Seurusteletko?
Tirskis kirjoitti:Täällä tosi ihanan miehen sivu: www.pathguy.com/
Eritäin kiinnostava!!!! Siitä voi lukea koko päivää. Vahinko, että mies ei asu Suomessa, mutta olemme yhteydessä.
Seurusteletteko?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
En.
Tää on taas näitä ikuisuusaiheita, jossa pitkässä stabiililissa suhteessa eläneet kehaisevat sen ihanuutta ja toisella puolella ovat kyynistyneet ikisinkut tai vastikään eronneet marisevat kuinka yliarvostettua se on. Sama ehkä lastenhankinnan kanssa, tai minkä tahansa porvarillisen elämäntapavalinnan. Toisaalta molempiin porukoihin (minun näkökulmastani ainakin) kuuluu sekä hirveän kivoja että täysin kusipäisiä ihmisiä, joten ei näy ainakaan olevan niin, että hyvyys palkitaan parisuhteella.
Englannissa asuessani (palasin juuri) useampi ihminen suositteli minulle avioliittoa elämää jalostavana. Vähän erikoinen suositus kun ei ollut kovin varteenotettavaa miesehdokastakaan... Pitäisi kai ottaa kuka tahansa vastaatulija sitten, että pääsisi tuohon autuaalliseen tilaan.
Tää on taas näitä ikuisuusaiheita, jossa pitkässä stabiililissa suhteessa eläneet kehaisevat sen ihanuutta ja toisella puolella ovat kyynistyneet ikisinkut tai vastikään eronneet marisevat kuinka yliarvostettua se on. Sama ehkä lastenhankinnan kanssa, tai minkä tahansa porvarillisen elämäntapavalinnan. Toisaalta molempiin porukoihin (minun näkökulmastani ainakin) kuuluu sekä hirveän kivoja että täysin kusipäisiä ihmisiä, joten ei näy ainakaan olevan niin, että hyvyys palkitaan parisuhteella.
Englannissa asuessani (palasin juuri) useampi ihminen suositteli minulle avioliittoa elämää jalostavana. Vähän erikoinen suositus kun ei ollut kovin varteenotettavaa miesehdokastakaan... Pitäisi kai ottaa kuka tahansa vastaatulija sitten, että pääsisi tuohon autuaalliseen tilaan.
Porvarillinen ehkä väärä sana, enempi ehkä kyse siitä "mitä enemmistö tekee". Eli asioista jotka jotkut (toivottavasti vähemmistö ainakin lasten kohdalla) tekevät vain siksi että "niin pitää tehdä". Vaikka joskus tietysti huterasta perustelusta huolimatta valinta voi jopa heille osoittautua oikeaksi.
Lastenhankintakysymyksestä voisi tietty keskustella enemmänkin, mutta ehkä toisen ketjun paikka.
Lastenhankintakysymyksestä voisi tietty keskustella enemmänkin, mutta ehkä toisen ketjun paikka.
No en todellakaan väittänyt, että *kaikki* menettelevät näin siksi että muutkin. Mutta väittäisin, että kun joku asia on yleisesti normaalina elämänkulkuna pidetty ja siihen liittyy siten jonkunasteisia sosiaalisia paineitakin, *jotkut* ihmiset päätyvät tekemään sen siksi kun muutkin tekevät... Taidat nyt lukea vähän rivien välistä.joey kirjoitti:OT:tä jatkaakseni totean lyhyesti, että se, että suurin osa ihmisistä menettelee tavalla X, ei todellakaan tarkoita sitä että he menettelevät niin siksi että muutkin menettelevätJos ihmisellä ei olisi luontaista tarvetta lisääntyä, laji ei olisi selviytynyt näinkin pitkälle.
Enkä sanoisi asiasta mitään, ellei minulle olisi pari (tosin vanhempaa sukupolvea edustavaa) naista itse sanonut, että menivät naimisiin ja hankkivat lapsia, koska niin kuului vain tehdä. Eiköhän niitä löydy nuoremmistakin. Eikä näillekään naisille lasten saanti viime kädessä ollut katastrofi, mutta he eivät ole mitään äidillisiä tyyppejä.
Tehokkaat ehkäisymenetelmät ovat melkoisen viimeaikainen keksintö, joten luulen, että ihmissuku olisi olemassa vaikka lapsia ei olisi haluttukaan, seksiä kylläkin... tosin varmasti lapsia on aina haluttu, ennen aikaan myös siksi, että vanhuudenpäiville tarvittiin elättäjää. Itse asiassa kehitysmaissa on vieläkin näin: on todettu eläkejärjestelmien toteuttamisen välittömästi vähentävän syntyvyyttä.
Mutta offtopiciksi meni, ehkä aloitetaan joskus uusi ketju tästä.
Kyllä mä myös tiedän lukuisia pareja, joille lapsi on hankittu tyylillä "kuuluuhan niitä saada ja nyt on viimeiset hetket, jos haluu, niin kai se nyt sitten pitää". Mikäs siinä, jokainen tyylillään. Kaikki heistä ovat tyytyväisiä päätökseensä (tai ainakin sanovat olevansa).
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right? John Mayer
Am I living it right? John Mayer
- Valoviikate
- Christopher Lorenzo
- Viesti:
Puhelinnumerosi?loneliness kirjoitti:Mä oon sinkku, soitelkaa
Aikaisemmin vastasin kieltävästi. Kuukausi ja vajaa viikko sitten löysin jonkinlaisen seurustelukumppanin. Yhdessä emme tee muuta kuin nuoleskelemme toistemme naamoja hänen asunnollaan. Tämän ihmisen kanssa tuskin pystyisin rakentamaan koskaan vakavaa seurustelusuhdetta ja tuntuu joskus pahalta nähdä kaupungilla onnellisia pareja. Mutta säästymmepä paljolta mielipahalta, jonka syvällisempi suhde saisi aikaan.
nonih, meitsi ei enää seurustele. 6 kuukautta tuli "hengailtua", sitä ennen vuosia sinkkuna ja nyt sitten uudelleen. en kyllä ketään hakemalla hae, jos vastaan tulee ni tulee
ihan pirun hyvin viihdyn itsekseni, kavereiden kanssa hoituu jutustelut ja runkkaamalla seksi. runkkaaminen on ihan liian aliarvostettua!
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Heh, olet liian nuori ja olen liian vanha. Ei sulla olekaan vielä kiirettä löytää sitä oikeaa, vuosien myötä löydät sitten sen oikean, ei mitään kiirettä. Pettymyksiä tarvitaan, että osaa sitten arvostaa, kun löytää hyvän tyypin, jota jaksaa katsoa pitempään.Valoviikate kirjoitti:Puhelinnumerosi?loneliness kirjoitti:Mä oon sinkku, soitelkaa![]()
Paavo Arhinmäki on äijä!