Löytäisikö tämän jostain tekstiversiona? Nauha toki löytyy pariinkin otteeseen googlella, mutta tässä koneessa ei ole kaiuttimia/kuulokkeita.ABC kirjoitti:Nyt valitettavasti nayttaa silta, etten ehdi kaantaa lisaa lahitulevaisuudessa... Jos joku haluaa jatkaa, voin astua remmiin sitten taas myohemmin.
Löysin muutaman pätkän:
Jim Jones: Nyt muutaman minuutin sisällä yksi noista ihmisistä tuosta lentokoneesta tulee -- tulee ampumaan pilotin. Minä tiedän sen. En suunnittelut niin tapahtuvan, mutta tiedän, että niin tulee käymään. He tulevat ampumaan pilotin ja lentokone putoaa alas viidakkoon. Ja on parasta, ettei meillä ole enää yhtään lapsia jäljellä silloin kun se on ohi, sillä he aikovat hypätä laskuvarjoilla tänne luoksemme.
Jones: Minä olen nyt sitä mieltä, että meidän pitää olla kilttejä lapsille ja kilttejä vanhuksille ja ottaa myrkkymalja kuten Antiikin Kreikassa oli tapana ottaa ja astua yli (step over) hitaasti, koska emme ole yrittämässä itsemurhaa. Tämä on vallankumouksellinen teko.
Miller: Mutta olen silti yksilönä sitä mieltä, että minulla on oikeus siihen-
Jones: Kyllä, olen kuulolla.
Miller: ...mitä ajattelen, tunnen ja minusta meillä kaikilla on yksilöinä oikeus omaan kohtaloomme.
Jones: Toki.
Miller: Ja minusta minulla on oikeus päättää omasta kohtalostani ja kaikilla muilla omastaan.
Tunnistamaton henkilö: No, me ollaan kaikki valmiita lähtemään. Jos sanot, että meidän pitää antaa henkemme, olemme valmiita. Olen kohtalaisen varma, että kaikki jäljelle jääneet siskot ja veljet ovat kanssani.
Tunnistamaton nainen: Yhteen aikaan minusta tuntui ihan samalta kuin Christinestä tuntui. Mutta tänään minä en tunne enää mitään, koska enemmistö ihmisistä, jotka tänne jäivät, ovat valkoisia ja tiedän sen todella sattuneen sydämeeni, sillä...
Jones: Se särki sydämesi, eikö?
Alkuperäiskielellä noita pääsee lukemaan täältä. Jonesin lausuntoihin kuitenkaan tuskin saatte enempää tolkkua sieltäkään.