Kyllä se koskee myös mamuja. Tuota tapausta en nyt muista.putsari kirjoitti: Pe Huhti 28, 2023 12:30 amKoskeeko tulkintasi myös matuja,joiden nimet ja kuvat julkaistaan ennen oikeuskäsittelyä? Vaikka heidän tekemistään rikoksista ei ole yksityiskohtaista tietoa. Esimerkkinä tulee mieleen vaikkapa "Laajasalon eno"-tapaus. Eikö nyt kannattaisi odotella poliisin tiedotusta ja mahdollista oikeudenkäyntiä niin tiedonjanon saa sammutettua.holmesin haamu kirjoitti: To Huhti 27, 2023 11:23 pm
Hyvin olennaisia kohtia nostot esille. Ei ole tosiaan tarkempaa selvyyttä mistään rikoksista
Sen sijaan henkilöt on jo tuomittu valtamedian toimesta omilla kuvilla esiteltynä "maanpetoksesta", vaikka kukaan ei edes tiedä tarkemmin, että mitä ovat tehneet.
Tässä liikutaan jo aika kyseenalaisella tiellä ajatellen oikeusvaltion toimintaa.
Itse olen sitä mieltä, että maanpetoksesta tulisi langettaa kuolemantuomio myös rauhan aikana.
Kyse on myös siitä, että missä julkaistaan. On varsin eri asia laittaa jokin yksittäinen linkki tekijän someprofiiliin foorumilla yhdessä viestissä kuin julkaista nimet ja kuvat rikosnimikkeen ohessa isossa valtamediassa, vaikka ei ole edes tietoa tarkemmista syistä rikosepäilyihin.
Tätä on tehty varsinkin Ilta-Sanomissa ja ilmiö on näyttänyt liittyvän enemmän poliittisesti profiloituihin henkilöihin.
Idea toiminnan taustalla näkyy olevan eli jos ei poliittisesti pidetä joidenkin henkilöiden toiminnasta, niin heidät julistetaan isosti kuvien ja rikosepäilyjen kera isossa suomalaisessa valtamediassa, jolloin iso yleisö luulee kuin kyse on jo tuomioista, vaikka ei ole mitään tietoa edes syytteistä ja tuomioista.
Ilta-Sanomien toiminta tuokin mieleen ilman muuta Venäjän Putinin toiminnan.
Tämä ei olisi hyvä uutinen HSn toimittajilleputsari kirjoitti: Pe Huhti 28, 2023 12:30 am Itse olen sitä mieltä, että maanpetoksesta tulisi langettaa kuolemantuomio myös rauhan aikana.