Siinäpä hyvää puhdetta vaikka koko viikonlopuksi.
Ulvilan tapaus ( ketju 3 )
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Joo emmä kyllä tosta Atsosta mitään irti saanu.. taisit Kylli vaan kiusotella, tsot tsot
Mutta mutta, tälläkin palstalla on aina silloin tällöin mielenkiintoisin sanankääntein arvosteltu uhrien/tekijöiden ulkonäköä ja olemusta. Itsekin siihen syylistyneenä
Esim tuolla pedopastori -ketjussa on häntä kuvailtu "limaisen näköiseksi".
Mitäs mieltä olette tuosta Lahden olemuksesta? Kuuklettamalla ainakin muutamat naamakuvat miehestä saa...

Mutta mutta, tälläkin palstalla on aina silloin tällöin mielenkiintoisin sanankääntein arvosteltu uhrien/tekijöiden ulkonäköä ja olemusta. Itsekin siihen syylistyneenä
Mitäs mieltä olette tuosta Lahden olemuksesta? Kuuklettamalla ainakin muutamat naamakuvat miehestä saa...
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
En ollenkaan
Mutta niin mitäs tuosta ulkonäöstä nyt sitten tulisi mieleen.
Siisti ja silleen yleisolemukseltaan. Porilaisten mielestä varmaan vähän epämiehekkäänkin 'siisti'. Näyttää aikas Jorma Uotiselta
varsinkin jos ei olisi hiuksia. Niljakkuutta nyt ei noiden kuvien perusteella paljon välity.
Jollain tavalla erikoisen näköinen mies joka tapauksessa.
Siisti ja silleen yleisolemukseltaan. Porilaisten mielestä varmaan vähän epämiehekkäänkin 'siisti'. Näyttää aikas Jorma Uotiselta
Aasinsilta ulkonäöstä Lahden vanhimpaan lapseen, joka näki tapauksen. Kysyn taas kerran, onko tätä lasta kuultu todistajana? Hänhän näyttää kuvien mukaan olevan a) yli 10-vuotias ja b) aika erinäköinen kuin nuoremmat sisaruksensa (tämä ei ole mikään arvostelu tai syyte, vain toteamus). Eli voiko lain mukaan tuonikäistä lasta kuulla tällaisissa asioisa? Hänellä täytyy olla aika paljon tietoa tapahtumista?Kyllikki S kirjoitti:En ollenkaan![]()
Siisti ja silleen yleisolemukseltaan. Porilaisten mielestä varmaan vähän epämiehekkäänkin 'siisti'. Näyttää aikas Jorma Uotiseltavarsinkin jos ei olisi hiuksia. Niljakkuutta nyt ei noiden kuvien perusteella paljon välity.
Muista lähdekritiikki!
Minun käsittääkseni on kuultu. Muistelisin ainakin jostain lukeneeni poliisin haastattelun, jossa kertoo "silminnäkijöiden" tai "todistajien" kuulemisesta. Lapsi ja rva Lahtihan ovat ainoita teon nähneitä, ilman lasta kyse olisi silminnäkiJÄSTÄ tai todistaJASTA.skoone kirjoitti: Aasinsilta ulkonäöstä Lahden vanhimpaan lapseen, joka näki tapauksen. Kysyn taas kerran, onko tätä lasta kuultu todistajana?
Missä ihmeessä olet muuten lapsen kuvan nähnyt?
No rva Lahdella on nettisivusto, jolla hän esittelee perheensäkin. Tai oli ainakin ennen.joey kirjoitti:Minun käsittääkseni on kuultu. Muistelisin ainakin jostain lukeneeni poliisin haastattelun, jossa kertoo "silminnäkijöiden" tai "todistajien" kuulemisesta. Lapsi ja rva Lahtihan ovat ainoita teon nähneitä, ilman lasta kyse olisi silminnäkiJÄSTÄ tai todistaJASTA.skoone kirjoitti: Aasinsilta ulkonäöstä Lahden vanhimpaan lapseen, joka näki tapauksen. Kysyn taas kerran, onko tätä lasta kuultu todistajana?
Missä ihmeessä olet muuten lapsen kuvan nähnyt?
Muista lähdekritiikki!
hei vaan,
muutama juttu tullut mieleen asian tiimoilta..
toista murha-asetta ei ilmeisesti ole julkistettu? josta on ollut keskusteua..
missä vaiheessa volvo tuli kuvioihin? onko ainoastaan tämä silminnäkijähavainto vai onko kesties toinen ase ollut kysesen mallisessa volvossa ollut rengasavain tai tunkki jota on käytetty ikkunan rikkomiseen ja mahdollisesti myös itse surmatyöhön?
itse en kannata näitä keskuteluissa paljon puhuttuja homoteorioita. kuitenkin uskon parisuhdekriisiin, jonka Lahti on aiheuttanut. ja baarikahakkaan, jonka kärjistymisen esti vain julkinen paikka.
Kahakaaan johtanut tilanne saatoi olla aiempien uhkailujen takana.
joka lopulta johti raivon vallassa tehtyyn puolittain suunniteltuun surmatyöhön. esim.silminäkijähavainto muistaakseni päivältä, jolloin tilanne jo kiristynyt äärimmilleen ja odotellaan lahtea kotiin.
Eli uskon salasuhteeseen, joka on toiselta puolelta paljastunut, aiheuttanut epäilyksen tai pettymyksen ja joku muu pantu asialle.
sorry, poikkeaa tämän hetkisestä jutun aiheesta, mutta jotain jäänyt mielen päälle..
muutama juttu tullut mieleen asian tiimoilta..
missä vaiheessa volvo tuli kuvioihin? onko ainoastaan tämä silminnäkijähavainto vai onko kesties toinen ase ollut kysesen mallisessa volvossa ollut rengasavain tai tunkki jota on käytetty ikkunan rikkomiseen ja mahdollisesti myös itse surmatyöhön?
itse en kannata näitä keskuteluissa paljon puhuttuja homoteorioita. kuitenkin uskon parisuhdekriisiin, jonka Lahti on aiheuttanut. ja baarikahakkaan, jonka kärjistymisen esti vain julkinen paikka.
Kahakaaan johtanut tilanne saatoi olla aiempien uhkailujen takana.
joka lopulta johti raivon vallassa tehtyyn puolittain suunniteltuun surmatyöhön. esim.silminäkijähavainto muistaakseni päivältä, jolloin tilanne jo kiristynyt äärimmilleen ja odotellaan lahtea kotiin.
Eli uskon salasuhteeseen, joka on toiselta puolelta paljastunut, aiheuttanut epäilyksen tai pettymyksen ja joku muu pantu asialle.
sorry, poikkeaa tämän hetkisestä jutun aiheesta, mutta jotain jäänyt mielen päälle..
Itse käsittäisin, että toinen "ase" ei ole murha-ase, vaan sillä on nimen omaan hajoitettu lasi. Ja ainakaan minun tietojen mukaan sitä ei ole julkaistu.
Tosiaan, ei ole kerrottu onko toinen ase esim rengasavain. Punainen Volvo havaittiin naapureitten mukaan (huom! yhdet naapurithan antoivat myös vihjeen, jonka perusteella vangittiin syytön ihminen, Tanner) alueella hieman ennen murhaa.
Jostain syystä homoteoriat ovat laantuneet. Luin vähän aika sitten etenkin Ulvilan ykkösketjun läpi, ja siellä tämä pointti tuli enemmänkin esille. Huomatkaa tässä kohtaa kyselyni Lahden olemuksesta.
Itse en niinkään perusta tuohon baarikahakkaan.. Lahden olemus tosiaan oli sellainen että saattoi sanomisia tulla kuppiloissa..
Tosiaan, ei ole kerrottu onko toinen ase esim rengasavain. Punainen Volvo havaittiin naapureitten mukaan (huom! yhdet naapurithan antoivat myös vihjeen, jonka perusteella vangittiin syytön ihminen, Tanner) alueella hieman ennen murhaa.
Jostain syystä homoteoriat ovat laantuneet. Luin vähän aika sitten etenkin Ulvilan ykkösketjun läpi, ja siellä tämä pointti tuli enemmänkin esille. Huomatkaa tässä kohtaa kyselyni Lahden olemuksesta.
Itse en niinkään perusta tuohon baarikahakkaan.. Lahden olemus tosiaan oli sellainen että saattoi sanomisia tulla kuppiloissa..
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Jossain lehtijutussa mainittiin, että sekä äitiä ja lasta molempia on kuultu asioissa. Laitan linkin jos löytyy.skoone kirjoitti: Aasinsilta ulkonäöstä Lahden vanhimpaan lapseen, joka näki tapauksen. Kysyn taas kerran, onko tätä lasta kuultu todistajana? Hänhän näyttää kuvien mukaan olevan a) yli 10-vuotias ja b) aika erinäköinen kuin nuoremmat sisaruksensa (tämä ei ole mikään arvostelu tai syyte, vain toteamus). Eli voiko lain mukaan tuonikäistä lasta kuulla tällaisissa asioisa? Hänellä täytyy olla aika paljon tietoa tapahtumista?
On edelleen. Kuvia mm perheen ulkomaanmatkoilta joissa myös uhri kuvissa. Sivut myös päivittyvät edelleen.skoone kirjoitti: No rva Lahdella on nettisivusto, jolla hän esittelee perheensäkin. Tai oli ainakin ennen.
Toisesta aseesta ei ole missään vaiheessa kerrottu mitään. Tutkinnallisista syistä. Jossain muistaakseni selitettiin, että näin voidaan esim. karsia pois näitä hörhöjä jotka mahdollisesti haluavat vapaaehtoisesti ilmoittautua murhan tekijäksinrj kirjoitti:
Miksi poliisi ilmoitti, että baarikahakka ei ole enää ajankohtainen jos se liittyisi surmaan? Baarijuttua ei missään vaiheessa kuitattu kunnolla loppuunkäsitellyksi, mutta todettiin, että asia ei enää ole ajankohtainen.H.P. kirjoitti: Jostain syystä homoteoriat ovat laantuneet. Luin vähän aika sitten etenkin Ulvilan ykkösketjun läpi, ja siellä tämä pointti tuli enemmänkin esille. Huomatkaa tässä kohtaa kyselyni Lahden olemuksesta.
Olisko väliaikaisesti hyllytettynä kun on tullut kiinnostavampi tutkimuslinja jostain muualta?
Eikös nuo homoteoriat tulleet alunperin Puputti-yhteydestä ja siitä väitöskirjasta jossa Lahden nimi esiintyi.
Homoteoria on ollut koko ajan takaraivossa
Itse veikkaisin pesäpallomailaa. Helppo hankkia, tulee suomalaiselle helposti mieleen ja sillä saa myös nätisti aukon ikkunaan. Samalla vehkeellä voi sitten jatkaa duunia ja mätkäyttää uhriin pari mojovaa iskua. Osumatarkkuus ja tehokkuus riittävää tasoa hämärässä makuuhuoneessa. Tämän herkistelyn jälkeen mahdollistuu tarkkuustyö terävämmällä ja pienemmällä insrumentilla.H.P. kirjoitti:Itse käsittäisin, että toinen "ase" ei ole murha-ase, vaan sillä on nimen omaan hajoitettu lasi. Ja ainakaan minun tietojen mukaan sitä ei ole julkaistu.
Julkisuuteen kerrottu murha-ase oli kulahtanut fileerausveitsi. Vastaavia löytyy lähes jokaisesta keittiöstä. Lienee turvallista olettaa, että toinenkin murha-ase on jotain saman tyylistä.kapteeni kirjoitti:Itse veikkaisin pesäpallomailaa. Helppo hankkia, tulee suomalaiselle helposti mieleen ja sillä saa myös nätisti aukon ikkunaan. Samalla vehkeellä voi sitten jatkaa duunia ja mätkäyttää uhriin pari mojovaa iskua. Osumatarkkuus ja tehokkuus riittävää tasoa hämärässä makuuhuoneessa. Tämän herkistelyn jälkeen mahdollistuu tarkkuustyö terävämmällä ja pienemmällä insrumentilla.H.P. kirjoitti:Itse käsittäisin, että toinen "ase" ei ole murha-ase, vaan sillä on nimen omaan hajoitettu lasi. Ja ainakaan minun tietojen mukaan sitä ei ole julkaistu.
Itselleni tuli mieleen kirves tai suurikokoinen vasara.
edit: pieni korjaus
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Myös murhaajan asuvalinta kertoo suunnitelmallisuudesta:
Tumma vartalonmyötäinen asu.
Vartalonmyötäinen asu näyttää vatsakkaan henkilön päällä aika höhlältä ja on huomiotakiinnittävä jos joku sattuu tälläiseen asuun pukeutuneen näkemään. Tuo asu on valittu tietenkin koska se on vähiten tiellä.
Mutta ehkä tappaja on miettinyt paonkin niin huolellisesti, että asu liittyy mahdollisimman nopeaan maastoon katoamiseen. Eli on saattanut suunnata suoraan jonnekin metsään ja sieltä jonnekin pitkällekin missä auto on odottanut parkissa.
Mistäs sitä tietää mikä yösuunnistuksen harrastaja tekijä on voinut olla, eikä metsässä sukkulointi ole tuottanut hänelle sen suurempia ongelmia.
Tosin se seikka, että punainen volvo on nähty puoli tuntia ennen murhaa läheisellä Metsäkulmantiellä (jonka kautta pääsee helpointa reittiä Tähtisentielle) viittaa kyllä vahvasti siihen, että punainen volvo tosiaan liittyy olennaisesti tähän juttuun.
Nimimerkki Premiatalla näyttää nyt olevan jotain 'tietoa' tämän volvon kohtalosta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0037094085
Uskoo, että auto on ollut kätkettynä tänä vuonna palaneessa Vammalan Putajan huoltoasemalla.
Miksipäs ei. Veikkaus tuokin.
Tumma vartalonmyötäinen asu.
Vartalonmyötäinen asu näyttää vatsakkaan henkilön päällä aika höhlältä ja on huomiotakiinnittävä jos joku sattuu tälläiseen asuun pukeutuneen näkemään. Tuo asu on valittu tietenkin koska se on vähiten tiellä.
Mutta ehkä tappaja on miettinyt paonkin niin huolellisesti, että asu liittyy mahdollisimman nopeaan maastoon katoamiseen. Eli on saattanut suunnata suoraan jonnekin metsään ja sieltä jonnekin pitkällekin missä auto on odottanut parkissa.
Mistäs sitä tietää mikä yösuunnistuksen harrastaja tekijä on voinut olla, eikä metsässä sukkulointi ole tuottanut hänelle sen suurempia ongelmia.
Tosin se seikka, että punainen volvo on nähty puoli tuntia ennen murhaa läheisellä Metsäkulmantiellä (jonka kautta pääsee helpointa reittiä Tähtisentielle) viittaa kyllä vahvasti siihen, että punainen volvo tosiaan liittyy olennaisesti tähän juttuun.
Nimimerkki Premiatalla näyttää nyt olevan jotain 'tietoa' tämän volvon kohtalosta:
Uskoo, että auto on ollut kätkettynä tänä vuonna palaneessa Vammalan Putajan huoltoasemalla.
Vajaa vuosi sitten kävin kyseisessä baarissa kahvilla ja siellä oli punainen auto sisällä, se oli kylläkin vaan Ferrari. Muutenkin nuo Premiatan jutut on välillä mitä sattuu.Kyllikki S kirjoitti: Nimimerkki Premiatalla näyttää nyt olevan jotain 'tietoa' tämän volvon kohtalosta: