Onpas ikävää, että sinua vituttaa. Minua vituttaa tuollaiset päänsilittelijät ja paapojat. Totuus on se, että ne ns. erityislapset ovat usein väkivaltaisia, harvemmin möllejä joita oli ennen apukouluissa.Hank Voight kirjoitti: Ti Syys 12, 2023 1:53 amPyydän nyt anteeksi muutamaa voimasanaa, mutta voi vittu että vituttaa tällaiset kommentit. Mielellään en koskaan keskusteluissa pelaa isä-korttia, mutta tällaisen kommentin jälkeen sen teen. On nimittäin enemmän sääntö kuin poikkeus, että tuon kaltaisia kommentteja viljelee sellaiset, joilla ei omia lapsia ole.ed_gein kirjoitti: Ma Syys 11, 2023 10:25 pm
"erityisen tuen tarpeessa oleva lapsi" tarkoittaa nykyisin väkivaltaista hullua. Ne mitään opi, älykkyys on apinan luokkaa.
Erityisen tuen tarpeessa on monenlaisia lapsia, joista suurin osa on aivan jotain muuta kuin väkivaltaisia. Pienluokissa on melkein yhtä paljon diagnooseja kuin on lapsiakin. Haasteita on kaikilla, mutta hyvin pienellä osalla väkivaltaan liittyviä. Ja mitä tulee esimerkiksi tuohon täälläkin mainittuun Piispanlähteen kouluun, niin ongelmia aiheuttaneet lapset ei edes pienluokkalaisia olleet, vaan ihan yleisopetuksen puolella olevia.
Lapsettomille kaikki lasten aiheuttamat ongelmat ovat kovin helppoja ratkaista, kaikki on niin mustavalkoista. No onneksi sentään nykyään kaikki erityisen tuen tarpeessa olevia ei luokitella häiriköiksi, jotka vain tungetaan tarkkikselle. Pienluokat ovat erinomainen juttu, omin silmin olen nähnyt kun on lapsia aloittanut koulun pienluokassa, mutta sitten parin vuoden jälkeen siirtyneet yleisopetuksen puolelle, ja koulu-ura on jatkunut siitä eteenpäin oikein mallikkaasti. Harmi vaan että pienluokkia ei ole tarpeeksi. Ja lisäksi vielä useat ovat enempi vähempi vuosittain liipaisimella budjetteja suunniteltaessa.
Nuo väkivaltaiset ongelmatapaukset ovat asia erikseen, niille pitäisi keksiä jotain muuta kuin pienryhmät. Mutta helppoa ratkaisua ei siihenkään ole, senkin tiedän läheltä noita asioita seuranneena. Vaikka moni minfolainen tuntuu ajattelevan, että kunnon turpasauna auttaa, niin sanonpa vaan, että voi kun olisikin niin helppoa.
Miksi panna resursseja tyhmiin? Parhaimmillaan niistä erityisistä tulee max. siivoojia. Ns. erityislasten (ennen muuten lapsi oli alle 12-vuotias, 17-vuotiasta ei kutsuttu lapseksi) kynsiin joutuu hiljaisia ja älykkäitä nuoria joiden elämä tuhotaan.
Ja joo, minulla on lapsia.