Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja skoone »

Jussi hki kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 11:38 am Tajusin justiin, että nuo ovat työpareja.
Eli todennäköisesti paritettu muodollisesti pätevä ja ei-niin-muodollisesti-pätevä keskenään. Ajateltu, että homma olisi hanskassa tällä tapaa. Mutta siis kehnosti sujuu näinkin.
Tuossa etualalla juniori ilmeisesti pyytää pariltaan lupaa häippäistä, sillä hänelle oli tullut paha olo. Joku täältä oli videolta huomaavinaan että tyyppi olisi ollut oksentamaisillaan. Ei ihme, hirveä tilanne kuitenkin.
(Suttasin vähän noiden muutaman kasvoja, kun katsoivat niin suoraan kameraan päin, etten kehdannut jättää näkyviin...)
Työpareja.jpg
Siis nyt vasta mä katsoin tätäkin kuvaa. Ja todella kauhistuin, eli siis seitsemän riskiä miestä on yhden naisen kimpussa! Ja vaikka olisikin harjottelutilanne, niin olen sitä mieltä, että harjoittelut tehtäköön jollakin nukella, ei elävillä (toistaiseksi ;() ihmisillä!
Muista lähdekritiikki!
Normitolkku
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: La Loka 22, 2016 10:38 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Normitolkku »

Jussi hki kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 11:38 am Tajusin justiin, että nuo ovat työpareja.
Eli todennäköisesti paritettu muodollisesti pätevä ja ei-niin-muodollisesti-pätevä keskenään. Ajateltu, että homma olisi hanskassa tällä tapaa. Mutta siis kehnosti sujuu näinkin.
Tuossa etualalla juniori ilmeisesti pyytää pariltaan lupaa häippäistä, sillä hänelle oli tullut paha olo. Joku täältä oli videolta huomaavinaan että tyyppi olisi ollut oksentamaisillaan. Ei ihme, hirveä tilanne kuitenkin.
(Suttasin vähän noiden muutaman kasvoja, kun katsoivat niin suoraan kameraan päin, etten kehdannut jättää näkyviin...)
Työpareja.jpg
Miksi sama laulu noista pätevyyksistä?
Voi vaan ihmetellä miksi pitää samalla jauhamisella ketjua täyttää, kun ei sille ole mitään perusteita.
skoone kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 1:18 pm Siis nyt vasta mä katsoin tätäkin kuvaa. Ja todella kauhistuin, eli siis seitsemän riskiä miestä on yhden naisen kimpussa! Ja vaikka olisikin harjottelutilanne, niin olen sitä mieltä, että harjoittelut tehtäköön jollakin nukella, ei elävillä (toistaiseksi ;() ihmisillä!
Mä laskin että neljä tossa "kimpussa" olis. Mutta ei ollut pitkä matikka mulla.
Terra
Martin Beck
Viestit: 824
Liittynyt: La Elo 25, 2012 2:49 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Terra »

tuomittumurhasta kirjoitti: To Helmi 23, 2023 8:47 pm Mun kaveri on sanonu, että tämä isokokoinen nainen oli alkanut ihan tappelemaan ja painimaan vastaan, joka ei näy videolla. Siks on tullut 7 vartijaa paikalle. Muttakun ei ole noita pätkiä jaossa, niin ei voi tietää varmaksi. Vaikka asia oliskin näin, niin silti lopputulema ei ole yhtään hyväksytympi.
Hei haloo! Nyt valoja päälle! Ensin on tapahtunut se mitä ilmeisimmin aiheeton kiinniotto. Kyllä kait jokainen omanarvonsa tunteva ihminen ei suostu niskoittelematta hyväksymään laitonta kohtelua kuten nyt tässä stevariveijareiden perusteetonta kiinniottoa. Eihän Eveliina ollut koskenutkaan siihen kaveriin, joka väittää tulleen häirityksi, joten mitään yleistä vaaraa ei Eveliina aiheuttanut. Olisi se kaveri voinut itse jäädä stervarikoukkuun (rakentanut stevareista itselleen muurin ympärilleen) ja antaa Eveliinan jatkaa matkaansa, jos kerran tunsi tarvitsevansa turvaa henkilöstä, joka ei ollut millään lailla väkivaltainen.
Normitolkku
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: La Loka 22, 2016 10:38 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Normitolkku »

Terra kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 5:10 pm
tuomittumurhasta kirjoitti: To Helmi 23, 2023 8:47 pm Mun kaveri on sanonu, että tämä isokokoinen nainen oli alkanut ihan tappelemaan ja painimaan vastaan, joka ei näy videolla. Siks on tullut 7 vartijaa paikalle. Muttakun ei ole noita pätkiä jaossa, niin ei voi tietää varmaksi. Vaikka asia oliskin näin, niin silti lopputulema ei ole yhtään hyväksytympi.
Hei haloo! Nyt valoja päälle! Ensin on tapahtunut se mitä ilmeisimmin aiheeton kiinniotto. Kyllä kait jokainen omanarvonsa tunteva ihminen ei suostu niskoittelematta hyväksymään laitonta kohtelua kuten nyt tässä stevariveijareiden perusteetonta kiinniottoa. Eihän Eveliina ollut koskenutkaan siihen kaveriin, joka väittää tulleen häirityksi, joten mitään yleistä vaaraa ei Eveliina aiheuttanut. Olisi se kaveri voinut itse jäädä stervarikoukkuun (rakentanut stevareista itselleen muurin ympärilleen) ja antaa Eveliinan jatkaa matkaansa, jos kerran tunsi tarvitsevansa turvaa henkilöstä, joka ei ollut millään lailla väkivaltainen.
Kun ei se Eveliina halunnut ilmeisesti poistua vaan lähti seuraamaan tätä ilmoittajaa? Ja voihan olla että vastarinta alkoi vasta kun häntä alettiin mahdollisesti käsikynkässä kuljettamaan (jos poistumiskehotukset eivät tepsineet). Mietin vaan että kuinka pitkäks aikaa siihen olisi pitänyt jäädä muurina möllöttämään. Näin mä olisin taipuvainen uskomaan sen perusteella, mitä kirjoitettu (ja mitä itse joitain tilanteita päässyt - tai joutunut - todistamaan). Voi olla toisinkin, jää nähtäväksi
hlgovista
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Su Tammi 08, 2023 11:26 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja hlgovista »

Normitolkku kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 3:29 pm
Miksi sama laulu noista pätevyyksistä?
Voi vaan ihmetellä miksi pitää samalla jauhamisella ketjua täyttää, kun ei sille ole mitään perusteita.
skoone kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 1:18 pm Siis nyt vasta mä katsoin tätäkin kuvaa. Ja todella kauhistuin, eli siis seitsemän riskiä miestä on yhden naisen kimpussa! Ja vaikka olisikin harjottelutilanne, niin olen sitä mieltä, että harjoittelut tehtäköön jollakin nukella, ei elävillä (toistaiseksi ;() ihmisillä!
Mä laskin että neljä tossa "kimpussa" olis. Mutta ei ollut pitkä matikka mulla.
Et sitten vaihtomiehistöä laske mukaan. Niiden parin videon prusteella ainakin kuusi vahtii ruumista, että henki ei karkaa autuaimmille olotiloille.

Kuvassa pariton määrä, vai kuuluuko toi kuvan alaruenassa näkyvä kaali neljänteen pariin.
Jussi hki
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 27, 2022 7:58 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Jussi hki »

^
Tuo pää kuvan alareunassa on mielestäni sen hoitajan (=satunnainen ohikulkija), joka huomasi tilanteen ja tarjoutui elvyttämään. Vartijan ja hoitajan yhteistyönä tekemä elvytys, siis painelut ja puhallukset, vaikutti mielestäni ihan asianmukaiselta. Se vain alkoi liian myöhään, kun Eveliina oli ollut elottomana jo 10-15min. Ei siis ollut mitään toivoa.

Tuo yksi elvis (oikealla) oli ilmeisesti päivystämässä valvomossa, ja tuli paikalle siksi, että toi pyydettäessä deffan, mitä ei sitten ilmeisesti kuitenkaan yritetty käyttää.

Luulen, että kuvassa on Ison Omenan tuolloinen vuorovahvuus kokonaisuudessaan. Yllättävän vähän turvaväkeä noin isoon ostoskeskukseen, mutta se vähäkin varmaan riittäisi, jos useampi heistä olisi asiansa osaavaa porukkaa.

Kuten sanottua, ainakin ne kaksi järjestyksenvalvojaa, jotka ilmeisen perusteettomasti (siltä vahvasti näyttää) päättivät ryhtyä Eveliinan poistamiseen ja kiinniottoon, olivat täydellisen ammattitaidottomia tyräreitä, ko tapahtumaketjun kaikissa vaiheissa. Miten tuollaiset tyypit ovat yleensä voineet päästä j-valvojan hommiin? Kuka heidät on kouluttanut ja miten? Kuka rekrytoi ja millä kriteereillä/koulutussuunnitelmalla? Kuka heidät on päästänyt "tositoimiin" kauppakeskukseen noin kehnolla osaamisella? Nämä ovat aivan olennaisia kysymyksiä, kun yritetään selvittää mitkä tekijät johtivat traagiseen lopputulemaan. Terveisiä Normitolkulle.
Katso video, Securitaksen "järjestyksenvalvojat" kaatavat naisen professionaalisti https://i.ylilauta.org/de/8e/de8e325d19e27ed3.mp4

Ns. Kiinnipitovideo https://www.facebook.com/ylitalo.matti/ ... 131262748/
Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Surullisen tapahtuman alkuamainingeissa oli mediassa joku uhrin lähiomainen kertomassa näkemyksiään, en muista sanatarkkaan, mutta suunilleen näin se kohta oli: "ei hän ollut uhkaava henkilö ollenkaan, hän olisi vaan tarvinnut rakkautta ja huomiota"

Valitettavasti kun henkilön lähiomainen näin sanoo, niin ainakin mun mieleen tulee et tyyppi oli joku erikoisihminen, semi-vajakki,potilas tms
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !
Avatar
K9Wifey
Roger Murtaugh
Viestit: 891
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 11:20 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

^
No totta tuokin, tai ehkä vähän 'höpsö', mut ei sitä 'rakkautta ja huomiota' tietty kauppakeskuksessa pitäis lähtee etsimään... Tosin ei siitäkään pitäisi henki mennä. :shock:
Eli jotenkin vahvistaa käsityksen, että uhri oli jollain tasolla ihastunut - jopa rakastunut tähän 'saatettavaan'. Jotenkin en usko velan perimiseen - vaikka voihan sekin olla mahdollista.
Minusta Jussi Hki:n analyysit on hyvinkin osuvia, ja samantyylinen tilanteen analysointi voisi hyvinkin hyödyttää tämän vartiointiliikkeen, ja yleisesti ottaen suurten ostoskeskusten vartioinnin toimintatapamallien hiomisessa..
Kello lähentelee puoliyötä nii en ota vastuuta kirjoittamisistani :lol:
It's mind over matter. I don't mind and you don't matter!
Terra
Martin Beck
Viestit: 824
Liittynyt: La Elo 25, 2012 2:49 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Terra »

Normitolkku kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 6:23 pm
Terra kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 5:10 pm
tuomittumurhasta kirjoitti: To Helmi 23, 2023 8:47 pm Mun kaveri on sanonu, että tämä isokokoinen nainen oli alkanut ihan tappelemaan ja painimaan vastaan, joka ei näy videolla. Siks on tullut 7 vartijaa paikalle. Muttakun ei ole noita pätkiä jaossa, niin ei voi tietää varmaksi. Vaikka asia oliskin näin, niin silti lopputulema ei ole yhtään hyväksytympi.
Hei haloo! Nyt valoja päälle! Ensin on tapahtunut se mitä ilmeisimmin aiheeton kiinniotto. Kyllä kait jokainen omanarvonsa tunteva ihminen ei suostu niskoittelematta hyväksymään laitonta kohtelua kuten nyt tässä stevariveijareiden perusteetonta kiinniottoa. Eihän Eveliina ollut koskenutkaan siihen kaveriin, joka väittää tulleen häirityksi, joten mitään yleistä vaaraa ei Eveliina aiheuttanut. Olisi se kaveri voinut itse jäädä stervarikoukkuun (rakentanut stevareista itselleen muurin ympärilleen) ja antaa Eveliinan jatkaa matkaansa, jos kerran tunsi tarvitsevansa turvaa henkilöstä, joka ei ollut millään lailla väkivaltainen.
Kun ei se Eveliina halunnut ilmeisesti poistua vaan lähti seuraamaan tätä ilmoittajaa? Ja voihan olla että vastarinta alkoi vasta kun häntä alettiin mahdollisesti käsikynkässä kuljettamaan (jos poistumiskehotukset eivät tepsineet). Mietin vaan että kuinka pitkäks aikaa siihen olisi pitänyt jäädä muurina möllöttämään. Näin mä olisin taipuvainen uskomaan sen perusteella, mitä kirjoitettu (ja mitä itse joitain tilanteita päässyt - tai joutunut - todistamaan). Voi olla toisinkin, jää nähtäväksi
Yhtä "höpsö" kuin Eveliina ymmärtämään tilanteen mukaista käyttäytymistä siis lopettamaan roikkumista toisessa ihmisessä, niin oli myös tämä itsenä häirityksi kokenut "saatettavakin". Pyytääpä nyt stevareita selvittelemään/ratkomaan tilannetta, jossa ei ole mitään uhkaa vaan on tarkoitus karistaa "höpsö" kannoiltaan. Ei stevarien tehtävä ole läheisriippuvuustilanteiden selvittäminen silloinkaan kun "saatettava" ei osaa sitä itse tehdä. Olis vaan pitänyt stevareiden kehottaa mies soittamaan auttavaan puhelimeen ja mennä nyt aluksi jonnekin sosiaalitädin juttusille miten päästä eroon kannoilla roikkuvasta "höpsö" naisesta ja tarjoamalla vaikkapa muurin siksi aikaa, että "saattamisen" tarpeessa ollut saa soitettua jonnekin päivystävään sosaalitahoon. Poliisitkaan eivät varmaan olisi tulleet paikalla, koska "höpsö" Eveliina ei käyttäytynyt uhkaavasti.
Viimeksi muokannut Terra, La Helmi 25, 2023 1:17 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivullinenvain
Hetty Wainthropp
Viestit: 451
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 1:54 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja sivullinenvain »

Järjestyksenvalvonnan oikeudet suhteessa toistuvaan seuraan lyöttäytymiseen ovat herättäneet jonkin verran debaattia suuntaan ja toiseen. Oma arvaukseni aivan yleisellä tasolla on, että järjestyksenvalvonnalla saattaisi olla edellytyksiä puuttua tällaiseen, mahdollisesti jopa yleisen kiinniotto-oikeuden kautta.

Vainoamisrikokseen kun riittää toistuvuus ja se, että se on omiaan aiheuttamaan ahdistusta. Varsinaista uhkaa ei lainsäätäjä ole katsonut aiheelliseksi vaatia, epäilemättä koska vainoamisen eskaloitumista on aina vaikea ennakoida. Seuraamistilanne on aina potentiaalisesti vaarallinen, koska se voi paljastaa seurattavan yksityisyyden piirissä olevia asioita, kuten kodin sijainnin ja viedä siten ongelman seuraavalle tasolle. Koska tästä voidaan myös tuomita vankeutta, se on yleisen kiinniotto-oikeuden piirissä.
Joka toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista siten, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä yhtä ankaraa tai ankarampaa rangaistusta, vainoamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001

Se onko tällä mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa onkin sitten kysymysmerkki, mutta näkisin että yleisesti edellytyksiä sekä järjestyksenvalonnalla että polisiilla olisi puuttua toistuvaan kontaktointiin.
Terra
Martin Beck
Viestit: 824
Liittynyt: La Elo 25, 2012 2:49 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Terra »

sivullinenvain kirjoitti: La Helmi 25, 2023 1:14 am Järjestyksenvalvonnan oikeudet suhteessa toistuvaan seuraan lyöttäytymiseen ovat herättäneet jonkin verran debaattia suuntaan ja toiseen. Oma arvaukseni aivan yleisellä tasolla on, että järjestyksenvalvonnalla saattaisi olla edellytyksiä puuttua tällaiseen, mahdollisesti jopa yleisen kiinniotto-oikeuden kautta.

Vainoamisrikokseen kun riittää toistuvuus ja se, että se on omiaan aiheuttamaan ahdistusta. Varsinaista uhkaa ei lainsäätäjä ole katsonut aiheelliseksi vaatia, epäilemättä koska vainoamisen eskaloitumista on aina vaikea ennakoida. Seuraamistilanne on aina potentiaalisesti vaarallinen, koska se voi paljastaa seurattavan yksityisyyden piirissä olevia asioita, kuten kodin sijainnin ja viedä siten ongelman seuraavalle tasolle. Koska tästä voidaan myös tuomita vankeutta, se on yleisen kiinniotto-oikeuden piirissä.
Joka toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista siten, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä yhtä ankaraa tai ankarampaa rangaistusta, vainoamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001
Siinäpä se. Tuskin Eveliina ihan oikeudettomasti pyrki seuraan. Jokun alkusysäyksen tämä "saatettava" on tilanteeseen antanut ja luulenpa, että kysmys on siitä, että tämä "saatettava" käytti Eveliinaa taloudellisesti hyväksi pyytämällä rahaa ja lupaamalla maksaa laina takaisin, mutta alunperinkään ei ollut tarkoitus maksaa lainaa takaisin.
sivullinenvain
Hetty Wainthropp
Viestit: 451
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2023 1:54 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja sivullinenvain »

Jos yhteydenottoon on asiallinen syy, se ei tietenkään ole vainoamista.

On hyvä kysymys olisiko mahdollinen velkojen periminen toistuvasti kauppakeskuksessa kohtaamalla asiallinen syy? Velkaakaan ei saa periä asiattomasti, joten voisin kuvitella että jossain vaiheessa omatoiminen velanperintäkin voisi olla ongelmallista? Velkomiselle tai petoksesta epäilylle on viralliset tiet, joita kautta niitä tulisi tietyn pisteen jälkeen hoitaa...

Mutta monia asiallisia syitä kohtaamiselle tietenkin voi olla.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1415
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Normitolkku kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 6:23 pm
Terra kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 5:10 pm
tuomittumurhasta kirjoitti: To Helmi 23, 2023 8:47 pm
Kun ei se Eveliina halunnut ilmeisesti poistua vaan lähti seuraamaan tätä ilmoittajaa? Ja voihan olla että vastarinta alkoi vasta kun häntä alettiin mahdollisesti käsikynkässä kuljettamaan (jos poistumiskehotukset eivät tepsineet). Mietin vaan että kuinka pitkäks aikaa siihen olisi pitänyt jäädä muurina möllöttämään. Näin mä olisin taipuvainen uskomaan sen perusteella, mitä kirjoitettu (ja mitä itse joitain tilanteita päässyt - tai joutunut - todistamaan). Voi olla toisinkin, jää nähtäväksi
Vastarinta ei ole alkanut käsikynkässä, siitähän on videomatskua olemassa. E ei tappele vastaan, kun häntä talutetaan käsikynkässä, ei edes siinä kun hänet kaadetaan maahan. Tuosta alkutilanteesta on jo alusta asti uutisoitu, että hän vastusteli vain sanallisesti. Sen voin uskoa, että on sitten lattiatasossa saattanut mennä jossain vaiheessa painimiseksikin - ja osaatkos arvata mikähän tuohon voisi olla syynä..? No semmoinen kiva juttu kuin paniikki. Paniikkikohtaus ja kuolemanpelko, kun on lattiaan painettuna ja päällä temmeltää tämä reippaiden poikien lauma, eikä saa enää henkeä kunnolla, niin eiköhän samanlaisessa tilanteessa iskisi paniikki kenelle tahansa.
Terra
Martin Beck
Viestit: 824
Liittynyt: La Elo 25, 2012 2:49 pm

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Terra »

sivullinenvain kirjoitti: La Helmi 25, 2023 1:36 am Jos yhteydenottoon on asiallinen syy, se ei tietenkään ole vainoamista.

On hyvä kysymys olisiko mahdollinen velkojen periminen toistuvasti kauppakeskuksessa kohtaamalla asiallinen syy? Velkaakaan ei saa periä asiattomasti, joten voisin kuvitella että jossain vaiheessa omatoiminen velanperintäkin voisi olla ongelmallista? Velkomiselle tai petoksesta epäilylle on viralliset tiet, joita kautta niitä tulisi tietyn pisteen jälkeen hoitaa...

Mutta monia asiallisia syitä kohtaamiselle tietenkin voi olla.
Itse uskon, että näillä kahdella tai jopa Eveliinalla ja joukolla muita oli keskinäisiä selvittelemättömiä asioita. Ja niiden selvittely ei kuulu stevareille. Niille on muut reitit. Btw kaverille lainaksi muutamien kymppien antamista on vaikea lähteä oikeusteitse perimään ihan jo yksin näyttökysymys syistä. Eikä poliisikaan muutaman kympin takia minään rikoksena ala sitä tutkimaan. Ei siinä voi muuta kuin huomautella tätä vipin saajaa, että hoidahan hommasi ja maksa velkasi takaisin.
Normitolkku
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: La Loka 22, 2016 10:38 am

Re: Espoo, Iso Omena 7.1.2023: Vartijoiden retuuttama nuorehko nainen kuoli

Viesti Kirjoittaja Normitolkku »

JohanPomppas kirjoitti: La Helmi 25, 2023 1:52 am
Vastarinta ei ole alkanut käsikynkässä, siitähän on videomatskua olemassa. E ei tappele vastaan, kun häntä talutetaan käsikynkässä, ei edes siinä kun hänet kaadetaan maahan. Tuosta alkutilanteesta on jo alusta asti uutisoitu, että hän vastusteli vain sanallisesti. Sen voin uskoa, että on sitten lattiatasossa saattanut mennä jossain vaiheessa painimiseksikin - ja osaatkos arvata mikähän tuohon voisi olla syynä..? No semmoinen kiva juttu kuin paniikki. Paniikkikohtaus ja kuolemanpelko, kun on lattiaan painettuna ja päällä temmeltää tämä reippaiden poikien lauma, eikä saa enää henkeä kunnolla, niin eiköhän samanlaisessa tilanteessa iskisi paniikki kenelle tahansa.
Ei siinä videoklipissä montaa sekuntia sitä käsikynkkää näy. Vastustaa maahanviemistä, näkeehän sen. Sinänsä ymmärrettävää, ei siinä mitään. Mutta jos vastaavat maahanviennit ja rajoittamiset olisivat lähtökohtaisesti hengenvaarallisia ja johtaisivat tyypillisesti samaan lopputulokseen, olisi ruumiita harva se päivä siellä täällä. Tämä näyttäisi onneksi olevan yksittäistapaus ja toivottavasti pysyy sellaisena.
Vastaa Viestiin