Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Sipi
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Todella surullista. Oon kuunnellut äänikirjana Elämä: esipuhe -teoksen, ja tilasin sen tänä aamuna kirjana Akateemisesta. Oon kuunnellut hänen ohjelmaansa Yle Puheelta ja katsoin hetki sitten Krista Kososen puolituntisen ohjelman, jossa hän haastattelee Liukkosta mainitun kirjan tiimoilta. Kaverilla oli käsittämättömän rikas sisäinen maailma, sivistystaso ja mielikuvitus. Pidän aivan nerona, ja takuulla perfektionistina mitä kielen käyttöön tulee. On se vaan niin, että maailma on toisille liikaa, usein niille, joilla olisi eniten annettavaa. Jotenkin tuli sellainen olo, ettei hän itse ajatellut kuolemaa loppuna, vaan luonnollisena jatkumona tai ratkaisuna. En tiedä sitten.
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 999
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja Calabash »

En tiedä kuolinsyytä, mutta Miki Liukkonen oli vakavasti masentunut, mikä täälläkin on todettu.

Minulla on romaani O kesken. Ollut jo jonkin aikaa, myönnän. Se on eräänlainen kaiken käsikirja. Kirjailija kurkottaa syvälle ja korkealle. Lahjakas.
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2445
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

holmesin haamu kirjoitti: Ke Heinä 05, 2023 4:24 pm
Huutaja Jaana kirjoitti: Ke Heinä 05, 2023 1:01 pm Kyl tää on itsari, tai sit on jättänyt pari viikkoa syömättä ja juonut vaan.

Tällähän oli suhde sen Behmin kanssa ja kovin itki masennusta kun ero tuli. Ei ne miehet ole aina se "vahva" osapuoli näissä jutuissa.
Ero voi olla miehille monesti kovempi paikka ja tämä näkyy äärimmäisissä henkirikoksissa.

Merkittävä syy voi löytyä siitäkin, että miehille ei ole samassa määrin kysyntää. Seuran saanti voi olla hyvin vaikeaa normimiehelle. Siinä missä nainen saa usein hyvinkin helposti seuraa niin halutessaan.
Ero taitaa olla aika vaikea epävakaasta persoonallisuudesta kärsiville. Mikilläkin erosta oli vasta pari kuukautta. Ihan ilman diagnoosejankin erot on raskaita ja toipuminen vie kuukausia, vuosiakin. Ihmiset joilla on ongelmia ja sairauksia joutuvat ihan samoihin elämäntilanteisiin kuin terveemmätkin vaikka kestokyky ja keinot käsitellä tunteita ovat heikommat.
Saattaa olla, että jos Mikiäkin olisi onnistuttu suojelemaan itseltään vielä joitakin kuukausia, hän olis pikkuhljaa toipunut. Liekö terapiat ja muut nyt kesätauolla ja osastoillekin vaikeampaa päästä, kun on henkilöstövajausta..
Aldrig
Nikke Knakkertton
Viestit: 186
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2022 4:40 pm

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja Aldrig »

Mikillä oli aivan mielettömän laaja ja rikas kielikuva sekä sanojen ja lauseiden jäsentely.Hän oli todella sivistynyt ja lahjakas nuori.
Itsekin olen kiinnostunut runoudesta sekä kirjoittamisesta jollain tasolla niin olen todella surullinen.Hieno,lahjakas mies lähti.
Maailma on kova paikka fiksuille ja heille jotka ”näkevät” normaalia kauemmas,kaikki eivät vaan kestä.
HerPoi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2022 1:12 am

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja HerPoi »

Jos painiskelee mielenterveysongelmien kanssa, ainakin minun on helppo ymmärtää, ettei ihminen jaksa enää elää. R.I.P.
mentalbreak
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: To Marras 18, 2021 6:51 pm

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja mentalbreak »

Itse epävakaana persoonallisuutena ymmärrän hyvin miltä ero tuntuu ja miltä se voi tuntua kun mukana on lehdistö ja koko ympäröivä maailma, sitä ei pääse karkuun.
Hapankaali
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: To Touko 04, 2023 6:23 am

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja Hapankaali »

Muut lehdet uutisoivat tänään vähän toisin kuin seura🤔

Screenshot_20230705-130925_Google.jpg
Screenshot_20230705-130925_Google.jpg (77.69 KiB) Katsottu 1825 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Scum
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: To Huhti 29, 2021 3:38 pm

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja Scum »

Hapankaali kirjoitti: Ke Heinä 05, 2023 9:03 pm Muut lehdet uutisoivat tänään vähän toisin kuin seura🤔
Tulipahan miehelle tavan tuplasynttärit. Surullinen loppu mutta saipahan Miki pitkään etsimänsä rauhan.
Huutaja Jaana
Axel Foley
Viestit: 2059
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Scum kirjoitti: Ke Heinä 05, 2023 9:12 pm Tulipahan miehelle tavan tuplasynttärit. Surullinen loppu mutta saipahan Miki pitkään etsimänsä rauhan.
Synttärit lauantaina 8.7.
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Olipakerran
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Syys 09, 2020 8:48 am

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja Olipakerran »

Verratkaapas tämän Behmin sanoituksia ennen Mikiä ja Mikin tapaamisen jälkeen. Kyllä väittäisin Mikin tuoneen syvyyttä sanoituksiin ja siten auttanut tätä naista laulajan urallaan eteenpäin. Ehkä jopa Miki ei ymmärtänyt tätä asiaa itse. Eroa huomaa monessa asiassa, ihan pienissäkin (mä= muuttunut minä sanaksi tai kirjoitetaan jopa kolmannessa persoonassa itsestään) Väittäisin Mikin opastaneen sanoituksessa ja miten kirjoitetaan monimerkityksellisesti. Harmi ettei Miki saanut kaipaamaansa arvostusta. Arvostusta hän näytti hakevan kaikilla elämänalueillaan.
Järppä90
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2022 12:59 am

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja Järppä90 »

Huutaja Jaana kirjoitti: Ke Heinä 05, 2023 1:01 pmKyl tää on itsari, tai sit on jättänyt pari viikkoa syömättä ja juonut vaan.
Parin viikon syömättömyyteen ei kukaan kuole, vaikka ryyppäiskin koko sen ajan. Eri asia toki jos diabetes tai joku muu vakava sairaus. Ihminen pärjää useammankin viikon syömättä, kunhan saa vettä. RIP Miki. <3
URSA
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11539
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja URSA »

Ilmeisesti ahdistukseen auttanut lääke lakkasi toimimasta.
Puhelu oli rento ja miellyttävä. Puhuimme mielenterveysongelmista, joista Miki oli kärsinyt lähes koko elämänsä. Oireet tulivat ja menivät, päällimmäisenä tuntui usein olevan lamauttava ahdistus.

Miki kertoi, mitä mielialalääkkeitä oli vuosien varrella kokeillut ja millaisia vaikutuksia niillä oli ollut. Muutaman kokeilun jälkeen hän oli löytänyt uusimman valmisteen. Aluksi se oli vienyt ruokahalun, mutta tuntui nyt auttavan. Vihdoin jokin auttaa, hän sanoi helpottuneena.

Hän kertoi jo sopeutuneensa siihen, että joutuisi syömään lääkettä lopun elämänsä. Alussa ajatus oli ahdistanut. Isä oli kuitenkin kehottanut ajattelemaan lääkitystä kuin diabeetikon insuliinipiikkiä: Mikin mieli vain tarvitsi päivittäisen insuliininsa pysyäkseen toimintakykyisenä. Isän tuki oli saanut Mikin suhtautumaan asiaan uudella lempeydellä.

Puhelusta jäi minulle hyvä mieli. Miki kuulosti jotenkin mutkattomalta, luottavaiselta.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... ba190311be
JanJin
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2023 11:10 am

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja JanJin »

Olikohan deadline päätetty jo reilu kaksi vuotta aikaisemmin?
https://www.instagram.com/p/COhd-jcsvh5/
Lainaus:
täällä nähään parin vuoden päästä. olen aina halunnut pelata pokeria ted bundyn kanssa.
toukokuu 6, 2021
HerPoi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2022 1:12 am

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja HerPoi »

mentalbreak kirjoitti: Ke Heinä 05, 2023 8:41 pm Itse epävakaana persoonallisuutena ymmärrän hyvin miltä ero tuntuu ja miltä se voi tuntua kun mukana on lehdistö ja koko ympäröivä maailma, sitä ei pääse karkuun.
Minä kärsin vuosikymmenen paniikkihäiriöstä, josta en luojan kiitos ole kärsinyt moneen vuoteen! Sitä ei haluaisi edes pahimmalle vihamiehellekään. Miki kuvaili todella hyvin, miltä ahdistus tuntuu. https://www.is.fi/viihde/art-2000009619897.html

Varsinkin tuo jutussa oleva Instagram julkaisussa oleva tunteen kuvaus, mitä ihminen kokee ja tuntee, kun kovasti ahdistaa, on niin koskettava ja tunnetta kuvaava, kun olla ja voi. ♥
HerPoi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2022 1:12 am

Re: Kirjailija Miki Liukkonen on kuollut

Viesti Kirjoittaja HerPoi »

Toivottavasti ylläpito antaa viestien olla täällä edes vähän aikaa? Jos vaikka joku uusi tulee lukemaan ja tunnistaa itsensä? Mielenterveyden ongelmista puhutaan niin vähän. Jostain helvetin syystä ei puhuta, vaikka kaikilla on.
Vastaa Viestiin