Anna Nymfi kirjoitti: Ti Helmi 28, 2023 10:05 am
Olen kiinnittänyt oman äidin kohdalla huomiota, että aina kun hän valehtelee, hänen eleensä muuttuvat ja puheenparsi sekä ääni muuttuu.
Äidistäni tiedän, milloin valehtelee, koska olen nähnyt tositapahtumat tai hän on aiemmin kertonut aivan päinvastaisesti tapahtumista.
Joku tähän toteaa, ettei äitini liity keissiin. Tiedän kyllä, ettei liity, mutta sama käytöksen ja puheen muutos on havaittavissa Auerissa. Ja muut käytökseen liittyvät seikat, joten en luota hänen sanomisiinsa piiruakaan. En tiedä, miksi joku uskoo ja puolustelee vuosikausia. Mietin vaikuttaako miehiin tuo (seksuaalisesti) vetoava pukeutumistyyli alitajuisesti. Seksuaaliseen rajattomuuteen (ja manipulatiivisuuteen) minusta pukeutuminen kyllä viittaa.
Mun piti jo eilen sulle kirjoittaa, kun alkoi oikeasti käydä sääliksi. Tiedän, että sulla (niinkuin lähes kaikilla kovimmista "antiannelisteista") on ollut vaikea lapsuus ja huonot kotiolot. Olet kokenut paljon kaikkea pahaa. En ymmärrä sitä mekanismia, millä yrität saada omat pahat kokemuksesi jonkun tuntemattoman ihmisen niskaan. Ei Anneli ole äitisi. Ei kaikilla ihmisillä ole huonot kotiolot, vaikka sinulla on ollut. Monet ovat ihan tavallisista perheistä ja tavallisia hyviä ihmisiä. Maailma on joskus epäreilu, eikä kaikilla ole samoja lähtökohtia, mutta onneksi melkein mistä vain voi selvitä.
Mieti sitä, auttaako se sinun katkeruuteesi, jos pidät Annelia jonain äitisi jatkeena. Tiedän ihan henkilökohtaisestikin ihmisen, joka oli valmis uskomaan Annelista mitä tahansa pahaa, koska välit häneen omaan äitiinsä olivat katkenneet ja hän oli tälle hyvin katkera. Minun kävi aina sääliksi häntä, kun näin sen surun ja katkeruuden projektion Anneliin, joka sai ottaa päälleen kaikki pahan äidin huonot ominaisuudet. Ja kuinka sitten herkutellaan, että kumpa paha Anneli kärsisi, niinkuin minäkin olen elämässäni kärsinyt.
Tein jo 10 vuotta sitten pitkän listan näistä silloisista kirjoittajista, kuinka heistä jokainen kertoi vaikeasta lapsuudestaan ja siitä tulleista traumoista. Sinä ehdit sille listalle ihan viimeisenä, koska olet tullut palstalle myöhemmin. Ja en enää halunnut sitä edes päivittää, koska minun kävi sääliksi, eikä se ollut enää hauskaa. Tajusin, että minulla on käynyt kauhea tuuri, koska oma elämäni on ollut ihan tavallinen ja normaali ja hyvä.
Mutta oikeasti: olosi ei todellisuudessa helpotu sillä, että suuntaat katkeruutesi tuntemattomaan syntipukkiin. Hänellä ei ole mitään tekemistä sinun elämäsi kanssa. Sinä et tunne häntä lainkaan. Hän ei ole äitisi. Vihasta ja katkeruudesta pitää päästä eroon, vain sillä olo helpottuu.
Auer kirjoittaa kirjassaan, ettei hänellä ollut vankilassa sopivia vaatteita, eikä puhtaita rintaliivejä. Luuletko, että hän piti siitä, kuinka häntä koomikot haukkui ja nauroi tuonkin kuvan takia? Kuvasta on oikein pakina kirjoitettu iltapäivälehteen aikoinaan. "Anneli ei kuulu liivijengiin". Hahhah, kuinka hauskaa.
Naiselta on mies tapettu, viety lapset, toimeentulo, kaikki rahat ja maine. Ja ihmiset sylkee päälle.