18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - kahdelle elinkautiset

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Cadi John
Jack Bauer
Viestit: 946
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Hirttämätön kirjoitti: La Syys 23, 2023 10:40 am
El Pajarito kirjoitti: To Syys 21, 2023 2:30 pm Tämähän tosiaan vertautuu suoraan Vilja-Erikan tapaukseen varsinaisen murhan tekotavan suhteen, jolloin tuomion pitäisi olla 3 x EK että olisi tuomionkin osalta linjassa. Vilja-Erikaa oli rääkätty jo pidemmän aikaa ja taustat oli hirvittävät, mutta tuomiot eli 2 x EK tulivat nimenomaan murhasta. Mitä tahansa voi käräjillä tietenkin tapahtua ja hoviin tässä mennään joka tapauksessa.

Mikäs tämä Seppänen/Kylen on naisiaan? En ole huomannut tässä ketjussa yhtään luonnehdintaa hänestä, vaikka on yksi neljästä pääepäillystä. Käräjäsalistakin onnistui itsensä pois keinottelemaan paniikkihäiriön varjolla. Hänellehän on kanssasyytetyt yrittäneet kasata vähän syyllisyyttä, mutta omien puheidensa perusteella ei ole yllättäen *pystynyt* tekemään uhrille väkivaltaa. FB:n perusteella ei ole ihan hirvittävän kulahtanut nelikymppiseksi narkkaajaksi. Onko uusi harrastus hänelle?
Ei ole uusi harrastus. Uskon vahvasti että hän on pääsyyllinen. Pitkä historia mielenterveysongelmista ja huumeiden käytöstä. Todella epävakaa ihminen.
Mä uskon myös et olisi pääsyyllinen. Olihan hänen vaatteet puettu tytölle ja mitä ilmeisemmin hän kirjoitti tytön päiväkirjaan.. jos hänellä olisi osuutta asiaan niin miksi olisi antanut ruumiille omat vaatteet? kuulostaa niin epävakaalta ihmiseltä et eihän tämmöistä voi vapaaksi päästää ikinä! Steriloitava ettei vahingossa sikiä ja pakkopaitaan lopun elämää. Ja jos tästä tapauksesta ei napsahda ek:ta porukoille niin ei voi kun taas ihmetellä.
Jos tytön äiti katsoo tätä ketjua (ainakin olet yhden kommentin kirjoittanut ja tiedän et tarkkailet, ettei tytön kuvia postata mihinkään) niin en voi kuin ihmetellä miten jaksat kestää tämän kaiken. Voimia paljon teidän perheelle.
Lempo
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2023 8:40 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja Lempo »

Ei helvetti, mikä idioottien ryhmä on kokoontunut samaan porukkaan tekemään tuota murhaa. Päiväkirjaan kirjoitellaan kuvitellen, että täysin erilainen käsiala menisi läpi. Ruumiin viereen asetellaan Burana kuussatasia itsemurhaa lavastamaan. Velkalista on kirjoitettu ekaluokkalaisen tasoisilla harakanvarpailla. Toivottavasti noilla kenelläkään ei ole lapsia, ettei noin surkeat geenit periydy eteenpäin. Saisi upottaa suohon koko revohkan, eikä maailma menettäisi mitään.
jiihoon
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Su Loka 25, 2020 10:57 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja jiihoon »

erittäin hyvin kiteytetty meidän kaikkien mietteet!!!
niin paljon on vääryyttä maailmassa ja vähän on vääryyden korjaajia :(
Mace73
Poliisikoira Rex
Viestit: 261
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2016 9:10 am

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja Mace73 »

Heh, torakat ovat paniikissa ja vasikoivat toisiaan kilpaa elinkautisen pelossa. Uskomaton roskasakki….
Kuulustelut piirtävät hyytävän kuvan Hiirosen kidutusmurhasta – näin epäillyt syyttelivät toisiaan ja vähättelivät omia tekojaan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuu ... #gs.5jza70

Kuulustelujen edetessä 32-vuotias sai kuulla, että muut kolme murhasta epäiltyä olivat kertoneet asiat monin kohdin aivan toisin. Tunnit kuulusteluhuoneessa tuottivat tulosta ja vihdoin kymmenien kuulustelusivujen jälkeen 32-vuotias muutti tarinaansa täysin.

Hän oli sittenkin nähnyt, kuinka 46-vuotias kuristi tyttöä, 40-vuotias nainen uhkasi parturoida tämän hiukset ja 40-vuotias mies piteli uhria kuristusotteessa. 32-vuotias kuvaili, miten nainen repi tytön vessaan ja kiskoi tämän housuja alas alapään tarkistamista varten huumelääkekätkön varalta.

Itse hän ei väkivaltaan kertomansa mukaan kuitenkaan osallistunut.

– En ole käskenyt kapuloimaan, sitomaan, murhaamaan ketään tai pyytänyt ketään tekemään tällaista. Eikä minulla ole kehenkään tällaista käskyvaltaa, 32-vuotias vakuutteli.

Murhanelikon ainoa naispuolinen epäilty oli kuulusteluissa puheliaampi. 40-vuotias nainen kertoi asuneensa pari kuukautta yhdessä 40-vuotiaan miehen kanssa yksiössä, jossa henkirikos tapahtui.

Naisen mukaan 32-vuotias oli tuonut tytön asunnolle edellisen kidutuksen jälkeen, jotta "tyttö saisi turvaa ja olla rauhassa". Turvapaikassa tyttöä ryhdyttiin kuitenkin kovistelemaan kadonneista lääkkeistä ja rahoista. Ensin tyttöä kuristi 46-vuotias mies ja sitten naisen 40-vuotias avopuoliso.

– Minä pyysin taas tässä (puolison nimi) lopettamaan, että annetaan olla. Minulle tuli tästä niin paha olo, että menin yökkäilemään vessaan ja kuulin sitten kolinaa ja sen, miten joku miehistä sanoi, ettei (tytön nimi) voisi päästää pois kämpästä, kun tämä menisi poliisin puheille, nainen kertoi poliisille.

Tilanteen jälkeen 46-vuotias veti tytön päähän tyynyliinan, mikä sai 40-vuotiaan naisen huolestumaan.

– Minä sanoin, että katsokaa, että hän hengittää. Minä aloin sitten puhua, että haluan pois täältä ja sitten he alkoivat puhua, että nytkö paskot housuun ja minua käskettiin lyömään tuota tyttöä, nainen kuvaili.

– (miesten nimet) sanoivat kaikki, etteivät he voi lyödä naista ja siksi he sitten usuttivat tekemään tällaista.

Nainen kertoi "läpsäisseensä" tyttöä "päähän muutaman kerran todella heikosti" samaan aikaan, kun miehet kuulustelivat tyttöä kadonneesta omaisuudesta.

– Sitten minut yritettiin saada työntämään kädet tytön alapäähän, että kateissa ollut omaisuus löytyisi, mutta minä en sitä pystynyt tekemään vaan itkin vain kovasti, nainen sanoi.

Naisepäillyn mukaan tyttö itkeskeli tyynyliinan alla ja pyyteli lopettamaan. Sitten hän alkoi huutamaan ja reuhaamaan, joten 40-vuotias mies työnsi hänen suuhunsa alushousut tai sukan. Tyttö myös sidottiin.

– En muista, että kuka hänet laittoi divaanilaatikkoon, mutta kai ne jätkät hänet sinne yhdessä nostivat, koska hän alkoi huutaa ja möykätä niin paljon.

Kun 46- ja 32-vuotiaat miehet poistuivat asunnolta, nainen jäi avopuolisonsa kanssa yksin tytön kanssa.
:
:

Nainen kertoi ennen nukahtamistaan kuulleensa, että tyttö hengitti divaanilaatikossa.

– Sitten minä nukahdin ja herätessäni (uhrin nimi) ei enää ollutkaan elossa, nainen sanoi.

Naisen avopuoliso, oululainen 40-vuotias mies, kertoi tapahtumista jälleen omanlaisensa version.

– Jossakin vaiheessa tää (avovaimon nimi) laittoi muovipussin hänen pään päälle, koska hän ei ollut hiljaa. Hänellä oli joku kangaspussi tai t-paita jo päässä. En suostunut laittamaan sitä muovipussia hänen päähän, hän siis käski minua laittamaan sen, mies kuvaili poliisille.

Mies kertoi, että 32-vuotias oli aloittanut koko tilanteen ja saanut hänen avovaimonsa aloittamaan väkivallan.

– Hänellä oli joku tämmöinen periaate, että hän ei saa lyödä naisia, joten hän sitten pakotti (avovaimon nimi) lyömään tätä tyttöä.

40-vuotiaan miehen mukaan väkivaltaa tytölle teki lähinnä 40-vuotias nainen 32-vuotiaan miehen käskystä.

– Jossakin vaiheessa minua vaadittiin pitämään häntä kiinni, muistaakseni en muuta väkivaltaa kohdistanut häneen. Se oli sellainen lyhyt aika, kun pidin häntä kiinni, 40-vuotias mies kertoi poliisille.

40-vuotiaan mukaan uhri riisuttiin alasti, koska hänen vaatteistaan ja ruumiinonteloistaan etsittiin varastettuja lääkkeitä ja rahoja. Tyttö myös sidottiin ja hänen suunsa tukittiin, koska avovaimo ei kestänyt hänen avunhuutojaan.

Tytön suuhun työnnettiin sukka tai hanska ja kiedottiin teippiä pään ympäri. Uhrin raajat sidottiin kengännauhoilla tai nippusiteillä ja sitten leveämmillä siteillä.

– Mää vaadin, että ne vaihdetaan sellaisiin leveämpiin, jotta sillä tytöllä kiertää veri käsissä. Katoin monta kertaa, että hän saa hengitettyä ja näin päin pois, 40-vuotias mies kertoi.

– Mietin sitä poliisille soittamista monessa vaiheessa.

"Tuntuu kuin olisi pahaa unta koko homma"
40-vuotiaan mies kertoi nostaneensa puolisonsa kanssa alastomaksi riisutun ja sidotun tytön divaanin sisälle, koska puoliso ei tahtonut kuunnella uhrin metelöintiä. Sohva ei kuitenkaan vaimentanut juurikaan ääntä.

Mies kertoi pelänneensä avovaimonsa kanssa 32-vuotiasta. Tästä syystä hän ei uskaltanut päästää tyttöä pois sohvan säilytyslaatikosta.

– Jotenkin olin siinä käsityksessä koko ajan, että piti odottaa ohjeita (32-vuotiaan nimi) ja siksi sitä pidettiin siellä ylipäätään eikä päästetty menemään, mies kertoi poliisille.

Mies kertoi, miten hän ja 40-vuotias nainen yrittivät jatkuvasti soittaa 32-vuotiaalle ja kysyä ohjeita. 32-vuotias ei kuitenkaan vastannut.

– (40-vuotiaan naisen nimi) ja mulla alkoi mieli jotenkin järkkyä siinä tilanteessa.

Mies kuvaili, miten 32-vuotias oli aloittanut koko kidutuksen, häipynyt ja jättänyt tytön heidän "ongelmakseen". Mies kertoi ehdottaneensa, että paikalle soitetaan ambulanssi, mutta hänen avovaimonsa kielsi sen.

Pariskunta alkoi käyttää huumeita ja sammui jossakin vaiheessa sohvan päälle.

Mies kertoi heränneensä sohvalta divaaniosan päältä, kun 46-ja 32-vuotiaat miehet palasivat kämpille. Samaan aikaan seurue huomasi, että tyttö oli kuollut.

– Minulla ei ole ollut mitään motiivia kiduttaa tai tappaa tai tehdä pahaa. Minut vain sotkettiin tähän asiaan. Tuntuu kuin olisi pahaa unta koko homma. Tai että tämä olisi tehty tahallaan minun kämpillä. Että miksi se tyttö piti tuoda minun asunnolle. Tuntuu siltä että minut on tahallaan tähän sotkettu, 40-vuotias mies valitteli poliisikuulusteluissa.
Poliisi kuulusteli 32- ja 40-vuotiaita miehiä ja 40-vuotiasta naista jokaista yli 60–80 sivun verran järkyttävään kidutusmurhaan johtaneista ja sen jälkeisistä tapahtumista. Lyhyin eli noin 40-sivuinen kertomus kertyi 46-vuotiaan oululaismiehen puheista.

46-vuotias mies kertoi poliisikuulusteluissa, että ennen henkirikosta nelikko oli hengaillut yhdessä ja käyttänyt huumeita.

– Se tyttö oli elossa ja myös hän otti piriä, 46-vuotias kertoi.

– Se oli niin saatanan sekaisin se porukka siellä kämpillä.

Miehen mukaan kaikki olivat käyttäneet huumeita monta päivää, esimerkiksi "xanoreita, subuja ja piriä sekaisin". Seuraavana päivänä muu porukka kävi 46-vuotiaan mukaan "pikkutytön" kimppuun.
:
:

Tyttö oli sidottu jaloista ja käsistä pakettiin.

– En osaa sanoa, oliko se köyttä vai mitä. Sen lisäksi siitä käsien ja jalkojen siteistä meni köysi yhteen selän takaa. Aloin repiä tytön takaraivosta niitä pusseja, hän oli kasvot kohti lattiaa ja alasti, 46-vuotias kertoi.

– Huusin: "veistä, saksia, tai jotain äkkiä".

Tytön päässä oli muovipussi ja jätesäkkiä, joiden alle oli työnnetty kasvoja vasten pyyhkeitä. Lisäksi tytön kaulan ympärillä oli kiedottu teippiä ja kiristetty kravatti tiukalle.

Mies kertoi repineensä muovia tytön pään ympäriltä, mutta tyttö oli jo kuollut.

– Ei sitä riisuttu kokonaan, minä lähdin siinä vaiheessa kun siltä vedettiin ne housut alas ja sieltä löytyi niitä lääkejuttuja. Sitä enempää en tiedä, mitä siellä on tapahtunut. En ole pahoinpidellyt ketään, enkä vapautta riistänyt enkä tappanut ketään. Minulta on ihan turha kysyä, että mitä sille on tehty kun näin sen sitten siellä divaanissa seuraavan kerran.
Cut. Pykälä 21.
-NILS-
jiihoon
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Su Loka 25, 2020 10:57 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja jiihoon »

eli tämän mukaanko se tyttö oli vienyt niiltä lääkkeitä tuolla kämpillä ja niitä löytynyt "lähdin siinä vaiheessa kun siltä vedettiin ne housut alas ja sieltä löytyi niitä lääkejuttuja" 46v oli selittäny
niin paljon on vääryyttä maailmassa ja vähän on vääryyden korjaajia :(
gary busey
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Kesä 28, 2023 4:23 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja gary busey »

Mace73 kirjoitti: Su Syys 24, 2023 9:52 am Heh, torakat ovat paniikissa ja vasikoivat toisiaan kilpaa elinkautisen pelossa. Uskomaton roskasakki….
tämä on kyllä loistava juttu todisteiden takia, että narkkiporukka riitautuu keskenään ja paljastaa toistensa tekemiset. tuskin jää kovin montaa ratkaisevaa murha-asunnon tapahtumaa pimentoon kun on näin innokas kuoro laulamassa.

Omaisten asianajaja Eriksson on kyllä täysin oikeassa kommentoidessaan, ettei kukaan ota minkäänlaista vastuuta murhaan ja kidutukseen liittyen, jotkut jopa väittävät olleensa uhrin puolella. ehdottiko yksi peräti leveämpiä nippusiteitä, ettei olisi niin hankalaa olla paketoituna kädet ja jalat selän taakse.

siis oikeasti, MITÄ VITTUA?
Joosua
Jessica Fletcher
Viestit: 3073
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja Joosua »

gary busey kirjoitti: Su Syys 24, 2023 10:16 am
Mace73 kirjoitti: Su Syys 24, 2023 9:52 am Heh, torakat ovat paniikissa ja vasikoivat toisiaan kilpaa elinkautisen pelossa. Uskomaton roskasakki….
tämä on kyllä loistava juttu todisteiden takia, että narkkiporukka riitautuu keskenään ja paljastaa toistensa tekemiset. tuskin jää kovin montaa ratkaisevaa murha-asunnon tapahtumaa pimentoon kun on näin innokas kuoro laulamassa.

Omaisten asianajaja Eriksson on kyllä täysin oikeassa kommentoidessaan, ettei kukaan ota minkäänlaista vastuuta murhaan ja kidutukseen liittyen, jotkut jopa väittävät olleensa uhrin puolella. ehdottiko yksi peräti leveämpiä nippusiteitä, ettei olisi niin hankalaa olla paketoituna kädet ja jalat selän taakse.

siis oikeasti, MITÄ VITTUA?
Tuollaisilla ihmisillä on monista syistä johtuen sellainen ominaisuus tai taipumus että samanhenkisiä ihmisiä liittyy porukkaan. Tässä tapauksessa huumausaineilla päänsä sekoittaneita hulluja joilla ei ole järkeä eikä mitään moraalia tai sääliä. Huumeethan tuossa on yhdistänyt vahvasti. Yksikään ei käy töissä. Kukaan ei harrasta mitään tavanomaista harrastusta. Kukaan ei todennäköisesti ole kovin älykäs.

Kunnolliset järki-ihmiset tietenkin kiertää kaukaa tuommoiset tyypit ja he etsivät ihan toisenlaista seuraa. Näin tämmöinen sakki muodostuu. Ja tämmöiseen porukkaan sekaantuessa voi huonolla tuurilla seurata ihan mitä vain. Siis tosiaan ihan mitä vain. Niinkuin nyt kävi.

Mutta sivistysvaltiossa tuollaisillakin tyypeillä on ihmisarvo ja jonkun aikaa istuttuaan he saavat uuden "mahdollisuuden" ja taas tapahtuu jotain mieletöntä.

Auttaisikohan tässäkin mietojen huumeiden vapauttaminen? Itse kyllä epäilen.
Rockyfist
Frank Drebin
Viestit: 398
Liittynyt: To Kesä 08, 2023 2:13 am

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja Rockyfist »

jiihoon kirjoitti: Su Syys 24, 2023 10:10 am eli tämän mukaanko se tyttö oli vienyt niiltä lääkkeitä tuolla kämpillä ja niitä löytynyt "lähdin siinä vaiheessa kun siltä vedettiin ne housut alas ja sieltä löytyi niitä lääkejuttuja" 46v oli selittäny
”Murhasta syytetyn nistin mukaan”
Luulin, että se on kuollut, mutta se onkin aloittanut koteloitumisen.
Mace73
Poliisikoira Rex
Viestit: 261
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2016 9:10 am

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja Mace73 »

Joosua kirjoitti: Su Syys 24, 2023 10:40 am Auttaisikohan tässäkin mietojen huumeiden vapauttaminen? Itse kyllä epäilen.
Ihmiset tappavat toisiaan kännissä vaikka alkoholi on laillista. Mitä tarkoitat miedoilla huumeilla? Kannabis? No, se ei taitaisi paljoa pirinistejä ja subutex-Kalluja lämmittää. Voisivathan he nytkin diilereiltä ostaa kukkaa niiden muiden myrkkyjen sijasta…
Viimeksi muokannut Mace73, Su Syys 24, 2023 11:28 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
El Pajarito
Frank Drebin
Viestit: 392
Liittynyt: Pe Tammi 26, 2018 1:58 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja El Pajarito »

^^ Ei mietojen huumausaineiden vapauttamista tuollaisia tyyppejä varten ajeta. Varmasti polttelevat pilveäkin välillä, kun sitä on saatavilla, mutta ei sillä noiden subuja saati piriä korvata. Nää on sekakäyttäjiä. Kannabiksen vapauttamista ajetaan mm. Itseni kaltaisten tyyppien takia: käyn töissä, mulla on perhe ja koira, harrastatan urheilua ja höyrystän useamman kerran viikossa pilveä. Muita huumausaineita ei mene koskaan ja alkoholia lähinnä ruuan ja saunan kanssa viikonloppuisin

No se siitä ja itse asiaan. Alussa vaikutti lehtitietojenkin perusteella siltä, että eivät juuri puhuisi toistensa päälle, mutta näiden uusien tietojen perusteella siellä on kyllä laulettu ihan suomalaiskansalliseen tyyliin. Se on hyvä, niin saadaan porukalle tuomiot. Toivottavasti mahdollisimman pitkät. Siinä on ollut Seppäsellä/kylenillä sulhoineen varsinaista narkkarirakkautta: tyttö on paketoituna sohvan sisällä kuolemassa ja nämä päättävät vetää subut rännin ja sammuvat sohvalle. Aika välinpitämätöntä hommaa jos multa kysytään..

Kieli keskellä suuta pitää lukea noita uutisia että pysyy yhtään kärryillä siitä kuka teki/sanoi mitä. Lehdet kun viittaa ihmisiin iän perusteella: 40v sitä ja 32v tätä….
Mace73
Poliisikoira Rex
Viestit: 261
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2016 9:10 am

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja Mace73 »

El Pajarito kirjoitti: Su Syys 24, 2023 11:23 am ^^ Ei mietojen huumausaineiden vapauttamista tuollaisia tyyppejä varten ajeta. Varmasti polttelevat pilveäkin välillä, kun sitä on saatavilla, mutta ei sillä noiden subuja saati piriä korvata. Nää on sekakäyttäjiä. Kannabiksen vapauttamista ajetaan mm. Itseni kaltaisten tyyppien takia: käyn töissä, mulla on perhe ja koira, harrastatan urheilua ja höyrystän useamman kerran viikossa pilveä. Muita huumausaineita ei mene koskaan ja alkoholia lähinnä ruuan ja saunan kanssa viikonloppuisin
Outo ilmiö, että huumeisiin liittyvien rikosten kohdalla viihdekäyttäjät alkavat filosofoimaan huumeiden laillistamisen puolesta. Itsekästä ja vastuutonta.
Joosua
Jessica Fletcher
Viestit: 3073
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Mace73 kirjoitti: Su Syys 24, 2023 11:21 am
Joosua kirjoitti: Su Syys 24, 2023 10:40 am Auttaisikohan tässäkin mietojen huumeiden vapauttaminen? Itse kyllä epäilen.

Et kai ole tosissasi?
Minä en ole huumeiden vapauttamisen puolella. En tippaakaan. Kun saatavuus helpottuu, siis aineet ovat yhä useamman saatavilla ja aiempaa helpommin niin hyvin todennäköisesti myös käyttö lisääntyy. Ja edelleen yhä useampi siirtyy kovempiin huumeisiin. Ja edelleen lisääntyvät haitat. Niistä osa on hyvinkin vakavia, kuten hyvin tiedetään.
Ei viinin ja viinankaan tarvitse tulla ruokakauppoihin. Kyllä ne voi pysyä Alkossa.

Niin moni puoltaa mietojen huumeiden vapauttamista ja esittää toinen toistaan hienompia selityksiä. Näitä selityksiä on välillä mukava lukea.
Avatar
taotao
Frank Drebin
Viestit: 386
Liittynyt: To Maalis 24, 2016 12:59 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja taotao »

Turha pohtia laillisuutta tai laittomuutta. Ongelma on sekakäyttö. Tiettyjen aineiden yhteiskäyttö muuttaa ihmiset niin arvaamattomiksi ja vaarallisiksi, että normaalin ihmisen mielikuvitus ei riitä siihen, mitä kaikkea sairasta ja hullua tuollaiset "ihmiset" voivatkaan keksiä. Voiko enää edes puhua ihmisistä? Sanotaan, ihmisarvo on kaikilla. Niilläkin, jotka aineiden käytön vuoksi muuttuvat murhaaviksi hirviöksi? Sekakäytön pitäisi olla tuomiota koventava seikka.
jiihoon
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Su Loka 25, 2020 10:57 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja jiihoon »

tätä juuri näitä kauheuksia lukiessa miettinyt myös että heti tuomioon tuntuva lisä ja hoitopakko jos tuomitun verestä useampia eri aineita löytyy
niin paljon on vääryyttä maailmassa ja vähän on vääryyden korjaajia :(
El Pajarito
Frank Drebin
Viestit: 392
Liittynyt: Pe Tammi 26, 2018 1:58 pm

Re: 18-vuotias nainen surmattiin Oulun Hiirosessa - neljälle syyte murhasta

Viesti Kirjoittaja El Pajarito »

Oikeudenkäynti jatkuu ensi viikolla, Seppänenkin tuodaan keskiviikoksi muiden syytettyjen rinnalle saliin (minne olisi kuulunut alusta alkaen), jossa pääsee hänkin sitten ääneen. Mielenkiinnolla odotan millaisen näytöksen hän siellä aiheuttaa; lentääkö tuolit vai itkeekö paniikkikohtaus ja ottaa taas kosketusta lattiaan… Itse en ainakaan usko että istuntopäivä menisi ilman em. kommervenkkejä. Se nähdään.

Oliko tiedossa kauanko käsittely vielä kestää ja milloin mitataan ensimmäiset tuomiot? Hoviinhan tämä menee, mutta toivottavasti jengi saisi heti käräjiltä kunnon tuomiot niskaansa.
Vastaa Viestiin