2023: Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Panu
Olivia Benson

Re: 2023. Lapset peruvat puheensa, tuomioiden purkua haetaan

Viesti Kirjoittaja Panu »

Santila ja Korkman iltasanomissa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009420619.html

Santila:
– Voi tulla ajatus, että kyse olisi kauhean hankalasta jutusta, koska tämä juttu on ollut prosessuaalisesti monimutkainen ja on kulunut niin paljon aikaa. Todellisuudessa oli alusta lähtien selvää, etteivät lasten kertomukset olleet luotettavia, Santtila sanoo nyt.

Psykologian professorin mukaan kaikki todelliset asiantuntijat olivat hänen kanssaan yhtä mieltä. Santtilan mukaan poliisin, syyttäjän ja tuomioistuimen olisi kuitenkin pitänyt tunnistaa, ketkä ovat luotettavia asiantuntijoita.

– Odotan, että ne henkilöt, jotka ovat olleet mukana aiheuttamassa tämän katastrofin, tulevat sanomaan, että tässä oli erilaisia asiantuntijalausuntoja, mutta se ei ole totta.

...

Seksuaalirikos käsiteltiin kokonaan salaisena ja sen yksityiskohdat ovat edelleen salaisia. Santtila mukaan jutussa väitettiin, että olisi tehty sellaisia väkivallantekoja, joista olisi pitänyt jäädä selvät jäljet, mutta niitä ei jäänyt.

– Ollaan todella heikoilla jäällä, jos meillä on todistajanlausunto, jossa on mahdottomia, erittäin epätodennäköisiä ja selkeästi fantasiaosuuksia ja silti valitsemme luottavamme siihen, mitä ei ole voitu todistaa vääräksi.

Tällöin todistustaakka lankeaa syytetylle, vaikka todistustaakka rikosasioissa kuuluu aina syyttäjälle ja jokaista on pidettävä lähtökohtaisesti syyttömänä, psykologian professori huomauttaa.

– Silloin syytetyn täytyy todistaa lapsen kertomukset kaikilta osin vääriksi tai muuten hän tulee tuomituksi. Ei näin tulisi tapahtua oikeusvaltiossa.
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Anna Nymfi »

padlock kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 12:42 am
Anna Nymfi kirjoitti: Ma Helmi 27, 2023 11:57 pm
skolastika kirjoitti: Ma Helmi 27, 2023 10:25 pm

Mitä ihmeen väliä vaatteilla?
Hui, näkyykö siltä nännit? Pelkkä toppi! Onko siinä pitsiäkin! Ja miten rivon värinen!
Olen hämmentynyt että ihmisillä on vielä tänä päivänä tuollaisia kivikautisia mielipiteitä naisten pukeutumisesta. :roll:
On nykyisinkin olemassa pukeutumiskoodi, jos et ole havainnut. Ilman rintsikoita ollaan kotona, ei oikeussaleissa ja lehtikuvissa, ellet ole huomioh-julkkis. Diskoon juuri ja juuri kesällä ehkä... todella outoa olla käyttämättä rintaliivejä.
Annelihan oli kotona, vankila oli koti. Missään ei määrätä että kodin ulkopuolella pitää olla liivit päällä, ei edes Linnan juhlissa ole kaikilla liivejä.
Häm oli myös oikeussalissa ilman rintaliivejä. Lehtikuviin kotona ei normisti jätetä rintaliivejä pois. Ihan kuin haluaisin kiinnitettävän huomiota rintoihin jonkin muun sijaan.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Anna Nymfi kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 7:59 am Häm oli myös oikeussalissa ilman rintaliivejä. Lehtikuviin kotona ei normisti jätetä rintaliivejä pois. Ihan kuin haluaisin kiinnitettävän huomiota rintoihin jonkin muun sijaan.
Eikö sinulla oikeasti ole muuta sanottavaa ketjussa, jossa käsitellään kahden syyttömänä vankilaan tuomitun ihmisen tuomion purkamista? Aika säälittävää, jos tuossa on kaikki mihin pystyt.
Viimeksi muokannut peltirumpu, Ti Helmi 28, 2023 8:15 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pärinää ja pauketta vuodesta 1962 lähtien. Paha pahoille 8)
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Anna Nymfi kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 7:59 am
padlock kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 12:42 am
Anna Nymfi kirjoitti: Ma Helmi 27, 2023 11:57 pm

On nykyisinkin olemassa pukeutumiskoodi, jos et ole havainnut. Ilman rintsikoita ollaan kotona, ei oikeussaleissa ja lehtikuvissa, ellet ole huomioh-julkkis. Diskoon juuri ja juuri kesällä ehkä... todella outoa olla käyttämättä rintaliivejä.
Annelihan oli kotona, vankila oli koti. Missään ei määrätä että kodin ulkopuolella pitää olla liivit päällä, ei edes Linnan juhlissa ole kaikilla liivejä.
Häm oli myös oikeussalissa ilman rintaliivejä. Lehtikuviin kotona ei normisti jätetä rintaliivejä pois. Ihan kuin haluaisin kiinnitettävän huomiota rintoihin jonkin muun sijaan.
En minä ihmettele yhtään, että ajattelet tuolla tavoin. Sinä olet nytkin viemässä ajatuksia ihan muihin asioihin kuin varsinaiseen tuomion purkuasiaan, josta olisi syytä keskustella ja joka on tärkeä asia.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Sanoin jo aiemmin, että ihmettelin seksuaalirikostuomiota alussa, koska se tuli ihan puskista. Saa nähdä, kuinka sen käy. Huomioni vain kiinnittyi uusimmissakin lehtijutuissa Annelin vaatetukseen (vaikka olisi vanhoja kuvia), koska se on niin outoa (seksuaalisuus siinäkin korostuu). Muistin myös oman entisen kaverini sairaan äiti-tytär suhteen, johon liittyi lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ja pedofiili isäpuoli, jonka teot jätettiin sikseen ja jopa mahdollistettiin oman lapsen kohdalla. Täten en ajattele, että asiat olisi aina niin simppeleitä, kuin miltä näyttää ulospäin. Hyväksyn toki, jos todetaan, että seksuaalirikosta ei ole tapahtunut. Sen hyväksyn helpommin, kuin tätä murhakeissin epätuomiota.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Olen kiinnittänyt oman äidin kohdalla huomiota, että aina kun hän valehtelee, hänen eleensä muuttuvat ja puheenparsi sekä ääni muuttuu.

Äidistäni tiedän, milloin valehtelee, koska olen nähnyt tositapahtumat tai hän on aiemmin kertonut aivan päinvastaisesti tapahtumista.

Joku tähän toteaa, ettei äitini liity keissiin. Tiedän kyllä, ettei liity, mutta sama käytöksen ja puheen muutos on havaittavissa Auerissa. Ja muut käytökseen liittyvät seikat, joten en luota hänen sanomisiinsa piiruakaan. En tiedä, miksi joku uskoo ja puolustelee vuosikausia. Mietin vaikuttaako miehiin tuo (seksuaalisesti) vetoava pukeutumistyyli alitajuisesti. Seksuaaliseen rajattomuuteen (ja manipulatiivisuuteen) minusta pukeutuminen kyllä viittaa.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Anna Nymfi kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 10:05 am Olen kiinnittänyt oman äidin kohdalla huomiota, että aina kun hän valehtelee, hänen eleensä muuttuvat ja puheenparsi sekä ääni muuttuu.

Äidistäni tiedän, milloin valehtelee, koska olen nähnyt tositapahtumat tai hän on aiemmin kertonut aivan päinvastaisesti tapahtumista.

Joku tähän toteaa, ettei äitini liity keissiin. Tiedän kyllä, ettei liity, mutta sama käytöksen ja puheen muutos on havaittavissa Auerissa. Ja muut käytökseen liittyvät seikat, joten en luota hänen sanomisiinsa piiruakaan. En tiedä, miksi joku uskoo ja puolustelee vuosikausia. Mietin vaikuttaako miehiin tuo (seksuaalisesti) vetoava pukeutumistyyli alitajuisesti. Seksuaaliseen rajattomuuteen (ja manipulatiivisuuteen) minusta pukeutuminen kyllä viittaa.
Mun piti jo eilen sulle kirjoittaa, kun alkoi oikeasti käydä sääliksi. Tiedän, että sulla (niinkuin lähes kaikilla kovimmista "antiannelisteista") on ollut vaikea lapsuus ja huonot kotiolot. Olet kokenut paljon kaikkea pahaa. En ymmärrä sitä mekanismia, millä yrität saada omat pahat kokemuksesi jonkun tuntemattoman ihmisen niskaan. Ei Anneli ole äitisi. Ei kaikilla ihmisillä ole huonot kotiolot, vaikka sinulla on ollut. Monet ovat ihan tavallisista perheistä ja tavallisia hyviä ihmisiä. Maailma on joskus epäreilu, eikä kaikilla ole samoja lähtökohtia, mutta onneksi melkein mistä vain voi selvitä.

Mieti sitä, auttaako se sinun katkeruuteesi, jos pidät Annelia jonain äitisi jatkeena. Tiedän ihan henkilökohtaisestikin ihmisen, joka oli valmis uskomaan Annelista mitä tahansa pahaa, koska välit häneen omaan äitiinsä olivat katkenneet ja hän oli tälle hyvin katkera. Minun kävi aina sääliksi häntä, kun näin sen surun ja katkeruuden projektion Anneliin, joka sai ottaa päälleen kaikki pahan äidin huonot ominaisuudet. Ja kuinka sitten herkutellaan, että kumpa paha Anneli kärsisi, niinkuin minäkin olen elämässäni kärsinyt.
Tein jo 10 vuotta sitten pitkän listan näistä silloisista kirjoittajista, kuinka heistä jokainen kertoi vaikeasta lapsuudestaan ja siitä tulleista traumoista. Sinä ehdit sille listalle ihan viimeisenä, koska olet tullut palstalle myöhemmin. Ja en enää halunnut sitä edes päivittää, koska minun kävi sääliksi, eikä se ollut enää hauskaa. Tajusin, että minulla on käynyt kauhea tuuri, koska oma elämäni on ollut ihan tavallinen ja normaali ja hyvä.

Mutta oikeasti: olosi ei todellisuudessa helpotu sillä, että suuntaat katkeruutesi tuntemattomaan syntipukkiin. Hänellä ei ole mitään tekemistä sinun elämäsi kanssa. Sinä et tunne häntä lainkaan. Hän ei ole äitisi. Vihasta ja katkeruudesta pitää päästä eroon, vain sillä olo helpottuu.

Auer kirjoittaa kirjassaan, ettei hänellä ollut vankilassa sopivia vaatteita, eikä puhtaita rintaliivejä. Luuletko, että hän piti siitä, kuinka häntä koomikot haukkui ja nauroi tuonkin kuvan takia? Kuvasta on oikein pakina kirjoitettu iltapäivälehteen aikoinaan. "Anneli ei kuulu liivijengiin". Hahhah, kuinka hauskaa.
Naiselta on mies tapettu, viety lapset, toimeentulo, kaikki rahat ja maine. Ja ihmiset sylkee päälle.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Taikatalvi2013
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Taikatalvi2013 »

Kuolemannaakka kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 10:21 am
Anna Nymfi kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 10:05 am Olen kiinnittänyt oman äidin kohdalla huomiota, että aina kun hän valehtelee, hänen eleensä muuttuvat ja puheenparsi sekä ääni muuttuu.

Mun piti jo eilen sulle kirjoittaa, kun alkoi oikeasti käydä sääliksi. Tiedän, että sulla (niinkuin lähes kaikilla kovimmista "antiannelisteista") on ollut vaikea lapsuus ja huonot kotiolot. Olet kokenut paljon kaikkea pahaa. En ymmärrä sitä mekanismia, millä yrität saada omat pahat kokemuksesi jonkun tuntemattoman ihmisen niskaan. Ei Anneli ole äitisi. Ei kaikilla ihmisillä ole huonot kotiolot, vaikka sinulla on ollut. Monet ovat ihan tavallisista perheistä ja tavallisia hyviä ihmisiä. Maailma on joskus epäreilu, eikä kaikilla ole samoja lähtökohtia, mutta onneksi melkein mistä vain voi selvitä.

Mieti sitä, auttaako se sinun katkeruuteesi, jos pidät Annelia jonain äitisi jatkeena. Tiedän ihan henkilökohtaisestikin ihmisen, joka oli valmis uskomaan Annelista mitä tahansa pahaa, koska välit häneen omaan äitiinsä olivat katkenneet ja hän oli tälle hyvin katkera. Minun kävi aina sääliksi häntä, kun näin sen surun ja katkeruuden projektion Anneliin, joka sai ottaa päälleen kaikki pahan äidin huonot ominaisuudet. Ja kuinka sitten herkutellaan, että kumpa paha Anneli kärsisi, niinkuin minäkin olen elämässäni kärsinyt.
Tein jo 10 vuotta sitten pitkän listan näistä silloisista kirjoittajista, kuinka heistä jokainen kertoi vaikeasta lapsuudestaan ja siitä tulleista traumoista. Sinä ehdit sille listalle ihan viimeisenä, koska olet tullut palstalle myöhemmin. Ja en enää halunnut sitä edes päivittää, koska minun kävi sääliksi, eikä se ollut enää hauskaa. Tajusin, että minulla on käynyt kauhea tuuri, koska oma elämäni on ollut ihan tavallinen ja normaali ja hyvä.

Mutta oikeasti: olosi ei todellisuudessa helpotu sillä, että suuntaat katkeruutesi tuntemattomaan syntipukkiin. Hänellä ei ole mitään tekemistä sinun elämäsi kanssa. Sinä et tunne häntä lainkaan. Hän ei ole äitisi. Vihasta ja katkeruudesta pitää päästä eroon, vain sillä olo helpottuu.

Auer kirjoittaa kirjassaan, ettei hänellä ollut vankilassa sopivia vaatteita, eikä puhtaita rintaliivejä. Luuletko, että hän piti siitä, kuinka häntä koomikot haukkui ja nauroi tuonkin kuvan takia? Kuvasta on oikein pakina kirjoitettu iltapäivälehteen aikoinaan. "Anneli ei kuulu liivijengiin". Hahhah, kuinka hauskaa.
Naiselta on mies tapettu, viety lapset, toimeentulo, kaikki rahat ja maine. Ja ihmiset sylkee päälle.
Kiitos Naakka tästä. Mietityttää nämä kaikki negatiiviset kommentit, joita tähän ketjuun änkemällä yritetään ängetä.

Ulvilan tapauksesta on paljon kirjallista materiaalia alkaen ne oikeuden päätökset jotka ovat julkisia. Moni muukin taho kuten Naakka on tuottanut materiaalia.

Enää ei kaivattaisi kommentteja tyyliin "joku näyttää rikolliselta".

Ollaan isomman äärellä. Nyt tilanne on se, että on oikeasti vaikea enää uskoa oikeuslaitokseen ja poliisiin ja siihen, miten asiantuntijatyötä tehdään. Meillä oikeasti on oikeus vaatia parempaa. Ei voi olla, että yhtä perhettä joudutaan rumbaamaan kaksikymmentä vuotta mediassa ja oikeudessa.

Kaksi ilmeisen syytöntä ihmistä. Lisäksi neljä lasta on joutunut uskomattoman puoskaroinnin ja kaasulamputuksen ja vaikka minkä kohteeksi.

Ihan väärä paikka puhua jostakin mekoista.

Mediaa tietysti voi kiittää tästä demonisoinnista: ei ole media enää entisensä ja oikeasti tutki asioita.

Hesari yrittää paikata pääkirjoituksellaan:
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2 ... 20392.html
uusitma
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja uusitma »

Annelin ja lasten käytöstä tai puheita on turha ruotia, koska heillä kaikilla on elettynä sokin aiheuttava kokemus ja posttraumaattinen stressi. Ihmisen aivot vaan on rakennettu niin, että kun järkytys on liian suuri, niin puolustusmekanismit ottaa järjestä vallan. Koin sen kerran ja näin vuosien jälkeen ihmettelen itseäni, mitä tuli tehtyä ja sanottua pahimmassa sokkivaiheessa. Varmasti Annelin puolustautumista on haitannut trauma, joka tekee vaikeaksi puhua tapahtumasta, jonka haluaa vain torjua ajatuksistaan.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Kuolemannaakka kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 10:21 am

Hyvä kuulla, että rintaliivittömyydelle on jokin selitys. Luulen kyllä, että vankila olisi tarvittaessa liivit hänelle hommannut, joten en ihan niele selitystä.

Säälit minua koska äitini on joskus valehdellut minulle tai yrittänyt selittää toilailujaan parhain päin omalta kannaltaan? En ole edes äidilleni katkera. Hänen toilailunsa ei liity minuun mitenkään. Yksinkertainen ihminen hän vain on. Omat geenit tulee myös onneksi isältäni.

Ei minulla ole tarve purkaa johonkin tuntemattomaan Anneliin mitään. Ei hän merkitse minulle henkilökohtaisesti mitään. Minua vain kiinnostaa pohtia kummallisia tapahtumia ja ihmisiä. Ei minulle Tikkanenkaan merkitse mitään. Ullanlinna on vain kiinnostava tapaus samalla tavalla kuin Ulvilakin. Minulle ei myöskään ole suurta merkitystä tuomitaanko Annelia vai ei. Ajattelisin kuitenkin, että pääsi kuin koira veräjästä, eikä sinun Kuolemannaakka säälisi mitenkään muuta ajatuksiani. Minulla ei myöskään ole oikeuslaitoksen kanssa ollut ikinä tekemistä, joten en ole katkera oikeuslaitoksellekaan.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Katsoin, että olen lokakuussa 2014 kommentoinut Ulvilaan liittyviä asioita ensimmäisen kerran.

Siellä oli kommenteissani tämmöinen. Laitan sen nyt muistutuksena kysymyksistä, joita tuolloin pohdittiin.

"La Loka 18, 2014 4:38 pm

Mitä vakuuttavaa vanhimman tyttären todistuksessa on? Hän ei muistanut mitään kunnolla. Kaikkiin oli vastaus: en muista. Ainoastaan huppiksen muisti. Miksei häneltä kysytty vastauksia siihen, mitä poika sanoi hänen kertoneen? Pojan mukaan vanhin tytär oli usein lällätellyt "vasaralla päähän", "arvaa, kuka tappoi isän" -juttuja.

Toisaalta, Jens Kukka taas saattoi olla kuvioissa mukana jo murhan aikaan. Miksi häntä ei otettukaan todistamaan? Pelättiin, että Auerin ja Kukan suhteen luonne ja kesto tulisi esiin? Hän paljastaisi jotain, mitä hänen ei pitäisi tietää, kuten millainen Jukka oli henkilönä (Auerin kertomana tms.). Ei kukaan suomalainen, pienituloinen nainen, anna jollekin virolaiselle lyhyelle tuttavuudelle kalliita moottoripyöriä huvikseen. Ehkä huppis oli Kukka, joka toimi apulaisena, välineiden piilottajana, Auer toimeksiantaja ja lopullisen surmaniskun kalloon lyöjä. Palkkiona moottoripyörä.
Taikatalvi2013
Lauri Hanhivaara

Anna Nymfi kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 12:31 pm Katsoin, että olen lokakuussa 2014 kommentoinut Ulvilaan liittyviä asioita ensimmäisen kerran.

Siellä oli kommenteissani tämmöinen. Laitan sen nyt muistutuksena kysymyksistä, joita tuolloin pohdittiin.

"La Loka 18, 2014 4:38 pm

Mitä vakuuttavaa vanhimman tyttären todistuksessa on? Hän ei muistanut mitään kunnolla. Kaikkiin oli vastaus: en muista. Ainoastaan huppiksen muisti. Miksei häneltä kysytty vastauksia siihen, mitä poika sanoi hänen kertoneen? Pojan mukaan vanhin tytär oli usein lällätellyt "vasaralla päähän", "arvaa, kuka tappoi isän" -juttuja.

Toisaalta, Jens Kukka taas saattoi olla kuvioissa mukana jo murhan aikaan. Miksi häntä ei otettukaan todistamaan? Pelättiin, että Auerin ja Kukan suhteen luonne ja kesto tulisi esiin? Hän paljastaisi jotain, mitä hänen ei pitäisi tietää, kuten millainen Jukka oli henkilönä (Auerin kertomana tms.). Ei kukaan suomalainen, pienituloinen nainen, anna jollekin virolaiselle lyhyelle tuttavuudelle kalliita moottoripyöriä huvikseen. Ehkä huppis oli Kukka, joka toimi apulaisena, välineiden piilottajana, Auer toimeksiantaja ja lopullisen surmaniskun kalloon lyöjä. Palkkiona moottoripyörä.
Voisiko kuitenkin rakentavasti ehdottaa, että pohtisit murhamysteeriä jossakin sellaisessa ketjussa, jossa se on aiheena. Tässä ketjussa pohditaan lasten puheiden perumista ja mikä vaikutus sillä on korkeimman oikeuden mahdolliseen käsittelyyn ja ratkaisuun.

Jos rintaliiviasia kiinnostaa, voisit kenties perustaa aiheelle oman ketjun: miksi Anneli pukeutuu liian seksikkäästi. Silkkaa misogyniaa mielestäni, MUTTA kyllä maailmaan puhetta mahtuu, olisi vain kiva, että kun keskustelulla on otsikko, pysyisit joten kuten asiassa.

Lasten riepottelu ja kaasulamputus pitäisi myös lopettaa. Tapahtumasarja on ollut niin traumaattinen, että lapset ovat oireelleet siitä varmasti monin tavoin. Annetaan nyt näille lapsille itselle mahdollisuus puhua omasta asiastaan.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Taikatalvi2013 kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 12:52 pm Voisiko kuitenkin rakentavasti ehdottaa, että pohtisit murhamysteeriä jossakin sellaisessa ketjussa, jossa se on aiheena. Tässä ketjussa pohditaan lasten puheiden perumista ja mikä vaikutus sillä on korkeimman oikeuden mahdolliseen käsittelyyn ja ratkaisuun.

Jos rintaliiviasia kiinnostaa, voisit kenties perustaa aiheelle oman ketjun: miksi Anneli pukeutuu liian seksikkäästi. Silkkaa misogyniaa mielestäni, MUTTA kyllä maailmaan puhetta mahtuu, olisi vain kiva, että kun keskustelulla on otsikko, pysyisit joten kuten asiassa.

Lasten riepottelu ja kaasulamputus pitäisi myös lopettaa. Tapahtumasarja on ollut niin traumaattinen, että lapset ovat oireelleet siitä varmasti monin tavoin. Annetaan nyt näille lapsille itselle mahdollisuus puhua omasta asiastaan.
Voin pohtia murhamysteeriä muualla. Halusin vain kommenttini kautta tuoda muistutuksena esiin, että Auer on ostanut Jens Kukalle moottoripyörän. Ettei aivan jeesusteluksi tämä ketju mene. Ja rintaliivittömyys ei ole seksikkäästi pukeutumista, vaan ihan asiattomasti pukeutumista, jonka syytä pohdin. Misogynia-kommentti tuo vahvasti wokelaisuuden mieleen. Olenhan itse nainen ja tiedän, miten pukeudutaan.

Lapset eivät keskustele käsittääkseni täällä, vaan he puhuvat sitten oikeudessa.
Viimeksi muokannut Anna Nymfi, Ti Helmi 28, 2023 1:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taikatalvi2013
Lauri Hanhivaara

Anna Nymfi kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 1:04 pm
Taikatalvi2013 kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 12:52 pm Voisiko kuitenkin rakentavasti ehdottaa, että pohtisit murhamysteeriä jossakin sellaisessa ketjussa, jossa se on aiheena. Tässä ketjussa pohditaan lasten puheiden perumista ja mikä vaikutus sillä on korkeimman oikeuden mahdolliseen käsittelyyn ja ratkaisuun.

Voin pohtia murhamysteeriä muualla. Halusin vain kommenttini kautta tuoda muistutuksena esiin, että Auer on ostanut Jens Kukalle moottoripyörän. Ettei aivan jeesusteluksi tämä ketju mene.

Lapset eivät keskustele käsittääkseni täällä, vaan he puhuvat sitten oikeudessa.
Lasten uusia näkökantoja on referoitu HS:n jutussa: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009414640.html

Vanhin tytär on kertonut kokemuksistaan julkisesti esim: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/13a9 ... fe8f79f2d7

Kyllä aika pysäyttäviä ovat sen suhteen, mitä nämä lapset ovat käyneet läpi. Kummassakin jutussa korostuu ulkopuolisten manipulaatio ja jossain määrin ehkä jopa pakottaminenkin.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex

Voin uskoa, että lapset eivät ole puhuneet totta seksuaalirikosasioista.
En HS:n juttua pääse lukemaan.

Mietin vain, miksi Annelin oma veli pakottaisi tai syöttäisi tuollaisia juttuja?
Uskooko Annelin tappaneen miehensä, ja ajattelee, että kuuluu vankilaan?

Itse en tekisi ikinä veljelleni tuollaista temppua 9000 €/kk maksusta. Jos veljen perhe on noin sairas, voin kuvitella, ettei Anneli ole sen terveempi.

Vai ovatko lapset lukeneet Murha-infoa, oikeuden papereita ja vakuuttuneet äidin syyllisyydestä? Sen takia keksineet juttuja? Tämä vaikuttaa minusta aika rankalta kuviolta, että lapset olisivat keksineet tällaisia juttuja ihan tyhjästä.

Pimeimpään mielen kolkkaani tuli myös ajatus, jos seksuaalista hyväksikäyttöä olisi ollut perheessä sukupolvelta toiselle, jolloin Annelin nyt edesmennyt isä olisi tehnyt jotain. Lastenlapset joutuneet myös jonkin kohteeksi. Syyttäneet Kukkaa siitä, vaikka oikea tekijä olisi vaari. Nyt uskalletaan puhua, kun vaari on kuollut? Koska satun nuoruudestani tuntemaan tällaisen narsistisen äidin ja hänen rikotun tyttären, niin tiedän, että "narsistinen suojakuori" vedetään kaiken päälle ja tapahtuneet kielletään. Myös tytär antaa äidilleen anteeksi kaiken, koska heillä on niin voimakas keskinäinen side, josta eivät halua luopua. En voi mitään, mutta kelaan kaikenlaisia skenaarioita läpi. En lyö lukkoon mitään mahdollisuutta.
Vastaa Viestiin