtoehtoisia ja näistä "mä en suostu siihen!" on oikeampi.
Marttakerttu
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: To Tammi 12, 2023 12:37 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Marttakerttu »

Mut laitettiin vähäksi aikaa jäähylle ja luultavasti tämänkin viestin jälkeen minut hyllytetään täältä, sillä tämä viesti ei liity tapaukseen mitenkään eikä uhrin läheiset kuulu tähän keissiin, mutta kaikesta huolimatta pitää tulla kirjottaan. Kivittäkää vaan!!

Mä tuossa aikani ratoksi stalkkailin facea, ja EHKÄ löysin sieltä tämän Eveliinan veljen, sillä Eveliina oli tykännyt hänen julkaisuistaan. Mutta voi olla tietysti serkku tms. kun sama sukunimi. Mutta hänen profiilin perusteella en ihmettele yhtään, miksi vanhemmat on etääntynyt pojastaan ja kertoo kyllä Eveliinan hyvyydestäkin paljon, jos pitää edelleen yhteyttä veljeensä, vaikka hänen kantansa oli, että avioliitto on miehen ja naisen välinen. Toisaalta helluntalaisuudesta en tiedä yhtään mitään enkä siis tiedä onko siinä sama juttu kuin jehovilla, että jos eroaa uskostaan, niin koko perhe hylkää..

Tämä on vain turhanpäiväistä höpinää, joka voi olla ihan väärää tietoa, eikä tosiaan liity yhtään mihinkään..
Höppö
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: To Tammi 12, 2023 1:41 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Höppö »

H. Solmunen kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:42 am
Satunnainenkulkija kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:30 am
Niin nuo ei ole vaihtoehtoisia vaan siinä tulee välittömästi peräkkäin nuo kummatkin lauseet. On sitten "mullon kuuskuinen" tai jotain muuta, mutta joka tapauksessa (joku) sanoo tuon kaltaisesti ja heti sen perään huudahdus "mä en suostu siihen!".

Ja sitten ihan tallenteen alussa (joku) sanoo sen "voi hyvä jumala".
"Hyvä Jumalan" jälkeen tulee välittömästi "mä en suostu siihen!". Siihen ei mitään "mullon kuuskuinen" mahdu väliin. Sen takia "mä en suostu siihen!" ja "kuuskuinen" nimenomaan ovat vaihtoehtoisia ja näistä "mä en suostu siihen!" on oikeampi.
Toi hyvä jumala on sellanen että osa siitä äänestä on sitä kimeetä, helposti esille tulevaa ja osa sellasta pehmeätä ja rauhallista ääntä (intonaation korkea ja matala pää), ja sekin on hyvin hankala luulla tietyillä kuunteluvehkeillä. Oon itse kuullu sen selvästi nyt vaan parilla kertaa, eli vaatii myös jotain oikeenlaista keskittymistä. Se "mul on kuuskuinen" sen jälkeen on ainakin mun korvaan pelkästään sitä korkeeta ääntä, eli sieltä jää kaikki ne nyanssit välistä ja en usko että se kuuskuinen on se mitä se sanoo, vaan jotain jää kuulematta. Lisäks oon ton "mulla on" kohdan kuullu "onks sulle (kuuskuine)" ja jotain muutakin versioita... En jaksa uskoa että sanoo oikeasti mulla on kuuskuinen, se vaan kuulostaa vähän siltä ja kaikki kuulee sen niin koska sitä on heitetty ilmaan.
fouilleur
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: Su Tammi 15, 2023 3:49 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja fouilleur »

sivullinenvain kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:01 am[...] [...]
Tämä fiducius.fi:n teksti on kuitenkin todella valitettava lähde tämän tapauksen analyysin kannalta. Mielestäni kannattaisi keskittyä suoraan lakiin ja lain esitöihin.

Fiducius.fi:n teksti selvästi johtaa monia erittäin pahasti harhaan, vaikka on varmasti sinänsä kirjoitettu ihan vilpittömästi ja asiantuntijan toimesta. Se vain sattuu olemaan todella väärinymmärrysaltis yhteenveto, kun asiaa tällaisessa tapauksessa googletellaan. En ole turva-alalla ja Isossa Omenassa olen käynyt vain asiakkaana (viimeksi viime vuoden puolella), mutta lakipuoli kiinnostelee. [...] [...]
Tässä vain kiitos asian selventämisestä. Arvostan.
sivullinenvain
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 1:54 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja sivullinenvain »

Kiitos fouilleur. Tuo fiducius.fi:n teksti tosiaan kampittaa aivan hyvää tarkoittavia lukijoita, joten ymmärrän hyvin.
Alkonost
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2021 1:35 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Alkonost »

--Madonna-- kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 1:28 am
sikakoira kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 1:17 am ^
Höpsistä, tässä tuntuu nyt olevan kyse siitä että häirikkö oli nainen .

Voin laittaa pääni pantiksi ettei ilman syytä vartijat lähteneet suorittamaan tehtäväänsä ja tämähän tullaan toteamaan myöskin sitten oikeudessa. Minkäänlaista ylilyöntiä ei ole videoilla nähtävissä vaikka tapaus onkin surullinen lajissaan.
Lisään vielä että uskovainen nainen joka oli jo aiemmin häiriköinyt miehiä, vaikka heitä jollain tasolla pelkäsi.

Mitä miehiä? Vuonna 2018 mies sai tuomion lievästä pahoinpitelystä naista kohtaan ja selitti naamalle läpsäisyään naisen käytöksellä. Kuulostaa meikäläisen korvaan melko selkärangattomalta selitellä omaa väkivaltaisuuttaan toisen käytöksellä. Tästä kuolinpäivän häirinnästä ei ole vielä mitään tietoa.
Vastaa Viestiin