Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
mela

Viesti Kirjoittaja mela »

Lähde: http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/113 ... hetalinkki

Onkohan tää nyt niin et ei nää koskaan saa kiinni tekijöitä. Mietityttää vaan? Taas uus pidätys ja kohta vapautus vai?
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... /06/539921

Todennäköisesti nämä ovat yrittäneet vaan helppoa rahaa epätoivoisilta vanhemmilta. Matalaotsaista touhua kyllä sekin. Saas nyt kuitenkin nährä.
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Jos pariskunta pystyi puhumaan tytön kanssa, niin tämä siis osasi ainakin englantia, mikä ei Maltalla ole läheskään selvää. Kuulin kahdelta tuttavalta, jotka olivat Maltalla opiskelun merkeissä.
Toisaalta mistähän he mahtoivat jutella? Lapsen luulisi innostuvan kovasti, kun joku puhuu äidinkieltä.
Käytöksen tms. luulisi olleen erikoista. :?: :?: :?:
Minä taas olen ollut siinä luulossa, että Maltalla nimenomaan osataan hyvin englantia. Onhan se Iso-Britannian entinen siirtomaa ja englanti siellä toisena virallisena kielenä. Englannin kielen kielimatkojakin saarelle järjestetään. En tosin itse ole siellä käynyt, mutta yllätyin jos ei siellä englantia juurikaan osata.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Espanjan viranomaiset ilmoittivat torstaina pidättäneensä pariskunnan, joka oli yrittänyt kiristää rahaa kadonneen brittitytön Madeleine McCannin vanhemmilta. Pidätetty mies on italialainen ja nainen portugalilainen.

Espanjan sisäministeriö kertoi, että kaksikkoa epäillään toistaiseksi petoksesta eikä osallisuudesta sieppaukseen.

Madeleine siepattiin toukokuun alussa hotellihuoneestaan portugalilaisessa lomakohteessa hänen vanhempiensa ollessa syömässä hotellin lähistöllä.

Tytön sieppauksesta takana on uskottu olevan kansainvälisiä pedofiilirinkejä, mutta tähän asti ketään ei oltu vielä pidätetty tapauksen vuoksi. Aiemmin Madeleinen sieppauksesta on epäilty vain brittiläistä Robert Muratia, jota kuulusteltiin useaan otteeseen, muttei kuitenkaan koskaan virallisesti pidätetty.

Aiemmin tänään espanjalainen tutkija Antonio Toscano antoi viranomaisille tietoja, joiden hän uskoi johdattavan näidet sieppaajien jäljille.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Löytyis nyt tää likka!
Joo, luokkafrendit oli kaksi vuotta sitten Maltalla vaihdossa. Sanoivat yllättyneensä siitä, miten huonosti englannin kieli oli paikallisten hallinnassa.
Haittasi harjoittelua jonkun verran, mutta asian korvasi särmät ja temperamenttiset ihmiset!
( Työkaverin kanssa erimielisyyttä: heittää kahvihuoneessa lautaset seinille. Sitten taas kaikki on ok.)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

taas on ihan hiljaista ollut tähän tapaukseen liittyen. Onko se sitten niin että tyyntä myrskyn edellä?!
Itse en ole kotimaisista lehdistä ainakaan lukenut mitään liittyen Madeleineen. Ja kielitaitoni sen verrasta huono etten yritäkään ulkomaisia juttuja lukea. :)

Jos jollakin jotakin uutta tietoa, pidetään tapaus mielissämme, ja infotaan tänne!?! :D
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Kyllä Madeleine-uutisointi pitää edelleenkin vahvasti pintansa skynews:n palstoilla. Viimeinen tieto: Isä Kerry lähdössä USA:han tapaamaan Bushin vaimoa Lauraa - myös tarkoituksena neuvottella sikäläisten sieppausasiantuntijoiden kanssa.
Muuten olettehan jo kaikki varmasti hankkineet netin kautta edullisen Madeleine-nauhan - kait siellä jotakin muutakin on myynnissä, tai ladanneet Madeleinen kuvan lähikaupan ilmoitustaululle? www.findmadeleine.com tai www.bringmadeleinehome.com
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Miksi tästä näin suuri juttu tuli? Sieppauksiahan on kuitenkin suht. paljon(?)
What you do... Makes you who you are.
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

DonHessu kirjoitti:Miksi tästä näin suuri juttu tuli? Sieppauksiahan on kuitenkin suht. paljon(?)
On, mutta on harvinaista, että lapsi siepataan kesken loman ja vanhemmathan tässä ovat tätä julkisuutta tapaukselleen oikein hakemalla hakeneet ja se heille suotakoon. Siis jos vanhemmat eivät niin aktiivisesti olisi julkisuudessa niin ei tästäkään tapauksesta olisi aivan näin isoja otsikoita tullut.

Lisäksi tosiaan etelän lomakohteissa tapahtuvat lastensieppaukset ovat harvinaisia, varsinkin tuollaisesta vähän paremmasta hotellikylästä missä tämä perhe oli lomalla. Tietenkin myös "länsimaisen" lapsen sieppaus kiinnostaa, koska ihmiset voivat samaistua tilanteeseen.
Loka
Alibin Kestotilaaja

DonHessu kirjoitti:Miksi tästä näin suuri juttu tuli? Sieppauksiahan on kuitenkin suht. paljon(?)
On, joka päivä katoaa satoja muksuja ympäri maailman. Monessa paikassa (ja moni) kritisoi tätä Maddyn vanhempien taktiikkaa vastaan koska eihän muutkaan siepatut lapsiraasut saa samaa mediahuomiota. Mun pitää näin äitis ihmisenä sanoa et jos mun harranterttu siepattaisiin, tekisin varmasti kaiken saman ja enemmän (mikäli edes mahdollista, ovat niin upeasti jaksaneet) mitä Maddien vanhemmat. Ja tästä olen varma, mun pojan katoaminen ei tulisi jäämään iltalehden viikkoliitteeseen, salettiin pitäisin mölyä niin kauan että lapsi löytyisi. Vaikka sitten loppuelämäni.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Olen aika pitkälle sitä mieltä, että Portugalin paikallispoliisilla ei ole ollut tarpeeksi taitoa selvittää tämmöisiä katoamisjuttuja. Samalla alueellahan oli jäänyt vähän aiemmin kadoksiin myös paikallinen tyttö, joka oli kyllä vanhempi kuin Maddy.

Pidän erittäin outona R. Muratia, joka kuului paikallisen pedofiilin tuttavapiiriin mutta silti osallistui etsintöihin. Jos hän olisi ollut viaton niin jotenkin luulisi että olisi pitänyt matalaa profiilia. Lisäksi tämä pedofiili ja Murat olivat ilmeisestikin olleet puhelinyhteydessä samana yönä kun katoaminen tapahtui. Omituinen on myös brittiarkkitehdin väittämä, että Muratin talossa olisi 'salainen kellari'.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

J.K. Rowling on ottanut vaikutusvaltansa käyttöön madeleinen kohdalla, ilmeisesti ainakin briteissä (groot voisi tietää...?)uusimman H.Potterin myynnin yhteydessä jaettiin flyereita madeleinen tapaukseen liittyen. mahtaako kyseiset flyerit tulla suomeen asti...?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Loka
Alibin Kestotilaaja

Kalessin kirjoitti:J.K. Rowling on ottanut vaikutusvaltansa käyttöön madeleinen kohdalla, ilmeisesti ainakin briteissä (groot voisi tietää...?)uusimman H.Potterin myynnin yhteydessä jaettiin flyereita madeleinen tapaukseen liittyen. mahtaako kyseiset flyerit tulla suomeen asti...?
Ihan hieno idea, musta vaan tuntuu että jokainen pohjois juurooppalainen tunnistaa Maddyn ja asia on täällä ihan tuore vielä. Mä suuntaisin noi flyereiden jakamiset Etelä-Eurooppaan, just sinne Marokon ja muiden suuntaan. Ihan kauhiaa, että sitä peentä ei olla löydetty. Melkein toivoisi, että löytyisi edes kuolleena ettei vanhempien tarvitse joka ilta miettiä missä lapsi kärsii, itkee ja ikävöi.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

mä oon kanssa ton löytymisen ajatellut ihan samoin, et mieluummin vaikka kuolleena kuin ei ollenkaan. ja totta on, että eurooppaa (länsi) on kyllä taottu niin tällä madeleinen keissillä päähän, että luulisi sen jo sinne uponneen, mutta toi itäosa voi olla hiukan hankalampi juttu ja tosiasia on, että madeleine saattaa olla juuri siellä idässä mistä on sairaan vaikea kadonnutta pikkutyttöä löytää...
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tän päivän iltalehdessä on juttua että Englannissa pohtivat nostaa syytteen Madelainen vanhempia vastaan kun jättivät lapset ilman hoitajaa vaikka ilmaisia hoitajia olisi ollut hotellin puolesta saatavilla. :?
Lukittu