Mika Moring (ent. Olander) - 8 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Touhupuntti
Agentti Scully
Viestit: 661
Liittynyt: Ke Heinä 29, 2020 11:21 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

Calabash kirjoitti: To Heinä 13, 2023 1:37 pm
Annabelle kirjoitti: To Heinä 13, 2023 12:53 am
Enpä kyllä sekoita, miksi ihmeessä sekoittaisin jotakin oman elämäni tapahtumaa anonyymiin lehtijuttuun.
Lupasin jättää ketjun, mutta kysyn nyt kuitenkin, millä tavalla sinun tuntemasi mies on ollut "kaikkea muuta" kuin sitä mitä on. Mika Moring hän nimittäin ei ole.
Millä perustelet ettei muka voisi olla?
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 999
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Touhupuntti kirjoitti: To Heinä 13, 2023 2:13 pm Millä perustelet ettei muka voisi olla?
Lukemalla ketjun päättelisit helposti.

Periaatteessa siksi, että Moring on helsinkiläinen seksuaalirikollinen, ei Tampereella asunut poliisi. Kertojahan on käynyt miehen asunnolla useasti ja osaa kuvailla sitä. Tosin ajat vähän hyppelehtivät, kuten tarinakin.

Huomautan, että aluksi Annabelle ei itsekään usko asiaan kovin vahvasti. Tässä on varhainen viesti tätä tarinaa. Joulukuun 12. vuonna 2022 mennään vielä tällä kehyksellä eli vuodella 2010:
Annabelle kirjoitti: Su Joulu 18, 2022 6:56 am En ilmeisesti tieda, etta kuka tama kuvan mies on, mutta minulle han esittaytyi poliisina vuonna 2010. Ei ollut sama nimi kuin Moring tai Olander, kyllakin ruotsinkielinen myos. Liehitteli minua useamman vuoden, kayttaytyi todellakin superherrasmiesmaisesti, kertoi yhden oudon yksityiskohdan, joka sai minut peraantymaan... Naytti pyynnostani poliisikorttinsa, vaikkakaan ei antanut sita minulle kateeni tarkasteltavaksi, vaan esitti sita vain muutaman sekunnin ajan. Silloin paattelin, etta en oikein sovi henkilon naisprofiiliin ilmeisesti, koska tama yksityiskohta ei koskaan "manifestoitunut" minulle nakyvaksi, vaikka han itse antoi sen piirteen olemassaolosta ehka tietamattaan minulle vihjeen.

En silti oikein usko, etta tama kuvan henkilo on Moring, vaikka Moring olisikin talla kuvalla facessa itsensa esitellyt. M ja tama tapaamani poliisi ilmeisesti muistuttavat toisiaan hyvin paljon....
Tämän jälkeen ketjuun tulee julkisissa lähteissä ollut tieto siitä, että Moring oli linnassa vuonna 2010 (oli jo elokuusta 2009 alkaen puremassa ehdotonta kaplaa ja sitten ehdonalaisessa 2012). Aiheesta kiinnostunut ja Moringista tarkoitusta elämälleen tekevä kerää varmasti tiedot. Helmikuun puolivälissä 2023 tarinan päiväykset muuttuvat, kun jotenkin janottaa pitää kiinni siitä, että on sarjaraiskaajan kanssa oltu:
Annabelle kirjoitti: Ke Helmi 15, 2023 9:20 pm No, asiaan siis: nyttemmin mieleeni on palautunut, etta tama henkilo x valitti minulle vuonna 2012, etta on alkoholisoitumassa pahasti. Me tapasimme vuonna 2009 muutamia kertoja, sitten oli kahden vuoden tauko, ja vuonna 2012 han ilmestyi uudelleen kuvioon muutamalla tapaamisella. Han vetaytyi tapaamisista kokonaan, kun kuuli, etta minut oli valittu silloin eraan puolueen tyoryhmatyoskentelyyn.
Kymmenen päivää myöhemmin Annebelle hetken aika varma siitä, että kyseessä on Moring, nyt kuitenkin ”työhommissa Tampereella”. Hän kuitenkin pitäytyy henkilössä X.

Edelleen tämän Moringiksi epäillyn Annabelle on nähnyt menevän Supon ovesta sisään talviaamuna vuonna 2009. Poliisikorttiakin herrasmiesmäisesti käyttäytyvä tyyppi, jolla on asunto Tampereella, on vilauttanut. Nimikin on eri kuin Olander tai Moring.

Todellisuudessa vuosina 2007 - 2009 (silloin vielä) Olander jahtaa naisia MTV3:n chatissa ja tekee seksuaalirikoksia Helsingin kämpällään. Hän jää kiinni ja on jonkin aikaa kaapissakin. Oikeuskäsittely on elokuussa 2009. Ehdottoman kakun aikana hän muuttaa nimensä.
Vuonna 2012 hän tapaa ehdonalaisvalvojaansa määräajoin Helsingissä. Rahat ovat lopussa. Autorahoituksen kanssa on ongelma, kun on likviditeettiongelma. Pääsiäisestä alkaen hän seurustelee pitkälle syksyyn ja vetää luonaan (Helsingissä!) asuvan naisen riimun niin kireälle, ettei nainen pääse oikein mihinkään. Turpaan tulee ja puhelimet hajotetaan. Mustasukkaisen ja omistushaluisen miehen käytöstä. Puolen vuoden jälkeen nainen pääsee otteesta, ja piina helpottuu. Tosin joudutaan hakemaan lähestymiskieltoja ja autostakin on riita. Siinä ei oikein ole tilaa Tampereella työskentelyyn.

Lisäksi Moring kertoo 2012- naiselleen olevansa ilman töitä eikä missään töissä naisen mukaan käykään. Näistä voi lukea jos jaksaa kaivaa. Ja niin edelleen. Miltei tauotta, Kirkkonummella 1990 hän saattoi olla vielä statisti, mutta sitten 2000-luvulla kaikki tapahtuu Helsingin asunnoissa, jonne tullaan kaukaakin, viime vuosina sitten Tammelan mökillä ja ajoreissuilla, joilla luultavasti nämä kadoksissa olevat naiset kokivat loppunsa.

Esimerkiksi näillä perusteilla en osta ajatusta, että Annabellen tarinan X olisi tämä Olander / Moring. Stoori, joka muutoin voi pitää paikkansa, että on tuntenut viehättävän poliisin, harhauttaa.
Annabelle
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 3:43 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Annabelle »



Voin sinulle kertoa, että tämä kyseinen ihminen, joka minua liehitteli, kävi omien sanojensa mukaan töissä Helsingissä koko ajan tuttavuutemme aikana. Hänellä oli tiiviit siteet Helsinkiin. Toisekseen hän "katosi" näkyvistä vuoden kaksituhattayhdeksän jälkeen ollen minuun vain satunnaisesti yhteydessä, mutta palasi taas vuonna kaksituhattakaksitoista. Sitten se, että aluksi epäröin, että voiko olla kyse samasta henkilöstä, johtuu kuulepa ihan siitä, että on aika vaikea ymmärtää itsensä poliisiksi esitelleen (epäilemättä väärennetyllä tai "lainatulla" kortilla) henkilön tuosta vaan muuttuneenkin mediassa sarjamurhaajaksi kymmenen vuotta myöhemmin.

Tästä lähtien en enää vaivaannu troilliviesteihin vastaamaankaan (kuten aiemminkin jo sanoin), sillä yllä luettelemiani asioita vastaavat tapahtumakulut kai jokainen aikuinen ihminen kykenee päässään koostamaan ilman apuani.

EDIT: vuonna kaksituhattakaksitoista, viimeisimmässä tapaamisessamme, hän kertoi minulle huolestaan, että on kunnolla alkoholisoitumassa, koska "töissä ei ole työnohjausta". Minun kanssani hän ei ottanut viinaa, koska en itsekään ota, mutta tiesin kyllä, että juo ajoittain rankasti. Jälkikäteen kylmää ajatella, että mitähän ne "työnohjaukset" olivatkaan...

Lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Viimeksi muokannut Annabelle, To Heinä 13, 2023 11:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"SUPO:n tusinapassipolisit, jotka nettejäkin terrorisoi ovat jo fyysisestikin virkansa ryypänneitä, narkkareita, huume diilereitä, henkisesti loppuun poltettuja hylsyjä ja isomahasekopäitä."
-Tv:sta Tuttu Arto
Olivia Benson
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 2:37 pm

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Olivia Benson »

Päätinpä pitkästä aikaa selata ketjua ja nyt on pakko itsekin kommentoida. Kiinnitin huomiota Annabellen kirjoituksiin. Joku niissä nimittäin haiskahtaa. Lähtien jo hänen tarpeestaan korostaa omaa sivistyneisyyttään tuottaen samaan aikaan mitä alkeellisimpia kieliopillisia virheitä kirjoituksissaan. Kaikesta kirjoitetusta paistaa läpi yritys tuottaa uskottavaa tekstiä, kovaa yritystä viljellä tiettyä termistöä kuulostaakseen uskottavalta. En tiedä motiiveistasi Annabelle - onko kyseessä huomionhakuisuus vai puhutko täysin eri henkilöstä toivoen että kyseessä olisi Moring, lopputulemana sama - huomionhakuisuus.
"If you're looking for sympathy, look it up in the dictionary. It's somewhere between shit and syphilis." - Joe Kenda
Annabelle
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 3:43 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Annabelle »

Olivia Benson kirjoitti: To Heinä 13, 2023 11:26 pm Päätinpä pitkästä aikaa selata ketjua ja nyt on pakko itsekin kommentoida. Kiinnitin huomiota Annabellen kirjoituksiin. Joku niissä nimittäin haiskahtaa. Lähtien jo hänen tarpeestaan korostaa omaa sivistyneisyyttään tuottaen samaan aikaan mitä alkeellisimpia kieliopillisia virheitä kirjoituksissaan. Kaikesta kirjoitetusta paistaa läpi yritys tuottaa uskottavaa tekstiä, kovaa yritystä viljellä tiettyä termistöä kuulostaakseen uskottavalta. En tiedä motiiveistasi Annabelle - onko kyseessä huomionhakuisuus vai puhutko täysin eri henkilöstä toivoen että kyseessä olisi Moring, lopputulemana sama - huomionhakuisuus.
Motiivini on tietenkin kirjoittaa muille naisille, jotka ovat Moringin mahdollisesti kohdanneet. Moni onkin jo minuun yhteyttä ottanut ja olemme jakaneet kokemuksiamme. Jaamme kokemaamme vastaisuudessakin ihan siitä huolimatta, että selvästi näyttäisi olevan tahoja, jotka tästä eivät tykkää.
"SUPO:n tusinapassipolisit, jotka nettejäkin terrorisoi ovat jo fyysisestikin virkansa ryypänneitä, narkkareita, huume diilereitä, henkisesti loppuun poltettuja hylsyjä ja isomahasekopäitä."
-Tv:sta Tuttu Arto
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Internetissä voi olla kuka vain!
Olin, kunnes en ollutkaan.
pieninainen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 2:32 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja pieninainen »

Tää on koko ketju ihan sekava! On niin monta hämmentäjää kun vaan voi.
Täällä on muutama jotka varmasti tietävät ja ovat törmänneet oikeeseen Mikaan, mutta monta jotka vaan hämmentää. On väitetty sitä sun tätä totena, mutta jotka ei vaan yksinkertasesti ole totta.
No enpä itsekään pysty tänne todistamaan mitenkään että oon tuntenut joskus, tai sitäkään että tietäisin oikeesti historiaa, perhettä tai muutakaan.
Hyvin mahdollista on, että useampikin on ollut juuri Mikan kanssa tekemisissä, ei kaikki kohdanneet ole saanut osakseen sitä väkivaltaa.
Pitäis jaksaa lukea koko ketju läpi, kun ei hajuakaan missä vaiheessa ja kuka kirjoitti jossain vaiheessa epäilevänsä törmänneen Mikaan, koska siinä oli sellanen tieto, minkä perusteella voisin sanoa kyseessä olleen Mika.
On tässä ketjussa myöskin toisen kadonneen tytön perheenjäsenkin kirjoittanut.
On todella hyvä jos te mahdolliset uhrit/Mikan tavanneet keskustelette keskenänne, koska tiedän kuinka tärkeää on päästä purkamaan tätä asiaa. Mutta, muistakaa että ette välttämättä ole koskaan tavannut tätä Mikaa.
Annabellelle vielä tässä yksi kommentti, calabash ei ole trolli, tietää varmasti mitä sanookin.
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 999
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Calabash »

On niitä, joiden elämä oikeasti on sivunnut ketjun henkilöä ja joilla voi olla arvokasta lisätietoa, jotta koko asiaa voi ymmärtää. Lisäksi ymmärrys tuo helpotusta, vaikka se ei korjaa mitään rikki mennyttä.

Siksi olisi hyvä pitäytyä puhtaasti tosiasioissa. Minusta sen vuoksi myöskään kenenkään ei pitäisi suuttua, jos osoitetaan, että juuri sinun kauan sitten tapaamasi ei ollut Mika Olander / Moring. Olen perustellut ihan puhtaalla oikeudenkäyntipöytäkirjoista ja lehdistä saatavalla julkisella datalla havaintoni. Sitä ei ole tapana sanoa trollaukseksi.

En kuitenkaan halua riidellä palstalla, vaan pysyn asialinjalla. Olen totuuden metsästäjä. Viiltävintä ja tervehdyttävintä on totuus. Jos itse teen virheitä (kuten me kaikki teemme) tutkimuksissani, korjaan toimintaani.

Enemmänkin harhauttavat stoorit, joilla ei ole ainakaan vielä kunnollisia perusteita, sotkevat ketjua.

Nimimerkki @pieninainen taasen on oikeasti tuntenut Mikan 1990-luvulla. Tästä olen täysin vakuuttunut. Olen itse samojen kulmien kundi, vaikka itse en muista juuri tätä Olanderia.
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2913
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Calabash kirjoitti: Pe Heinä 14, 2023 7:23 am olisi hyvä pitäytyä puhtaasti tosiasioissa
Juuri näin, myös tässäkin tapauksessa.

Ja nyt muistutus ketjun lukijoille & kommentoijille: Poliisi on jo ajat armaat sitten pyytänyt tiedotteessaan/median kautta, että poliisiin otetaan matalalla kynnyksellä yhteyttä esim. Katja Miinalaisen katoamiseen liittyvissä tiedoissa tai havainnoissa. Joten älkääpä unohtako sitä tosiasiaa, että poliisin pakkotehtävänä on selvittää rikoksia ja että poliisikin tarvitsee vinkkejä, havaintoja ja tietoja kansalaisilta, etenkin jos on oikein erikseen pyytänyt yhteydenottoja matalalla kynnyksellä. :idea: Muistattehan siis olla tietojenne kanssa yhteydessä myös poliisiin! :idea:
Suomen perustuslain 109 §:n mukaan oikeusasiamiehen tulee valvoa, että tuomioistuimet ja muut viranomaiset sekä virkamiehet, julkisyhteisön työntekijät ja muutkin julkista tehtävää hoitaessaan noudattavat lakia ja täyttävät velvollisuutensa.
Lumina
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Su Heinä 16, 2023 12:23 pm

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Lumina »

Onko varmuutta, että kyseessä on nuori Mika tuossa sivulla 45 olevassa kuvassa? Olen tuntenut Mikan 2003-2004, eli suurinpiirtein samoihin aikoihin kuin tuo kuva oletettavasti olisi otettu. Tuosta en häntä kuitenkaan tunnista. En kyllä kiellä, etteikö voisi olla. Poliisin julkaisemista kuvista sen sijaan tunnistaa heti näin vuosienkin jälkeen, kun vaan ensin tajusin, että tämähän on Olander...
pieninainen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 2:32 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja pieninainen »

Lumina, samaa oon miettinyt, että jokin tuossa "tintti kuvassa" mättää.. Munkaan mielestä ei näytä Mikille. Harmi kun en saa sitä suurennettua niin että sais selvää paremmin nassukasta, mut ei oo mun mielestä.. Tyhmää takertua pikku juttuihin mutta esim nenä ei näytä Mikin nenälle.. Ja on mun mielestä tuos "liian pyöree naamanen" Muoks vielä, että just poliisin julkasemista tunnistaa selkeesti, vaik oon viimeks varmuudella nähnyt -96..
Lumina
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Su Heinä 16, 2023 12:23 pm

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Lumina »

pieninainen kirjoitti: Su Heinä 16, 2023 2:31 pm Lumina, samaa oon miettinyt, että jokin tuossa "tintti kuvassa" mättää.. Munkaan mielestä ei näytä Mikille. Harmi kun en saa sitä suurennettua niin että sais selvää paremmin nassukasta, mut ei oo mun mielestä.. Tyhmää takertua pikku juttuihin mutta esim nenä ei näytä Mikin nenälle.. Ja on mun mielestä tuos "liian pyöree naamanen" Muoks vielä, että just poliisin julkasemista tunnistaa selkeesti, vaik oon viimeks varmuudella nähnyt -96..

Nenän lisäksi silmien ja ylähuulen seutu ei näytä tutulle "tintillä". Mikassa on silmiinpistävää tuo piirre kuin ois aina nuuska huulessa.
pieninainen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 2:32 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja pieninainen »

Eli sunkin mielestä nenässä mättää.. Kuulostaapa tyhmälle sanoa noin.. Onkohan tääl vielä se AS sivulta kuva? Siinä on enempi tutun näkönen, mut jokin siinäkin "mättää" mun silmissä.. En sitte tiiä onko se hymyn syy..
Kurkkaatko yksityisviestit :)
pieninainen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 2:32 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja pieninainen »

Osaisiko joku kertoa mihin on kadonnut ketjusta se AS kuva Mikasta?

Ja tintti kuvasta, jos se ei olekaan Mikasta, voi hyvin ollakin sitten se Annabellen sulhon kuva..

Ja sitten asiaan, ei ole kuulunut mitään Saaran etsintöihin liittyvää, joten ei tainnut löytyä.
Eikös sitä lisäaikaa tutkintaan saatu johkin elokuuhun asti? Miten niinku käytännössä sitten käy, jos ei löydy mitään siihen mennessä?
Avatar
Elpram
Neuvoja-Jack
Viestit: 512
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 10:12 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Jos ruumista ei löydy, eikä Moring tunnusta tai ole tarpeeksi muita todisteita kadonneiden naisten henkirikoksista, on syyttäjällä köyhät eväät.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Vastaa Viestiin