Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

CCC kirjoitti:Kuolinvuoteellaan Ruotsissa Paloarolle tunnusti.

Paloaro on minusta luotettava kertoja, tosin vähän mennyt jo överiksikin näissä kirjoissa, mutta ei Bodomin osalta minusta.

Mutta kyllä Hans on yksi varteenotettavin tekijäehdokas.
Minulla on toisenlaista tietoa eli olen kuullut, ettei mitään suoranaista tunnustusta edes tullut.
litmanen

Viesti Kirjoittaja litmanen »

teemu kirjoitti:Kioskin sijainti on nykyisen Rantajoantien ja Kunnarlantien kulmatontti

Sittemmin purettu kioski oli tontin tienristeyskulmassa. Maantien suunnassa olivat talo ja sauna sekä myöhemmin tehty aita, ja ne ovat siinä yhä. Tontti jää vasemmalla, kun käännytään Rantaojantielle.
Kiitokset näistä tiedoista.
CCC kirjoitti:Kuolinvuoteellaan Ruotsissa Paloarolle tunnusti.

Paloaro on minusta luotettava kertoja, tosin vähän mennyt jo överiksikin näissä kirjoissa, mutta ei Bodomin osalta minusta.

Mutta kyllä Hans on yksi varteenotettavin tekijäehdokas.
Ilmeisesti CCC ei ole lukenut äskettäin tänne kirjoittamiani asioita joten pitänee mainita ne uudestaan:

Aivan kuten Mariacka äsken kirjoitti, minunkin käsitykseni mukaan Assmann ei tunnustanut surmia Paloarolle. Luin joskus tuon kirjan "tunnustuskohdan" läpi, ja eikös Assmann sanonut sen mukaan Paloarolle vaan jotain tyyliin "Jos minä olisin syyllinen siihen, niin...". Eli ei mitään tunnustusta, pelkkää lapsellista "ehkä tein, ehkä en"-meininkiä.
Vai onko sinulla se kirja, jotta voisit liittää tarkan lainauksen Assmannin sanoista tänne?

Ja toiseksi, Assmannilla ei ollut yksinkertaisesti mitään motiivia kuljeskella aamutuimaan Bodominjärvellä, parinkymmenen kilsan päässä kodistaan, ja puukottaa hänelle täysin tuntemattomia nuoria....toisin kuin kioskimiehellä.
Viimeksi muokannut litmanen, To Loka 09, 2008 10:12 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

Jos motiivi olisi ollut selkeä ja syyllinen selvä, tää juttu olisi ratkennut jo pitkän aikaa sitten.

Nyt vielä yli 40 vuoden jälkeen asiaa täällä pohdimme...

n
CCC
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja CCC »

Kyllä Assmanni sen oli kuulemma paljastanut, kirjan kertomasta en tiedä kun en ole lukenut

Ja Assmannillahan oli siellä Bodomilla joku majapaikka, ja Gylle oli kaveri ja toinenkin, saatoi tuo kirkkomaalari siis ihan hyvin siellä haahuilla
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Laittelen tähän kun en juttuja nähnyt enkä parempaakaan mestaa keksinyt, Assmanni sentään saksmanni eli:

Aikoinaan waltsulla oli paljonkin puhetta ns. DDR talosta, täällä sitä ei ole vatkattu, muisiaukkoni talon sijainnin suhteen on sanoinkuvaamaton.

Missä kohtaa ko. tönö oli?

Satuhessu kohta parkuu suureen ääneen että älkääs nyt tuosta puhuko, eiköhän me päätetä tässä ja nyt että tuo ei kuulu koko juttuun jne.....kuten ikävä tapansa on julistaa.

Vaan kun ei tiedä liittyykö vai ei. Enivei.
:lol:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Löytyisikö keneltäkään, Gustafssonin antama, sanatarkka kuvaus näistä keskiniemen kalastajista. Olivat siinä jutustelleet ja niillä oli kaloja, koska niillä oli niitä matoja ja kalat y-haaraisessa oksassa.

Tuota Gustafssonin kuvausta näistä kalastajista kaloineen, olisi mielenkiintoista verrata näihin herroihin, H. Assmann ja K. Gyllström.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Älkää nyt saakeli taas alkako vatvom......

No menkööt.

Ei tuo Assmann ollut mikään oikea vakoilija, kunhan kerskaili joillakin itsetehdyillä jutuillaan.

Liekö ukko koskaan ollut edes sotavanki.

Tuo Paloaron kirja on yhtä tyhjän kanssa, ikään kuin Assmann olisi ollut vakoilija ja monimurhaaja samassa persoonassaan.

Kyllikki Saari, Tulilahden tapaus, Bodomin murhat, Sirkka-Liisa Waljus, ja ketä niitä onkaan, ai niin John Fizgerald Kennedy, siinä se onpi alkuunsa Assmannin pahanteot, noi pikaiseltaan, lisäksi sitten Birkenaun keskitysleiri, jossa tuo hyväkäs olisi ollut muka vartijana, höh.

Hyväähän tuo ukko ei sitten kait koskaan ole tehnyt, kun ainoastaan pahanteot ovat tiedossa.

Ei tuollaisia vakoilijoita olisi KGB pitänyt montaa tuntia hengissä, ennen kuin olisi sotkenut ukon Lellun suohon, vai mikä se paikka siellä Kyllikki Saaren polkupyörän löytöpaikkana oli.

Assmann on, kuten papillon jo totesikin ihan aut koko jutusta, sillä se on jo poliisin kohdalla tullut monesti todennetuksi.

Sitä paitsi, jos Assmann olisi ollut murhaaja, olisi hänessä luullut olleen jonkinlaisia kolhuja, sillä molemmilla pojillahan on ollut puolustusvammoja, tai ruhjeita, jotka ovat voineet tulla esimerkiksi nyrkillä lyönnistä.

Sellaisi vammoja Assmannista ei "Kirrassa" löydetty, vaikka hänetkin siellä tutkittiin, joten eiköhän ukko ole ainakin Bodomiin syytön, noista muista en sano mitään.
papillon
Perry Mason

*poistettu lautamiestekstiä*tm
Hessu52
Watson itse

Jaa a, mitähän koetan viestittää.

Jos Urho vielä kirjoittelisi palstalla, niin eiköhän Urhokin olisi kanssani ihan samaa mieltä Assmannin osuudesta Bodomin kolmoissurmiin.

Urho sentään kierteli Saksat ja Ruotsit ja kaikkea maailman mantuja, jäljittäessään Assmannia.

Kuitenkin Urho, vaikka olikin kovin itsepintainen mielipiteiltään, tajusi kuitenkin realiteetit, mitä kaikki täällä eivät tunnu tajuavan, enkä tarkoita tässä nyt awaa, Mariacaa, pasia, Lokaa, peltirumpua ja muutamia muita hieman uudempia kirjoittajia, sekä en tietenkään itseäni.

Kyllä minä mielelläni kirjoitan satuja tuttujen ja tuntemattomien lapsille ihan iloksi, mutta näissä asioissa en satuile, enkä keksi mitään tarinoita, vaan mietin erilaisia teorioita ja vaihtoehtoja, joihin Assmann ei mitenkään vaan sovi.

Hänellä on alibi, mutta onko Gussella?
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:
Assmann on, kuten papillon jo totesikin ihan aut koko jutusta, sillä se on jo poliisin kohdalla tullut monesti todennetuksi.
Kysytäänpä uudelleen, missä olen noin todennut?
Hessu52
Watson itse

Katsos kun minä hieman nopeana lukijan lukaisin huolimattomasti tuon sinun viisaan kirjoituksesi, että "eiköhän me päätetä tässä ja nyt, että tuo ei kuulu juttuun" jne.....

Siitä tönöstä, ei minulla ainakaan ole mitään tietoa, sillä olet ensimmäinen joka siitä kirjoittaa näillä sivuilla.

Mutta asiaan mennäkseni, niin Titanicin uppoaminen on voinut osaltaan myös voinut vaikuttaa Bodomin murhenäytelmää, sillä lukeneena ihmisenä paplari varmaan ymmärrät sen perhosjutun, kun se räpäyttää Amazonjoen varrella siipiään, niin lopulta niistä siiveniskuista muodostuu mitä kamalin pyörremyrsky.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

papillon kirjoitti: Aikoinaan waltsulla oli paljonkin puhetta ns. DDR talosta, täällä sitä ei ole vatkattu, muisiaukkoni talon sijainnin suhteen on sanoinkuvaamaton.

Missä kohtaa ko. tönö oli?
Bodomjärvi.com sivuston galleria-kuvassa oleva DDR-talo on Korsbackassa, Oittaanjoen itätörmässä, n. 50 m Kunnarlantiestä länteen.

Jos murhapaikalla nähdystä hahmosta vedetään reitti Kivilahden näkemän miehen reittiin, edelleen Rantaojantiellä nähdyn miehen reittiin, Kunnarlantien verijälkiin ja tien varressa olleeseen hiekalla täytettyyn vanhanmalliseen kaivoon, niin tämä mökki sopisi oikein hyvin reitin seuraavaksi etapiksi ja jopa päätepisteeksi.

Kekkosen (Urho täällä) mukaan HA:llä oli vuokramökki Bodomilla, mutta oliko se juuri tämä, niin siitä ei ole tietoa. Onhan niitä muitakin samalla suunnalla, esim. saunat joen rannassa.

Ja kannattaa tietenkin muistaa, ettei HA:ta ole yhdistetty murhapaikkaan millään lailla. Hyvin samannäköinen mies on hypnoosissa nähty olleen teltalla. :wink:
Hessu52
Watson itse

Kuka on nähnyt?

Jostain olen lukenut, että Assmannin "tupa" olisi sijainnut noin viiden kilsan päässä Bodomilta, joka on kuitenkin melkoinen matka vaikkapa munamankelilla sotkemiseen. Mutta mitenkäs sitten ne Assmannin oleskelut Helsingissä samaan aikaan, miten hän olisi sinne ehtinyt, sillä kyllähän hänen vaatteensa olisi tuossa tappotouhussa vereentyneet, ai niin, mutta sehän meni ne veriset haalarit päällä sinne "Kirraan".

Ei ole tainnut Assmanni, maailman salaisin akentti 000, tainnut käydä murharetkellä Bodomin niemellä 5.6.60, joten tekijä lienee joku toinen henkilö.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Paikalliset (Oittaa-Korsbacka) ovat kertoneet nähneensä, mutta kertoneet sen vasta viime aikoina, Muuralan Kekkoselle (MI:n Urho).

Ja kuten sanottu, rikostutkimuksissa ei ole mitenkään yhdistetty HA:ta paikkaan tai tavaroihin.

Yksi kaikkien aikojen pääepäillyistä hän on ollut, ja muistan, kuinka syväkurkku Delta oli innoissaan, kun kertoi, että nyt KRP:llä on todella hyvä epäilty, tämä HA, vuonna 1963 siis.

Alibi ei oikein vakuuta (ambulanssikuitti ma 6.6.1960), mutta muutakin toki tarvitaan, että olisi epäily.

Vakituinen asunto toki oli monenperheen talossa Muuralassa, 5 km:n päässä, vajaan tunnin kävelyn takana.

Niin, ja hypnoosissa HA:n näköisen miehen näki Gustafsson, kuten hyvin tiedetään.
papillon
Perry Mason

*poistettu lautamiestekstiä*tm
Vastaa Viestiin